Jump to content

2013.14.12 Manchester City B


gunnersfan

Recommended Posts

  • Replies 148
  • Created
  • Last Reply

Så langt er dessverre forskjellen mellom oss og City at de har et par spisser som er hakket over vår spiss når det gjelder målscoring.

 

Attpåtil spiller vi med en passasjer i Wilshere i mine øyne..

 

OG FAEN TA MED SKADE PÅ KOSCIELNY! Hovedgrunnen til at jeg maste om en ny midtstopper sånn at vi hadde 4 var nettopp fordi vi var veldig sårbare hvis en av de 3 pådro seg en skade..

Link to comment
Share on other sites

Wilshere = under pari stortsett i de fleste kamper han spiller. Monreal er som regel solid, men i mine øyne er han ikke i nærheten av Gibbs defensivt. Syntes det har kommet ganske greit frem i dag. Taper duellen mot Demichelis som flikker til Agüero på 1-0 og innlegget kommer fra en upresset Zabaleta som ender i 2-0.

 

Der gjorde Monreal forøvrig akkurat den samme feilen fra 1-0 igjen.. lar Demichelis komme upresset opp for å vinne hodeduellen.

Link to comment
Share on other sites

3 linjedommer feil denne kampen på offside alene. 2 ganger blir vi avblåst for feilaktig offside og samtidig får City spille videre på tross av at Zabaleta er offside.. for de som mener dommerene holder nivået... "OK!"

 

Wilshere er en jævla passasjer. Få han av banen og få innpå enten Cazorla eller Rosicky som jobber knallhardt. For øyeblikket spiller vi med 9,5 mann. Den siste halve mannen er Monreal som ikke akkurat har vært overbevisende bakover.

Link to comment
Share on other sites

Mangelen på en verdensklassespiss blir tydelig i slike kamper. Og hvorfor denne overdrevne troen på Wilshere? Har vært svak hele sesongen, og topper det med sin verste prestasjon i dag. Hjelper ikke Monreal i det hele tatt. Monreal har også vært svak. Alt for offensiv. Hans innhopp på midtbanen denne sesongen har nok ikke ført noe godt med seg. Vermaelen burde startet på backen. Det må forsterkes i januar, om dette skal holde helt inn.

Link to comment
Share on other sites

Greit at City er gode ass, men det her var godt under pari fra oss også! Venstresiden? Terningkast to. Midtbane/angrep? Laaangt under pari, men god scoring. Forsvar ok tross to imot. Synd med Kos, men nå har Vermaelen tidenes mulighet!

 

Er bare ett mål, dette kan vi ta om vi hever oss!

 

Venstresiden er desidert vårt svakeste ledd. Wilshere har rett og slett vært elendig og burde vært byttet ut etter 30 minutter. Dessverre som jeg sa så var sjansen større for tap jo lenger han var på banen og til slutt kom 2-1 målet fra nettopp venstresiden hvor Wilshere var ingen steder å finne..

 

En klassespiss på topp og en Cazorla i form så hadde denne kampen her vært vår.

Link to comment
Share on other sites

To feil av linjedommer der vi fort kunne scoret mål. Koscielnys innsats på det første målet er forferdelig dårlig. At han blir skadet er egentlig krise. Monreal og Wilshere skuffer.

 

Bittert, men vi er en del med fremover. Jeg tok på meg Walcott-drakten i morges i god tro om at at han skulle spille og score. Tipper han setter et mål til!

Link to comment
Share on other sites

Spillet på vår venstreside har vært litt for dårlig og har til dels skyld i begge målene som Stefan sier. På det første målet sover riktignok Koscielny i boksen og ser bare på ballen og glemmer mannen bak. På det andre målet følger ikke Wilshere Zabaletas løp som kan prikke innlegget uten problemer. Og tar man med Wilsheres volleyforsøk som ville endt i innkast - så burde han minst truffet målet. Wilshere er litt i samme situasjon som Ramsey forrige sesong og stresser i de fleste forsøkene, og behøver spilletid for å kunne få tilbake selvtilliten. Om han skal få så mange flere minutter i andreomgangen er jeg derimot usikker på, og Rosicky eller Cazorla står klare for å kunne endre kampbildet.

Link to comment
Share on other sites

Spillet på vår venstreside har vært litt for dårlig og har til dels skyld i begge målene som Stefan sier. På det første målet sover riktignok Koscielny i boksen og ser bare på ballen og glemmer mannen bak. På det andre målet følger ikke Wilshere Zabaletas løp som kan prikke innlegget uten problemer. Og tar man med Wilsheres volleyforsøk som ville endt i innkast - så burde han minst truffet målet. Wilshere er litt i samme situasjon som Ramsey forrige sesong og stresser i de fleste forsøkene, og behøver spilletid for å kunne få tilbake selvtilliten. Om han skal få så mange flere minutter i andreomgangen er jeg derimot usikker på, og Rosicky eller Cazorla står klare for å kunne endre kampbildet.

 

Meget skuffet over den der fra Koscielny ja. Er en av hans styrker å faktisk følge med på folk bak seg, men selvfølgelig i en kamp som dette så skal han drite seg ut. Ufattelig god avslutning av Agüero dog som gjør at den går i mål.

 

Slik jeg ser det så kan man ikke fortsette å gi Wilshere tillit på tillit uten at han presterer. Det samme gjorde Wenger med Ramsey uten at det fungerte. Ramsey underpresterte i mange kamper og ble i en god stund benket før han kom inn sentralt som erstatter for Arteta mot West Ham og var ypperlig. Etter det så begynte formkurven hans å peke oppover. Han hadde "vunnet" tilbake sin plass i førsteellveren. Pdd. så spiller kun Wilshere fordi han har potensiale og fordi Wenger ønsker å se han lykkes, men han har ikke gjort seg fortjent til en plass i ellveren. Burde i mine øyne benkes og det fort som fy.

 

En annen ting som er verdt å nevne er at City sine spisser i Agüero og Negredo har begge to scoret et mål allerede, men ser konstant ut til å være i stand til å score et til. Giroud derimot..? Ser ut som en impotent 90-åring til sammenligning.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...