Jump to content

2013.29.12 Newcastle B


49 unbeaten

Recommended Posts

  • Replies 62
  • Created
  • Last Reply

Tre deilige slitepoeng, etter et flott frispark fra Theo og en "følsom" nikk fra vår/min utskjelte Giroud. Siden Giroud ble matchvinner så er det vanskelig å kritisere at han ikke ble byttet ut (selv om han egentlig "fortjente" det).

 

Polakken prøver, til tross for en klar forbedring denne sesongen, sitt beste for å gi meg hjertestans. Og før eller siden klarer han vel det med et at sine "stunts".

 

VI topper serien når året ebber ut, og da gir jeg blaffen i å kritisere noe som helst (akkurat i dag).

 

EDIT:

 

Den høye lista til dommeren var relativt rettferdig når det gjelder avblåsninger, men kortbruken var derimot svært vilkårlig og det burde ha kommet et par tre mot hjemmelaget også.

Link to comment
Share on other sites

Knallsterkt!!!!

 

Deilig med Giroud-mål, han er sjef på hodet. At han hadde en feit en like etterpå driter jeg i nå. Det viktigste er at vi tar tre veldig sterke poeng mot ekle Pardew. Vanvittig stolt av gutta idag, dette var ingen lett match!!!! TOP OF THE LEAGUE

Link to comment
Share on other sites

We are top of the league! Vi KAN vinne stygt. Herlig innsats av Rosicky i dag, og mye bra av Giroud. Mertesacker og Bosscielny er tilbake!

Digg å vinne slike kamper, men må si jeg skjønner lite av at Wenger tar av Walcott istedet for Cazorla når Jenko kommer innpå. Walcotts fart kunne gitt oss 2-0 når Castle må stå så høyt som de gjør.

Ræva dømming nok en gang, Helt utrolig at vi får tre gule mens Castle og Tioté(!) får null kort(!) i dag.

Link to comment
Share on other sites

Wilshere var meget god i første, men i andreomgangen syntes jeg han var betraktelig svakere. Svak i duellspillet, urolig med ballen i beina og rett og slett planløs mtp. hva han skulle gjøre med ballen. Måket ofte ballen vekk når han burde ha sentret og motsatt når han burde ha måket ballen vekk if you get the picture.

 

Er klasseforskjell på han og Ramsey, men jeg syntes ikke at partnerskapet Flamini - Wilshere var så aller verst. Spiller han på det nivået han gjorde i starten av kampen oftere så er det absolutt en god spiller å ha i bakhånd for å si det slik, men han er pdd. altfor ustabil og trenger også å bli bedre defensivt og offensivt før han er i nærheten av å sikre seg en plass i førsteellveren.

Link to comment
Share on other sites

IMPRESSIVE STUFF !

 

På torsdag burde vi ledet med flere mål til pause på Upton Park. Det skjedde ikke og vi fikk en psykisk knekk i form av "drittmålet" til Cole. Likevel snur vi og vinner.

Bare 3 dager senere venter nok en bortekamp. Mot formlaget Newcastle. Uten våre to beste spillere. Jaggu henter vi ikke 3 poeng der også !

 

Det er intet annet enn knallsterkt !

Link to comment
Share on other sites

Kva tenkjer folk om "kynismen" vi viste de siste ti minuttene. Tre stoppere, Jenkinson og Flamini på backene. Var det Gibbs' bytte som gjorde at Wenger rokkerte så voldsomt på laget, og lot Newcastle få all initiativ de siste minuttene eller var det gjennomtenkt kynisme å "trygge" 3 poeng? Eg følte meg slett ikkje sikker der ballen bare blei måkt fram før ei ny Newcastle-bølge kunne skape ny farleg sjanse sekunder seinare.

Eg var også litt i stuss kvifor Walcott gjekk av og ikkje Giroud, men slik alt av initiativ blei fragitt så skjønner eg at Wenger heller ville ha en duellspiller ala Giroud på bana.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan forstå argumentet med å ha en Giroud type på banen når vi blir presset så voldsomt. Da gjør han en god defensiv jobb også, noe også hans erstatter Bendtner kan gjøre. Men jeg er rimelig sikker på at Newcastle gikk fra å presse til å kjøre all-inn når Walcott gikk ut. Vår desidert største trussel på kontringer forsvannt, og da følte de seg neppe like truet.

 

De aller aller beste laga velger å benytte kvaliteten i laget ved å holde på ballen, og evt få frispark (vanskelig i denne kampen) ved en lignende situasjon på tampen. Jeg føler vi fremdeles har mye panikk og mangler den rolige kynismen som skal til. Blir litt halvhjertet når man måker en vanskelig ball opp på en enslig spiss. Da ville det vært bedre å måkt ballen over sidelinjen langt oppe på motstanders banehalvdel så vi kunne flyttet ut laget igjen. Igår var vi fryktelig baktunge siste 10-15min.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...