Jump to content

2013.01.09 Tottenham Hotspurs H


49 unbeaten

Recommended Posts

Jeg kommenterte ikke spillet forøvrig, kun byttet. Er enig i at de har hatt for mye av banespillet hittil, med Wilshere skadet så ble det enda værre. Det viser bare hvor viktig det er å få inn en midtbanespiller nå!

 

Syns at vi har spilt godt.

 

Hehe skjønner. Bare utdyper litt som regel hvis jeg ser en mulighet til det. :) Med Wilshere skadet så gikk vi fra 44% til 37% eller noe slikt. Og mtp. at jeg ikke syntes Wilshere er god nok til å være førstevalg så er jeg veldig enig med deg.

 

Vi har tatt sjansene rimelig godt hvertfall, men jeg er ikke overimponert akkurat. Mye rart vi har gjort i dag. Særlig pasningsspillet har tidvis vært svakt. Syntes dog Cazorla har vært veldig veldig god i dag.

Ellers var det to gode redninger av Szczesny for få minutter siden!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 95
  • Created
  • Last Reply

Giroud har vært god i alle faser i dag. Mom

 

Savner "liker" knappen.

 

Giroud har ihvertfall gjort at jeg ikke skriker så høyt etter en toppspiss. Han viser klasse og gir oss en dimensjon med den fysikken han har. Viktig i oppbyggende fase, da vi kan spille flere lengre baller som han evner å ta ned. Meget bra i dag!

 

 

Og Stefan, ja Cazorla har vært god, syns også Walcott har vært bevegelig og fin. Han er en type spiller som ofte er borte deler av kampen, i dag har han jevnt og trutt vist seg fram. Relativt god kontroll i forsvar, stoppere og backer gjør en god jobb. Totalt sett en god kamp hittil, har endel å gå på for å slå de beste lagene, tror jeg!

Link to comment
Share on other sites

Giroud har vært god i dag, men det er sjeldent han er på det nivået her. Syntes han har for få strenger å spille på og særlig farta og teknikken hans generelt sett syntes jeg er langt under pari og meget avgjørende for det å være en spiss i toppklasse.

 

Det jeg dog frykter er en skade på Giroud. Vi har jo absolutt ingenting bak han hvis han blir ute. Tror også Giroud ville hatt meget godt av å ha en di Maria på venstrekant som kunne gi han gode innlegg gang på gang.

Link to comment
Share on other sites

Giroud har vært god i dag, men det er sjeldent han er på det nivået her. Syntes han har for få strenger å spille på og særlig farta og teknikken hans generelt sett syntes jeg er langt under pari og meget avgjørende for det å være en spiss i toppklasse.

 

Det jeg dog frykter er en skade på Giroud. Vi har jo absolutt ingenting bak han hvis han blir ute. Tror også Giroud ville hatt meget godt av å ha en di Maria på venstrekant som kunne gi han gode innlegg gang på gang.

 

Syns Giroud har vist flere ganger at det ikke nødvendigvis er hodestyrken som det må gis på. Han har vist flere ganger at touchen hans innenfor 16 er god. Det vi trenger er at Walcott og lignende spillere blir satt opp så de kan sette opp Giroud igjen. Di Maria trengs ikke, vil heller ha en ving som gir oss mere av avslutningsegenskaper kombinert med fart i vår fremste 3-er.

Link to comment
Share on other sites

Syns Giroud har vist flere ganger at det ikke nødvendigvis er hodestyrken som det må gis på. Han har vist flere ganger at touchen hans innenfor 16 er god. Det vi trenger er at Walcott og lignende spillere blir satt opp så de kan sette opp Giroud igjen. Di Maria trengs ikke, vil heller ha en ving som gir oss mere av avslutningsegenskaper kombinert med fart i vår fremste 3-er.

 

Vi har en kantspiller i Walcott som trekker ekstremt mye inn sentralt. Med en lignende spiller på venstrekant (Podolski blant annet) så blir det ofte veldig trangt og forutsigbart. Håper personlig ikke at vi går for en slik spillertype igjen da jeg føler det passer dårlig. Vil heller se di Maria/Draxler som både skaper og scorer mye ved hjelp av god teknikk, fart og pasningsfot/innleggsfot.

 

Men, det er selvfølgelig bare en personlig preferanse.

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke mulig å sammenligne en spiller som Walcott med Podolski. Det er flere ulikheter enn likheter!

 

En spiller som Sanchez i Barcelona er det vi trenger etter min mening. Innlegg på hodespillere er hverken noe jeg ønsker å se i Arsenal eller noe vi trenger.

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke mulig å sammenligne en spiller som Walcott med Podolski. Det er flere ulikheter enn likheter!

 

En spiller som Sanchez i Barcelona er det vi trenger etter min mening. Innlegg på hodespillere er hverken noe jeg ønsker å se i Arsenal eller noe vi trenger.

 

Fullt mulig mine øyne! ;)

 

Sanchez hadde vært deilig, men er mer hypp på Draxler, Özil, di Maria eller Reus fremfor han. Innlegg til hodespillere er ikke noe jeg ønsker heller, men nå er det ikke det di Maria står for heller. Han er ikke som Jesus Navas.

Link to comment
Share on other sites

Sjekk statistikken. Ikke særlig særlig imponerende

 

 

  • 43%Ballbesittelse57%
  • 12Avslutninger14
  • 5Avslutninger på mål5
  • 0Avslutninger i stengene0
  • 3Cornere6
  • 394Pasningsforsøk509
  • 297Vellykkede pasninger433
  • 14Frispark for15
  • 40%Ballbesittelse siste 5 min60%
Link to comment
Share on other sites

Det er ingen sammenheng mellom pris og kvalitet. Flamini viser at han er gooner og blør for drakta fra første spark.

Spurs er ikke bedre enn i fjor og har ekstremt mange tunge sentrale midtbanespillere som ikke gjør hverandre gode. Fantastisk deilig å se Wenger smile på slutten der. Dette betydde mye. Han vet vi vil bli bedre, det gjør ikke Spurs:-))

Link to comment
Share on other sites

Jøss, hvorfor ikke gjøre det enkelt ved å kunne ha en plan B? Skjønner ikke at det er noe man ikke ønsker

 

Som jeg har nevnt tidligere på dette forumet. Arsenal har ikke mangel på en plan B, vi har mangel på spillere til å gjennomføre plan A. Av den grunn mener jeg det er feil å satse på en ving som er en klassisk ving. Vi trenger en ny ving som er eksepsjonell til å trekke inn, i likhet med Walcott. Da vil plan A fungere langt oftere enn nå.

 

Slik det er med dagens offensive spillere så skriker vi etter plan B hver kamp, da er det ikke plan B det er noe feil med. Det er derimot plan A.

Link to comment
Share on other sites

Så det du sier er at vi aldri bør mix'e opp spillet og prøve på noe nytt? Men mot feks defensive lag som ligger kompakt skal vi tråkle i midten og tape x ant poeng på det? Nei da tar jeg heller en heading av Giroud etter innlegg fra kant og 3 poeng.

 

Mange lag har lært hvordan man skal spille mot Arsenal når man er underdogs, hvis vi da ikke får første mål er vi ofte ute å sykler med en gang.

Link to comment
Share on other sites

Walcott er igjen involvert i avgjørende øyeblikk. Fryktelig undervurdert av mange. Vi har en god base, men at vi ennå ikke har supplert mer er ubegriplig. Flamini kan vise seg å være en uvurderlig signering. Vel, vi er på fjerde og det er en dag i morgen. I dag var det one nil av godt gammelt merke.

Link to comment
Share on other sites

Så det du sier er at vi aldri bør mix'e opp spillet og prøve på noe nytt? Men mot feks defensive lag som ligger kompakt skal vi tråkle i midten og tape x ant poeng på det? Nei da tar jeg heller en heading av Giroud etter innlegg fra kant og 3 poeng.

 

Mange lag har lært hvordan man skal spille mot Arsenal når man er underdogs, hvis vi da ikke får første mål er vi ofte ute å sykler med en gang.

 

Kvaliteten på venstre ving og kreativiteten på midtbanen er ikke god nok til å kjempe i toppen med dagens spillestil. Etter min mening er det mer fornuftig og mer Arsenal å velge å bruke mere kontringsspill enn å legge opp til flere innlegg fra kant. Det er ikke Arsenal, det er ikke underholdende. Vi trenger en ny ving, vi trenger en høykvalitets midtbanespiller, da vil vi kjempe i toppen, med dagens spillestil...

 

Det er ikke andre lag som har lært å spille mot oss, det er vi som ikke har samme kvaliteten. Vi hadde Fabregas, Nasri og Van Persie, de har kvaliteter vi mangler i dagens stall. Nå har vi forsvaret pluss en Ramsey i toppform og Cazorla. Vi har det vi mangler da, den generasjonen hadde det vi manglet nå. Giroud kan ta stegene som gjør han til den spissen vi trenger, men vi trenger noen som kan gjøre det Nasri gjorde, det Fabregas gjorde. Derfor trenger vi å signere en ving og en midtbanespiller.

Link to comment
Share on other sites

Hvordan folk kan sitte og skrive innlegg her på forumet mens et NLD pågår, kommer jeg aldri til å skjønne!

 

En utrolig deilig seier! Det er lenge siden en hjemmekamp mot Spurs har føltes viktigere og vanskeligere. Og seieren kommer på en måte vi ikke har sett så mye til de senere år: Lite finspill, lite ballinnehav, men masse innsats og trøkk. Stram defensiv disiplin. Samhold. 1-0 og stenge butikken. Deilig, deilig!

 

WS gjør én matchvinnende redning. Mer enn det skaper egentlig ikke tott, selv om de har ballen 57% av tiden.

 

Flamini er et hyggelig gjensyn. Vi mister ballen mer enn med Wilshere, som var syk. Men Flamini kommer inn og sjefer, peker og takler. Det er noe jeg har savnet!

 

Ellers er vi fortsatt helt på smertegrensen hva gjelder tilgjengelig spillere. Flamini hadde vi altså ikke tenkt til å signere. Gibbs og Ramsey holdt seg til låret mot slutten. Sagna og Wilshere var syke, men Wenger sier han likevel måtte bruke sistnevnte... Til skysports sier Wenger "maybe we'll have a nice surprise for you", på spørsmål om transfervinduet.. Heldigvis ikke lenge igjen nå! :)

Link to comment
Share on other sites

 

Fortjent seier?

 

Tottenham fortjente 1 poeng idag.

Tullprat!!!

 

Jeg sier det samme som jeg sier når arsenalsupporterne (etter noen kamper) mener at Arsenal hadde fortjent poeng/seier på grunn av banespill o.l.

Det er målene som teller, ikke ballinnehav, banespill eller sjanser. Kun mål.

 

Jeg aksepterer at man kan kalle en seier eller et tap som ufortjent hvis det skyldes ytre omstendigheter. Med ytre omstendigheter så mener jeg at det ene laget blir utsatt for klare dommerfeil som har et avgjørende utfall for sluttresultatet. Idag var det ikke tilfelle.

 

SÅ DET VAR EN FULLT FORTJENT SEIER!!

 

EDIT!! kom med en linje som var dobbelt opp, så den er fjernet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ler av den milliarden Spurs har brukt. Ikke en av dem er bedre enn spillerne i vår 11. Vi får spillere tilbake og jeg er temmelig sikker på signeringer også. Spurs har spillt sine kort og per i dag ser det ut som de har tapt nok en gang. Dette må svi så voldsomt med tanke på investeringene. Selvtilliten fikk nok endel juling gitt:-)

Link to comment
Share on other sites

Jeg ler av den milliarden Spurs har brukt. Ikke en av dem er bedre enn spillerne i vår 11. Vi får spillere tilbake og jeg er temmelig sikker på signeringer også. Spurs har spillt sine kort og per i dag ser det ut som de har tapt nok en gang. Dette må svi så voldsomt med tanke på investeringene. Selvtilliten fikk nok endel juling gitt:-)

Jeg ler ikke ennå. Det er for tidlig å dømme en spiller som Lamela etter 20 minutts spill. Wenger har blitt hyllet her for at han har en samspilt tropp. Jeg klarer ikke å dømme spurs ennå for et lag som ikke har hatt mulighet til å bli samspilt. Spurs 1. september og Spurs om et par måneder kan vise seg å være to forskjellige lag.

 

Jeg gleder meg som en unge over dagens resultat og Arsenals innsats, men jeg tør ikke å dra noen som helst konklusjoner om hvordan det vil gå med noen av de to lagene utover sesongen.

Tottene har et lite samspilt lag, med en brukbar stor stall. Vi har et godt samspilt lag som totalt mangler bredde i stallen. Hvor ligger lagene utover sesongen? jeg har ikke peiling, siden det er så mange faktorer som spiller inn.

 

At Tottenes selvtillit eventuelt fikk endel juling er et stort pluss ;D

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...