Jump to content

2012.12.04 Olympiakos B


Stefanb

Recommended Posts

gun__1349341050_ramsey_oly.jpg

Olympiakos v. Arsenal

UEFA Champions League, Georgios Karaiskakis Stadium

Tirsdag 4 desember 2012. Avspark: 20:45

Kampen sendes på Viasat Fotball HD

Et tap her vil sende laget og Wenger ned i et enda dypere hull. Wenger har selv sagt at det blir en del endringer her så det å gjette seg til en forventet lagoppstilling blir heller vanskelig.

 

Håper vi får se dette laget:

Szczesny

Sagna - Djourou - Vermaelen - Gibbs

Coquelin - Wilshere

Walcott - Arshavin - Chamberlain

Podolski

Djourou for Mertesacker da tyskeren har spilt alt av kamper minus Chelsea kampen og ligacupen. Coquelin/Wilshere fordi Arteta er for treg og er den eneste av spillerene våre som har spilt 90 minutter i samtlige PL kamper. Arshavin fordi han virkelig fortjener en sjanse og Cazorla fordi han trenger en hvil. Podolski over Giroud da jeg syntes sistnevnte er litt for treg og svak teknisk. Dog burde byttet komme fort hvis Podolski ei heller har dagen.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 162
  • Created
  • Last Reply

Er vel bare å spille Giroud og Podolski, de kan jo neppe være slitene. Ellers bør arteta, cazorla og wilshere få slippe. Samme med per, gibbs og vermalen. Denne kampen har ingen verdi sånn sett, vi er avhengig av annet resultat for å vinne gruppa. Håper på noe lignende:

 

Manonne

Jenk-djorou-Miguel-jenaris

OX-coq-rosiscky-gerv/podi

Arsjawin

Giroud/podi

Link to comment
Share on other sites

Er vel bare å spille Giroud og Podolski, de kan jo neppe være slitene. Ellers bør arteta, cazorla og wilshere få slippe. Samme med per, gibbs og vermalen. Denne kampen har ingen verdi sånn sett, vi er avhengig av annet resultat for å vinne gruppa. Håper på noe lignende:

 

Manonne

Jenk-djorou-Miguel-jenaris

OX-coq-rosiscky-gerv/podi

Arsjawin

Giroud/podi

Om Wenger er klok og gjør som jeg ville gjort vet jeg ikke.

Vi er videre. Samme om vi blir en eller to i gruppa. Send et B-lag og la de beste få hvile seg i bedre form og økt selvtillit forhåpentligvis.

Link to comment
Share on other sites

I disse vanskelige stunder, der selvtilliten er under bunnivå, klarer jeg ikke å ønske at vi stiller et b-lag for å hvile alle spillerne slik som i ligacupen. De som har spilt nærmest alt hittil i år fortjener selvsagt en hvile, men ikke hele laget. Er ganske enig med Stefan sitt laguttak, med unntak av at jeg vil se Chamakh på topp i stedet for Podolski/Giroud. Marokkaneren har i likhet med Arshavin vist lovende takter i ligacupen, og har en større arbeidsmoral som førsteforsvarer enn vårt 1. og 2. valg. Borte mot Olympiakos forventer jeg i tillegg at vi kommer til å bli presset tilbake i perioder og da kan det være greit å ha en fysisk sterk spiller på topp som kan holde litt på ballen med forsvarere i ryggen. Så får vi en annen dimensjon med farten og innleggene til engelskguttene på kantene, og hodestyrken i boksen. I Bordeaux var han en av Europas beste hodespillere, og han kan fortsatt dra frem dette om han får mulighetene Giroud får.

 

Szczesny

Sagna - Djourou - Vermaelen - Gibbs

Coquelin - Wilshere

Walcott - Arshavin - Chamberlain

Chamakh

Link to comment
Share on other sites

Om vi blir nr. 1 eller 2 i gruppa tror jeg spiller liten rolle; lagene som ligger som nummer 2 før denne runden er PSG, Milan, Real Madrid, Juventus, Valencia, Celtic og Galatasaray. Er vel bare et fåtall av de jeg ville ønsket meg...

 

Rosicky burde få sjansen til å spille seg i form, Arshavin fortjener en sjanse fra start. Hadde også vært fint om OX kunne spilt på seg litt selvtillit med en start her. Som nevnt av flere trenger midtbanen vår sårt litt hvile.

Link to comment
Share on other sites

Akkurat min tankegang også unbeaten. Vi trenger en seier for å få selvtilliten opp og vi burde prøve å holde en viss rytme i laget. Når det gjelder Chamakh så er jeg ikke helt imot den tanken at han kan få seg en start her. Han er faktisk den eneste av spissene våre som evner å fungere som en "falsk 9" selv om han fremover har en del svakheter og da særlig foran mål, men han er flink til å skape muligheter og rom for våre andre spillere.

 

Så lenge det bare ikke er snakk om Ramsey eller Podolski på kanten så er det egentlig det samme for meg hvem som starter på topp.

Link to comment
Share on other sites

Ramsey spiller garantert denne, han glemte jeg helt. Enten er han sentral eller i midt. Skal jeg tippe setter han arsjawin ut av laget jeg satt opp. Håper jeg tar feil på det. Ellers er jeg enig i å spille chamakh som dere nevner, kanskje det er noen speidere på plass.

Link to comment
Share on other sites

Tipper også at Ramsey spiller her. Jaja. Forhåpentligvis så er det i det minste som offensiv midtbane og ikke ute på kant. Rekkefølgen min når det kommer til offensiv midtbane er forøvrig slik (ekskludert Cazorla da han hviles forhåpentligvis) Arshavin > Eisfeld > Ramsey. Selvfølgelig hvis Eisfeld kan spille i CL da og hvis han er klar etter å ha spilt 90 minutter i dag.

Link to comment
Share on other sites

Tipper også at Ramsey spiller her. Jaja. Forhåpentligvis så er det i det minste som offensiv midtbane og ikke ute på kant. Rekkefølgen min når det kommer til offensiv midtbane er forøvrig slik (ekskludert Cazorla da han hviles forhåpentligvis) Arshavin > Eisfeld > Ramsey. Selvfølgelig hvis Eisfeld kan spille i CL da og hvis han er klar etter å ha spilt 90 minutter i dag.

Hadde vært kjempespennende å se Eisfeld mer.

Vi må ikke sluute å være klubben som gir unge spillere mulighetene. Virker ikke som Wenger er like djerv på det området.

Link to comment
Share on other sites

Det er ihvertfall flere spillere som bør få fri fra denne kampen. Er mange som ser slitne ut nå, spesielt framover på banen. Cazorla og Arteta er to jeg spesielt har sett ikke har den store driven lenger. Cazorla er så viktig i vårt offensive spill, så jeg tror at når formen hans daler så går det utover hele laget. Er jo definitivt ikke bra at vi er så avhgengig av en mann framover, men sånn er det blitt.

Link to comment
Share on other sites

Ut ifra denne troppen vil jeg tro vi starter med dette laget:

Szczesny

Jenkinson - Squillaci - Vermaelen - Meade

Coquelin - Ramsey

Chamberlain - Arshavin - Gervinho

Chamakh

Link to comment
Share on other sites

Samme med Eisfeld

Eisfeld er vel ikke spilleberettiget til CL. Ellers så han sikkert vært med. Synd at den spilleren som har utmerket seg klart mest på U21-laget i år ikke får sjansen til å være med her. Legger også merke til at Gnabry heller ikke er med i troppen. Mulig han er skadet.

Vi har vel faktisk aldri vunnet borte mot Olympiakos og tror vi max klarer uavgjort denne gangen også. Ikke noen krise uansett siden det i år ikke er så veldig stor forskjell om vi blir nr 1 eller 2 mtp trekning. Det må i så fall kun være for å unngå Barcelona. Fint om noen unggutter får prøvd seg, men ikke så sikkert det blir noen god opplevelse om laget vi stiller er for svakt. Har alltid hatt mest sansen for å introdusere 1 max 2 spillere sammen med de mer rutinerte slik at de får en bedre opplevelse, men så dårlig vi har vært i de siste kampene og med så dårlig tempo i spillet så kan vel ikke disse gjøre det så mye værre. Rosicky bør vel heller ikke spille så altfor mye siden han nettopp er tilbake fra skade og kan bli en viktig spiller utover desember for å avlaste Cazorla og Wilshere når vi vel stort sett har 2 kamper i uka til et stykke uti januar.

 

Veldig synd at vi ikke har meldt på Eisfeld til CL da jeg veldig gjerne skulle sett han i en kamp på dette nivået!

 

WS

Angha - Vermaelen - Squillaci - Meade

Ramsey - Coquelin

Gervinho - Arshavin - Chamberlain

Chamakh

 

Tror dog ikke at Wenger starter med Arshavin i "Cazorla-rollen", men ute på kanten om han i det hele tatt starter. Blir ikke overrasket om Gervinho starter på topp nok en gang, da Wenger av en eller annen forvirrende grunn ser for seg at Gervinho er spiss.

Link to comment
Share on other sites

Ut ifra denne troppen vil jeg tro vi starter med dette laget:

Szczesny

Jenkinson - Squillaci - Vermaelen - Meade

Coquelin - Ramsey

Chamberlain - Arshavin - Gervinho

Chamakh

 

Hva med Miquel? Ville trodd han hørte hjemme her, men mulig han er skadet også??

Link to comment
Share on other sites

Her er det bare å spare førstelagsspillere. Forventer ingenting fra denne kampen og alt annet enn et klart tap blir en positiv overaskelse.

 

VI har tidlgere sett at et tap gjerne følges av en ny svak forestilling, men slik situasjonen er nå kan vi ikke risikere skader/slitasje på nøkkelspillere. Blir en av få kamper der jeg er "rimelig" likegyldig til resultatet.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...