Jump to content

2013.01.09 Tottenham Hotspurs H


49 unbeaten

Recommended Posts

arsenal-vs-tottenham-hotspur.jpg

Premier League, Emirates Stadium

Søndag, 01. september, 2013, 17:00

Kampen vises på TV2 Sport Premium/TV2 SUMO.

Da er det endelig duket for et derby igjen - hatkampen over alle hatkamper - storebror skal måle krefter mot lillebroren med økende tro på egen styrke. Innledningen på sesongen har vært så vidt forskjellig denne sommeren, der Arsenal har blitt lovet forsterkninger på en allerede sterk 11'er. Tottenham på sin side har handlet mye og godt for å ta opp kampen om den viktige 4. plassen og for å erstatte mannen som bar hele klubben på sine skuldre forrige sesong, Gareth Bale. På de to første kampene har vi som kjent tapt åpningskampen noe ufortjent mot Aston Villa mens Fulham ble beseiret i runde 2. Våre naboer derimot har åpnet med full klaff, i alle fall poengmessig, der de vant mot både Crystal Palace og Swansea etter en straffescoring i hver kamp. Banespillet har ikke vært på sitt beste - noe som er ganske naturlig med såpass til utskiftninger i lagoppstillingen.

 

På skadefronten har vi fortsatt Vermaelen, Diaby, Arteta, Oxlade-Chamberlain og Podolski ute med skade, mens Villas Boas kan velge å vrake i en skadefri tropp. Av disse er det nok Arteta som savnes mest, men med Ramsey i stigende form har fraværet ikke blitt for synlig på midtbanen vår - og problemet med skadene er ikke hvem vi kan starte med, men hvem vi har med på benken. Antakelig vil det bli en god del ungdommer som Sanogo, Jenkinson, Frimpong, Miyaichi i tillegg til Fabianski, Monreal og nysignerte Flamini. Altså ikke store muligheter for å endre et kampbilde.

https://www.youtube.com/watch?v=uTnl8L3j5Xk

 

Antatt lagoppstilling:

Szczesny

Sagna - Mertesacker - Koscielny - Gibbs

Ramsey - Wilshere

Walcott - Rosicky - Cazorla

Giroud

Benk: Fabianski, Jenkinson, Monreal, Frimpong, Flamini, Miyaichi og Sanogo

----

Lloris

Walker - Dawson - Vertonghen - Rose

Sandro - Paulinho

Lamela - Dembele - Eriksen

Soldado

Benk: Friedel, Kaboul, Capoue, Chadli, Lennon, Holtby og Defoe

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 95
  • Created
  • Last Reply

Her var det tamt. Er enig i startoppstillinga til trådstarteren, Akkurat i dag er det ikke gnieren mot storhandleren, da XI vår er sterkere enn Spurs sin. At dette vil spille en større rolle senere i sesongen finnes det ingen tvil om, med mindre tre eller flere nye kommer inn i morgen. Men fram til kampslutt i kveld støtter jeg laget, og lar overgangsagaen ligge på bløt. Har sett begge kampene til Spurs denne sesongen, og har vært langt i fra imponert. I dag kan det komme inn enda flere nye spillere i XI til Spurs, noe som gir enda mindre samspill. På den fronten stiller vi sterkere enn noensinne. Ikke ofte vi har det nøyaktig samme laget fra forrige sesong.

 

Tipper vi vinner 2-1. Mål av Giroud og Rosicky.

 

FOYS!

Link to comment
Share on other sites

Toppkamp spilles mot topplag. Tottenham faller ikke inn under den kategorien.

Giroud scoret mot Tottene i fjor.

 

BE

 

Det ville vært en fin teori BE da han scoret mot Liverpool også, men den ryker når man husker at han scoret mot Bayern München også. :P

Link to comment
Share on other sites

?

Denne skjønte jeg ikke stefa(e)n.

 

BE

Marius vil se Giroud prestere mot et topplag. Du påpeker at Tottenham ikke er et topplag og at han dermed presterte. Jeg bare poppet inn for å påpeke at teorien om at han kun presterer mot "dårligere" lag ikke stemmer da han scoret mot Bayern München blant annet.

 

Trodde forøvrig du prøvde å være morsom som du alltid er. Du er jo så sarkastisk vet du. ;)

Link to comment
Share on other sites

Ok. Jeg lanserte ingen teori.jeg bare påpekte at han scoret mot tottene (ergo har han bevist det Marius lnsket å bevise) og i tillegg ønsket jeg å påpeke at tottene ikke er et topplag.

 

Og jeg er alltid morsom, selv når jeg ikke prøver.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Arsenal: Szczesny, Jenkinson, Mertesacker, Koscielny, Gibbs, Ramsey, Wilshere, Rosicky, Cazorla, Walcott, Giroud

 

#Arsenal subs: Fabianski, Sagna, Monreal, Flamini, Zelalem, Gnabry, Sanogo

 

Spurs team v Arsenal Lloris; Walker, Dawson, Vertonghen, Rose; Capoue, Paulinho; Townsend, Dembele, Chadli; Soldado.

Link to comment
Share on other sites

Mange stygge pasninger og spillet flyter ikke helt. Spurs på tross av mange nye signeringer har høyere ballbesittelse på bortebane, men pdd. så kommer de seg hvertfall ikke til spesielt store sjanser.. men det kan fort snu hvis vi fortsetter på samme måte.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...