Jump to content

2012.12.04 Olympiakos B


Stefanb

Recommended Posts

  • Replies 162
  • Created
  • Last Reply

Ingen kommunikasjon mellom stopperne i situasjonen før ballen går ut mot hjørne av 16 meter, dermed klarerer feil mann og alt for dårlig, miniputt-feil, arrrgh

 

Klassisk junior-feil, ja. Og klassisk konsentrasjonssvikt i Arsenal-forsvaret. Jeg så det kom til å bli trøbbel da Jenkinson slapp mannen. Jeg regna med at ingen kom til å komme opp i ham tidsnok da.

 

Bra skudd, dog.

Link to comment
Share on other sites

Registrerer bare at vi som alltid i disse situasjonene stiller C-laget og gir bort kampen. Well done!! Straffen får vi etter trekningen.

 

Den blir for dum, synes jeg. Førsteplass i gruppa kunne fortsatt gitt Real Madrid i neste runde...

 

Nei - her jeg HELT enig med Wenger. Er det én kamp det kunne spares spillere i må det da være denne?!

Link to comment
Share on other sites

Vi er i alle fall videre, trekningen blir tøff uansett, men med unntak av en viss trekning mot barca ligger det egentlig an til at det kan bli bedre å møte en gruppevinner. Sånn som vi har rotet oss bort i serien så er det vanskelig å kristisere wenger for valget av b-lag her

Link to comment
Share on other sites

 

Den blir for dum, synes jeg. Førsteplass i gruppa kunne fortsatt gitt Real Madrid i neste runde...

 

Nei - her jeg HELT enig med Wenger. Er det én kamp det kunne spares spillere i må det da være denne?!

 

I det øyeblikk du forteller med handling at det er greit å tape har du tapt. Min mening.

Link to comment
Share on other sites

Synes ikke det var så ille. Hadde vi vunnet med førstelaget? Det jobbes hardt og det er tydelig at etter ca 60 minutter så er det slutt på kreftene sentralt på midten. Vi er i allefall veldig på etterskudd utover i andre omgang. Vi var direkte og aggressive i spillet og Gervinho må dessverre ta mye av den tvilsomme æren for at vi rotet bort såpass mange kontringer

Link to comment
Share on other sites

 

I det øyeblikk du forteller med handling at det er greit å tape har du tapt. Min mening.

 

Jeg er ikke helt uenig i det, men i dette tilfellet ville prisen for å stille førstelaget risikere tapte ligapoeng til helga. Det er det IKKE verdt IMHO.

 

Dessuten er jeg ikke enig i at laguttaket her sier at det er greit å tape. Dette laget kunne godt ha fått med seg poeng i denne kampen. Det var heller ikke langt unna - og det mot et (tradisjonelt) godt hjemmelag.

 

Du kan da ikke seriøst mene at vi skulle kjørt spillere som Arteta og Cazorla, som man SER trenger hvile, i en såpass betydningsløs kamp som dette!?!

Link to comment
Share on other sites

Snakker ikke om kampen i dag generelt sett, men måten vi fremstår på. Det er ingen vinnermentalitet i verken manager eller laget.

 

Førstelaget i dag fremfor "c"-laget hadde gitt en litt annen intensjon om hva vi kom for å gjøre hvertfall. Sannsynligheten for seier ville også trolig vært større uansett hvor elendige de har vært. Istedet så kom vi med et lag rundt 95% av oss trodde kom til å tape med.

Link to comment
Share on other sites

Synes ikke det var så ille. Hadde vi vunnet med førstelaget? Det jobbes hardt og det er tydelig at etter ca 60 minutter så er det slutt på kreftene sentralt på midten. Vi er i allefall veldig på etterskudd utover i andre omgang. Vi var direkte og aggressive i spillet og Gervinho må dessverre ta mye av den tvilsomme æren for at vi rotet bort såpass mange kontringer

 

Enig.

 

Dette var greit gjennomført (men heller ikke mer, bare for å poengtere det!) av fringe-spillerne. De jobbet godt, og det var et par-tre øyeblikk der konsentrasjonen glapp som felte oss.

Link to comment
Share on other sites

Klart det blir vanskelig når man stiller med dette laget. Men den som skuffer aller mest, er Ramsey, og han er regnet for å være blant førstevalgene. Mulig jeg er tidlig ute å avskriver Coq, men jeg syns han minner veldig om Denilson. Håper selvsagt jeg tar feil. Chamakh og Gervinho kan forbli i Afrika også etter ACN. Det er ikke spillere som Arsenal bør satse på. Synes også det er rart at ikke en ung og lovende stopper får prøve seg istede for Squ. Alt i alt, var dette enda en trist forestilling. Måtte det snu snarest. Ja takk til Rosicky i startoppstillinga de neste kampene.

Link to comment
Share on other sites

Vel, hvis vi gruser WBA og går unbeaten ut sesongen er det greit. Historien forteller meg at sånn virker ikkje Arsenalpsyken - for det er den det er snakk om, ikke noe fysisk.

 

Vel, da satser vi på at gutta tror de er- og føler seg superfriske og uthvilte til helga.

 

For øvrig er jeg enig med Castor i at innsatsen var god de første 60 minuttene. Bedre enn a-gutta har vist i det siste. Uansett: Det var ikke noe c-lag vi stilte med i dag. Meade og Squillaci kvalifiserer kanskje til en slik betegnelse. Til gjengjeld er WS og Vermaelen førstevalg. Resten av laget var typiske andrevalg.

Link to comment
Share on other sites

Vel, hvis vi gruser WBA og går unbeaten ut sesongen er det greit. Historien forteller meg at sånn virker ikkje Arsenalpsyken - for det er den det er snakk om, ikke noe fysisk.

Tror nok det er mer komplisert enn som så. I dag så var vi forholdsvis aggressive og var flinke til å presse ballfører når vi mistet ballen. Problemet er at vi rett og slett mister ballen for ofte. Da blir det tungt i løpet av 90 minutter. Vi stiller med b-laget, men er alikevel med på notene hele kampen. Selv om en del spillere utmerket seg negativt så synes jeg man i det minste viste innsats. Vi taper fordi vi ikke har ork til å stå løpet ut

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...