Jump to content

2012.11.24 Aston Villa B


Mikl02

Recommended Posts

Forstår ikkje kvifor i alle dagar Gervinho skal vere hoggestabbe?? Før han blei skada scora han vel 5 mål på 7 kampar..?? At han manglar kampform no er vel ganske naturleg. At Podolski blei bytta ut var HEILT korrekt, det burde skjedd mykje før. Evt burde Giroud blitt bytta ut endå tidlegare og Poldi satt opp sentralt.

 

Problemet idag er ikkje enkeltspelarar, men heile laget. Det oser ikkje akkurat av kamp- og innsatsvilje og bevegelsen er lik null..

 

Fordi han ikke er god. Ja, jeg veit at han scoret endel før han blei skadet, men sånn som han fremstår idag er ikke noe annereledes enn det han har hatt for vane til. Han klarer ikke å slå innlegg, og det er lenge siden jeg har sett han runde en spiller. Når han skal utfordre står han rolig i 3 sekunder og tripper litt med beina før han går til en side og blir taklet og mister ballen. Det blir ikke noe greie på! Greit at laget var dårlig, men Gervinho kom ikke akkurat inn å endret noe på kampbildet. Arshavin gjorde det, selv om han bommet på mottak og litt av hvert. Gervinho er bare ikke god nok, og jeg personlig vil mye heller at han skal gå i januar fremfor Arshavin.

 

Er for øvrig helt enig i at det er laget som er dårlig idag, men det endrer ikke mitt syn på Gervinho, dessverre :(

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 175
  • Created
  • Last Reply

Vi taper mot Everton i midtuka med dette spillet og da er vi i tilfelle virkelig ute å kjøre med tanke på topp 4.

 

Wenger må bl.a. ta på seg skylda for håpløse bytter som hjelper ingen verdens ting.

Samme hvor mye Poldi eller Giroud slet i denne kampen, så må han holde dem på banen når det jages scoring. Vi har ingen andre som finner nettmaskene på banen.

Hvorfor ikke flytte inn Podolski sentralt og endre til 4-4-2 når Giroud sliter med å få til noe?

Santi ut på venstre...og inn med Wilshere for Ramsey på midtbanen.

Neida, inn kommer Forehead, Arshavin og Coquelin som er fullstendig blottet for målteft eller har noe godform å vise til.

Det siste byttet viser at Wenger fornøyd med uavgjort...helt horribelt.

 

Men først og fremst virker gutta slitne og de klarer tydeligvis ikke å yte maks fordi vi hadde en CL-kamp i midtuka.

Såpass må de da kunne klare..

Og er ikke fysikken årsaken så må det jo være feil innstilling for alt virker jo så innmari planløst og halvhjertet..bare få dager etter to gode kamper.

 

I dag tror jeg ikke det hadde hjulpet så mye med Walcott heller når det ikke er tempo i spillet eller på kontringene.

Samtidig kunne kanskje han slått bedre innlegg for de var forferdelig upresiste i dag.

 

Nok en gang sliter vi på bortebane og evner ikke å skape noen ting omtrent. Innsatsen og intensiteten må opp mange hakk for å ta 3 poeng på fremmed gress...så enkelt er det.

Link to comment
Share on other sites

Det er for omstendeligt. Og det er for mange middelmodigheter utpå der til å kalles ett topplag. For en nøytral seer kunne dette likegodt vært en kamp mellom reading og norwich en lørdags ettermiddag. Er det slik vi vil ha det? Ikke snev av brillianse, ingen kunstnere som slår til utpå der. Og det viktigeste av allt: Hvor er den fantastiske fotballen Arsenal FC er så kjent for under Wenger? Den er totalt fraværende.

Link to comment
Share on other sites

Wenger out.

I dag kastet jeg bort 90minutter av livet mitt med å se på dette laget. Jeg kunne kost meg med sønnen min, fortalt godnatt-historie og hatt det hyggelig.

 

Jeg akter ikke å kaste bort mer tid på dette laget før vi får inn noen som kan prøve noe nytt med dette laget.

 

Vi vil bygge et hus av materiellet vi har - til det trengs en snekker... For øyeblikket har vi en regnskapsfører som har prøvd de siste to år, men kun har klart å kappe av seg fingrene i forsøket

Link to comment
Share on other sites

Om Ramsey hadde puttet på sjansene sine hadde det ikke hjulpet om Villa hadde puttet på sjansene han serverer de! Å sette inn Gervinho når vi ikke kommer til et eneste innlegg og vi mister ballen i kritiske ledd..Jaja,dette var Wenger-bytter på det beste. Er blitt sånn de siste sesongene att om jeg får valget her i stua ville jeg valg å gå for uavgjort fremfor å ta en sjanse som kan gå begge veier,slik var det ikke med gode gamle Arsenal!

Link to comment
Share on other sites

Vi er på et skjema til 58-59 poeng denne sesongen. Det vil si at Emirates pengene brukes til å kompensere for Champions League pengene. Vi kan da fort finne oss like langt og spiralen fortsetter. Dette er altså så forbannet unødvendig og frustrerende at en kan bli sprø.

 

Noe må skje og det fort!!

Link to comment
Share on other sites

Stillheten og deaktiviteten på forumet etter denne kampen synes jeg forteller ganske mye hvor ille det faktisk står til med laget nå. Ikke nok med at vi har et par dårlige kamper i løpet av sesongen og i frustrasjon kaster ut kommentarer på at Wenger må ta hatten å gå, men nå begynner selv de største optimistene å miste troen på prosjektet og gir opp før vi skriver desember. Jeg har lenge (kanskje for lenge) sagt at Wenger skal få tillit ut denne sesongen, og neste sesong, og neste sesong osv. Nå har vi kommet til smertegrensen på hva min tålmodighet tåler og den ønsker et bytte i ledelsen fra Stan Kroenke og ned til Arsene Wenger. Å bytte ut førstnevnte er akkurat på dette tidspunktet ikke like viktig som det å få inn nytt blod på trener siden som har en "attityd" som Erik Hamren kaller det. Wenger har kjørt seg fast i en blindgate og er helt rådvill på hvordan han skal komme seg ut av den. Kampplanene hans har blitt så forutsigbare at enhver som har fulgt med på klubben vet hvordan man skal stoppe den. Dette kunne Wenger reddet seg inn på ved å forsøke å endre kampbildet underveis, men som sagt tidligere i tråden så er alt planlagt på forhånd. Et hvert bytte han gjør og innstruks som kommer er nøye nedskrevet og gjennomgått på forhånd. Podolski er byttet ut i det 70. minutt i samtlige 13 PL kamper, og han finner seg i det siden han vet det kommer til å skje.

 

Prosjekt Wenger er så absolutt historie, og jeg er klar for en ny æra med Jürgen Klopp eller en annen respektert og suksessfull trener som starter på G og slutter på uardiola.

Link to comment
Share on other sites

Helt enig. United slet også mot QPR idag, og hva gjør Fergie? Jo, han gjør grep. Anderson og Chicarito inn, og det endrer kampen totalt. Hvorfor gjør ikke Wenger noe sånt? Det er det samma gamle hver bidige kamp, og jeg har fått nok av det.

 

Wenger ut, snarest.

Link to comment
Share on other sites

Ikke overraskende stanger vi i veggen og skaper omtrent ingen ting. Vi er blitt verdensmestere i å trille ballen i forsvar og skape færrest mulig sjanser som mulig. Vi mangler en plan B i bortekamper som dette, hvor motstandere forsvarer seg og presser hardt i midten og spesielt på Cazorla og Arteta. Vi er så forutsigbare, men Wenger er som vi alle vet sta og skal spille på samme måte uansett. Giroud får alt for lite å jobbe med. Gervinho har nok en kamp der han ikke legger inn, takler seriøst ikke han. Håper Arsjavin får flere muligheter fremover, han utnytter i større grad bakrom med presise pasninger og innlegg, hvor de andre på laget nekter å true bakrommet.

Link to comment
Share on other sites

- Jeg har ingenting å klage på, for vi prøvde og vi viste de riktige holdningene

 

Hvis dette er tankene til Wenger etter en kamp hvor vi knapt skaper en sjanse og havner ytterlige bak tet og topp 4 så forteller det litt.

 

Jeg forventer ikke lysende angrepsspill og sjanser på løpende bånd, men jeg forventer at vi virkelig går for seieren når vi må det.Og idag måtte vi.

Link to comment
Share on other sites

Wenger er så jævlig full av piss.

Jeg er ikke den typiske Wenger out. Men nå er jeg pisselei.

 

Takk Adebayor for 3 poeng. Uten det røde hadde det blitt 0.

 

Wenger, jeg tror rett å slett din tid er over. :(

Link to comment
Share on other sites

Joda, men i mellomtiden har vi hatt spillere som på egenhånd kunne klare det briliante ved Fabregas og van Persie.

 

Selv da var vi veldig forutsigbare, bare ferdighetene til de to nevnte som var den lille magiske forskjellen. Men må si jeg skjønner veldig godt hvorfor de stakk til bedre klubber. Fabregas dro hjem, mens van Persie begynner å nå en alder, der det liksom blir nå eller aldri for å vinne noe. Og i Arsenal hadde det nok blitt aldri for hans del. Når man ser hvilket spillermateriale som har forlatt klubben, og hvilket materiale som har kommet inn som erstattere. Så vil jo alle oppegående mennesker se at det er ikke akkurat gull vi lager på Emirates.

 

Klopp kommer vel aldri til å forlate eventyret sitt i Dortmund, Guardiola er neppe Arsenal materialet, så snart det ikke gikk på skinner i Barcelona så ga han seg. I Arsenal må han virkelig få lete etter skinner, nei dette er Chelsea materiale. Men om man ser hva Montella har fått til i Fiorentina med de utfordringer de har med økonomi osv. kunne det kanskje vært noe for Arsenal??

Link to comment
Share on other sites

Vi møtte et godt kjempende Aston Villa lag. De løp og gjorde det vanskelig for oss. En vanskelig, våt og glatt bane gjorde det verre.

Men vi skuffer på noen helt vitale måter. For det første. Når jeg lukker øynene og tenker på det mest typiske i kampen, så ser jeg Mertesacker spille på markert Girould som sentrer tilbake. For det andre. Mangelen på kreativitet hos våre spanske midtbanespillere. For det tredje. Totalt manghlende vilje til å avslutte. For det siste i denne omgangen. Vi skulle markert noe i det 61.minutt. Wilshere og Arsjavin/Gervinho inn for Arteta og Ramsey.

Ser også at Wengers uttalelser etter kampen er annerledes. Går litt til angrep mot oss.

Påfallende også at han ikke har kommet med sin analyse på Arsenal.com. Er det kanskje noe på gang.

Link to comment
Share on other sites

Det blir mer mer og mer innlysende at vi må ha managerbytte NÅ. Har dere hørt på uttalelsene? Jeg er direkte skremt over at klubben vår blir ræv*ult av denne mannen. Taktisk er han en skilpadde!

 

For å si det slik: Wenger liker ikke å bli stilt for retten og det samme kom frem når Chamberlain ble tatt av banen mot United. Wenger kom da med akkurat samme svar "jeg har vært manager i 30 år bla. bla bla." og fortsatte dermed med "Chamberlain hadde en skade og ble derfor tatt av". Sistnevnte viste seg å være en løgn, men Wenger klarte heldigvis å styre skuta (eller skal vi si van Persie?) til 3. plass.

 

At Wenger taktisk sett er frustrerende dårlig er ikke noe nytt, men syntes han de senere årene bare har blitt verre og verre og byttene/lagoppstillingene mer og mer opplagte.

 

Vi får se mot Everton hva som skjer, men hvis Walcott ikke er tilbake så blir det en kamp hvor vi taper hvis jeg skal spå noe.

Link to comment
Share on other sites

Stillheten og deaktiviteten på forumet etter denne kampen synes jeg forteller ganske mye hvor ille det faktisk står til med laget nå.

 

For min del så skyldes ikke stillheten det som presteres på banen, men heller mer hvordan stemningen på forumet har blitt de seneste årene. Det er til tider så mye syting og negativitet. Det virker å være konkurranse om hvem som klarer å være mest neagtiv, og det virker også som om det konkurreres i hvem som klarer å hudflette enkeltspillere mest. På grunn av dette har jeg rett og slett mistet lysten til å være aktiv her inne på samme måte som tidligere.

Link to comment
Share on other sites

Nå er det vel naturlig at stemningen daler når laget sliter slik de gjør nå. Når selv de hardeste optimister blir negative så sier det sitt om situasjonen klubben er i.

 

Noen spillere kan hudflettes med god grunn - mens andre bare lider av trynefaktor - slik er det bare.

 

Wenger out - en god start

Link to comment
Share on other sites

Er jaggu vrient å være positiv når man har en manager som ikke evner å ta til seg kritikk. Han ser stort sett det motsatte av hva alle andre ser. Og det fører til negativitet. Virker på meg som at Wenger aldri lærer av sine feil, og det begynner å bli frustrerende.

Link to comment
Share on other sites

 

For min del så skyldes ikke stillheten det som presteres på banen, men heller mer hvordan stemningen på forumet har blitt de seneste årene. Det er til tider så mye syting og negativitet. Det virker å være konkurranse om hvem som klarer å være mest neagtiv, og det virker også som om det konkurreres i hvem som klarer å hudflette enkeltspillere mest. På grunn av dette har jeg rett og slett mistet lysten til å være aktiv her inne på samme måte som tidligere.

You and me both...

Link to comment
Share on other sites

Hadde lyst til å skrive litt om kampen i går, men ville fordøye resultatet litt først.

 

Det er ikke til å stikke under en stol at det var fryktelig skuffende greier, og ikke godt nok. Bordet var dekket for å få en solid seier men mulighetene ble ikke tatt. Hvis vi knapt skapte noen muligheter? Ellers reagerer jeg nok en gang på hysteriet rundt Aaron Ramsey. Han er ikke verdens beste spiller, men han står på, gjemmer seg aldri bort og er involvert i det lille positive som er. Likevel legges hodet på hoggestabben igjen, uten at klarer å si meg enig.

 

I går betalte vi prisen for å ha en altfor tynn og svak stall, som ikke er i nærheten av å være stor nok til å kunne rotere laget nå som programmet er tett. At halvparten av stallspillerne ligger på behandlingsbordet er ingen overraskelse, det er dessverre normen. Her må det gjøres noe i januar. Vi har annonsert en rekordstor sponsoravtale, og hverken Wenger, Gazidis eller Arsenal legger skjul på at det er plenty av kontanter i madrassene som kan brukes. Ingen unnskyldninger nå, stallen må forbedres!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...