Jump to content

2013.14.12 Manchester City B


gunnersfan

Recommended Posts

Gnabry med positivt innhopp og Walcott med bra kamp er det Arsenal må ta med seg av positive ting i dag.

Av negative ting, er det tydelig at Ramsey er over formtoppen, at Wilshere er milevis unna å være god nok for Arsenal. Nå med Walcott og Sanogo tilbake, samt Gnabry i form, er vel spørsmålet om Arsenal kanskje trenger en midtbanespiller heller enn en spiss i vinduet...

Tvert i mot. Dagens kamp forsterker behovet for et alternativ på spissplassen. Theo, Serge og vår unge "uprøvde" er ikke klare alternativer til denne posisjonen. En god spiss MÅ være på plass tidlig i januar!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 148
  • Created
  • Last Reply

Tvert i mot. Dagens kamp forsterker behovet for et alternativ på spissplassen. Theo, Serge og vår unge "uprøvde" er ikke klare alternativer til denne posisjonen. En god spiss MÅ være på plass tidlig i januar!

 

 

Har mine tvil gitt. Wenger dro Özil opp av hatten med mange tilfeldigheter, tror ikke han klarer det samme igjen. Jeg har en følelse av at vi får inn en spiss, om så på lån. Men tror neppe det er av det kalibret vi ønsker oss. Idag satt jeg og tenkte på at City faktisk har 4 spisser som alle går utenpå vår(e). (auguero, dzeko, negredo og jovetic)

Link to comment
Share on other sites

sifrene ble stygge, men egentlig ingen grunn til å henge med hodet. Det var mye positivt her. Arsenal er vel det første laget som virkelig har klart å utfordre ManC på Ethiad denne sesongen, og som andre har vært inne på var det mange avgjørelser som gikk i mot oss, som bidro til kamputviklingen og de stygge sifrene. Det jeg er mest skuffet over var at 2-4 kom så raskt etter 2-3, og at Wenger tok ut Flamini, når han istedet burde tatt ut Wilshire.Ellers mener jeg at Wenger fortjener litt skryt for å faktisk gjøre et reelt forsøk på å komme tilbake på 2-4, istedenfor å legge seg bakpå og safe inn et "hederlig" tap. Og selv om det i dag er lett å deppe, og tenke negativt som etter Villa-kampen, er det ingen grunn til at Arsenal ikke atter skal reise seg som etter Villa-kampen. Og vi møter ManC kun to ganger i sesongen, og neste gang er hjemme. INgen grunn til at Arsenal ikke skal kunne klare å henge med utover vinteren. Men de trenger en ny spiss i januar. Giroud gjør en helhjertet innsats, og er god uten ball, men ferdighetsnivået er ikke alltid helt der det bør være.

Link to comment
Share on other sites

Har mine tvil gitt. Wenger dro Özil opp av hatten med mange tilfeldigheter, tror ikke han klarer det samme igjen. Jeg har en følelse av at vi får inn en spiss, om så på lån. Men tror neppe det er av det kalibret vi ønsker oss. Idag satt jeg og tenkte på at City faktisk har 4 spisser som alle går utenpå vår(e). (auguero, dzeko, negredo og jovetic)

Jeg tror vel egentlig ikke at mine ønsker blir besvart fullt ut, dessverre. Men ett eller annet må skje i vinduet. Ønsket mitt er "klasse", men hvis alternativet er noe som kommer inn for å bekle benken så er et lån å foretrekke.
Link to comment
Share on other sites

 

 

Mistakes

1) Why was Mathieu Flamini so deep when Yaya Toure was approaching the edge of the box? You can see Koscielny urge his teammate to close Toure down before eventually stepping up himself to leave space for Negredo to attack. It's no wonder Wenger had a stern word with Flamini on the touchline soon after.

2) Wilshere was far too narrow. He acknowledged Pablo Zabaleta's presence on the right but failed to move across until it was too late. The understanding between the England international and Monreal was poor throughout, as Zabaleta, Samir Nasri and, later, Jesus Navas, all benefited from space down the right.

3) Monreal - who struggled to adapt from his previous role as a 'closer' this season to starting in place of Kieran Gibbs - neither stuck with Negredo, who he was initially marking, or recovered to cut out Zabaleta's cross. Watch him again - what on earth is he doing?

4) Even if Negredo had missed the cross, Mertesacker had allowed Aguero to escape him at the back post from where he would surely have converted.

All told, it was a mess.

http://www1.skysports.com/football/live/match/287441/analysis

Before we cut and dice the Gunners any further, it should be noted that there are mitigating circumstances for the defeat and performance. Playing five games in 15 days is a tough challenge for any team, and becomes even more difficult when the last two fixtures in that run are crucial away matches against strong opponents. City should be credited for taking full advantage of Arsenal's fatigue, but they benefited from being able to rest players against Bayern after it appeared that the battle for top spot in Group D was over.

Link to comment
Share on other sites

Arsene Wenger:

on his view of the penalty appeal being turned down…

I think we had three real offsides which were not turned down and the penalty turned down. The referee had a bad game

Det kan du trygt si ! Linjedommern hadde også en elendig kamp!

Arsenal had four offside decisions go against them at Manchester City [Pictures]

http://www.101greatgoals.com/blog/arsenal-had-four-offside-decisions-go-against-them-at-manchester-city-pictures/

Tror kanskje Nicky B var i offside.

Link to comment
Share on other sites

Føler Per gjør det han skal. Han er kaptein og viser Özil hvor skapet skal stå. Özil har jeg tidligere sett på som lojal, utrolig skuffet når han bare gir faen. Mulig han allerede får muligheten til å bedre seg neste kamp om det skulle fått samme utfall.

 

Sjekka avisene i england?

 

Vet du hvor mye omtale denne hendelsen har fått idag?

Link to comment
Share on other sites

 

Sjekka avisene i england?

 

Vet du hvor mye oppmersomhet denne hendelsen har fått idag?

 

Helt greit, da skjerper Özil stjernenykkene sine. Man takker fansen uansett, så driter jeg i om det skaper litt dårlig omtale.Kanskje på tide han skjerper seg litt. En assist igår, men det var dett. Ikke levert slik vi vet han kan.

Link to comment
Share on other sites

Helt greit, da skjerper Özil stjernenykkene sine. Man takker fansen uansett, så driter jeg i om det skaper litt dårlig omtale.Kanskje på tide han skjerper seg litt. En assist igår, men det var dett. Ikke levert slik vi vet han kan.

 

Hvilke stjernenykker er det Özil har? Han jobber hardt for laget og spiller 90 minutter i nærmest samtlige kamper. Han var irritert fordi han ikke hadde prestert på sitt beste og ville bare legge kampen bak seg. Så hvilke nykker er det snakk om? Man skal selvfølgelig takke fansen etter kampen uansett, men det er forståelig at man etter en kamp som dette for en vinnerskalle som Özil at man ikke er helt ved sine fulle fem..

 

Han var ikke på sitt beste i går, men det er kanskje ikke så rart når man spiller med lagkamerater som Wilshere og Giroud som er flere hakk under han samt at verken Ramsey eller Flamini hadde sine beste kamper heller. Generelt sett har han vært veldig instrumental siden andreomgangen mot Marseille og har hatt en målgivende eller mål i alle kamper siden det (minus Napoli).

Link to comment
Share on other sites

Vedrørende Clapgate, hadde ikkje Per eksplodert hadde media oversett saken. Ellers så fekk me 3 klare svar vedrørende kampar mot topplag;

Gibbs er beste alternativ på venstreback.

Wilshere kan ikkje spele ute av posisjon.

Flamini er ikkje god nok med ball.

 

Hadde Gibbs, Arteta og Podolski spelt mot City, hadde grunnlaget for et godt resultat vore betre.

Link to comment
Share on other sites

 

Hvilke stjernenykker er det Özil har? Han jobber hardt for laget og spiller 90 minutter i nærmest samtlige kamper. Han var irritert fordi han ikke hadde prestert på sitt beste og ville bare legge kampen bak seg. Så hvilke nykker er det snakk om? Man skal selvfølgelig takke fansen etter kampen uansett, men det er forståelig at man etter en kamp som dette for en vinnerskalle som Özil at man ikke er helt ved sine fulle fem..

 

Han var ikke på sitt beste i går, men det er kanskje ikke så rart når man spiller med lagkamerater som Wilshere og Giroud som er flere hakk under han samt at verken Ramsey eller Flamini hadde sine beste kamper heller. Generelt sett har han vært veldig instrumental siden andreomgangen mot Marseille og har hatt en målgivende eller mål i alle kamper siden det (minus Napoli).

 

Han er veik i duellene, noe som sikkert er spillestilen hans. Jeg skal ikke kristisere han for dårlig bakover da det ikke er hans hovedoppgave men dårlig arbeid bakover er det.

Stjernenykk hadde han igår når han blir påminnt av Per at vi takker fansen etter kampen uansett, men gir da totalt f i det. At han senere kommer ut å legger seg flat er greit nok, men for meg er det ett nykk.

 

Ellers enig at han nok blir påvirket av dårlige medspillere som i kampen igår, men savner at han virkelig skinner selv også i storkampene.

Link to comment
Share on other sites

Midtbanen vår var det klart svakeste leddet på Lørdag, 3 av 6 mål kommer direkte fra feilpasninger/balltap i den delen, slurvefeil som ikke burde forekomme. Rommet foran våre stoppere var ofte veldig åpent, det hadde nok ikke vært det med Arteta på banen. Påminner meg selv om fjorårets Ramsey når jeg ser Wilshere spille om dagen....it will get better, much better!

 

Men skitt au, still top of the league og Tottenham blir kverna til muk på egen hjemmebane, greit å være en Gunner fremdeles :-)

Link to comment
Share on other sites

Wenger har mye av skylden for at Giroud ikke fungerer optimalt lengre. Det samme kan skje med Özil også hvis han ikke snart rullerer litt.

Vi trenger sårt en spiss slik at Giroud kan få lada batteriene litt. Han mangler overskudd virker det som.

Nå gjelder det å se fremover,øære av feil og gi jernet mot Chelsea. Nå får spillere restituert seg til den kampen.

3 poeng mot Chelsea og vi er fremdeles PL beste lag. Vi har kvalitetene til det.

Arteta er og har vært en av Arsenals viktigste nøkkelspillere siden han kom. Ikke alle ser det...

Link to comment
Share on other sites

Alltid like skuffende å se hvordan noen spillere gir faen i kamputfall. Det er selvfølgelig greit nok å snakke med landsmenn og kompiser man har på motsatt lag, men å stå der og glise etter å ha tapt mot en bitter rival er bare kvalmt. Dette er noe man ikke gjør i 6. div engang..

Link to comment
Share on other sites

Alltid like skuffende å se hvordan noen spillere gir faen i kamputfall. Det er selvfølgelig greit nok å snakke med landsmenn og kompiser man har på motsatt lag, men å stå der og glise etter å ha tapt mot en bitter rival er bare kvalmt. Dette er noe man ikke gjør i 6. div engang..

Helt uenig. Fotball er blodig alvor på banen. Når man går av så er man venner og en stor kompisgjeng stort sett. Dette gjelder på alle nivåer, ikke minst jo høyere opp du kommer. Disse gutta er ekstremt proffe og vet når de skal skru på og når de skal skru av. Hvis de bruker energi på å gå rundt å være sinte på andre så sier det seg selv at man ikke kan prestere på topp nivå to til tre ganger per uke. Skuffet ja, sint i 2 minutter. Deretter må man nullstille.

Link to comment
Share on other sites

Helt enig med Hermes jeg også. Det er klart spillerne er kompiser ellers men her snakker vi 2 min etter laget ens blir knust. Sanit står å gliser og koser seg der. Helt håpløst, man skal gå å være forbanna da og heller kose seg noen timer/dager etterpå med landsmenn/kammerater.

Link to comment
Share on other sites

Wilshere får 2 kamper for finger'n...

 

Kanskje på tide poolfansens "vi blir alltid hardest straffet" mentalitet fikk seg en knekk.

Suarez for finger = 1 kamp

Wilshere for finger = 2 kamper

 

Eller er det slik at FA missliker både Arsenal og Liverpool? Man kan jo lure på hvor likheten for loven er.

Link to comment
Share on other sites

Wilshere får 2 kamper for finger'n...

 

Kanskje på tide poolfansens "vi blir alltid hardest straffet" mentalitet fikk seg en knekk.

Suarez for finger = 1 kamp

Wilshere for finger = 2 kamper

 

Eller er det slik at FA missliker både Arsenal og Liverpool? Man kan jo lure på hvor likheten for loven er.

Tom Ince fikk to kamper tidligere i sesongen for det samme og det er nå standard straffen. Det er likhet for loven

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...