Jump to content

2012.12.04 Olympiakos B


Stefanb

Recommended Posts

  • Replies 162
  • Created
  • Last Reply

Helt OK første omgang, egentlig, selv om vi vel er litt heldige at ikke grekerne også har scoret.

 

I en kamp som denne synes jeg vi bør ha som mål å klare å holde et halv-decent hjemmelag fra livet akkurat nok til å få en 0-0. Når vi så så langt har scora i tillegg, får jeg jo være glad.

 

Er også veldig glad for å se Rosicky tilbake - finner han tilbake til formen fra i vår kan han bli veldig viktig. Cazorla trenger avlastning som offensiv midt.

Link to comment
Share on other sites

Morsom kamp, og vi leder i heksegryta i Hellas med B-mannskapet. (eller A-mannskapet fra nå av? :P ) Moro at Rosicky scorer, fin assist av Gervinho også - men det ergrer meg at han har så dårlig overblikk når han beveger seg fremover. Chammy hadde hatt fri bane!

 

Tja hvorfor ikke..Hvorfor klarer vi ikke å sette i gang slike kontringer med a-laget vårt? Og vi spiller en mye raskere angrepsfotball enn hva jeg har sett tidligere i år med unntak fra kansje Reading-kampen

Link to comment
Share on other sites

 

Helt riktig. Man trenger spillerforståelse på dette nivået. Han velger ALLTID de verste alternativene. Det ser rett og slett ut som om han er utpå der for å provosere.

 

Han har et problem med å ta de rette avgjørelsene, ja. Men om han serverer en målgivende for hver tredje elendige avgjørelse kan jeg leve med det ;)

Link to comment
Share on other sites

Skjønner ikke denne massive kritikken til at Wenger velger å benke Arsjavin. Hvorfor skal vi benke spillere som må spille seg i form (Ramsey/Rosisky) fremfor en spiller som mest sannsynligvis er borte om en måned? Forklar meg logikken i dette. Det er ikke Wenger som kjører agenda mot Arsjavin, men visse folk på dette forumet som kjører agenda mot Wenger, selv de gangene det ikke er noe å kritisere han for.

Link to comment
Share on other sites

Merker godt at vi idag har med spillere som ønsker å spille seg inn på laget. Coquelin, Ramsey og Rosicky har vært langt mer fremoverrettet enn de vi har brukt hittil i sesongen. Chamakh har gjort noe som verken Giroud eller Podolski har prøvd på denne sesongen, nemlig truet bakrommet - noe som Coquelin har sett og utnyttet to ganger. Vermaelen har idag endelig fremstått som en kaptein med å organisere sine makkere, vunnet samtlige dueller og spilt trygt med ballen. Ellers savner vi også i denne kampen kantspillere som utmerker seg positivt. Oxlade-Chamberlain går tidlig innover i banen og spiller i rommet til Ramsey og Rosicky. Gervinho har jeg skrevet et eget innlegg om allerede, og virker å være vanvittig langt unna formen hvor han klarer å slå innlegg/score mål.

Link to comment
Share on other sites

Skjønner ikke denne massive kritikken til at Wenger velger å benke Arsjavin. Hvorfor skal vi benke spillere som må spille seg i form (Ramsey/Rosisky) fremfor en spiller som mest sannsynligvis er borte om en måned? Forklar meg logikken i dette. Det er ikke Wenger som kjører agenda mot Arsjavin, men visse folk på dette forumet som kjører agenda mot Wenger, selv de gangene det ikke er noe å kritisere han for.

 

Jeg kunne tenkt meg å spare Rosicky litt til og heller kjørt Arshavin inn der. Så mye peiling har jeg... ;)

 

Er ellers helt enig i å bruke spillere som har en framtid. Unntatt Chamakh, da. Vi har vel ikke andre spisser. Noen som vet om noen av de ukjente på benken er spisser?

Link to comment
Share on other sites

Skjønner ikke denne massive kritikken til at Wenger velger å benke Arsjavin. Hvorfor skal vi benke spillere som må spille seg i form (Ramsey/Rosisky) fremfor en spiller som mest sannsynligvis er borte om en måned? Forklar meg logikken i dette. Det er ikke Wenger som kjører agenda mot Arsjavin, men visse folk på dette forumet som kjører agenda mot Wenger, selv de gangene det ikke er noe å kritisere han for.

 

Men samtidig skal et lag som Arsenal vinne fotballkamper. De gangene Arshavin har spilt i år har han vist noe som ikke så mange andre har gjort, og mange mener derfor at han burde få fortsette med å vise seg frem. Satt helt latterlig ekstremt på spissen, Messi blir ikke benket fordi han skal slutte om en måned. Det hjelper ikke å ha Ramsey i form i februar når vi da allerede er ute av alle cuper og 15 poeng bak leder i PL.

For all del. Ser det du mener, men tror dette er litt av tankegangen til andre!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...