Jump to content

2016.01.02 Newcastle


Polljen

Recommended Posts

God seier, burde vært mer(hadde Ramsey spilt der..). Kunne gått andre veien. Deilig med en skikkelig matchvinner i mål. Løfter oss i andre, elendig første. Men 3 poeng og Leicester faller fra. Nå er vi Watford og Ighalosupportere i kveld!

Link to comment
Share on other sites

Ja dette er jævli..... Noe av det jævligste jeg har sett på lenge... Vi spiller værre enn vi gjorde mot Southampton...

På mange måter er jeg enig.

 

Vi var ræva mot Southampton, men der møtte vi et lag som hadde en klar strategi som fungerte. VI ble nedkjempet av et bedre lag.

I dag så kunne det virke som at det var Arsenals strategi å invitere Newcastle inn i kampen. Vi kunne ha tapt mot et dårlig lag.

Link to comment
Share on other sites

Sjekk Per på målet. Heilt tiltaksløs på den lause ballen Giroud vinner til Koscielny. Berre labbar bakover. Ei heller spor av glede når dette ebber ut i goal! Meget merkverdig, han var og meget fjern i et par markeringssituasjoner med blant anna Wijnaldum i fyste omgang

Link to comment
Share on other sites

Vi får trøste oss med at et topplag vinner også på slike dager...

 

Jeg skjønner at Wenger ønsker å få igang Ox, men Campbell må få starte neste kamp. Eventuelt kan Ox ta plassen til Walcott på den ene kanten.

Neste kamp er mot Sunderland i FA-cupen (hjemme) og er en ypperlig kamp til å la Sanchez få litt spilletid (ikke nødvendigvis en hel kamp) slik at han har litt kamp i beina før vi påfølgende onsdag skal spille PL-kamp mot Liverpool (borte).

Kanskje har vi fått inn en spiller eller to (tidlig i januarvinduet) som kan være med på å gi mulighet til litt rotasjon i kampen mot Sunderland.

Link to comment
Share on other sites

Takk Gud for Cech

 

Kan ikke forventer festfotball hver kamp, men det var urovekkende hvor mye vi slapp til bakover..

Jeg tror dette har mye med midtbanekonstellasjonen vår å gjøre. Hverken Ox eller Walcott er spesielt gode bakover, i tillegg

har vi en i overkant målkåt Rambo som er med i hvert bidige angrep, samtidig som hans defensive og taktiske evner etter mitt syn ikke er allverdens.

Som betyr at Flamster blir farlig & sørgelig alene...

 

Håper Arteta er klar mot Pool. Kunne gjerne tenkt meg Arteta og Flam på midten og Ramsey ut på kant for Ox

Link to comment
Share on other sites

Nå er det heldigvis et lite opphold før neste seriekamp. I mellomtiden skal vi spille mot Sunderland hjemme i FA-cupen. Der bør vi nok hvile spillere som Øzil og Ramsey. Det spørs om Wenger tørr å hvile disse nøkkelspillerne nå, men i min verden er serien så uendelig mye viktigere enn cup'en.

Link to comment
Share on other sites

FA cupen henger høyt iår igjen for Arsenal. Sjansen for tredje på rad finnes, og her spares det nok minimalt. Leste at Özil knapt trener om dagen, og på meg virker det som at det fungerer fint nå. Alexis burde nok få noen minutter og spilles gradvis igang igjen slik at vi ikke får ennå ett tilbakeslag der..

Sunderland hjemme skal slås uansett, så det gjelder bare at vi er påslått og leverer. Gjør vi det går dette smertefritt.

Link to comment
Share on other sites

Nå er det heldigvis et lite opphold før neste seriekamp. I mellomtiden skal vi spille mot Sunderland hjemme i FA-cupen. Der bør vi nok hvile spillere som Øzil og Ramsey. Det spørs om Wenger tørr å hvile disse nøkkelspillerne nå, men i min verden er serien så uendelig mye viktigere enn cup'en.

 

Hva skjedde med The Double Tapapa? Har du mistet troen?

Link to comment
Share on other sites

 

Hva skjedde med The Double Tapapa? Har du mistet troen?

Du mener serien og CL? Den er fortsatt on! I tillegg kan vi så absolutt slå Sunderland på hjemmebane selvom vi hviler en del spillere.

 

Jeg leser at Wenger skal gi en hel bråte spillere en liten ferie. Det er tøft gjort av Wenger. Her viser han skikkelig ledelse!

 

http://www.telegraph.co.uk/sport/football/teams/arsenal/12079316/.html

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...