Jump to content

2012.11.24 Aston Villa B


Mikl02

Recommended Posts

Nå er det vel naturlig at stemningen daler når laget sliter slik de gjør nå. Når selv de hardeste optimister blir negative så sier det sitt om situasjonen klubben er i.

 

Noen spillere kan hudflettes med god grunn - mens andre bare lider av trynefaktor - slik er det bare.

 

Wenger out - en god start

 

Folk har forskjellige måter å reagere på. Jeg bare påpekte at nedgangen i aktivitet på forumet, ikke bare kommer av lagets prestasjoner for tiden

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 175
  • Created
  • Last Reply

Nå er det vel naturlig at stemningen daler når laget sliter slik de gjør nå. Når selv de hardeste optimister blir negative så sier det sitt om situasjonen klubben er i.

 

Noen spillere kan hudflettes med god grunn - mens andre bare lider av trynefaktor - slik er det bare.

 

Wenger out - en god start

Selvfølgelig er det lov med negativ stemning, og det bør det også være når resultatene uteblir. Det tyder på ambisjoner og engasjement. Allikevel syns jeg det blir dystert når hovedfokuset etter seieren i NLD er at vi normalt sett hadde tapt kampen om utvisningen hadde uteblitt. Fokuset etter Montepellier var hovedsaklig at motstanderen var dårlig. Jeg liker at kritikk deles ut der det er fortjent. Det samme med skryt. Skryten som går igjen her en seier er at "laget ikke er friskmeldt". Det ikke ulovlig med negativ stemning og alle har sin fulle rett til å reagere som man selv føler for. Allikevel kan det være en forklaring på nedgående aktivitet.

Link to comment
Share on other sites

 

I går betalte vi prisen for å ha en altfor tynn og svak stall, som ikke er i nærheten av å være stor nok til å kunne rotere laget nå som programmet er tett. At halvparten av stallspillerne ligger på behandlingsbordet er ingen overraskelse, det er dessverre normen. Her må det gjøres noe i januar. Vi har annonsert en rekordstor sponsoravtale, og hverken Wenger, Gazidis eller Arsenal legger skjul på at det er plenty av kontanter i madrassene som kan brukes. Ingen unnskyldninger nå, stallen må forbedres!

 

 

Stallen må forbedres, ingen tvil om det. Allikevel føler jeg at det er mer elementære ting som svikter i klubben om dagen. Det være seg alt fra dårlig kollektivt press, manglende bevegelser rundt ballfører og muligens mangel på en plan B. Nytt blod inn kan gjøre situasjonen bedre, men det vil neppe løse alle våre problemer.

Link to comment
Share on other sites

Det må nok mer til enn en spiller eller to til ja, men jeg tror også vi vil komme langt på vei "bare" med det. Når stemningen er riktig, spenningsnivået sitter og spillerne har dagen kan de slå hvem som helst. Det er derimot noe i hodet deres som ikke helt klikker, det blir for ujevnt fra uke til uke. Altfor nervøst, med en selvtillitt så skjør at de kunne blitt mobbet ut av en gymtime på ungdomsskolen. Initiativet mangler for å skape den lille gnisten som hever oss noen hakk, den ene ordentlige klassespilleren som bare gir f.. og spiller fryktløst sitt eget spill. Vi trenger en skikkelig foregangsfigur. Da vi slet i i 08/09 og vi hentet inn Arshavin var det akkurat det vi trengte. Det må skje igjen. Gløden må frem, flammen må tennes under ræva på disse spillerne. Jeg vet ikke hvem det kan være, men bordet er dekket for å hente en spiller i januar som kan utgjøre en stor forskjell og sette fyr på hele klubben igjen - og jeg tror vi kommer til å få det.

Link to comment
Share on other sites

Hvordan så kampen mot tottenham ut før adebayor ble utvist? Vi lå ann til å bli rævkjørt.

Hvordan var kampen mot montpellier før 1-0? Dystert og særdeles lite produktivt.

 

Poenget til folk er at en sommer gjør ingen svane. Man friskmelder ikke et lag basert på resultater mot 10manns tottenham eller en nedeykkskandidat i Frankrike.

 

Jeg leste gjennom kamptråden mot spurvene nå - alle er glade for seier, men påpeker at man ikke er friskmeldt - er det feil? Man må kunne ha meninger om nuet og fremtiden i samme innlegg. Og resultatet og kampbildet i går viser at man hadde rett i nettopp det. Villa har blitt overkjørt av så godt som alt i år - vi saker inn 0-0... Det sier alt.

Link to comment
Share on other sites

Du har rett Orakelet. En sommer gjør ingen svane! Dette fantastiske ordtaket må ha sitt opprinnelse fra Hedmark fylke :)

Svale gjør ingen sommer - jeg innrømmer å ha byttet om rekkefølgen, men fuglen tok stavekontrollen på detta Apple-rælet seg av

Link to comment
Share on other sites

Hjemme, etter en dritthelg av de sjeldne. Først et blekt Arsenal på lørdagskvelden, så cupfinaletap mot Hødd, hehe.

 

Tannløst av Arsenal. Skuffende at vi spiller så svakt mot en såpass dårlig motstander, på en bane hvor vi nesten alltid pleier å vinne. Høydepunktene for min del ble Koscielny og Ramsey, syns de spilte bra. Cazorla og Arteta var elendige.

Link to comment
Share on other sites

Synes ikke Ramsey har blitt en hoggestabbe. (Hvis han fikk nest best etter forsvaret, så er jo det absolutt en fair verdict) Det er uansett naturlig at karakterer farges noe av hvordan spillere har fremstått så langt. Og Ramsey har ikke vært spesielt god i mine øyne. Han vil mye, den skal han forsåvidt ha, men han overvurderer egne evner, er nødt til å spille fra seg ballen fortere, m.m. På decision making generelt er det mye å hente.

 

Jeg hadde håpet han gikk på utlån i sommer og at vi hentet en ny midtbanespiller. Slik jeg ser det er han et stykke unna å være god nok til å starte kamper for Arsenal. Just mye honest opinion, ikke fordi jeg har bestemt meg for å mislike Ramsey. Toppfotballen er tøff og cruel. Som sagt synes jeg ikke han er blitt en hoggestabbe, men han får iblant servert nokså harde ord her fra forumet, det er jeg enig i. Litt i overkant også noen ganger.

Link to comment
Share on other sites

Syntes midtbanen vår generelt sett blir svakere når Ramsey spiller. Ikke fordi Ramsey i seg selv har lite kvalitet, men fordi han ikke klarer å gjøre den offensive jobben godt nok og ei heller den defensive. Det blir litt sånn 30/30 og de resterende 40 går ut på å jage ball istedet for å muligens bare dekke rommet som han ofte burde gjøre. Og når man snakker om rom så er Ramsey veldig flink til å gå i de rommene hvor Arteta og Cazorla som regel går. Dette er ikke noe nytt da han stort sett gjorde det samme når han spilte med Fabregas også.

 

Dog skal Ramsey ha skryt for at han faktisk prøver. Han viser vilje, innsats og er generelt sett temmelig uredd, men pdd. så holder han ikke helt det nivået som skal til for å spille for Arsenal.

 

Står fortsatt for at Ramsey burde blitt sendt på lån til en klubb hvor presset var litt mindre og han kunne utviklet seg skikkelig. Dessverre så selger Wenger unna kvalitetsspillere konstant og krysser fingrene for at de yngre spillerene skal takle presset og ta store steg på kort tid. Den taktikken har ikke fungert for Ramsey.

Link to comment
Share on other sites

Jeg var faktisk ikke så negativ etter kampen og etter å ha lest slaktet fra alle andre så måtte jeg se den igjen. Er fortsatt ikke så negativ og i perioder så spiller vi ganske godt. Forsvaret er bedre organisert enn i mange andre kamper i år og tar ut Weimann meget bra i lange perioder. Dette er samme spiller som har herjet mot bl a United i år. At vi skaper lite er jeg enig i. Men, det er 4 gode sjanser og en halvsjanse. Med normal uttelling så gir det mål. I tillegg et par gode tilløp som ble delvis ødelagt av baneforhold. Tempoet i kampen var temmelig høyt og Villa satset på et hardt og høyt press hele veien.

Med tanke på baneforhold og pøsende regnvær i 3 dager så var jeg faktisk imponert over begge lag og tempoet de holdt.

I forhold til et par andre kamper i år så var dette et steg i riktig retning, men det var et steg tilbake for spiller som Cazorla og Arteta som begge har virket litt slitne i det siste.

Link to comment
Share on other sites

Jeg var faktisk ikke så negativ etter kampen og etter å ha lest slaktet fra alle andre så måtte jeg se den igjen. Er fortsatt ikke så negativ og i perioder så spiller vi ganske godt. Forsvaret er bedre organisert enn i mange andre kamper i år og tar ut Weimann meget bra i lange perioder. Dette er samme spiller som har herjet mot bl a United i år. At vi skaper lite er jeg enig i. Men, det er 4 gode sjanser og en halvsjanse. Med normal uttelling så gir det mål. I tillegg et par gode tilløp som ble delvis ødelagt av baneforhold. Tempoet i kampen var temmelig høyt og Villa satset på et hardt og høyt press hele veien.

Med tanke på baneforhold og pøsende regnvær i 3 dager så var jeg faktisk imponert over begge lag og tempoet de holdt.

I forhold til et par andre kamper i år så var dette et steg i riktig retning, men det var et steg tilbake for spiller som Cazorla og Arteta som begge har virket litt slitne i det siste.

 

Gratulerer RP7. Lurt å starte med lykkepiller.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Også litt morsomt når jeg ser høydepunktene fra matchen så skaper vi vel ikke en eneste kvalifisert sjanse, mens Villa har den ene i tverliggeren. Dørgende kjedelig fotballmatch :P

Tja. Vil vel si at Kos sin sjanse var overkvalifisert, men bortsett fra det så var det ikke mye å skrive hjem om nei

Link to comment
Share on other sites

Det er ilksom ikke noen mellomting blant dagens Arsenalsupportere. På Emirates under Tottenhamkampen runget sangen "There's only one Arsene Wenger". 1 uke senere står de samme supporterne og roper ut "You don't know what you're doing"

Link to comment
Share on other sites

Det er ilksom ikke noen mellomting blant dagens Arsenalsupportere. På Emirates under Tottenhamkampen runget sangen "There's only one Arsene Wenger". 1 uke senere står de samme supporterne og roper ut "You don't know what you're doing"

 

Er du helt sikker på at det er de samme supporterne?

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Er du helt sikker på at det er de samme supporterne?

 

BE

 

De supporterne som drar på bortekamper, er som regel fast inventar på Emirates. Og såvidt jeg har fått med meg, så var det et ganske unisont Emirates som sang "There's only one Arsene Wenger" under kampen mot Tottenham

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...