Jump to content

2013.28.09 Swansea B


Umlaut

Recommended Posts

  • Replies 75
  • Created
  • Last Reply

Når jeg ser tilbake på det som har skjedd i dag, til tross for en middelmådig kamp, så går tankene mine til disse ordene fra Lou Reeds "Perfect Day":

 

"Oh, it's such a perfect day

I'm glad I spend it with you
Oh, such a perfect day
You just keep me hanging on
You just keep me hanging on"

Link to comment
Share on other sites

For en fantastisk dag med fotball. Alle resultater går vår vei. Vi har mange skader og vi spiller ikke vår beste fotball men allikevel haler vi i land tre poeng på en svært vanskelig arena. Vi trengte kun å gire opp i en kort periode i andre omgang og det var nok. Jeg tror ikke vi tar tittelen men jeg ser mange likhetstrekk mellom dagens lag og mesterlag. Når vi får Cazorla og Walcott tilbake i startoppstillingen, med Podolski og Rosicky på benken så får vi se hvor mye vi har å by på. Jeg syns forøvrig at det er spesielt morsomt at femtevalget på vingen kommer inn i så ung alder og leverer en slik opptreden.

Link to comment
Share on other sites

Noe særlig bedre fotballørdag er det vanskelig å få! Hyggelige resultater over hele fjøla. Og Arsenal på bortebane om dagen, ja, det er solide greier! Skal vi minne om hvordan både 01/02- og 03/04-årgangene var kjennetegnet av bunnsolid, ubeseiret borteform?! Tja, ikke helt ennå, kanskje.

 

Uansett: 4 poeng ned til Chelski. 5 til City. Og 8 ned til United. Det er pent! Og det bare 5 kamper efter den særdeles lite trivelige åpningskampen..

Link to comment
Share on other sites

Hadde vi sett Özil i klubben hvis vi hadde tatt tre poeng mot Villa? Jeg er ikke hundre prosent sikker.

 

.. og hadde vi sett den samme, gode fighter-innstillingen i gruppa uten dette tapet?

 

Det er mye hvis om og dersom. Og forandres én forutsetning, endres også alt som skjer i kjølvannet. Nei, det er lettere da å forholde seg til virkeligheten. Og den viser tap i åpningskampen - og en formidabel respons derefter! Rett og slett imponerende!

Link to comment
Share on other sites

Hadde vi sett Özil i klubben hvis vi hadde tatt tre poeng mot Villa? Jeg er ikke hundre prosent sikker.

Vi hadde nok det. Wenger har fulgt Özil i mange år. Kan si hva man vil om Wenger, men når det kommer til spillere han har tro på så betaler han

Link to comment
Share on other sites

Enig, Castor. Wenger bladde ikke akkurat opp en sådan sum i panikk. For ikke å nevne at det var mye uflaks som gjorde at Villa-kampen gikk som den gikk.

 

Jeg var egentlig forberedt på poengtap i dag, men vi fant til slutt fortjent nok. Det var betryggende å se Gnarby vise seg frem bedre enn han gjorde mot WBA. Her har vi utvilsomt et godt talent, og på kortere sikt har vi han som brukbar backup. Når vi får flere spillere tilbake blir det nok likevel ikke mye spilletid på ham. Får håpe vi klarer oss mot Chelsea i ligacupen, så får unggutta stråle videre der. :)

Link to comment
Share on other sites

Tekst tv har jeg sett på internett i en årrekke. Ingen ting slår å se tabellen på tekst tv :-)

 

BE

 

1. Ja. Det har jo egentlig jeg også. Men gjenoppdaget det i aften.

2. Helt enig!

 

--------

 

Wenger efter matchen:

 

We didn't play with enough purpose and they won many duels. In the second half we played in a more compact way and took advantage of every time we won the ball to be dangerous. We have seen a different Arsenal that is much more clinical and playing with much more purpose. We hung on a little bit in the last 15 minutes and they came back to 2-1 but overall I felt we deserved to win the game.

 

Helt enig, Arsene! Og det gjelder ikke bare kveldens match.

Link to comment
Share on other sites

Top of the league ...:-)

Nyter kvelden, nyter laget og nyter signeringen av Flamini. Mannen spiller med hjertet utenpå skjorten. Helt utrolig å se en spiller inspirere og dirigere så mye. Jeg husker da han var utskjelt, jeg husker da han ble hyllet og jeg husker da han ble hetset. Men, det jeg husker aller best var da han tok tak i Fabregas og dirigerte ham i riktig posisjon. Nå gjør han det samme med hele laget. Nå ubeskrivelig deilig følelse å se en gooner komme hjem. Neste år blir det Fab..:-)

 

Vi har startet fantastisk bra. Vi har spillere ute og vi har Gnabry. Gutten var fantastisk i dag. 18 år.. jeg kan ikke tro det. Han har en fysikk av en annen verden og ved scoringen gjør han alt rett i forhold til Giroud og Özil som faktisk var i samme posisjoner uten å putte.

 

Jeg elsker denne følelsen og jeg elsker Arsenal

Link to comment
Share on other sites

 

1. Ja. Det har jo egentlig jeg også. Men gjenoppdaget det i aften.

2. Helt enig!

 

--------

 

Wenger efter matchen:

 

We didn't play with enough purpose and they won many duels. In the second half we played in a more compact way and took advantage of every time we won the ball to be dangerous. We have seen a different Arsenal that is much more clinical and playing with much more purpose. We hung on a little bit in the last 15 minutes and they came back to 2-1 but overall I felt we deserved to win the game.

 

Helt enig, Arsene! Og det gjelder ikke bare kveldens match.

 

 

Vanskelig å si seg uenig med Wenger her. Vi utførte kampen på en meget profesjonell måte og vi håndterte stormløpet etter Swanseas redusering. Vi gjorde det som måtte gjøres. Verken mer eller mindre. Dette har ikke akkurat vært normen i Arsenal de siste åra.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...