Jump to content

2014.01.03 Stoke City B


49 unbeaten

  

9 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

 

Spillerne svikter ikke noe som helst, de er dønn lojale mot den fotballen Wenger vil de skal spille. Altså pasninger i uendelighet av kombinasjoner. Stoke står der, og jobber knallhardt blokkerer det aller meste som kommer ved å ligge som en bøffeflokk bakover, og så ta de sjansene som kommer. Ikke et mottrekk har Wenger mot dette, etter 8 år og utallige kamper mot slike lag i PL, det er smått helt utrolig.

Jeg vet ikke om du tok ironien min eller er klar over hvem jeg tenker på som "forumets grå eminense". Skal ikke komme med en lang forklaring og bare si at vedkommende er verdens største Wenger-fan som kun stikker hodet innom forumet når ting går bra.

Fra min side var det ment ironisk og jeg er helt enig i din beskrivelse :proud:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 62
  • Created
  • Last Reply

Fy fader så dårlig! Laget og ikke minst Wenger står til stryk.

 

Vi kan ikke skylde på straffesparket. Problemet her er jo at laget nærmest er blottet for offensive kvaliteter. Har sett dette i flere kamper.

 

Nå venter en knalltøff periode. Tror ting går til helvete nå. Målet blir topp 4, som vanlig.

Link to comment
Share on other sites

Dette må være sesongens dårligste kamp. Hele midtbanen vår var elendige i dag, Sagna var også dritdårlig!!. Hvorfor gjør ikke Wenger bytter tidligere? Mezut burde ha kommet inn(etter pause) og jeg tror også kampen kunne vært vunnet med en Chamberlain fra start.

Begynner faktisk å tro nå at vi ikke klarer å komme med til CL neste sesong.

 

Hvofor i guds navn ble det ikke handlet inn forsterkninger i januar???

Link to comment
Share on other sites

Huff! Bra de ikke møtte Liverpool i dag... Fryktelig fra ende til annen. Ingenting som fungerer. Rosicky og Cazorla prøver innimellom på noe, men tafatte Giroud står stort sett å se på. Arteta er også svak. Men Wilshere er nok en gang fryktelig. Det ser rett og slett stygt ut for øyeblikket. Håper og tror det snur, men er ikke overbevist om at Wenger innser tabben de var å ikke forsterke i januar.

Link to comment
Share on other sites

Sagna? Han var vitterlig nesten en helt der han som eneste gule patruljerer høyresiden. Alene offensivt og alene defensivt inntil Chamberlain endelig kom inn. På midtbanen var det kun en som tok kampen opp mot Stoke, Arteta. Offensivt går Rosicky og Cazorla og trør oppå hverandre, og Wishere ... ja hva skal jeg si. Han var usannsynlig svak, bokstavlig talt. Podolski er ikke med i kampen, mye fordi han ikke blir spilt med i kampen der pasningene bare går på tvers. Så det ender jo opp med at han ramler inn i det samme trøstesløse mønsteret selv også. Giroud vil jeg ikke si så mye om, annet enn at Sanogo til slutt satte to strek under svaret. Sagna, Mertesacker, Arteta og ikke minst Chamberlain kan sette seg på bussen med noenlunde hevet hode individuelt sett, de andre burde være vesentlig mer tankefulle. Ikke minst sjefen selv som igjen setter opp et ubalansert lag, og lar det forbli slik inntil klokka ringer for bytte. Desverre kommer den avgjørende situasjonen omtrent i samme åndedrag.

 

Den største forskjellen på dette og Anfield var motstanderen. Vi har fortsatt gode muligheter matematisk sett, men når vi vekter dette med litt fakta ser det mørkt ut nå. En ny cupfinale (som vi etter manus taper) virker å være vår beste, sansynligvis eneste mulighet. Når mars er unnagjort kan faktisk en fjerdeplass fort bli en kamp også. Bottom line på en frustrerende aften - spillere kommer og går, Arseneal består.

 

ArsenalfirsthalfvStoke_3092778.jpg

 

The one attacking Arsenal player with a bit of pace, Lukas Podolski, was consequently isolated on the left, touching the ball only 14 times in the first half - which was less than any other player. That was also half the number of first-half touches of Arsenal left-back Kieron Gibbs (28), who was guilty of not moving the ball forward to his team-mate. In the first half, Gibbs played just one pass to Podolski.

 

Oxlade-Chamberlain finally came on in the 74th minute, taking Rosicky's place on the right of the advanced midfield three, and his speed and power created two chances in his 16 minutes plus stoppage time - including Yaya Sanogo's poor, last-gasp scoop over the crossbar. That total of two chances created was more than any other single Arsenal player in the entire game. Oxlade-Chamberlain also played further forward and wider than is natural for Rosicky and that was a main reason in his increased effectiveness.

 

RosickyOxladeChamberlain_3092868.jpg

 

 

http://www.teamtalk.com/blog/16129/9192461/-?

Link to comment
Share on other sites

Det er lett å velte ut kritikk mot Wenger når det går dårlig. Han får nok ikke den rosen han fortjener når det går bra, men på dager som

igår er det så definitivt "legit" med kritikk mot AW.

 

Laguttaket er en ting, det syns jeg var en bommert, men alle kan være etterpåkloke.. Bla viste Podolski for meg mye av grunnen til hvorfor en benkplass har vært fortjent i det siste. Nå aner jeg ikke om det er instrukser fra Wenger som gjør at han konstant trekker inn i banen og laffer rundt der, men i mitt hode er han, uavhengig av hvor lite han får ballen, nødt til å holde bredde, nødt til å bevege seg i andre rom enn våre sentrale midtbanespillere ! Og den innsatsen han legger ned provoserer ihvertfall meg noe vanvittig. Han kan og orker så mye mer, men gidder ikke !! Sånt får det til å koke hos meg. Burde vært byttet ut i pausen. Viste mot Liverpool i FA-cupen den attityden og viljen han kan ha på sitt beste. Men altfor ofte fremstår han som igår. Frustrerende og synd.

 

Og det leder meg inn mot mitt neste punkt. Vilje !! Vi jager et ligagull, vi MÅ ha tre poeng. - Første omgangen i går var ikke horribel, men langt fra god heller. Hva blir gjort i pausen? Jeg så kampen kampen hjemme sammen med en medgooner. Det tok vell nøyaktig 1 minutt av andre omgang før han sa han skulle gitt mye for å være flue på veggen inne i garderoben i en kamp som dette. En uhyre viktig kamp, førsteomgangen har vært svak, tafatt ! Hva blir sagt, hvilke grep blir gjort ? Svært lite drastisk trodde vi, og jeg tror ikke det er skivebom. En skulle hvertfall ikke tro det utifra 2 omgangen vår. Wenger snakker ofte om hvor "highly motivated" denne gruppa er. Joda, stemmer sikkert det, men av og til trengs en oppkvikker. Og her må treneren stå frem. For meg er innsats og vilje pri 1 i enhver fotballkamp. Det må ligge i bunn. Spesielt på Britannia. Det gjelder ikke alle, vi har spillere som virkelig vil, men i mine øyne er det for mange som spiller på halv maskin, og det er selvfølgelig ikke godt nok. Om ikke alle touch og valger sitter, greit nok det, men gi ihvertfall alt du har !!! Og det er en treners jobb å poengtere akkurat det. Gi jernet eller kom deg ut.

 

Når vi har den spillestilen vi har (og nekter å ha en plan B ) er vi helt avhengige av helhjertede løp, samtidige bevegelser, initiativ ! Det funket veldig bra mot S`land forrige helg og da ser vi hvilket fantastisk fotball-lag vi kan være. Men det blir ofte veldig enten-eller. Når penspillet, de trange kombinasjonene gjennom midten ikke fungerer og bevegelsene er fraværende, er det fullstendig bråstopp ! Det er ikke første kampen hvor vi nesten ikke produserer en målsjanse. Vi så det igår og vi ser det veldig ofte mot topplagene. Vi klarer i svært liten grad å vinne kamper på andre måter. Når vi kommer rundt på kant er det som regel ÈN mann i boksen. Podolski står bak og klør seg i ræva, midtbanespillerne er nowhere to be found...

 

Det var et kampforløp vi har sett så altfor ofte de siste 7-8 årene, og denne innspurten begynner, desverre, å ligne mer og mer på de innspurtene vi har hatt når vi har befunnet oss helt oppe i toppen på denne tida. Det virker som vi ikke klarer å håndtere det presset det medfører. Håper inderlig jeg tar feil. Jeg tror ligagullet er kjørt. Noe som naturligvis er utrolig skuffende med tanke på hvor godt vi har prestert og hengt med, men det var vell de færrste av oss som så for seg et seriegull i år. Jeg håper bare det ikke rakner, jeg håper vi kan reise oss mot god motstand og levere en oppløftende vårsesong. Til lørdag er jeg på Emirates for overvære FA-cup kvarten vår mot Everton, der forventer jeg å se en helt annen vilje !

Et FA-cup trofè hadde vært gull verdt. Denne gjengen har ikke vunnet noe, jeg tror kanskje vi trenger en pokal for å virkelig få troen og hungeren på en ligatittel !

 

@ Polljen : Kudos for flere gode innlegg. Når det gjelder "forumets grå eminense" så er han vell faktisk savnet ja. - Måtte han dukke opp hver bidige serierunde fra nå av ! ;D

Link to comment
Share on other sites

 

@ Polljen : Kudos for flere gode innlegg. Når det gjelder "forumets grå eminense" så er han vell faktisk savnet ja. - Måtte han dukke opp hver bidige serierunde fra nå av ! ;D

Jeg tok litt av i mitt (ironiske) ønske om å få vedkommende på besøk. Dessverre så har det vel vist seg at vi taper kampen som kommer etter at den nevnte forumbrukeren har tatt seg et sjeldent besøk.

----------

Når det gjelder kritikken mot Wenger så mener jeg den er helt fortjent, om eventuell ordbruk av og til kan være på kanten får hver enkelt vurdere, men slike kamper som i går er ikke noe nytt. Vi har hatt de flere ganger de siste sesongene. Noen har vært verre andre ikke fullt så ille som i går.

 

Du har rett i at vi kan være et fantastisk fotballag i noen kamper, men problemet for meg er at Wenger ikke har den "psykologiske" effekten på troppen som den (jeg innbiller meg at) han hadde i sin første del som manager.

Jeg var totalt i "Wenger knows"-leiren hvis en går noen år tilbake, men jeg mener også at Wenger ikke er den manageren han engang var. Jeg/vi prøver å rose Wenger og laget når de gjør en god jobb, men jeg ser ingen grunn til å spare kritikken når det laget presterer er "rævva".

 

Jeg har ikke og kommer aldri til å forlange at Wenger skal sparkes, men hvis han ikke evner/ønsker å fornye seg både når det gjelder taktikk, spillestil og ikke minst spillerkjøp så står jeg ved tidligere uttalelser om at han selv bør innse at tiden snart er inne til å overlate skuta til nye krefter.

 

Det hjelper ikke å i det ene øyeblikket si at laget skal forsterkes for at det så skal ender i et par mer eller mindre overveide innkjøp mot slutten av overgangsvinduet.

 

Wenger bør omgående komme med en avgjørelse rundt ny kontrakt. Hvis han gir seg så bør klubben få tid til å lete i markedet etter gode kandidater som kan være klare i god tid.

Hvis Wenger forsetter så bør han ta seg selv i nakken og gjøre noe med troppen, få vekk deler av "daukjøttet" både på banen og benk/tribunefyll, og å starte med å sette sammen den nye troppen tidlig. Jeg ber ikke om kostbare stjerner (både i overgang og lønn), men jeg ønsker noe mer enn de vanlige kommentarene om at troppen er god nok til å kjempe om tittelen. Det er lenge siden vi har hatt en tropp som er god nok i alle ledd til å takle en lang engelsk sesong i kombinasjon med spill i Europa.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Når det gjelder "forumets grå eminense" så er han vell faktisk savnet ja. - Måtte han dukke opp hver bidige serierunde fra nå av ! ;D

 

Jeg har null peiling på hvem det er som beskrives her, men hvis det er samme person som har blitt uglesett her inne i andre tråder, så er det vel snart på tide at man kutter ut "mobbingen", uansett om denne karen har fortjent det eller ikke. Synes det blir litt dumt dette her. Dette skrives selvsagt med forbehold. Kanskje jeg misforstår totalt og at dette er noe mr.x er med på...

Link to comment
Share on other sites

Vanligvis ville jeg støttet deg. Men. Hvis du har lest hva hva denne brukeren har for vane å skrive om medforumister når han skal sette samtlige "på plass", synes jeg ikke direkte synd på mannen. Men det er klart, man trenger kanskje ikke dra han opp når han ikke er aktiv.

Link to comment
Share on other sites

 

Jeg har null peiling på hvem det er som beskrives her, men hvis det er samme person som har blitt uglesett her inne i andre tråder, så er det vel snart på tide at man kutter ut "mobbingen", uansett om denne karen har fortjent det eller ikke. Synes det blir litt dumt dette her. Dette skrives selvsagt med forbehold. Kanskje jeg misforstår totalt og at dette er noe mr.x er med på...

Du har rett i at det har tatt litt overhånd nå og siden det er undertegnede som i denne tråden har stått for beskrivelsen så skal jeg roe ned etter denne posten. Jeg vil dog få si at fra min side så var det ment som en slags "ironisk spøk" og ikke som mobbing.

Mr. X er nok på ingen måte med på det, men i forhold til hans kommentarer når de kommer så er mine rene barnematen.

 

Hadde jeg skrevet navnet på forumbrukeren her så hadde du, så aktiv som du tross alt er, forstått hvem jeg sikter til. Det betyr ikke nødvendigvis at vi er enige i beskrivelsen av nevnte forumbruker.

Jeg har på ingen måte tenkt å navngi forumbrukeren her, men hvis du virkelig ikke har en anelse om hvem som er forumets største Wenger-fan og som ikke klarer å finne en eneste feil ved vår manager, så .....................

 

EDIT!

PS!! Jeg burde ha brukt et annet uttrykk enn "den grå eminense", for "eminense" kan henlede til en person med stor kunnskap og som ofte kan være respektert. Og i den anledning så er det en fare for at jeg kan ha henledet tankene over på forumbrukere som var mer aktive noen få år tilbake og som jeg har stor respekt for selv om vi ikke nødvendigvis var enige i ett og alt. Dette var ikke meningen og jeg ser at jeg bør være litt mer forsiktig når jeg eventuelt karakteriserer andre (noen jeg håper at jeg skal klare å unngå i fremtiden).

Link to comment
Share on other sites

Da har det gått ett par dager og skuffelsen har lagt seg litt. Frustrasjonen er like herlig til stede.

Som flere har påpekt har vi virket både ute av form og tannløse fremover i en god stund nå. Faktisk merket vi tendensene allerede før jul, at noe ikke var som tidligere. Januar kom, og Walcott skader seg resten av sesongen. Wenger velger da å ikke handle inn forsterkninger (annet enn en avdanka svenske). Ramsey forsvinner i samme åndedrag, og på sedvanlig Arsenal vis blir han ute 2-3 ganger så lenge som antatt. Det er vel faktisk ennå ingen returdato på Ramsey slik jeg forstår det. Skader er endel av fotballen, og spesielt Wenger burde kjenne dette ut og inn.

 

Jeg lurer egentlig på hva som hadde skjedd om Giroud hadde skadet seg? Mener han vi seriøst ville vært tittelkandidater med Sanogo på topp? Mange stiller spørsmålet om vi er det med Giroud også, noe jeg stiller meg bak etter å ha sett andre lags offensive kvaliteter. Sanogo kan bli god han, men han er det ikke.

 

Hva har så skjedd med angrepet? Vi har noen spillere som ELSKER å kjæle med ballen. Helst skal man ha ballen så mye som mulig, kjæle litt med den og sentre på tvers. Der andre lag ofte kun spiller med en slik type spiller, har vi opptil 3-4 av de samtidig på banen. Og hvor er det blitt av farten? OX og Walcott er de med fart i kroppen. Walcott er ute til neste sesong, OX er tilgjenglig. Podolski har heller ikke farten, og samtidig blir han utnyttet så grådig feil at jeg får vondt av mannen. Podolski som i følge Wenger overgår alt av spillere han har sett når det kommer til avsluttninger. Podolski som vi altså ikke benytter så han får vist sine egenskaper i særlig grad. Håpløst spør du meg. Özil har fart i kroppen, men virker til å skulle ha en rolle der han mater målgivende pasninger til spøkelser. Det er jo "aldri" noen som løper i bakrommet, så det er ingen å tre igjennom heller.

 

En sjelden gang broderer vi forsvaret med flikker, hælspark og veggspill. Pent og nydelig å se på men skjer så altfor sjeldent, selv om det virker til å være vårt farligste våpen for tiden. Jeg savner så inderlig utpregede vingtyper, som raider opp langs kantene med innlegg eller som skjærer inn i 16m. Idag er det Gibbs/Sagna sin jobb noe jeg ikke ser fungerer særlig bra. Ingen av de er gode til å slå innlegg og de skjærer for sjeldent inn i 16m. Når de atpåtil blir brutt, så har de 100m tilbake til plassen sin og kontringsfaren imot er overhengende.

 

Skuffelsen har som sagt lagt seg etter lørdagen, men frustrasjonen er enorm. Det er årsaker til at slike tap skjer, det er ikke bare uheldige omstendigheter som det ofte kan være i fotballen. Vi har store mangler i laget for tiden, og vi lider stort av det. Nå møter vi everton-bayern-tott-chelsea-city på rekke å rad. Jeg gruer meg. kun 3stk tap er bra? Er det slik vi ønsker at situasjonen skal være?

Link to comment
Share on other sites

Ser ut som Charlie Adam får sin straff i etterkant gjennom videodømming:

FA have charged Stoke midfielder Charlie Adam with violent conduct following an incident with Arsenal striker Olivier Giroud

 

Bare for vår del så er det for sent at han straffes nå og ikke fikk de to røde kortene sine i selve kampen...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...