Jump to content

Tottenham B 16.03.2014


krevsnih

Recommended Posts

Dags for NLD i Premier League

Kampen vises Kl 17 på PL1

 

Begge lag preges av skader,og det i alle ledd. Nye for oss er Øzil som er ute to til seks uker med hamstringskade. Spudz har Dawson,Lamela, Capoue,Chiriches definitivt ute,mens Walker og Rose kan rekke kampen. Ramsey har et lite tilbakefall i treningen og er ikke klar. Vår nye svenske kan komme i kamptroppen for første gang etter overgangen. Nacho er tilbake i troppen etter skade, og Szcez tilbake etter suspensjon i Cl. Gibbs kan rekke kampen,men Wilshere,Walcott og Diaby er fremdeles ute.

 

Adebayor er ute i media før kampen og sier Arsenal ikke presterer godt under press,men hvem har egentlig mest press på seg?

 

Chelsea har nettopp tapt borte mot Villa,som gjør at vi kan kneppe innpå serielederne.

 

 

 

Foretrukket lag:

 

Szcez

Sagna-Mert-Kosc-Nacho

Flamini-Oxlade

Rocky-Santi-Poldi

Giroud

 

 

Første gang jeg gjør dette,måtte også bli på nettbrett,derfor rar setup. Men hva skal en Gooner gjøre når man er gira på kaaaamp?

 

Go Gunners!!!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 62
  • Created
  • Last Reply

Mener fortsatt at vi i mangelen på Walcott må kjøre Chamberlain på kanten, selv om han presterte en god kamp i München sentralt. Podolski er veldig forutsigbar i bevegelsene og hemmer til tider det offensive spillet. Gnabry hadde en god kamp mot Tottenham i cupen og kan være et alternativ. Poenget mitt er at vi må ha inn litt fart hos de fremste på banen, en som kan gjøre motsatte bevegelser og som ikke bare trekker inn i midten. Vi har ikke mange alternativene helt på topp og for å utnytte Girouds styrke må vi ha mye bevegelse rundt han og spillere som kan slå innlegg eller trekke til seg spillere og skape rom for andre. Verthongen, Dawson, Kaboul liker ikke når spillet foregår bak ryggen på dem slik at de blir tvunget til å løpe hjem, mens de faktisk kan levere på et akseptabelt nivå om vi blir spillende på tvers uten flere trussler samtidig.

 

Håper på dette laget:

Szczesny

Sagna - Mertesacker - Koscielny - Monreal

Flamini - Arteta

Chamberlain - Cazorla - Rosicky

Giroud

 

Flamini og Arteta hadde et bedre samarbeid når sistnevnte gikk litt mer offensivt i banen og arbeidsfordelingen var mye klarere. Rosicky er selve definisjonen på full innsats og ofte smitter dette over på medspillerne. Målet mot tottene i cupen viser hva konstant hard jobbing kan føre til.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror begge forslagene her er veldig sannsynlige oppstillinger. Nå hadde vel Gnabry en veldig bra kamp mot Tottene sist? Kanskje vi får se han fra start idag?

 

Ellers så er jeg som vanlig super-pessimistisk før kamp, og tror vi går på et klart tap. Vi leverer rett og slett ikke borte mot de andre topplagene. Nå kan det jo diskuteres hvorvidt Tottenham er et topplag, men tror vi kommer til å slite med å få med oss noe idag. Slik situasjonen er, så blir jeg veldig fornøyd med uavgjort idag. Jeg kan ikke se at vi uansett klarer bedre enn 4 plass, og da holder vi fremdeles tottene klart bak oss med et poeng.

Link to comment
Share on other sites

Jeg klarer ikke bestemme meg for hva jeg tror i dag. Én del av meg sier at Tott er rævva, og at vi vinner 3-1. Den andre delen av meg sier at den slags hovmod straffer seg, og at vi taper 2-1. Så, jeg tror ikke jeg skal tippe noe i det hele tatt.

 

Med seier så er vi med i gullkampen for fullt. Og da er kampen om de 4 øverste plassene nesten over. Med tap så er vi plutselig sugd inn i feil kamp. En skikkelig 6-poenger, dette.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er så lei av "trege" spisser som holder igjen den offensive midtbanen så jeg setter inn en meget "urutinert" spiss i dag som i det minste har fart.

Jeg har selvsagt ingen grunn til å tro at hverken Wenger eller de fleste her på forumet vil være enig med meg ;D

 

 

 

Szczesny

Sagna - Mertesacker - Koscielny - Monreal

Flamini - Arteta

Gnabry - Cazorla - Rosicky

OX

 

Dette er ikke en posisjon OX er vant med, men jeg ville tatt sjansen fra start for så eventuelt å flytte han et hakk ned over hvis det ikke fungerer.

Link to comment
Share on other sites

Torstvedts 11'er er bare latterlig. Vertonghen på venstreback foran Gibbs? Walker foran stabiliteten selv, Sagna? Paulinho har ikke vært bedre enn Arteta eller Flamini. Og på topp så har Giroud vært mer stabil (utrolig nok) enn Adebayour som ikke fikk spille under Boas og har vært rusten de siste kampene.

Link to comment
Share on other sites

Torstvedts 11'er er bare latterlig. Vertonghen på venstreback foran Gibbs? Walker foran stabiliteten selv, Sagna? Paulinho har ikke vært bedre enn Arteta eller Flamini. Og på topp så har Giroud vært mer stabil (utrolig nok) enn Adebayour som ikke fikk spille under Boas og har vært rusten de siste kampene.

 

Thorstvedt er så latterlig partisk vettu. Walker er en hodeløs og meget middelmådig kylling. Vertonghen er Vermaelen 2.0 og er ikke i nærheten av Gibbs. Paulinho er også fryktelig middelmådig. Adebayor er trolig en bedre spiller når han gidder enn det Giroud er, men over hele sesongen så har også Giroud vært bedre.

 

Lagoppstillingen er forøvrig slik:

 

Szczesny

Sagna - Mertesacker - Koscielny - Gibbs

Arteta - Rosicky

Chamberlain - Cazorla - Podolski

Giroud

Link to comment
Share on other sites

Tenk å hatt Walcott på banen mot Tottenhams høye forsvarslinje :P

 

Jepp. Personlig ville jeg ha hatt Rosicky og Cazorla sentralt med Chamberlain i Walcott sin rolle. Han kunne kommet seg ofte alene med Lloris for å si det mildt..

Link to comment
Share on other sites

Dette er taktikken Wenger kjørte mot Newcastle og flere andre lag like etter nyttår. Vi scorer et tidlig mål og bare lener oss tilbake og inviterer motstanderene inn i kampen igjen.

 

Bare et spørsmål om tid før Tottenham scorer nå.

Link to comment
Share on other sites

Ja jeg skjønner ikke gameplan her. Lar Tott styre alt, og vi kontrer med relativt trege spillere. Må få igang vårt spill her.

 

Vi savner Flamini. Han setter fart i spillet vårt og dirigerer noe voldsomt. Er også langt stødigere defensivt enn Arteta blant annet. Ikke at Arteta generelt sett har gjort seg bort i dag forøvrig.

Link to comment
Share on other sites

Dette Tottenham laget er så ekstremt sårbart, men vi har absolutt null "ork" å gi. Spillerene virker rett og slett giddalause og iniativløse 98% av tida. Vi har rett og slett spilt elendig generelt sett minus et par tilfeller. Snakk om å gå på tomgang..

Link to comment
Share on other sites

Vi har defintivt hatt de de største sjansense, og burde ha minst ledet 2-0. Men alle på kontringer. Tottenham presser oss, og det er spørsmål om tid før de putter. Jeg liker ikke kampbildet. Både Sagna og Gibbs har får gult kort. Det vet Tottenham...

Link to comment
Share on other sites

Orbinho @Orbinho 2m

Only two Arsenal players have attempted 10+ passes in the opposition half - AOC and Arteta 10 attempted each

For å si det slik: Spillemessig så har vi generelt sett vært pissdårlige hele omgangen. Skjønner seriøst ikke hvorfor innstillingen til et North London Derby er så fullstendig tafatt. Jeg forventet fyr og flamme fra Arsenal og det startet ikke så altfor dårlig, men etter målet har det rett og slett ikke vært noe fyr i noen av spillerene våre.

Vi leder med et mål, men dette er altfor dårlig! Dette Tottenham laget burde vært overkjørt og vi burde ha ledet med 2-3 mål.

Link to comment
Share on other sites

Må skjerpe oss på defensiven.

 

Fremover er det virkelig muligheter. Vil tro Sherwood retter opp på den altfor høye linja til Spurs, men uansett

vil vi få kontringsmuligheter. Så gjelder det å gjøre de rette valgene. Forbanna ergelig at ikke Ox spilte Poldi !

 

Hold ut gutar !

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...