Jump to content

2015.10.20 Bayern Munchen


Polljen

Recommended Posts



Arsenal arsenal.png?2012-13 bayernmunich.png?2012-13 Bayern Munchen


Tirsdag 20. oktober 2015, kl 20:45. Emirates Stadium.


Champions League, 3. serierunde


Kampen vises på Viasat Fotball



Kampen på tirsdag er en "make or break" kamp i denne turneringen og med tap mot Bayern hjemme så kan vi nok i praksis for første gang på mange sesongen vinke farvel til cuprunden i Champions league. De to lagene som vi har tapt mot så langt skal tross alt møte hverandre to ganger så det blir mange poeng å skulle ta igjen selv med ett eller flere poeng mot Bayern, sannynligvis så bør vi ha minst fire poeng i de to oppgjørene mot Bayern for å ha noen mulighet til å gå videre. (rent teoretisk så kan vi gå videre selv med tap i begge kampene mot Bayern, men det er kun mulig hvis begge kampene mellom Olympiakos og Zagreb ender uavgjort).


3.plass i gruppen og deltakelse i Europa league er ikke en trøstepremie for min del, da må jeg innrømme at jeg i min "særhet" heller vil ha fjerdeplass og kun ha Premiere League å konsentrere seg om .



Når det gjelder startoppstilling mot Bayern Munchen så går jeg i hovedsak for de samme som startet mot Watford på lørdag, men hvis Gabriel er frisk og klar til kamp så vil jeg ha han sammen med Kos i forsvaret. Holder fremdeles på Walcott på topp, selv om jeg seriøst vurderte å sette Giroud i den posisjonen.



Cech


Bellerin - Per/Gabriel - Kos - Monreal


Cazorla - Coquelin


Ramsey - Özil - Sanchez


Walcott


Link to comment
Share on other sites

  • Replies 52
  • Created
  • Last Reply

Bayern taper ikke virker det som, 8 strake i Bubdesliga nå. Men den trenden må på er eller annet tidspunkt ta slutt, det håper jeg skjer mot oss. Vi er totalt avhengig av å vinne mot Bayern etter å ha driti oss ut i de to første kampene. Det blir selvfølgelig vanskelig mot et seiersvant Bayern, men håper vi klarer det!

Link to comment
Share on other sites

Dette er ein kamp der Arsenal Ikkje er favoritt, slik som I dei to andre oppgjøra. Eg trur derfor på siger heime og tap borte mot eit av Europas beste lag. Eg ville ha starta med samme lag som mot Watford. Per er tysker og er godt vant med Tysk spelestil og bør derfor starte mot Bayern.

Link to comment
Share on other sites

Per er tysker og er godt vant med Tysk spelestil og bør derfor starte mot Bayern.

Så et intervju med AW i morges der han snakket om viktigheten av kontringer og å få det første målet. Tolker dette som at vi prioriterer å ligge dypt og holde tett, i en slik setting foretrekker jeg Per og Gabriel faktisk.

Link to comment
Share on other sites

For meg høres det ut som en defensiv tilnærming med ekspolsitivitet er resepten mot Bayern. Slik har vi gjort noen ganger det siste året mot bedre motstand, og det har fungert glimrende. Vår beste mulighet, for vi spiller ikke ut Bayern i 90min på banespill uansett er jeg redd.

Gir oss 30% sjanse for at vi får resultatet vi trenger mot Bayern.

Link to comment
Share on other sites

Jeg føler de to kampene som kommer nå er litt make it or break it for oss i CL i år og at må ha 6 poeng for å kunne ta gruppeseieren og 4 poeng for å henge med om andreplassen, litt avhengig av hvordan Dinamo og Olympiacos gjør det seg i mellom selvfølgelig. Når det er sagt tror jeg vi har ganske gode sjanser til å få med oss noe i begge kampene hvis marginene er med oss. Ut ifra hjemmesidene deres står de oppført med Boateng, Banstuber og Benatia som sentrale forsvarsspillere i førstelagstroppen med de to sistnevnte ute med skade på ubestemt tid. Blir spennende å se hvordan de løser det. Med den formen de fleste av våre offensive spillere er i for tiden kan det være duket for mye morro i kampene som kommer. :D

 

På den andre siden synes jeg egentlig faktisk ikke en "fiasko" i CL hadde vært helt krise i år. Men da håper jeg for all del vi spiller dårlig nok til å slippe Europa League som jeg ikke ser særlig nytte i å bruke hverken tid eller krefter på. Etter min mening tror jeg troppen er ett/to år unna å virkelig kunne kjempe i Europa med de riktige signeringene/unngå skader/god utvikling av de som allerede er i troppen osv osv. Men for å snu helt rundt på det er det jo noen "plusser" ved en evnt exit i gruppespillet:

- Vi får bedre tid/fokus/restitusjon til å prestere maksimalt i PL, der jeg tror vi faktisk kan vinne i år.

- Litt kynisk, men det ser ut til at hvis PL-lagene fortsetter å underprestere i Europa kan det reduseres til 3 lag i CL neste sesong. Da jeg ser det lite sannsynlig at vi kommer utenfor topp 3 i år kan man jo, med litt godvilje, se på det som en svekkelse av noen av våre konkurrenter.

 

Uansett gleder jeg meg til kamp og ingenting hadde vært bedre enn seier i 3 til 4 av de siste kampene og videre som gruppevinner! :shades:

Link to comment
Share on other sites

Det er fullt mogleg å stå att med 6 poeng tykkjer eg. Realistisk bør vi håpe på 4 kanskje for å ikkje bli for skuffa? Vi har jo slått Bayern på bortebane før 2-0, men tapte 3-1 heime først. Det eg fryker mest er Lewandowski, fyren er jo heilt rå om dagen.

Link to comment
Share on other sites

Relativt fornøyd så langt.

 

Wenger treffer med sin taktikk i dag. Defensivt så gjør laget som en helhet en god jobb.

 

Men når Arsenal har ballen så mangler det fremdeles litt for mye på presisjonen, og det blir for mange balltap. En del av balltapene kan også karakteriseres som totalt unødvendige, der bl.a. Özil i et par situasjoner nærmest står og venter på at motstander skal ta ballen fra han.

Når det gjelder presisjon så er vi langt bak Bayern så langt.

 

PS!! Sitter (som vanlig) og irriterer meg over Viasats kommentator (Roar Stokke ?) som gnåler alt for mye om ingenting, og hvis Arsenal skulle har hørt på hans råd om å stå mer offensivt (i forsvarsmodus) så hadde vi ligget under med flere mål ut fra presisjonspillet til Bayern.

 

Alt i alt, fornøyd så langt.

Link to comment
Share on other sites

Alexis har vært farlig frempå for Bayern i dag. Sliten kanskje? Men, han er også veldig glad i å ta et par ekstra touch på ballen. I CL så fungerer ikke det alltid. Særlig ikke mot lag som Guardiola er manager for da de er vanvittig gode i å presse ballfører..

 

Kan ikke si at jeg er enig i at Walcott skal ut, men kan forstå at Wenger vil ha en matchvinner som Alexis på banen, men føler ikke ikke at chileneren vår får til stort i dag.

Ellers er Cech jævlig god også!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...