Jump to content

2014.01.03 Stoke City B


49 unbeaten

  

9 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Stoke-vs-Arsenal.jpg

Stoke City - Arsenal

Barclays Premier League

Lørdag 01. mars 2014, kl. 16:00. Britannia Stadium

Kampen sendes live på TV2 Sport Premium

 

Da er det klart for å forberede seg til den vanlige regnfylte og kalde kampen på Britannia mot Stoke. Stoke er sammen med halve ligaen involvert i en intens kamp om å holde seg borte fra nedrykkskampen og vil komme til å gi alt for å få med seg poeng i denne kampen. Stemningen på tribunen vil som vanlig etter leggbruddet til Ramsey være preget av 9/10 med neandertalere som holder Ramsey ansvarlig for hetsen mot Shawcross, og den andre tidelen en fantastisk og utsolgt borteseksjon som gir sitt for å være den 12' mann. For en gangs skyld er vi inne i en roligere periode med syv dager fra forrige kamp og nye syv dager til neste som er FA cup-oppgjøret hjemme mot Everton. Vi vil derfor med stor sannsynlighet se et sterkt mannskap i denne kampen, selv med noe usikkerhet rundt småskader på Özil, Koscielny, Monreal og Wilshere. Førstnevnte stod over kampen med mot Sunderland etter en smell i låret mens Monreal og Koscielny ble byttet ut underveis i kampen med henholdsvis ankel og ryggskade.

 

Det er også en mulig retur for Thomas Vermaelen etter å først vært ute med en kneskade for så å plukke opp en strekkskade i leggen. Er det en posisjon på banen som har vært sårbar er det midtstopperne, der Mertesacker og Koscielny har vært tvunget til å spille alt av kamper den siste tiden. En annen posisjon som har vært utsatt er spissplassen der Giroud spilte alt av kamper frem til cupoppgjøret mot Liverpool hvor Sanogo fikk sjansen etter sin retur fra skade. Vår egen Yaya fikk sine to første kamper fra start mot nesten verst mulig tenkelig motstander i Liverpool og Bayern München, men stod opp for oppgaven til tross for litt manglende kampform som resulterte i svakere andreomganger. Hvem som starter på topp i denne kamper er derfor ingen selvfølge, og for meg personlig tror jeg det er viktig for Giroud å føle litt på presset om startplass igjen for å holde nivået oppe. Returen mot Sunderland med to mål og en assist var glimrende, og intet hadde gledet meg mer enn om han fortsatte ut sesongen i samme stilen.

 

En annen gledelig nyhet som har kommet frem i media er at Rosicky skal ha signert ny kontrakt med klubben. Med den formen han er inne i så er han en fantastisk spiller å ha i troppen med enorm erfaring og en energisk spillestil som synlig smitter over på de andre på laget. Alle lag som har tittelambisjoner må ha en slik spiller i stallen som takler ulike posisjoner på banen med bravur, og finner seg i å være en innbytter når de bedre alternativene er tilgjengelig.

 

Skader:

Arsenal har Walcott, Ramsey, Diaby, Källström, Gibbs, Wilshere.

Stoke har bare Assaidi ute med en kneskade, og en liten usikkerhet rundt Huth.

 

Siste 10 ligakamper:

Arsenal har S-S-S-S-S-U-S-T-U-S

Stoke har T-T-U-T-T-T-S-U-U-T

 

Odds:

Betsson har 6,70 - 3,60 -1,56

Unibet har 6,00 - 3,80 - 1,60

Betway har 5,50 - 3,60 - 1,60

 

(u)Nyttig fakta:

Dommer i denne kampen er Mike Jones. På de siste 12 kampene han har dømt oss så har vi vunnet 10, en uavgjort borte mot Manchester City i januar 2011 og tap borte mot Bolton april samme året. På disse kampene har vi fått 6 straffespark, 15 gule kort, scoret 36 mål og sluppet inn 11. Vi har holdt nullen i 6 av de 12 kampene. Mostanderne i disse kampene har til sammen fått 21 gule og 2 røde kort.

Stoke-City-v-Arsenal-007.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 62
  • Created
  • Last Reply

Håper på dette laget:


Szczesny

Sagna - Mertesacker - Koscielny - Monreal

Flamini - Wilshere

Chamberlain - Özil - Cazorla

Sanogo

Syntes Wilshere har vært rimelig god de par siste kampene. Mot Bayern så var han helt rå i perioden før det røde kortet og mot Sunderland var han heller ikke ueffen. Chamberlain er et must på høyrekanten syntes jeg med den formen han har hatt i det siste. Vil heller ikke ha han i midten mot Stoke da han er ekstremt duellsvak.

 

Foretrekker også Sanogo foran Giroud her. Særlig med det laget som er satt opp der da Özil vil ha minst et par spillere å plukke ut jevnlig.

Link to comment
Share on other sites

Syntes Wilshere har vært rimelig god de par siste kampene. Mot Bayern så var han helt rå i perioden før det røde kortet og mot Sunderland var han heller ikke ueffen.

Litt spent på hvor alvorlig den krampen han fikk på slutten av oppgjøret mot Sunderland. Han gikk de siste 10 minuttene mer eller mindre bare rundt og hinket så krysser fingrene for at det ikke var en strekk. Hvis han ikke blir klar vil det nok være Flamini og Arteta på midten og Chamberlain på kant.

Link to comment
Share on other sites

Bare som en liten meningsytring så vil jeg spørre hva som er hensikten med kamptrådene hvis de ikke blir brukt til å diskutere kamprelaterte ting i? Tenker da spesielt på når det opprettes egne tråder for "hvem skal spille venstreback..." og "hvem skal starte på midten mot...", som faktisk er relatert til en allerede opprettet tråd. For meg personlig blir det bare uoversiktlig når diskusjoner om den samme tingen foregår i to forskjellige tråder, og det blir meningsløst for meg i alle fall å skrive kamptrådene. Og argumentering for at det er lite aktivitet på forumet til tider, og at det kan være greit med med flere tråder å diskutere i er i seg selv helt greit, men heller kvalitet i de trådene som er enn kvantitet. En poll kan jeg opprette i kamptrådene også hvis det er ønskelig for å sjekke meningen om diverse posisjoner på banen.

Link to comment
Share on other sites

Flott kamptråd! Har ikke vi hatt bra med kontroll på Stoke i de siste oppgjørene? Mener det er andre topplag som har sklidd mer mot Stoke enn oss de siste 2-3 sesongene.

 

Uansett stemmer jeg for Giroud på topp. Blir passe meningsløst å sette av en spiller etter at han scoret to og assista ett mål forrige kamp. Har heller ingen problemer med at Vermaelen begynner en kamp, spesielt hvis Kos er småskadd.

 

Stoke kommer uansett ikke til å score mange, så putter vi to tror jeg vi vinner kampen. Brekker noen av våre gutter beinet, reiser jeg personlig over og anmelder voldsepisoden til Scotland Yard.

Link to comment
Share on other sites

Med/hvis Gibbs og Monreal er ute av troppen så tviler jeg på at Wenger sender ut Vermaelen fra start. Han bør få tid til å komme tilbake i kampform å får bare et innhopp i denne kampen. Føler med veldig sikker på at Wenger velger Sagna på venstrebacken og Jenkinson på høyre.

Link to comment
Share on other sites

Flott kamptråd! Har ikke vi hatt bra med kontroll på Stoke i de siste oppgjørene? Mener det er andre topplag som har sklidd mer mot Stoke enn oss de siste 2-3 sesongene.

 

Uansett stemmer jeg for Giroud på topp. Blir passe meningsløst å sette av en spiller etter at han scoret to og assista ett mål forrige kamp. Har heller ingen problemer med at Vermaelen begynner en kamp, spesielt hvis Kos er småskadd.

 

Stoke kommer uansett ikke til å score mange, så putter vi to tror jeg vi vinner kampen. Brekker noen av våre gutter beinet, reiser jeg personlig over og anmelder voldsepisoden til Scotland Yard.

 

 

Har vel ikke vunnet borte mot Stoke på 4 år tror jeg...

Men har trua denne gangen:-)

 

Rosicky nye kontrakt kommer til å betales tilbake imorgen allerede:-)

Link to comment
Share on other sites

@OptaJoe

7 - Olivier Giroud has scored the opening goal of a game more often than any other player in the Premier League this season. Handsome.

 

 

Hvorfor ønsker du Arteta og Rosicky på midtbanen, Simbad? En kombinasjon vi ikke har brukt denne sesongen og ei heller forrige sesong om jeg husker riktig. Sier ikke at det er en dårlig duo, men ville vært litt interessant å hørt meningen bak valget.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Har vel ikke vunnet borte mot Stoke på 4 år tror jeg...

Men har trua denne gangen:-)

 

Rosicky nye kontrakt kommer til å betales tilbake imorgen allerede:-)

 

 

Sist vi vant borte mot stoke var i 2009/10-sesongen, etter det gikk vi på tap i 10/11-sesongen, for så og spille to uavgjortkamper i de påfølgende

sesongene. Da er det vel på tide med seier? Men blir helt sikkert tøft, de har bare tapt 1 kamp hjemme siste 6 kampen og i den kampen scorte de til og med 3 mål:P

Link to comment
Share on other sites

Grunnen til at jeg ønsker Arteta-Rosicky er at jeg mener vi da får både en mye mer dynamisk midtbaneduo enn om Art-Flam eller Art-Wilsh spiller sammen og også ekstra defensiv oppofrelse. Arteta og Flamini sammen blir for statisk, og med Wilshere sammen med en av de føler jeg det blir for dårlig samhandling siden Wilshere jukser veldig mye i det defensive. Rosicky har i tillegg til veldig god "workrate" og egenskaper som å kunne forsere ledd.

Link to comment
Share on other sites

Er enig med deg i at Arteta/Flamini og Arteta/Wilshere ikke har vært noen glitrende duo, med noen få unntak som f.eks hjemme mot Napoli. Selv foretrekker jeg Flamini og Wilshere så lenge Ramsey er skadet. Flamini får da den tydelige defensive oppgaven som han faktisk liker, mens Wilshere som gradvis har spilt seg i form går inn i indreløperrollen.

Link to comment
Share on other sites

... En poll kan jeg opprette i kamptrådene også hvis det er ønskelig for å sjekke meningen om diverse posisjoner på banen.

En poll til å belyse aktuelle temaer er jo kanon! Og de gangene det ikke er noe spesielt kan en bare ha noe så enkelt som "H-U-B" :)

 

Denne kampen skal å må vinnes, både på og utenfor banen! Regner med at vi overkjører drittlaget å vinner en komfortabel 3-0 seier :)

Link to comment
Share on other sites

Er enig med deg i at Arteta/Flamini og Arteta/Wilshere ikke har vært noen glitrende duo, med noen få unntak som f.eks hjemme mot Napoli. Selv foretrekker jeg Flamini og Wilshere så lenge Ramsey er skadet. Flamini får da den tydelige defensive oppgaven som han faktisk liker, mens Wilshere som gradvis har spilt seg i form går inn i indreløperrollen.

 

Joda, jeg er noe enig og kan se at Wilshere/Flamini kan funke delvis. Men da først og fremst mot dårligere motstand slik som Stoke. Men jeg tror Arteta/Rosicky kan være et alternativ mot mer hurtigere og bedre motstand, siden Arteta er flinkere til å lese spillet (iallefall i mine øyne) enn Flamini, og Rosicky med sin (utrolige?) hurtighet i sin alder i tillegg til sin gode defensive "workrate" kan fungere mot lag når man mangler Ramsey og/eller Chambo.

Link to comment
Share on other sites

Laget som starter i dag: Szczesny, Sagna, Mertesacker, Koscielny, Gibbs, Arteta, Wilshere, Rosicky, Cazorla, Podolski, Giroud

 

subs: Fabianski, Vermaelen, Flamini, Ozil, Oxlade-Chamberlain, Gnabry, Sanogo

 

Viktig at Gibbs er tilbake, så får man inderlig håpe at han har kvittet seg helt med hamstringskaden slik at vi slipper en lengre periode uten han.

Link to comment
Share on other sites

Ingen özil idag :/

 

Han sitter på benken.

 

Glad Özil hviles jeg. Første sesongen i Premier League og han har spilt så og si samtlige kamper etter han kom og samtlige minutter i de kampene som oftest.

 

Når man er ny i Premier League som Özil og attpåtil er vant til å ha en vinter pause midt i sesongen så sier det seg selv at det blir tøft fysisk og mentalt. Det har nok vært en sårt etterlengtet pause for han.

 

Ellers syntes jeg det er rart at Chamberlain for andre kamp på rad starter på benken på tross av at han har vært i sin beste form siden han kom til klubben.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...