49 unbeaten Posted August 30, 2013 Report Share Posted August 30, 2013 Premier League, Emirates Stadium Søndag, 01. september, 2013, 17:00 Kampen vises på TV2 Sport Premium/TV2 SUMO. Da er det endelig duket for et derby igjen - hatkampen over alle hatkamper - storebror skal måle krefter mot lillebroren med økende tro på egen styrke. Innledningen på sesongen har vært så vidt forskjellig denne sommeren, der Arsenal har blitt lovet forsterkninger på en allerede sterk 11'er. Tottenham på sin side har handlet mye og godt for å ta opp kampen om den viktige 4. plassen og for å erstatte mannen som bar hele klubben på sine skuldre forrige sesong, Gareth Bale. På de to første kampene har vi som kjent tapt åpningskampen noe ufortjent mot Aston Villa mens Fulham ble beseiret i runde 2. Våre naboer derimot har åpnet med full klaff, i alle fall poengmessig, der de vant mot både Crystal Palace og Swansea etter en straffescoring i hver kamp. Banespillet har ikke vært på sitt beste - noe som er ganske naturlig med såpass til utskiftninger i lagoppstillingen. På skadefronten har vi fortsatt Vermaelen, Diaby, Arteta, Oxlade-Chamberlain og Podolski ute med skade, mens Villas Boas kan velge å vrake i en skadefri tropp. Av disse er det nok Arteta som savnes mest, men med Ramsey i stigende form har fraværet ikke blitt for synlig på midtbanen vår - og problemet med skadene er ikke hvem vi kan starte med, men hvem vi har med på benken. Antakelig vil det bli en god del ungdommer som Sanogo, Jenkinson, Frimpong, Miyaichi i tillegg til Fabianski, Monreal og nysignerte Flamini. Altså ikke store muligheter for å endre et kampbilde. https://www.youtube.com/watch?v=uTnl8L3j5Xk Antatt lagoppstilling: Szczesny Sagna - Mertesacker - Koscielny - Gibbs Ramsey - Wilshere Walcott - Rosicky - Cazorla Giroud Benk: Fabianski, Jenkinson, Monreal, Frimpong, Flamini, Miyaichi og Sanogo ---- Lloris Walker - Dawson - Vertonghen - Rose Sandro - Paulinho Lamela - Dembele - Eriksen Soldado Benk: Friedel, Kaboul, Capoue, Chadli, Lennon, Holtby og Defoe Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pirès#7 Posted August 30, 2013 Report Share Posted August 30, 2013 Håper de stiller med det der laget; da scorer de iallefall ikke i åpent spill!edit:slett Link to comment Share on other sites More sharing options...
Umlaut Posted September 1, 2013 Report Share Posted September 1, 2013 Her var det tamt. Er enig i startoppstillinga til trådstarteren, Akkurat i dag er det ikke gnieren mot storhandleren, da XI vår er sterkere enn Spurs sin. At dette vil spille en større rolle senere i sesongen finnes det ingen tvil om, med mindre tre eller flere nye kommer inn i morgen. Men fram til kampslutt i kveld støtter jeg laget, og lar overgangsagaen ligge på bløt. Har sett begge kampene til Spurs denne sesongen, og har vært langt i fra imponert. I dag kan det komme inn enda flere nye spillere i XI til Spurs, noe som gir enda mindre samspill. På den fronten stiller vi sterkere enn noensinne. Ikke ofte vi har det nøyaktig samme laget fra forrige sesong. Tipper vi vinner 2-1. Mål av Giroud og Rosicky. FOYS! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ravenghost Posted September 1, 2013 Report Share Posted September 1, 2013 Her var det tamt, ja! Det som bekymrer meg mest er at om Tottenham ligger under, kan de gjøre grep fra benken. Det kan ikke Arsenal om Tottenham skulle ta ledelsen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marius- Posted September 1, 2013 Report Share Posted September 1, 2013 Forventer innsats ut av en annen verden av spillerne idag... Skal også bli spennende å se om Giroud klarer å prestere i en toppkamp! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ben Elfen Posted September 1, 2013 Report Share Posted September 1, 2013 Toppkamp spilles mot topplag. Tottenham faller ikke inn under den kategorien. Giroud scoret mot Tottene i fjor. BE Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefanb Posted September 1, 2013 Report Share Posted September 1, 2013 Toppkamp spilles mot topplag. Tottenham faller ikke inn under den kategorien. Giroud scoret mot Tottene i fjor. BE Det ville vært en fin teori BE da han scoret mot Liverpool også, men den ryker når man husker at han scoret mot Bayern München også. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ben Elfen Posted September 1, 2013 Report Share Posted September 1, 2013 Det ville vært en fin teori BE da han scoret mot Liverpool også, men den ryker når man husker at han scoret mot Bayern München også. ? Denne skjønte jeg ikke stefa(e)n. BE Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefanb Posted September 1, 2013 Report Share Posted September 1, 2013 ? Denne skjønte jeg ikke stefa(e)n. BE Marius vil se Giroud prestere mot et topplag. Du påpeker at Tottenham ikke er et topplag og at han dermed presterte. Jeg bare poppet inn for å påpeke at teorien om at han kun presterer mot "dårligere" lag ikke stemmer da han scoret mot Bayern München blant annet. Trodde forøvrig du prøvde å være morsom som du alltid er. Du er jo så sarkastisk vet du. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marius- Posted September 1, 2013 Report Share Posted September 1, 2013 Toppkamp spilles mot topplag. Tottenham faller ikke inn under den kategorien. Giroud scoret mot Tottene i fjor. BE Du har ett godt poeng i toppkamp definisjonen Viktig kamp kaller jeg det istede Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ben Elfen Posted September 1, 2013 Report Share Posted September 1, 2013 Ok. Jeg lanserte ingen teori.jeg bare påpekte at han scoret mot tottene (ergo har han bevist det Marius lnsket å bevise) og i tillegg ønsket jeg å påpeke at tottene ikke er et topplag. Og jeg er alltid morsom, selv når jeg ikke prøver. BE Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marius- Posted September 1, 2013 Report Share Posted September 1, 2013 Jeg får redefinere ønsket mitt: håper han klarer iløpet av sesongen og bli matchvinner mot ett topplag eller i en viktig kamp. Han har bevist han klarer det mot dårligere lag. Tott ifjor var vel målet i 5-2 seieren såvidt jeg husker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefanb Posted September 1, 2013 Report Share Posted September 1, 2013 Arsenal: Szczesny, Jenkinson, Mertesacker, Koscielny, Gibbs, Ramsey, Wilshere, Rosicky, Cazorla, Walcott, Giroud #Arsenal subs: Fabianski, Sagna, Monreal, Flamini, Zelalem, Gnabry, Sanogo Spurs team v Arsenal Lloris; Walker, Dawson, Vertonghen, Rose; Capoue, Paulinho; Townsend, Dembele, Chadli; Soldado. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mmaelan Posted September 1, 2013 Report Share Posted September 1, 2013 Seier i dag er alt som teller. På tide å sette tottene på plass en gang for alle(selv om vi gjør det hver sesong;-)) Link to comment Share on other sites More sharing options...
bergkampje Posted September 1, 2013 Report Share Posted September 1, 2013 Årets første 5-2 seier? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ben Elfen Posted September 1, 2013 Report Share Posted September 1, 2013 Sagna på benk. BE Link to comment Share on other sites More sharing options...
49 unbeaten Posted September 1, 2013 Author Report Share Posted September 1, 2013 Sagna på benk. BE Skal være småsyk: @johncrossmirror 26 m Sagna misses out because he's ill. Only on bench. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ben lakris Posted September 1, 2013 Report Share Posted September 1, 2013 Greit med hjemmekamp. Noen spennende timer - først kampen - så spørsmålet om signeringer. Håper vi vinner på begge arenaer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ben Elfen Posted September 1, 2013 Report Share Posted September 1, 2013 Lover bra når man må ha syke spillere på benken! BE Link to comment Share on other sites More sharing options...
Safe Hands Posted September 1, 2013 Report Share Posted September 1, 2013 I dag har jeg ingen magefølelse. Jeg blir ikke overrasket om vi vinner 8-2 - eller om vi taper 8-2. Walcott bør uansett få en trivelig aften. Totts startellever skremmer ikke, og i hvert fall ikke kanten med Rose og Chadli/Townsend. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fabulous Posted September 1, 2013 Report Share Posted September 1, 2013 Dette vinner vi, ingen grunn til bekymring. 11-eren til Tottenham er ikke skremmende i noen ledd, vi er overlegen på alle posisjoner med unntak av keeper. Dette blir 5-2, business as usual! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nima Posted September 1, 2013 Report Share Posted September 1, 2013 Vi må bare krysse fingrene for at ingen blir utsatt for skade. Vi har (dessverre) ingen spillere som kan komme inn ¨å endre kampbildet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Umlaut Posted September 1, 2013 Report Share Posted September 1, 2013 Frykter Spurs på dødballer i mot. Mye sterke hodespillere, ellers ser de tamme ut. Link to comment Share on other sites More sharing options...
HaakonFG Posted September 1, 2013 Report Share Posted September 1, 2013 Fryktelig mange stygge pasninger. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefanb Posted September 1, 2013 Report Share Posted September 1, 2013 Mange stygge pasninger og spillet flyter ikke helt. Spurs på tross av mange nye signeringer har høyere ballbesittelse på bortebane, men pdd. så kommer de seg hvertfall ikke til spesielt store sjanser.. men det kan fort snu hvis vi fortsetter på samme måte. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.