Jump to content

Community Shield - 10.08.2014 - Manchester City v Arsenal


Polljen

Recommended Posts

Den årlige kampen mellom siste sesongs Seriemester og FAcup-mester er siste kamp før alvoret braker løst.

Begge lag mangler viktige brikker enten p.g.a. skader eller p.g.a. ferie (gjelder Arsenals tyske trio)

 

Det er mye prestisje i denne kampen, men etter min mening så skal man være forsiktig med å spå for mye av hva som vil skje utover høsten ut fra det som blir levert her.

 

Resultattips: ? (har rett og slett ingen magefølelse foran denne kampen, hverken i positiv eller negativ retning)

 

MItt tips til de elleve som starter for Arsenal:

 

Szczesny

Debuchy - Koscielny - Chambers - Gibbs

Arteta - Ramsey

Ox -Cazorla - Alexis

Giroud

Link to comment
Share on other sites

Det skal bli spennende å se hvordan den bakre fireren fungerer med to nye ansikter, og uten generalen Per. City er jo den ultimate testen på hvor godt det fungerer. Jeg liker den startoppstillingen Polljen har foreslått. Det aner meg at vi vil se ett hurtigere Arsenal denne sesongen. Campbell, Sanchez, Ox og Walcott er i stand til å løpe i fra de fleste, og dette bør vi utnytte da vi har vært altfor trege i overgangene i senere år.

Jeg syns også det er veldig vanskelig å spå noe utfall i denne kampen. Vinner vi så må vi bygge videre på det. Det er på ingen måte katastrofe med ett tap. Anser oss som underdogs.

Link to comment
Share on other sites

"Storkamp" bryter vi mønsteret fra ifjor? Det er mitt spørsmål. Ganske likt lagene imellom mtp spillere ute. Frykter vi ikke har lært, håper vi har det :) Ingen stor betydning kampen idag, men blir vi knust er det aldri positivt. Arteta mot yaya pleier være rått parti og er det nok nå også.

Link to comment
Share on other sites

Før kremmerhuset så var det veldig få ting han har gjort riktig, men det målet var fantastisk.

 

Mener dog at vi ser/så adskillig mer dynamiske med Sanogo på topp da han er flinkere til å presse på topp og er langt mer bevegelig (både i bakrom og ut på kantene).

 

Forøvrig: Chamberlain har virkelig vært usynlig så langt etter han kom inn. Nesten ikke sett han i det hele tatt :P

Link to comment
Share on other sites

Fyfaen for et kjøp Chambers kan vise seg å være! Helt klart MOM i mine øyner!!! Klasse spiller. Debuchy også veldig stabil, hadde en feilpasning, som Chambers retter opp med glans!

 

Ellers veldig bra kamp av samtlige spillere, selvom Oxlade har vært veldig usynlig desverre.

Link to comment
Share on other sites

Fortsatt ikke sett noe til Ox i det hele tatt, merkelig. Chambers har vært solid, tror han kan bli svært sentral for oss. Ramsey stor. Har litt trua i år!

 

Ellers har City sett tafatt og uinteresserte ut. Tipper Fernando drar med seg sinnsykt med kort utover sesongen. Kunne hatt rødt allerede.

Link to comment
Share on other sites

Chambers gjorde noen feil men retta opp, solid av en 19åring! Kan heller ikke være lett å parre med nacho.. Min MOM. Skuffelsen idag var OX. Ellers rimelig fornøyd med samtlige. Szezesny har litt feltarbeid å terpe på ennå :)

Link to comment
Share on other sites

Første omgang er et fyrverkeri, andre omgang et gjesp. Første omgang er tilnærmet lik en obligatorisk kamp når det gjelder spillermateriell, andre omgang er en klar treningskamp som blir ødelagt av mange bytter og den gir null inntrykk av hva vi kan forvente av Arsenal. Ble mest forbauset over at vi ikke ble noe særlig svekket av at Monreal erstattet Koschielny. Giroud har en praktscoring men er ellers relativt usynlig, samtidig så hadde han ikke den samme støtten som det Sanogo hadde i første omgang så jeg har ikke noe klart inntrykk av hvor Giroud er så tidlig på sesongen.

 

Første omgang viser spennende tendenser. Alexis gir oss fart og Arsenal spiller en uvanlig direkte fotball neste fri for endelig mange pasninger. Debuchy virker så langt som en grei erstatning på backen og for meg så virker det som at vi har fått en mer "sterk/tøff" spiller på høgresida.

 

Chambers er for meg så absolutt MOM. Jeg antydet (i en en annen tråd tidligere i dag) at det kanskje er han som vil bli den reelle erstatteren for Vermaelen og det han viste på stopperplass i dag gjør at han kanskje bør rendyrkes som stopper.

 

Etter å ha sett litt av det Alexis har inne gjør at jeg gleder meg til den dagen Arsenal kan stille med rekka Walcott - Özil - Alexis, der våre to vinger kan bytte sider gjennom kampen.

Link to comment
Share on other sites

Ja Arteta blir kaptein og per vise... Ikke mitt valg :/

Og Alexis kommer ikke til å spille spiss, Wenger uttalte at han vil brukes på begge kantene. Så da får Wenger knows folket forklare hvorfor disse valgene er rett.

-------------

 

Begge valgene er greie mener da jeg, Sanchez hører til på kanten, og en rekke med Sanchez, Walcott/Santi og Giroud, med Rambo og Özil bak tror jeg blir glimrende. Det vil heller ikke overraske meg om det kommer inn en ny DM før vinduet lukket, og da blir de fleste kampene med Per som kaptein. Det blir litt som i fjor da Verm var kaptein på benken Det ryktes også at Arteta er en veldig bra inspirator og er veldig respektert av spillergruppen, dvs et meget bra kapteinemne som kan motivere i garderoben.

Link to comment
Share on other sites

Enig med Bølerulf, Arteta er det riktige valget. Han blir neppe å spille alt av kamper denne sesongen, men er mer enn god nok mot de fleste, var god idag også. Han har lite tempo ja, men når han er i form så kan han kompensere med plasseringsevne og spilleforståelse. Slik som Per, som ute av form er helt forferdelig å se spille.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...