Jump to content

Tottenham B 16.03.2014


krevsnih

Recommended Posts

Jeg forstår meg ikke på slakten laget fikk. I allefall ikke i pausen.

Vi spiller borte mot Tottenham. Leder 0-1 og har i tillegg de tre største sjansene i omgangen. I tillegg ble Poldi feilaktig avblåst for offside da ham var helt i gjennom. Flott første omgang spør du meg. 2. Omgang var noe mer shaky, og

Her ble vi snytt for en soleklar straffe, samt febertefningen til Lloris på skuddet til BFG?

 

Hvor mye mer kan man egentlig forlange?

 

BE

 

 

Bare for å ha sagt det: Resultatet er strålende.

Spillet var grusomt, er jo bare flaks at tottenham ikke evner å putte ballen imål. Sjeldent man ser et lag som ligger såpass langt forran motstanderen blir presset så til de grader. I perioder måka vi bare ballen vekk for å puste. Vet det er bortebane osv. Tottenham spillte kamp på torsdag og var mye friskere enn oss idag.

 

Du har helt rett i at vi hadde våre store sjanser vi også. Statistikken viser 17 avsluttninger til tott mot våre 7. Vi hadde 40% ballbesittelse, svakeste av kampene mot tott iår. Statistikken videre viser at tott var hakket bedre hele veien idag. Men så skal man jo ha spillere som kan omsette produksjonen til mål, heldigvis virker de fortapte forran mål.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 62
  • Created
  • Last Reply

 

3 poeng er herlig, men for en tragisk kamp av oss generelt sett. Vi blir rævkjørt i 90 minutter omtrent, men det er kun sluttresultatet som teller! 3 poeng er nydelig og vi har tatt full pott mot drittlaget!

 

Flott at du fokuserer på det negative uansett. :)

 

Så ikke dette innlegget, bare de før, beklager det.

 

Synes det var overraskende mye kritikk til at vi ledet borte på WHL, that`s all :)

Link to comment
Share on other sites

Forrige seriekamp tapte vi mot Stoke borte, i dag var det viktig å slå tilbake. Borte mot Tottenham hvor vi ikke har vunnet siden 2007, men jeg husker vi vant ligaen der. Et på forhånd helt åpent derby.

 

Et tidlig mål, også snøre igjen. Det blir jo ikke bedre? Verken dramaturgisk eller taktisk gjennomført.

 

Full hyllest til spillere og ledere for en deilig, kynisk og spennende fotballopplevelse.

 

PS: ...også siden vi ble snytt for straffespark og stort sett var farligere enn dem, var det fullt fortjent at vi vant vårt tredje NLD denne sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Selv om det lugger litt for laget, så er dette en bra gjennomført kamp. Har i bakhodet at det er en tøff bortekamp og at vi sliter seriøst med skader. Spudz har mye av spillet, men jeg synes Arsenal har de beste målsjansene.

 

I dag fungerte byttene bra. Skal det byttes til neste kamp, så kan det godt være helt bakerst. Fabianski kan med fordel legge litt press på førstevalget.

 

Ellers var målet klasse. Ekstra digg at det kom i denne kampen :-)

Link to comment
Share on other sites

Flott resultat selv om veien dit var nervepirrende. Vi holder nullen med en solid dose kvalitet, men også takket være litt flaks. Offensivt er det mindre. Noen gode overganger som vi roter bort med svake avsluttninger, men også en med et kremmerhus. Det holdt i denne kampen, men skal det skje at vi skal vinne ligaen må kvaliteten opp fra dette nivået de kommende kampene. Det er lett matematisk, men litt værre å se for seg i virkelighetens verden.

 

Mertesacker/Koscielny gjennom 90 fulle minutter pluss tillegg samt ett sekunds Rosickymagi gav oss poengene som sannsynligvis i praksis sikret oss topp-4 trofeet også i år.

Link to comment
Share on other sites

Skjønner ikke at folk er så negative! Hvis andre lag hadde vunnet en slik kamp hadde alle tenkt at det var mestertakter, rutinert og kontrollere en vanskelig bortekamp (sett bortifra ved et par uheldige invilveringer av szc) osv osv..

 

Vi må huske på at vi har vår kanskje mest kreative spiller i özil ute med skade, samtidig som våre to virkelige bakromstrusler i walcott og ramsey (og andrevalget wilshere) heller ikke var på banen! Det betyr 4 (!) offensive spillere som garantert ville vært i startoppstillingen ikke var tilgjengelige.. Ikke noe å forvente at andrevalgene skal spille ut og skape målsjanser gjennom hele kampen! Syns vi hadde mange store muligheter ut fra hvilken situasjon vi er i.

 

Det er 9 kamper igjen, og for min del er 3 poeng viktigere enn feiende flott angrepspill. Snu den vonde trenden mot topplaga og skrape til oss 4 poeng mot chelsea og city så kan det bli en utrolig morsom avslutning på sesongen! Om vi ikke er mer enn 3-4 poeng bak etter de kampene har vi gode muligheter med vårt kampprogram!

 

COYG!

Link to comment
Share on other sites

Herlig seier, å si at vi ble rævkjørt blir for drøyt for meg! Spurs hadde ballen mest, men de skapte da ikke mange farlige sjanser mot mål. Chadli skulle scort ellers er det ikke mye å skryte av. Adebayor sin heading var skummel.

 

Wenger sier etter kampen at det er en avveining mellom å beskytte ledelsen sin og det å prøve på mål nr 2. Jeg synes vi blir litt baktunge i noen perioder og savner Øzil oppe i banen som kan holde litt på ballen. Skulle gjerne sett Walcott mot den høye forsvarslinja til spurs. Kunne gjerne tenkt meg raske Gnabry inn på slutten der, men da var Wenger klar for å parkere bussen.

 

Alt i alt en utrolig deilig seier!

Link to comment
Share on other sites

fortjent eller ikke, en ting er Arsenal blitt bedre på; å forsvare ledelser. Sånn sett har det vært en betydelig fremgang denne sesongen. Det skal Wenger og hans spillere ha. Og denne egenskapen er helt avgjørende for et topplag. Det som nå ironisk sett plutselig er lagets svakhet er at de har blitt for baktunge. Dette skyldes delvis skader; hvilken klubb hadde tålt så mange nøkkelspillere ute uten at de hadde blitt betydelig svekket? Men det skyldes også at Wenger ikke har forsterket laget nok fremover på banen.

 

når det er sagt, selv om tottenham hadde mye ball, og fort kunne klart poeng, var det ikke så ufortjent med Arsenal-seier. Arsenal hadde jo klart flest virkelig store sjanser; Ox burde scoret to, Kos ble snytt for et soleklart straffespark, og Lloris hadde en super-redning på skuddet til Per. Og Arsenal spilte bra defensivt - stort sett, selv om Szez så ut til å ville gjøre det unødvendig spennende ved et par anledninger...

Link to comment
Share on other sites

Satt med hjertet i halsen under hele kampen i går og husker helt klart at jeg var frustrert over hvor lite ball vi hadde. Men etter å ha fått klarert halsen føles ikke seieren så ille, spuds skapte jo fryktelig lite fra å ha så mye ball. Vi er vel så vant til at vi SKAL ha mest possession at når det ikke skjer så knyter det seg for mange av oss...

Link to comment
Share on other sites

Jeg var også fly forbannet gjennom store deler av kampen. Men etter å ha sett på highlights igjen så er det jo ingen tvil om at vi var best og farligst gjennom hele kampen. Tottene hadde mer ball enn oss men skapte som flere sier her, veldig lite på egen hånd. Med normal effektivitet (og vi har vært effektive i år) så hadde vi banket inn 3-4 mål til.

 

Oppsummert en bra gjennomført kamp på bortebane mot laget rett bak oss på tabellen.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...