Jump to content

2013.03.30 Reading H


Stefanb

Recommended Posts

  • Replies 76
  • Created
  • Last Reply

Solid gjennomført kamp mot det som i prinsippet er et Championship-lag. Et unødvendig baklengsmål synes å være obligatorisk, men bortsett fra dette var det fint lite å sette fingeren på i dag. Jevne, gode prestasjoner, med Cazorla og Gervinho et lite hestehode foran resten.

 

- Arsenal har ledet 8 kamper til pause denne PL-sesongen - og vunnet alle 8.

- Wenger har 8 strake seire mot Reading.

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal ikke klage for mye, men jeg er ikke helt i hallelujastemning. Det lov å sette fingeren på noe ikke uvesentlig selv om det ble 4 mål til slutt. Vi har svært få skudd på mål tatt i betraktning kampbildet. 70% ball over 90 minutter og 6 avsluttninger på mål. Det harmonerer dårlig, så selv om Cazorla og Gervinho hadde gode kamper og var den offensive beholdningen i dag burde/kunne de strengt tatt hatt et hat-trick hver. For mange spillere rundt dem bidrog dessuten for lite til annet enn å flytte ball (selv om de til tider gjør det med stil).

 

Chamberlain hadde et godt innhopp.

Link to comment
Share on other sites

Slik jeg ser det nå, så er det rett og slett svakt av Arsenal om de ikke klarer CL-plass. Chelsea har så vanskelig program igjen at det vil være rart om Arsenal ikke klarer det. Tottenham har også vanskeligere. Everton kan vi bare glemme for de har Liverpool, Chelsea, Tottenham og Arsenal igjen. Alle borte!

Link to comment
Share on other sites

Elendig back-spill på målet i mot. Fabianski gjør ikke feil.

 

Ellers en bra kamp - håper laget bygger videre på dette!

 

Først latterlig dårlig av Sagna som ikke kommer oppi innleggeren.

Så latterlig dårlig av Monreal som ikke følger Robson. Dundrer i tillegg kneet inn i stanga, stakkar:p

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener innlegget var av såpass klasse at det blir vanskelig å forsvare seg mot. Innlegget skulle aldri vært slått så upresset som det ble. Selvsagt kunne monreal gjort det bedre, men han er ikke feilplassert i innleggsøyebilkket slik jeg ser det.

 

Reading er vel ligaens dårligste lag, at qpr ligger bak disse er en gåte!

Godt med Chelsea tap idag, åpner det hele mer, 2 stk som kan feile nå.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Først latterlig dårlig av Sagna som ikke kommer oppi innleggeren.

Så latterlig dårlig av Monreal som ikke følger Robson. Dundrer i tillegg kneet inn i stanga, stakkar:p

 

Kan garantere 2 ting:

 

Hadde Jenkinson vært på bana hadde aldri innlegget blitt slått - den mannen er en klag

 

Hadde Gibbs vært på bana hadde ikke ballen nådd frem - han er raskere og spenstigere enn spanjolen

Link to comment
Share on other sites

Ny god kamp fra Ramsey, begynner å bli ganske standard nå.

 

Meget god kamp av Ramsey igjen. Litt mer løssluppen enn tidligere og intet et fnugg mindre imponert. Begynner virkelig å komme seg tilbake i form.

 

Kan garantere 2 ting:

 

Hadde Jenkinson vært på bana hadde aldri innlegget blitt slått - den mannen er en klag

 

Hadde Gibbs vært på bana hadde ikke ballen nådd frem - han er raskere og spenstigere enn spanjolen

 

Enig med deg Orakelet. Skjønner ikke hvorfor Jenkinson var benket ovenfor Sagna. Særlig ikke nå når vi faktisk hadde en bakre femmer som hadde spilt i et par kamper sammen. Gibbs hadde vel vært syk et par dager i forveien, så kan skjønne den. Dog var det egentlig kun Sagna inn for Jenkinson jeg undret meg over.

Link to comment
Share on other sites

Godt å se at flere har en del tro på Gervinho. Han har spesielle egenskaper som gagner oss. Initiativ og uforutsigbarhet. Han trenger egentlig bare senke skuldrene, ikke stresse, såkommer prestasjonene.

Godt å se at vi har rett av og til BL ;) Er desverre ikke effektiv, men han er jo tidvis et angrep alene og det skaper jo mye rom for alle sammen når de stadig må trekke to-tre spillere ut for å stoppe Gervais Yao. Herlig kamp av en Ivorianer som kanskje burde vært litt mer verdsatt.

Link to comment
Share on other sites

Godt å se at vi har rett av og til BL ;) Er desverre ikke effektiv, men han er jo tidvis et angrep alene og det skaper jo mye rom for alle sammen når de stadig må trekke to-tre spillere ut for å stoppe Gervais Yao. Herlig kamp av en Ivorianer som kanskje burde vært litt mer verdsatt.

 

Hadde han bare vært så god hver kamp, så hadde han nok blitt mer verdsatt. Men dette hører til sjeldenhetene at han er så frisk og rask. Til tross for at han bommer myeeeeeeeeee på sjanser, avgjørelser osv så var han MoM i dag.

Link to comment
Share on other sites

Cazorla var min klare MoM. Gerv runner-up :)

 

Cazorla MoM helt klart. Gervinho runner-up og Ramsey på 3. plass i mine øyne.

 

Når det gjelder Gervinho så er han en mester på å løpe seg fri og forbi 4-5 spillere før han ofte surrer vekk sjansen ved å løpe seg fast, eller en dårlig pasning/innlegg. Dog er det største problemet akkurat der avslutningsteknikken hans. Han treffer jo nærmest aldri ballen rent. :P

 

Dog.. han er konstant uroelement når han er i form og har dagen som mot Reading i går. Liker han som tredjevalg på kantene og på topp, men jeg mener vi trenger et bedre førstevalg på venstresiden/og eller sentralt slik at vi kan spille Cazorla der som i går.

Link to comment
Share on other sites

Kan garantere 2 ting:

 

Hadde Jenkinson vært på bana hadde aldri innlegget blitt slått - den mannen er en klag

Feil. Jenkinsons kanskje største svakhet er at han altfor enkelt lar motstanderen få slå innlegg nærmest upresset. Med han er det en vane, for Sagna glapp det for en gangs skyld i går.

 

Sagna er fortsatt en bedre høyreback. Spesielt i pasningsspillet er det helt enorm forskjell mellom de to.

Link to comment
Share on other sites

 

Feil. Jenkinsons kanskje største svakhet er at han altfor enkelt lar motstanderen få slå innlegg nærmest upresset. Med han er det en vane, for Sagna glapp det for en gangs skyld i går.

 

Sagna er fortsatt en bedre høyreback. Spesielt i pasningsspillet er det helt enorm forskjell mellom de to.

 

Mitt inntrykk er helt annerledes. I slike 1-1 situasjoner er det få, om noen, som er bedre enn Jenkinson - Sagna er ikke det.

Link to comment
Share on other sites

Moro å se på gutta igår. Og spesielt Santi er en virkelig nytelse:)

 

Dog. En ting jeg satt å tenkte på når vi ble servert sjanse etter sjanse av stakkars Leigherwood m.fl :

 

Lurer på hvordan Paddy, Bergkamp, Henry, Freddie og Pires hadde utnyttet de sjansene... De var nådeløse.

Spillerforståelsen var av ypperste klasse, teknikk, tempo og pasningene det samme. Jeg synes ofte vi sliter

når vi blir "gitt" sjanser. De siste pasningene blir unøyaktige, løpene er ikke gode nok, touchene og avslutningene svikter.

 

En av mange grunner til at vi ikke lenger er et topplag. Kvaliteten på laget er langt ifra det den var. (Obviously)

Selv ikke etter 4-1 gir jeg altså opp klaginga.. Nope, jeg vil ha oss helt til toppen. Hvis det skal skje trenger vi

forsterkninger. Både bak og foran.

 

MEN. Det var moro å se oss på hjemmebane omsider igjen. Det var moro å se oss spille underholdende fotball !

Link to comment
Share on other sites

Flott kamp! Fortjent storseier.

 

Deilig å se at Ramsey tar tak. Det er på sentral midtbane vi har manko på spillere ut sesongen. Ramsey og Arteta blir kanskje nødt til å spille resten av sesongen, og jeg synes de dominerte midtbanen på en fortreffelig måte. Måtte dette fortsette. Ellers er det deilig å se at vi har bedre backer enn på ganske lenge. Jeg er ikke så veldig opptatt av hvem som er best av Sagna/Jenks eller Gibbs/Monreal. Det viktige er at vi har 4 klassebacker og at alle fire får spilletid.

 

Szczesny, Vermaelen og Wilshere er fortsatt ikke savnet. Tre solide siere på rad nå med 8-1 i målforskjell og total defensiv kontroll. På de to siste PL-kampene har vi tillatt motstanderne 14 shots (2 on target).

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...