Jump to content

2014.10.25 Sunderland


Polljen

Recommended Posts

Sunderland sunderland.png?2012-13 arsenal.png?2012-13 Arsenal



Lørdag 25. oktober 2014, kl. 16:00, Stadium of Light


Premier League.


Kampen vises ikke direkte på TV2 Sport/Sumo,


men i opptak på TV2 Sport Premium 2 kl. 20:30,





Resultatmessig så var sist uke blandet. Mot Hull så tapte vi to poeng, mot Anderlecht så var den en kort sluttspurt som reddet "æren" etter 88 begredelige minutter i CL-kampen på onsdag.


Når det gjelder spillere så begynner vi å få litt flere valg ettersom det sakte men sikkert returnerer spillere som har vært skadet. Koscielny er dog sannsynligvis ute en stund til og forventes ikke å være tilbake før tidligst etter den neste internasjonale pausen (United 22. november).



Arteta var den "første" som ble friskmeldt, men siden han ikke har blitt satt inn på i de to kampene han har vært på benken så stiller jeg et spørmål ved om hvor klar han egentlig er.


Ramsey startet på onsdag, men burde kanskje ikke spille fra start lørdag. Men siden Wilshere er suspendert så starter nok Ramsey. Walcott er ikke i troppen mot Sunderland, men skal være klar neste uke (iflg Wengers pressekonferanse 23/10).



Når det gjelder laget som stiller så ble jeg litt "skremt" når Wenger på onsdag nok en gang "tvang" gjennom 4-1-4-1 og jeg fryktet at Wenger ville forsette med det. Men siden Wilshere er suspendert så antar jeg at det blir 4-2-3-1, men med en relativt "uendret" starteellever



Szcezny


Chambers - Per - Monreal - Gibbs


Ramsey - Flamini


Sanchez - Cazorla - OX


Welbeck




Hvis Arteta virkelig er klar så bør han starte denne kampen. Bellerin var såpass bra mot Hull at jeg velger han på back og flytter Chambers inn i midten. Per har vært litt rusten og Monreal har gjort en såpass god jobb sentralt at jeg ville vurdert å hvile Mertesacker i denne kampen. Jeg er ikke like kritisk til Welbeck så langt i sesongen som det andre her på forumet er, men jeg ser gjerne at Podolski får prøve seg fra start lørdag. Vurderte å sette OX på Ramsey sin posisjon, men siden han var litt "klønete" med ballen mot Hull så tør jeg ikke å la han få for mye defensivt ansvar i denne kampen.



Mitt forslag er:



Szcezny


Bellerin - Chambers - Monreal (Per) - Gibbs


Ramsey - Arteta


Sanchez - Cazorla - OX


Podolski

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 53
  • Created
  • Last Reply

8-0 tapte Sunderland sist. Jeg mener å ha sett statistikk tidligere som viser at lag som går på den type smeller, på dette nivået, ofte spiller 0-0 eller 1-0 i neste oppgjør. Altså full krig og konsentrasjon om å holde buret reint.

 

Magefølelsen min sier vi har en lei og frustrerende knokkelkamp mot Cattermole & co i vente.

Link to comment
Share on other sites

Selv ikke 0-8 vil være nok til å gjenskape tilliten til dagens Arsenallag, men det vil kunne være et første steg på veien.

 

Neida, jeg hverken forventer eller tror må en "målorgie", men jeg ønsker at det blir tatt så pass tak fra ledelse og spillere at det blir levert et spill som potensielt kunne gitt et slikt resultat.

Jeg forvente at det blir spilt mer direkte.

Jeg forventer at de såkalte "vingene" ikke sikter seg inn på sentral midtbane så snart de passerer midtlinjen, men i stedet er med på å skape bredde og avlaster backene noe på siden slik at de får mulighet til å ofre det defensive spillet en litt større tanke enn det har blitt gjort i svært mange kamper.

Jeg forventer at Wenger velger en organisering som passer de spillerne vi har og ikke at spillerne skal tilpasse seg en organsiering som de ikke kan fungere i.

 

Hvis vi skaper sjanser og bruker våre kvaliteter rett så kan jeg leve med at vi ikke er fornøgd med resultatet etter eventuelt å ha møtt en målvakt som opptrer som en levende låvevegg. Resultatet er selvsagt viktig for meg, men spillet og innsatsen på banen er for meg enda viktigere (joda jeg er nok litt sær i så måte).

Jeg er derimot ikke fornøyd hvis vi tar en reprise på onsdagskampen og klarer (såvidt) trepoeng etter å ha vist en begredelig forestilling i nesten 90 minutt.

 

Får vi spillet til å "flyte" så kommer målene, da kommer selvtilliten blant spillerne og da får vi resultatene og poengene vi lengter etter. VI kan til og med oppnå dette under Wengers ledelse, så lenge han evner å gå i seg selv og finne de kvalitetene vi har sett at han har, men som han i "godt voksen" alder ser ut til å undertrykke.

 

Uansett, til og med en "grumpy old fart" som undertegnede tror på seier idag, ikke "kalassifre" men nok til tre poeng. Spillet vi får se er jeg mer usikker på.

Link to comment
Share on other sites

Har en stygg magefølelse av at Sunderland med 0-8 i bagasjen fra forrige kamp passer Arsenal svært dårlig.

 

Det Arsenal har prestert så langt denne sesong har ikke vært det helt store. Selvsagt glimtvis klasse, men dårlig spill og dårlig innsats har gått igjen.

Polljen har satt opp lagoppstillinger. Tar de fem bakerste fra første og resten fra hans andre lagoppstilling.

 

Szcezny

Chambers - Per - Monreal - Gibbs

Ramsey - Arteta

Sanchez - Cazorla - OX

Podolski

 

Som andre påpeker, mye står og faller på egen innsats, for normalt skal Arsenal klarer dette ved full innsats og godt spill.

Link to comment
Share on other sites

TV2 presterer å ikke sende den på Sumo..

 

De har ikke lov til å sende den direkte på Sumo når de har valgt en annen hovedkamp desverre. Gir meg 4.5 timer på lesesalen i dag, syns ikke det er så ille med disse kampene som ikke går direkte såfremt jeg klarer å holde meg unna mobilen og internett.

Link to comment
Share on other sites

TV2 presterer å ikke sende den på Sumo..

 

Da velger jeg å være dagens optimist og tipper det løsner idag med en overbevisende enveiskjøring! (Så får jeg heller sluke ordene mine i kveld.)

 

 

De har ikke lov til å sende den direkte på Sumo når de har valgt en annen hovedkamp desverre. Gir meg 4.5 timer på lesesalen i dag, syns ikke det er så ille med disse kampene som ikke går direkte såfremt jeg klarer å holde meg unna mobilen og internett.

Dere kan satse på lesesalen neste lørdag også. Da er Chelsea - QPR utvalgt lørdagskamp hos TV2, også da med Arsenal i opptak klokken 20:30 O_O

Link to comment
Share on other sites

Etter sist kamp i CL håper jeg inderlig Chambers blir flyttet inn for Monreal og vi starter med Bellerin på høyre. Ble helt krise i midten når vi utover i kampen så ut til å spille en vingback og en back på venste med Per alene i midten.. Håper Poldi blir premiert med noen minutter. Ellers skal Theo være tilbake på benken så hvis vi leder med 2 mål+ tipper jeg han kommer inn i 67. min :)

Link to comment
Share on other sites


#Arsenal team v Sunderland: Szczesny, Chambers, Mertesacker, Monreal, Gibbs, Arteta, Flamini, Oxlade-Chamberlain, Cazorla, Alexis, Welbeck




#Arsenal subs: Martinez, Bellerin, Ramsey, Campbell, Rosicky, Walcott, Podolski #SFCvAFC


Link to comment
Share on other sites

Skuffende lineup. Campbell som har vært god får ikke starte, ei heller Podolski. I midten bak må Per ha dagen, hvorfor ikke Chambers og Bellerin på høyre?!

Også er jeg spennt på om han nå faller tilbake på 4-2-3-1 eller om han flytter Arteta opp i fraværet til Wilshere...

 

En annen ting er nå overbruken av Alexis som spiller ALT! Er vel store sjanser for at han blir skadet snart og vi ikke får sett ett angrep med han og Theo sammen på en god stund.

Link to comment
Share on other sites

Minus Welbeck og Sanchez så er resten av spillerene våre (minus Chamberlain og Gibbs delvis) ekstremt statiske. Bevegelsene til midtbanespillerene er rimelig dårlig for å si det mildt og alle minus de to første der skal ha ballen i beina fremfor å få ballen i et rom de skal bevege seg til. Noe som fører til at ekstremt mange av pasningene blir snappet opp og at tempoet i spillet vårt er ekstremt lavt.

 

Ikke imponert så langt må jeg si, men jeg må innrømme at Sunderland er langt mer offensive så langt i kampen enn hva jeg forventet at de ville være. De ligger ikke med 10-11 mann bak ballen.

Link to comment
Share on other sites

Takk, men har ikke program til å se streamene. Prøvde å laste ned sopcast, men får ikke til å bruke det. Antakeligvis gjør jeg noe feil. Laster ned, og installerer, men skjer ikke noe mer. Får bare opp ei mappe som heter sopcast, og inni ligger bl.a. en exe fil, som jeg dobbelklikker på. Men opprettes ikke noe program.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...