Jump to content

2016.01.02 Newcastle


Polljen

Recommended Posts

Arsenal arsenal.png?2012-13 newcastleunited.png?2012-13 Newcastle United

Lørdag 2. januar, kl 16:00. Emirates Stadium

Premier League, 20. serierunde

Kampen vises direkte på TV2 Sport Premium / Sumo,

Skadesituasjonen er i hovedsak uendret. Gibbs måtte ut med en liten skade på mandag men skal være klar til denne kampen. Flamini vil kanskje bli klar til denne kampen. Sanchez kan bli klar til kampen i FA-cupen mot Sunderland 9. januar.

Vår motstander Newcastle ligger i bunnsjiktet men hadde noen gode resultater tidlig i desember og vi skal ikke forvente noen overkjøring i denne kampen.

Vi bør kunne forsette med en forsiktig rotasjon i denne kampen, Kanskje med Gabriel som stopperpartner til Kos og eventuelt med Gibbs på backen. Jeg velger dog å starte med Monreal siden Gibbs gikk ut med (en liten) skade på mandag. Ideelt sett så vil jeg også ha Flamini tilbake på DM, men p.g.a. skaden så bør kanskje Chambers få starte kampen (dette er vel den posisjonen jeg er mest usikker på).

Cech

Bellerin - Gabriel - Kos - Monreal

Ramsey - Flamini/Chambers

OX - Özil - Walcott

Giroud

 

Link to comment
Share on other sites

Krul er skadet mens Elliot bare kanskje kan nå kampen etter sykdom etter å ha stått over mot West Brom. - dermed stiller de med tredjevalget Darlow i mål. Fremover på banen er Anita og Cisse usikre av de som har spilt i senere tid.

 

For vår del er Flamini tilbake slik jeg har forstått det, men likevel ønsker jeg å kjøre Chambers i denne kampen og heller spare franskmannen til kampen mot Sunderland for å forhindre at han slår opp noen skader. Fremover på banen har vi ikke så mange alternativer pga. skadesituasjonen, men alternativt kan man hvile Giroud og spille Walcott på topp mens Campbell kommer inn på laget igjen. Samtidig skulle jeg gjerne likt å fått hvilt Özil etter mye spilletid sålangt denne sesongen, problemet er bare hvordan man skal stille opp laget da.

 

Cech

Bellerin - Gabriel - Koscielny - Monreal

Flamini - Chambers

Campbell - Ramsey - OX

Walcott

 

Nå er jeg i stor tvil på om dette laget hadde fungert så bra, og er helt sikker på at det ikke skjer. Men jeg frykter en muskelskade på Özil etter alle kampene og den enorme innsatsen han legger ned. Jeg hadde kanskje ikke fryktet det defensive så voldsomt for der hadde nok dette laget vært ganske sterkt med hurtige midtstoppere og duellstyrke på midtbanen, men vi har ikke den åpenbare playmakeren da Ramsey er bedre til å time løp enn å spille avgjørende pasninger.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har forståelse for at du velger å hvile et par nøkkelspillere fremover og Giroud var jeg selv nær ved å benke.

 

Özil har spilt mye, men jeg vil ha han med i denne kampen og eventuelt heller hvile han en en uke senere når vi møter Sunderland i FA-cupen. Da har vi kanskje med Sanchez og er vi heldige så har vi også fått forsterkning på Dm som gir oss litt mer spillerom. Ramsey som vikar for Özil kan kanskje fungere men jeg er særdeles skeptisk til både Flamini og Chambers til å dekke den defensive midtbanen.

Å hvile Giroud og sette Walcott på topp er jeg forsåvidt ikke uenig i, spesielt siden Giroud har virket litt "off" i de siste par kampene, men jeg tror dette er en motstander der Giroud virkelig kan få til noe og kanskje få "godfølelsen" tilbake.

Link to comment
Share on other sites

Chambers var overraskende god mot Bournemouth. Et par ball tap og noen skumle passninger trekker litt ned. Han trenger noen kamper på rappen så kan han bli veldig god.

At han var overraskende god er så sin sak, og det stemmer også for meg siden jeg hadde særdeles lave forventninger.

At flere kamper i posisjonen vil være et pluss for Chambers skal jeg ikke bestride, men at han kan bli "veldig god" i denne posisjonen klarer jeg rett og slett ikke å tro (når han møter en god midtbane med fart)

Link to comment
Share on other sites

Slik jeg tolker det jeg leser ute på veven så kan det virke som at Newcastle har som mål å ta en "Southampton" og satse aggressivt, om de har mannskap til det er en annen sak men de har gjort det før mot oss (vel å merke på St. james' Park).

 

En liten "digresjon" fra min side ;D (i spoiler siden det ikke har noe med denne kampen å gjøre):

 

 

Når Arsenal spiller kamper som mot Southampton så har jeg vel en tendens til å nevne at slike kamper har vi omtrent hver sesong og en av de og på mange måter en av de "verste" var da vi møtte Newcastle borte i februar 2011. Arsenal spilte en "overjordisk" fantastisk førsteomgang og ledet 4-0 til pause (til og med Djourou lagde mål).

Etter pausen hadde Newcastle tatt et grep og "omorganisert" spillet sitt og i denne omgangen var våre spillere virkelig "hodeløse kyllinger", Wenger forstod på ingen måte hva som skjedde. Fra det 50'ende minutt så måtte vi spille med ti spillere og med hjelp av to straffer så endte en kamp, som egentlig var vunnet til pause, uavgjort 4-4.

Dommeren hadde helt sikker sin del av skylda :gimme:, men Arsenal var møkkdårlige i den andreomgangen. Som det stod i kamprapporten på Arsenal.com "It was the best of games; it was the worst of games", og dessverre så kommer slike kamper med jevne mellom rom (men selvsagt ikke nå på lørdag). :proud:

 

 

Link to comment
Share on other sites

Ekstremt dårlig av oss denne omgangen.

 

Walcott og Giroud har knapt nok vært involvert. Flamini og Ramsey har vært svake og Chamberlain er totalt ute av form.

 

Sistnevnte burde i mine øyne byttes ut med Campbell..

Link to comment
Share on other sites

Vi er veldig dårlig å presse til tider, hva i alle dager er det vi driver på med??

 

Helt enig i at Oxlade burde byttes ut med Campbell, som faktisk har vært grei de siste kampene.

Link to comment
Share on other sites

Oppløftende start, skuffende forsettelse.

 

Dårlige pasninger og enkle balltap har preget Arsenalspillet utover i omgangen.

Vi blir ikke kjempet ut av stil av Newcastle for det kan virke som at vi selv klarer det .

 

Med utgangspunkt i første omgang så er det ikke en selvfølge med tre poeng til Arsenal i dag.

 

PS!! støtter de overnevnte kommentarer om et bytte mellom OX og Campbell

Link to comment
Share on other sites

Etterlater oss midtbanen selv om ikke Newcastle presser, godt de er elendige... Svak første omgang, Özil iferd med å gå sur når det er dårlig press og intensitetsnivå. OX har vært dårlig bortsett fra å gi juling. Ramsey frustrerer meg, han jobbet knapt hjemover på ballerin sin horribele pasning. Etterpå mister han ball og skal prøve det ekstraordinære han selvsagt misset på, og da kanskje blir skadd i forsøket.

 

Edit : skulle stå bellerin ;) Jeg hatern ikke så mye ;)

Link to comment
Share on other sites

Det må jobbes hardere på midtbanen, ellers ebber dette ut i en 0-0. Tror ikke Newcastle er gode nok til å vinne dette.

 

Men dette er opp til gutta utpå der - litt hardere jobbing i griseværet og tre poeng blir igjen i London.

 

Og Ox får 15 minutter til å vise mer (og spille seg i form), så er det bare å dytte på Campbell.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...