Jump to content

2014.01.03 Stoke City B


49 unbeaten

  

9 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Replies 62
  • Created
  • Last Reply

Fy faen så dårlig!

Likevel har vi god kontroll på Stoke. Nå må bare Wenger få gi noen instrukser i pausen slik at spillerne kommer ut i andreomgang med større ro i spillet sitt og ta de riktige valgene fremover på banen. Til nå har vi stresset pasningene og har en sjelden lav pasningsprosent på 82%. Tar vi kontroll over ballen, spiller vår eget spill og får stokespillerne til å løpe mellom har jeg stor tro på at vi vinner dette ganske greit. Ikke nødvendig med noen bytter enda.

Link to comment
Share on other sites

Ikke slakt laget så jævelig allerede. Mange gode lag har slitt her, og vi har tross alt grei kontroll. I tilegg har vi en bra benk, der nesten samtlige kan komme inn å endre kampbilde.

Link to comment
Share on other sites

Ikke slakt laget så jævelig allerede. Mange gode lag har slitt her, og vi har tross alt grei kontroll. I tilegg har vi en bra benk, der nesten samtlige kan komme inn å endre kampbilde.

Saken er vel den at det ser farligere ut når Stoke kommer fremover enn når Arsenal gjør det. Ikke det at de har vært farlige, men Arsenal var utrolig tafatte...

Link to comment
Share on other sites

Denne kampen tapte vi fordi det tok 94 minutter før det første dybdeløpet/løpet i bakrom kom. Vi spiller kampen akkurat slik som Hughes og Stoke håpte på ved mange berøringer på ballen og pasninger på fot til møtende spillere. Vi har sett det tidligere sesonger at da kan selv nedrykkskandidatene slå oss uten store problemer. Jeg sliter med å klandre spillerne for at det ikke kommer slike løp, fordi selv en treg spiller som Giroud kan gjøre en motsatt bevegelse og trekke midtstopperne bort fra ballfører. Når alle ønsker å kose med ballen før man sender en pasning gir man tid til neandertalene på Stoke til å flytte laget og alltid ligge såpass i balanse at de ikke blir utspilte. Denne kampen viser så store svakhetstegn i stallen vår at savnet etter Ramsey og Walcott gjør vondt å tenke på. Likevel kan jeg ikke tro noe annet enn at det er en innstruks fra den allvitende Wenger som gjør at ingen viser initiativ og leder ved eksempel. Rosicky, Gibbs og Sagna er kanskje unntakene i dag, men at backene skal være våre bakromspillere blir bare feil i midt fotballhode.

 

Dommeren kan være så feig som bare det, og ingen kan være overrasket over at Adam & co trykker til i enhver duell og trekker seg aldri selv når ballen for lengst er borte. Dette får vi ikke gjort noe med, men om våre egne prestasjoner blir på dette nivået fremover så frykter jeg selv for fjerdeplassen...

Link to comment
Share on other sites

Der Arsenal som et formlag i høst hadde den flaksen slike lag ofte har, så er dagens straffespark et typisk "symptom" på et lag som er totalt ute av form. Hvis dagens grå, tafatte og uinspirerte Arsenal (bedømt kun på spillet i 2. omgang) er representativt for hvor Arsenallaget står våren 2014, så har klubben egentlig kun den vanlige fjerdeplassen å spille for.

Det har gått mye opp og ned (mest ned) med laget etter nyttår og slik dette laget spiller for tiden så vil også Liverpool passere oss på tabellen og forbli på sikker CL-plass når sesongen er over. og når Tottene har møtt Solskjærs "elendige" dumpekandidater i morgen så er vi sannsynligvis bare tre poeng og en god målforskjell fra å ryke ut av CL-kvalifiseringen.

 

Fa-cupen er vårt eneste håp om sølvtøy og da rekker det ikke med en sur, gretten ubrukelig franskmann på topp. For selv om Giroud har sine gode øyeblikk, så blir jeg mer og mer skuffet over at Wenger ikke klarte å finne noe i januarvinduet som kunne heve kvaliteten på topp.

Link to comment
Share on other sites

med de kampene som følger nå, så kan vi faktisk fort havne utenfor topp 4.

Men at Wenger sitter å ser på et spill ikke fungerer i 65 minutter uten å løfte en finger, er en gåte.

Første bytte burde vært gjort i pausen, ikke i det 65. minuttet. Skjønner ikke hvorfor de på død å liv skal spille ball på folk som står limt fast, bevegelse for faen BEVEGELSE!!!!!!!!!!! kan ikke være så vanskelig Wenger, få gutta til å løpe løpe løpe løpe forover, ikke slå 200 støttepass bakover når vi MÅ ha mål. Målet står foran på banen!!!!

Link to comment
Share on other sites

Dette er ikke overraskende, vi er der vi er hvert eneste år, har vært de siste 8 årene. Det er fotball som ikke fungerer i store deler av sesongen. Det er gåfotball,virker som spillerne skal slå pasninger uansett, det er ikke noe annet alternativ. Vi slutter skjelden fra distanse, vi går alt for skjelden på kontringer, vi går alt for skjelden rundt på kantene for å slå innlegg inn foran mål hardt og lavt.

Hva gjorde vi ? Slår høye baller inn foran mål mot Stoke ?

Jeg skal ikke mase på Wenger sin avgang, jeg får bare vente til det skjer. Først da kommer noe nytt, en ny vår tror jeg. Inntil da får vi bare leve med elendigheten noen år til.Det positivet er at Wenger er gammel, og at tiden renner ut. Men noen år til vil det nok bli. Klarer ikke engasjere meg så veldig lenger, ikke håpe lenger, bare avvente litt resignert.

Link to comment
Share on other sites

Fy faen å ræva.

 

Det går 94 minutte før vi skaper en reell sjanse, eller? Den hadde forresten mora mi satt 10/10 ganger. Det er bare for dårlig å BREDSIDE den over på den måten. Men - det var jo helt umulig å hente forsterkninger i angrep i januar, så...

 

Syns heller ikke det er straffe, men det nytter ikke å skylde på det. Ballen er jo klart borti handa til Kos.

 

Drittkamp, alle får stryk av meg. Alle.

 

Edit: Wilshere er banens klart dårligste.

Link to comment
Share on other sites

med de kampene som følger nå, så kan vi faktisk fort havne utenfor topp 4.

Men at Wenger sitter å ser på et spill ikke fungerer i 65 minutter uten å løfte en finger, er en gåte.

Første bytte burde vært gjort i pausen, ikke i det 65. minuttet. Skjønner ikke hvorfor de på død å liv skal spille ball på folk som står limt fast, bevegelse for faen BEVEGELSE!!!!!!!!!!! kan ikke være så vanskelig Wenger, få gutta til å løpe løpe løpe løpe forover, ikke slå 200 støttepass bakover når vi MÅ ha mål. Målet står foran på banen!!!!

 

 

 

Er ikke så rart at det blir masse støttepassninger,vi har alt for mange like spillertyper i laget.Alle liker å få ballen i beina,å vi mangler totalt vingspillere som er istand til å dra av en man eller to.

Når vi i tillegg ikke har en spiss som er i stand til å utrette noe på egen hand så blir det stasjonært å helt ufarlig.

Link to comment
Share on other sites

Stoke hadde ballen like mye som oss så dette var en horribel kamp. Flere store sjanser hadde de også. Håpløs taktikk mot en viktig kamp. Wenger virker ikke til å ha lært en dritt fra tidligere sesonger. Spissproblemet droppa han i januar, lite å gjøre med nå. Men da må vi ha tempo i midtbanen. Hvordan han tenker vi skal ta denne kampen er for meg en gåte. OX gjorde mer i 20 min enn noen andre fordi han har fart.

 

Sanogo? Ingen kommentar

Link to comment
Share on other sites

Akkurat i dag så savner jeg at forumets grå eminense, "ånden som går", ikke er her og forteller oss Wenger-skeptiske sytepaver at Wenger tross alt har full kontroll og at han har en plan for resten av sesongen på "Egon Olsen"-nivå. Aller helst burde samme forummedlem tatt seg en tur over til London og fortelle spillerne hvor mye de "svikter" Wenger med sitt spill for professoren er tross alt feilfri, så da må det vel være spillerne og kun spillerne det er noe galt med (+ oss idiotene her på forumet selvsagt :ermm: ).

Link to comment
Share on other sites

Stoke hadde ballen like mye som oss så dette var en horribel kamp. Flere store sjanser hadde de også. Håpløs taktikk mot en viktig kamp. Wenger virker ikke til å ha lært en dritt fra tidligere sesonger. Spissproblemet droppa han i januar, lite å gjøre med nå. Men da må vi ha tempo i midtbanen. Hvordan han tenker vi skal ta denne kampen er for meg en gåte. OX gjorde mer i 20 min enn noen andre fordi han har fart.

 

Sanogo? Ingen kommentar

 

 

 

Hvorfor droppet han det i Januar ? Fordi han så at han ville klare 4 plassen, det er målet hans hver sesong. Alt annet tar Wenger som bonus. Jeg liker ikke dette lenger. Jeg er frustrert og har for lenge siden mistet troen på fotballen Wenger står for, ja noen helt utenomjordiske angrep når alt sitter, det skjer 4 -5 ganger i løpet av en sesong, Jeg vil ha mer fart fremover, mer fysikk inn i laget, et lag med flere strenger å spille på. Det vil aldri Wenger kunne klare å gi dette laget.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Syns heller ikke det er straffe, men det nytter ikke å skylde på det. Ballen er jo klart borti handa til Kos.

 

 

 

Hånda rett i været inn i sekstenmeteren er å be om trøbbel. "Viljehands" er det ikke, men det står vel ingen plass i reglene at det kun er viljehands som er straffbart. korrekt straffe.

Link to comment
Share on other sites

Akkurat i dag så savner jeg at forumets grå eminense, "ånden som går", ikke er her og forteller oss Wenger-skeptiske sytepaver at Wenger tross alt har full kontroll og at han har en plan for resten av sesongen på "Egon Olsen"-nivå. Aller helst burde samme forummedlem tatt seg en tur over til London og fortelle spillerne hvor mye de "svikter" Wenger med sitt spill for professoren er tross alt feilfri, så da må det vel være spillerne og kun spillerne det er noe galt med (+ oss idiotene her på forumet selvsagt :ermm: ).

 

Spillerne svikter ikke noe som helst, de er dønn lojale mot den fotballen Wenger vil de skal spille. Altså pasninger i uendelighet av kombinasjoner. Stoke står der, og jobber knallhardt blokkerer det aller meste som kommer ved å ligge som en bøffeflokk bakover, og så ta de sjansene som kommer. Ikke et mottrekk har Wenger mot dette, etter 8 år og utallige kamper mot slike lag i PL, det er smått helt utrolig.

Link to comment
Share on other sites

Hånda rett i været inn i sekstenmeteren er å be om trøbbel. "Viljehands" er det ikke, men det står vel ingen plass i reglene at det kun er viljehands som er straffbart. korrekt straffe.

 

Vanskelig å erkjenne dette akkurat nå, men ja. Som sagt ser jeg jo at den klart er borti hånda og armen hans er i en svært unaturlig posisjon. Dessverre. Ikke noe å skylde på.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...