Jump to content

2013.29.12 Newcastle B


49 unbeaten

Recommended Posts

Newcastle United - Arsenal


Barlays Premier League - St. James' Park


Søndag 29. desember 2013. Kl. 14:30


Kampen sendes live på TV2 Sport Premium



Wilshere er tilbake fra suspensjonen han fikk etter Manchester City mens Koscielny trolig returnerer fra skaden han pådro seg i samme kampen. Rosicky ble hvilt helt mot West Ham og er tilbake i troppen igjen. Ellers er Ramsey den eneste bekreftet ute fra de som var involvert mot West Ham. Hvordan Wenger velger å sette opp laget med tanke på det tette kampprogrammet og skaden på Ramsey blir spennende. Forhåpentligvis blir Giroud benket.



Skader:


- Chamberlain


- Ramsey


- Diaby


- Sanogo



Mulig lagoppstilling:


Szczesny


Sagna - Mertesacker - Vermaelen - Gibbs


Flamini - Wilshere


Walcott - Özil - Cazorla


Podolski



Dette vil fort gå over til en 4-1-3-2 formasjon med Flamini som den dype på midten, Wilshere foran og Özil på høyrekanten og med Walcott/Podolski som spisspar.


Link to comment
Share on other sites

  • Replies 62
  • Created
  • Last Reply

 

Szczesny

Sagna - Mertesacker - Vermaelen - Gibbs

Flamini - Wilshere

Walcott - Özil - Cazorla

Podolski

Dette vil fort gå over til en 4-1-3-2 formasjon med Flamini som den dype på midten, Wilshere foran og Özil på høyrekanten og med Walcott/Podolski som spisspar.

 

Enig i det meste. Jeg er klar over at det er mange som ikke liker kombinasjonen Arteta/Flamini, men siden Newcastle er et "formlag" så ville jeg likevel startet med denne kombinasjonen og det skyldes ikke minst min usikkerhet på hvor Wilshere er p.d.d.

 

Podolski på topp støtter jeg så det er kun på den defensive midt at jeg ville vurdert en endring, Med en Wilshere i god form ville jeg fullt ut støttet den lagoppstillingen du har satt opp, men mitt tillit til Jack er ikke den største akkurat nå.

Link to comment
Share on other sites

Årsaken til at jeg har satt opp Flamini og Wilshere i stedet for Flamini og Arteta er hvordan de utfyller hverandre. Flamini/Arteta blir litt for like i spillestilen og går mye i det samme rommet og ønsker å slå de samme pasningene. Nå har de riktignok ikke spilt mye sammen i kamper og det er mulighet for at de kan skape relasjoner slik at de blir en skikkelig forsvarsvegg, men da mener jeg det går utover vårt offensive spill som er avhengig av løp inn i boksen. Med Wilshere inn i stedet for Arteta får man den spilleren som kan spille eller gå gjennom et pressledd å skape ubalanse hos motstanderen. Han er denne sesongen ganske lik det vi så av Ramsey forrige sesong, der han prøver og mislykkes ved å forsøke på for vanskelig ting. Men som med Ramsey har jeg troen på at han kan finne roen i spillet sitt til å velge de riktige løsningene og begynne å få scoringer ut av løpene inn boksen. Den formen kan bare finnes ved å få tillit på banen og nå er sjansen ved skaden til Ramsey.

Link to comment
Share on other sites

Årsaken til at jeg har satt opp Flamini og Wilshere i stedet for Flamini og Arteta er hvordan de utfyller hverandre. Flamini/Arteta blir litt for like i spillestilen og går mye i det samme rommet og ønsker å slå de samme pasningene. Nå har de riktignok ikke spilt mye sammen i kamper og det er mulighet for at de kan skape relasjoner slik at de blir en skikkelig forsvarsvegg, men da mener jeg det går utover vårt offensive spill som er avhengig av løp inn i boksen. Med Wilshere inn i stedet for Arteta får man den spilleren som kan spille eller gå gjennom et pressledd å skape ubalanse hos motstanderen. Han er denne sesongen ganske lik det vi så av Ramsey forrige sesong, der han prøver og mislykkes ved å forsøke på for vanskelig ting. Men som med Ramsey har jeg troen på at han kan finne roen i spillet sitt til å velge de riktige løsningene og begynne å få scoringer ut av løpene inn boksen. Den formen kan bare finnes ved å få tillit på banen og nå er sjansen ved skaden til Ramsey.

 

Nå er dog ikke Wilshere i nærheten av Ramsey defensivt, men jeg skjønner og er enig i tankegangen. Arteta - Flamini funker dessverre bare ikke og med Flamini fremfor Arteta som er sterkere defensivt så burde det fungere bedre enn Arteta - Wilshere som forrige sesong var det jeg vil kalle en katastrofe av et partnerskap.

Et annet alternativ er forøvrig å spille Cazorla eller Rosicky dypere ved siden av enten Flamini og Arteta, men en tøff bortekamp mot Newcastle er kanskje ikke stedet å prøve på det.

Link to comment
Share on other sites

 

Nå er dog ikke Wilshere i nærheten av Ramsey defensivt, men jeg skjønner og er enig i tankegangen. Arteta - Flamini funker dessverre bare ikke og med Flamini fremfor Arteta som er sterkere defensivt så burde det fungere bedre enn Arteta - Wilshere som forrige sesong var det jeg vil kalle en katastrofe av et partnerskap.

Et annet alternativ er forøvrig å spille Cazorla eller Rosicky dypere ved siden av enten Flamini og Arteta, men en tøff bortekamp mot Newcastle er kanskje ikke stedet å prøve på det.

 

Arteta-Rosicky kan da fungere fint? Rosicky er mye mer samvittighetsfull i det defensive arbeidet kontra Wilshere, og er en glimrende katalysator som alltid holder fart på ballen. Han har også evnen til å gli igjennom ledd og skape ubalanse hos motstander.

Link to comment
Share on other sites

Håper på :

 

Chesser

 

Sagna - Per - Kosci - Monreal

 

Flamini - Arteta - Cazorla

 

Walcott - Bendtner - Rosicky

 

Som så mange andre har jeg naturligvis sett at Flamini og Arteta sammen ikke har vært allverdens, men selv om det ikke har funket de 2-3 (?)

gangen de har spilt sammen, betyr ikke det at det at de aldri vil funke sammen. I teorien bør vi om ikke annet stå ganske godt defensiv rustet. Og det trenger ikke være

dumt å ha den tryggheten defensivt og kunne slå kontra med Theo der fremme. Vil faktisk heller ha dem enn Wilshere i denne kampen. Han har for stort sprik i prestasjonene sine

etter min mening. Går fra det superbe til ja… Når han er dårlig så er han sjokkerende dårlig. Imorgen møter vi et av formlagene i PL, et hjemmelag som kanskje har den beste støtten i ryggen på hjemmebane. Det Pardew og fullt trøkk. Da vil jeg heller ha spillere hvor jeg vet hva jeg får. Men - Regner med han starter, og håper selvfølgelig han gjør ordene mine til skamme !

 

Dette blir tøft - Come on lads !

 

Edit : Arteta og Flamini funket godt sammen hjemme mot Napoli !

Link to comment
Share on other sites

Blir også spennende hvordan Pardew velger å sette opp laget og om han velger en mer deffensiv løsning pga. vår offensive styrke. Forsvaret deres er ganske spikret og byr neppe på store overraskelser. På midtbanen er Tiote tilbake etter suspensjon for 5 gule kort, og vil helt sikkert starte sammen med Cabaye. Det som for meg er mest uklart rundt laget deres er om Ben Arfa vil starte, eller om Pardew kjører Sissoko på kanten for å demme opp. Tar man ut han vil deres offensive uforutsigbarhet svekkes betraktelig mens arbeidskraften og vilkårene for vår midtbane bli langt tøffere siden Ben Arfa ikke er særlig god defensivt. Om det blir de 11 som jeg har satt opp under vil det bli svært vanskelig å få noe rom til Özil og Cazorla sentralt, noe som igjen vil kan gi muligheter for Walcott på høyrekanten og til Gibbs for sine offensive bidrag. Om det er Giroud, Bendtner eller Podolski som starter på topp vil det være ytterst viktig at de er kliniske foran mål. Jeg tviler på at det blir så mange muligheter servert på sølvfat...

 

Krul

Debuchy - Willamson - Coloccini - Santon

Tiote - Anita

Sissoko - Cabaye - Gouffran

Remy

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville også kjørt Arteta-Flamini i dag - vi møter tross alt et lag i form. Og spesielt Arteta behøver ikke bety at det blir veldig baktungt - han er god også som enn defensiv ballfordeler.

 

Hva angår Giroud, skjønner jeg fortsatt ikke at han står så lavt i kurs her på forumet. Han gjør en viktig jobb som oppspillspunkt og defensivt på hodet, og så lenge andre scorer mål tåler vi at han ikke er på sitt beste som avslutter for tida. Og jeg synes ikke Podolski så langt har vist noe som tilsier at han tackler oppspillsrollen så godt. Han er bedre når han kan komme med løp inn i gunstige posisjoner for å avslutte.

 

Jeg tror Podi hadde fungert bedre i en 4-4-2, men det kommer vi ikke til å spille.

 

Når dette er sagt - vi bør få inn et alternativ til Giroud i løpet av januar. Det ser vi jo spesielt tydlig nå når han tydlig ikke er i toppform og sannsynligvis trenger en hvil.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville også kjørt Arteta-Flamini i dag - vi møter tross alt et lag i form. Og spesielt Arteta behøver ikke bety at det blir veldig baktungt - han er god også som enn defensiv ballfordeler.

 

Hva angår Giroud, skjønner jeg fortsatt ikke at han står så lavt i kurs her på forumet. Han gjør en viktig jobb som oppspillspunkt og defensivt på hodet, og så lenge andre scorer mål tåler vi at han ikke er på sitt beste som avslutter for tida. Og jeg synes ikke Podolski så langt har vist noe som tilsier at han tackler oppspillsrollen så godt. Han er bedre når han kan komme med løp inn i gunstige posisjoner for å avslutte.

 

Jeg tror Podi hadde fungert bedre i en 4-4-2, men det kommer vi ikke til å spille.

 

Når dette er sagt - vi bør få inn et alternativ til Giroud i løpet av januar. Det ser vi jo spesielt tydlig nå når han tydlig ikke er i toppform og sannsynligvis trenger en hvil.

 

Er helt enig i at han gjør en kjempeviktig jobb, og han hadde også en assist mot West Ham. Men jeg syns ikke det holder. Han bommer på ganske mange feite og han er aaaaaalt for treig. Dessuten hater jeg å være enig med Ø. Alsaker, men han faller som regel totalt igjennom mot de store laga.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville også kjørt Arteta-Flamini i dag - vi møter tross alt et lag i form. Og spesielt Arteta behøver ikke bety at det blir veldig baktungt - han er god også som enn defensiv ballfordeler.

 

Hva angår Giroud, skjønner jeg fortsatt ikke at han står så lavt i kurs her på forumet. Han gjør en viktig jobb som oppspillspunkt og defensivt på hodet, og så lenge andre scorer mål tåler vi at han ikke er på sitt beste som avslutter for tida. Og jeg synes ikke Podolski så langt har vist noe som tilsier at han tackler oppspillsrollen så godt. Han er bedre når han kan komme med løp inn i gunstige posisjoner for å avslutte.

 

Jeg tror Podi hadde fungert bedre i en 4-4-2, men det kommer vi ikke til å spille.

 

Når dette er sagt - vi bør få inn et alternativ til Giroud i løpet av januar. Det ser vi jo spesielt tydlig nå når han tydlig ikke er i toppform og sannsynligvis trenger en hvil.

 

Jeg kan ikke skjønne at du ikke forstår det. På sine 14 siste seriekamper så har han 2 mål og 2 målgivende. Han har bare de siste 5-6 kampene brent omtrent 15 meget gode sjanser som man forventer at en spiss skal sette. Mot Everton og Chelsea var han en matchtaper og mot City så kunne fort resultatet vært annerledes om Giroud bare hadde klart å sette den hersens ballen i målet ved et par av megasjansene han fikk.

 

Giroud står for øyeblikket med en uttellingsprosent på 8,5% i Premier League. Det er rett og slett bemerkelsesverdig dårlig. Skal man også ta med alle de sjansene som ikke blir telt med fordi han faktisk ikke treffer ball eller er for sen inn i en situasjon (som var 3 ganger mot West Ham alene) så vil jeg tippe den er nærmere 4%.

 

Pasningsprosenten hans er også latterlig lav på under 70%. Han har null fart i kroppen som er noe som han konstant blir tatt på og da særlig mot de bedre lagene i ligaen hvor han ikke akkurat utretter stort annet enn defensiv jobbing. Ved siden av det er han en spiller som ikke er i stand til å skape noe for seg selv og i skuddøyeblikker o.l. bruker han ofte altfor lang tid som fører til at en sjanse glipper eller skuddet blir blokkert.

 

Han er dog god på å vinne hodedueller både offensiv og defensivt. Rimelig brukbar som oppspillspunkt og er overraskende kreativ når han faktisk får litt tid med ballen i beina og er også veldig flink til å bli brukt som vegg i en-touch spill, men generelt sett så går det altfor treigt med alt Giroud gjør.

 

Giroud = god backup, men et svakt førstevalg på topp. Man kan til og med se frustrasjonen til spillerene når Giroud kommer til en målsjanse og som vanlig bommer. Det er ikke akkurat et pent syn og mot West Ham og Chelsea så var det nesten slik at han i perioder med vilje ikke ble sentret til. Slik som med Gervinho for 2 sesonger siden.

 

En annen ting: Hittil i år har jeg egentlig ikke sett poenget med å ha et oppspillspunkt/target man som det Giroud er heller. Mtp. at vi ofte har spilt så mange som 6 midtbanespillere så skulle det virkelig ikke vært behov for en spiss som Giroud på topp som kan holde på ballen til forsterkningene kommer. I mine øyne litt overkill, men i en god periode fungerte det allikevel meget godt, men mye av det var fordi Ramsey var i sitt livs form.

Link to comment
Share on other sites

Arsenal FC @Arsenal 3m

#Arsenal team to play Newcastle: Szczesny, Sagna, Mertesacker, Koscielny, Gibbs, Flamini, Rosicky, Wilshere, Walcott, Cazorla, Giroud

 

Arsenal FC @Arsenal 2m

#Arsenal subs: Fabianski, Jenkinson, Arteta, Ryo, Bendtner, Gnabry, Podolski #NUFCvAFC

 

Ingen Özil, Vermaelen eller Monreal. Özil har et problem med skulderen og de to andre er syke. Blir spennende å se hvordan dette går.. blir nok en tøff og jevn kamp. Giroud fra start igjen som vanlig. Får håpe han ikke er like ræva foran mål som han har vært de 14 siste ligakampene.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville også kjørt Arteta-Flamini i dag - vi møter tross alt et lag i form. Og spesielt Arteta behøver ikke bety at det blir veldig baktungt - han er god også som enn defensiv ballfordeler.

 

Hva angår Giroud, skjønner jeg fortsatt ikke at han står så lavt i kurs her på forumet. Han gjør en viktig jobb som oppspillspunkt og defensivt på hodet, og så lenge andre scorer mål tåler vi at han ikke er på sitt beste som avslutter for tida. Og jeg synes ikke Podolski så langt har vist noe som tilsier at han tackler oppspillsrollen så godt. Han er bedre når han kan komme med løp inn i gunstige posisjoner for å avslutte.

 

Jeg tror Podi hadde fungert bedre i en 4-4-2, men det kommer vi ikke til å spille.

 

Når dette er sagt - vi bør få inn et alternativ til Giroud i løpet av januar. Det ser vi jo spesielt tydlig nå når han tydlig ikke er i toppform og sannsynligvis trenger en hvil.

Støtter dine tanker vedr. Giroud.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Akkurat så tett og intenst som jeg forventet på forhånd - noe annet kan man aldri forvente på St. James'. Tiote spiller på grensen til kort hele tiden og er for meg en hærlig spiller å se på, men skulle nok hatt et gult på slutten for dobbeltaklingen på Cazorla og Flamini. Williamson med en stygg takling på Giroud som burde vært gult. Ellers helt greit at dommeren legger linjen som han gjør. Det som jeg er mest skuffet over er hvor lite vi har fått brukt Walcott.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...