Jump to content

2012.11.10 Fulham H


Mr Chapman

Recommended Posts

  • Replies 270
  • Created
  • Last Reply

Hvor skal man begynne etter en slik forestillig? Jo, i dag velger jeg for første gang å si at Wenger bør finne seg noe annet å gjøre. Og det før han klarer å sette Arsenals posisjon som middelhavsfarer. Det neste jeg føler, og ser, er at Ramsey må bort fra dette laget, og det i en helvettes fart. Det er iallefall noe han ikke innehar. Muligens ligaens tregeste spiller. Berbatov bruker han som rundingsbøye gang på gang. Om Wenger ikke ser at laget trenger Arshavin, ja da er jeg helt sikker på at han ikke har ambisjoner. Arshavin har driv over seg, og burde i dagens kamp startet sentralt sammen med Cazorla og Arteta.

 

Hadde vært fint med 3 poeng i dag, men det var aldri noe straffespark. Vi ville vært fly forbannet om Arsenal fikk et slikt straffespark mot seg. Arteta burde selvsagt satt den, men men. Synes uansett det er rart at ikke Giroud tar straffen...

 

Helt til slutt, må jeg si at Jenkinson har imponert stort denne sesongen. Det Sagna har prestert så langt, viser at Jenkinson bør starte på Sagnas bekostning. Jenkinson har mye større fart, og er i stand til å treffe medspillerer på innlegg.

Link to comment
Share on other sites

 

Det var vell ganske åpenbart, hvem andre? Arteta var en sikker mann for Everton på straffespark i mange år, og det var også en eventyrlig mulighet til å revansjere straffen på andre enden.

 

Sier det igjen. Det at han var fast for Everton er bare flott det, men når mannen har hatt en så svak andreomgang og vært direkte skyld i 3-2målet forstår jeg ikke hvorfor vi på død og liv skal la han ta den avgjørende straffen. Cazorla og Giroud hadde vært mye bedre alternativer. Man visste jo at det kom til å bli bom, mannen turte jo ikke engang å se opp.

Link to comment
Share on other sites

Gjør meg så frustrert, fra å være et optimistisk og fotballfaglig sterkt forum har det blitt til en barnehage der folk håper vi bommer og håper vi taper så de kan kritisere. Er en grunn til at det blir færre og færre innlegg fra meg her og snart blir det nok helt stopp.

 

Har også bare blitt mindre og mindre aktiv her inne. Stemninga er altså så dårlig at det motiverer meg ikke i det hele tatt å ta del i diskusjoner her inne.

Link to comment
Share on other sites

Synd Arteta!

 

Vi er desverre ikke bedre enn dette Arsene, so what now?

 

https://docs.google....pMT2lJWmc#gid=0

 

Jeg er i og for seg enig, men vil passe på å moderere det til vi er dessverre ikke bedre AKKURAT NÅ.

 

La oss nå være litt optimistiske og huske på at ALLE lag har downperioder der ting ikke funker. Og vi har det tradisjonelt (selv om det ikke har vært SÅ typisk de siste par sesongene) vært svakere i november enn ellers.

 

Det aller verste med slike dårlige perioder er måten fansen krangler og slenger dritt til hverandre. Derfor folkens: La oss forsøke å telle til ti før vi angreper en annen Arsenalfan! La oss vise hvorfor vi bruker slagord som "Class is permanent" når vi omtaler vårt kjære lag!

 

LA OSS STÅ SAMMEN (for pokker... )

Link to comment
Share on other sites

+ Coquelin

+ Giroud

 

- Resten. Især Wenger.

 

Forøvrig var det karma at vi ikke scoret på den straffen der. Var aldri i verden en straffe. Og for de som mener at Arteta ikke skulle tatt den: Mannen var Everton sin faste straffeskyter.

Link to comment
Share on other sites

 

Sier det igjen. Det at han var fast for Everton er bare flott det, men når mannen har hatt en så svak andreomgang og vært direkte skyld i 3-2målet forstår jeg ikke hvorfor vi på død og liv skal la han ta den avgjørende straffen. Cazorla og Giroud hadde vært mye bedre alternativer. Man visste jo at det kom til å bli bom, mannen turte jo ikke engang å se opp.

 

Når jeg tenker meg om er jeg kanskje enig i at han var feil man. På bakgrunn av at Olivier hadde to mål. Har egentlig alltid vært av den formening at om det er mulighet for hat-trick, så bør vedkommende få ta et straffe. Men støtter uansett valget av Arteta som straffeskyter i dag.

Link to comment
Share on other sites

Sa det før straffen. Arteta bør ikke ta den. Han har vært elendig siden han ga vekk straffesparket til Fulham. Det kostet

oss 3 poeng idag,

Faen.

Var svak i hele dag.

Wenger du har ansvaret for dette. Jeg er redd for at dette er begynnelsen på slutten. At Arshavin ikke kommer inn i stedet for Cazorla er en skandale. At Ramsey kommer før Ox er en enda større skandale.

Jeg er sjokkert over hvor dårlig dette laget presterer for tiden. Jeg er sjokkert over at ikke en spiller virker forbannet etterpå.

Link to comment
Share on other sites

 

Har også bare blitt mindre og mindre aktiv her inne. Stemninga er altså så dårlig at det motiverer meg ikke i det hele tatt å ta del i diskusjoner her inne.

Blir direkte demotivert til å skrive her i det siste. Er bare dritt og mange av de som bidro med best analyser har sluttet å skrive, tror jammen meg jeg tar en skrivepause herfra jeg nå, like greit å sitte på andre forum.

Link to comment
Share on other sites

 

Har også bare blitt mindre og mindre aktiv her inne. Stemninga er altså så dårlig at det motiverer meg ikke i det hele tatt å ta del i diskusjoner her inne.

 

Men hva forventer du når Arsenal er så dårlige som de er?? 16 poeng på 11 kamper. Det taler vel for seg selv

Link to comment
Share on other sites

 

 

Helt til slutt, må jeg si at Jenkinson har imponert stort denne sesongen. Det Sagna har prestert så langt, viser at Jenkinson bør starte på Sagnas bekostning. Jenkinson har mye større fart, og er i stand til å treffe medspillerer på innlegg.

 

Jeg har stor sans for Jenkinson, og tror han kan bli en knallgod høyreback, men per nå er Sagna et bra stykke foran. IMHO. Jenkinson har etpar store svakheter han må luke ut først, for eksempel at han så og si konsekvent vender bakover istedenfor å utfordre når han blir satt under press offensivt.

 

Så: Sagna foran nå. Om en sesong: Hvem vet?

Link to comment
Share on other sites

Det verste som skjedde på generalforsamlingen forrige uke, var uten tvil når Gazidis snakket om at alt skulle bli bedre i fremtiden. Slikt sier man ikke til en gjeng supportere som har opplevd 7 år med trofétørke!!

 

Gazidis har spilt på repeat helt siden han kom til klubben. Arsenals dårligste signering gjennom tidene.

Link to comment
Share on other sites

Er du så sikker på at de buet på Giroud. Hvis mange roper hans navn høyt, høres slutten veldig ut som booo

 

Var nok ikke buing, men heller et merkelig forsøk på å rope navnet hans :P

 

Er det ikke den ene så er det den andre. Er vi gjemsøkt av tabber? Slik har det vært i flere år nå. Det er alltid en eller annen i enten angrep, midtbane eller forsvar som roter det til konstant. Vermaelen går fra å score et par selvmål og gjøre enorme feil mot Manchester United til å være kjempesolid. Arteta er vanligvis sikkerheten selv men mister ballen på midten flere ganger, lager straffe og bommer på den avgjørende straffen!

 

Nei jeg tror ikke løsningen er å henge ut enkeltspillere. Dette er ikke 1 spillers skyld, men kollektivt hele laget, klubben, og til syvende og sist er det Arsene Wenger sitt ansvar. Jeg tror hele klubben og supporterne trenger noe nytt.

 

Ny spillestil, ny manager(?), nytt styre og en helt ny måte å tenke på for nå er det kaos.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke helt på Wenger ut-bølgen enda, men jeg kommer stadig nærmere. Jeg vet ikke hvordan laget gang på gang kan få en komfortabel situasjon til å se håpløs ut, men i dag klarte de det igjen. Det er han som skal motivere, manipulere og justere mentaliteten til spillerne hver dag uke inn og uke ut og nok en gang starter vi fantastisk bare for bli uforståelig dårlig etter 2-0. Dette er ikke et nytt problem. Jeg ville sagt det samme selv om Arteta hadde scoret, men dette var helt forferdelig - selv om det spillemessig var noen steg frem. Vi skapte mange sjanser, men klarer ikke dominere.

 

Noe må skje - enten må Wenger ut og nye ideer inn, eller så må det tas noen viktige avgjørelser i januar og kjøpe noen nye ideer inn. Jeg heller mer mot det siste alternativet, enn så lenge...

 

Vi får håpe på et vendepunkt neste helg, men jeg sliter å se hvordan de skal klare det.

Link to comment
Share on other sites

Hvor skal man begynne etter en slik forestillig? Jo, i dag velger jeg for første gang å si at Wenger bør finne seg noe annet å gjøre. Og det før han klarer å sette Arsenals posisjon som middelhavsfarer. Det neste jeg føler, og ser, er at Ramsey må bort fra dette laget, og det i en helvettes fart. Det er iallefall noe han ikke innehar. Muligens ligaens tregeste spiller. Berbatov bruker han som rundingsbøye gang på gang. Om Wenger ikke ser at laget trenger Arshavin, ja da er jeg helt sikker på at han ikke har ambisjoner. Arshavin har driv over seg, og burde i dagens kamp startet sentralt sammen med Cazorla og Arteta.

 

Hadde vært fint med 3 poeng i dag, men det var aldri noe straffespark. Vi ville vært fly forbannet om Arsenal fikk et slikt straffespark mot seg. Arteta burde selvsagt satt den, men men. Synes uansett det er rart at ikke Giroud tar straffen...

 

Helt til slutt, må jeg si at Jenkinson har imponert stort denne sesongen. Det Sagna har prestert så langt, viser at Jenkinson bør starte på Sagnas bekostning. Jenkinson har mye større fart, og er i stand til å treffe medspillerer på innlegg.

Eneste her som kommer med god konstruktiv kritikk. Personlig mener jeg at Sagna var verdensklasse før forrige sesong, men at det har gått nedover pga alle skadene. Burde være vår faste høyreback for øyeblikket dog, men Jenkinson på venstre til Gibbs er tilbake fra skade.

Link to comment
Share on other sites

 

Men hva forventer du når Arsenal er så dårlige som de er?? 16 poeng på 11 kamper. Det taler vel for seg selv

 

Forstår jo det. Er jo skuffa selv, men som Wojciech sier, så virker det som om flere her inne ønsker at laget raper poeng for å kunne kritisere laget enda mer og ønsker at det skal komme dårlige resultater for at enkelt personer skal gå i klubben. Stemninga på forumet er på sitt verste noensinne.

Link to comment
Share on other sites

 

Men hva forventer du når Arsenal er så dårlige som de er?? 16 poeng på 11 kamper. Det taler vel for seg selv

Men er jo en ond sirkel, selvtilliten er dårlig og derfor skal vi bue og kritisere? Det hjelper jo ingenting? Emirates burde være elektrisk. Husker vi spilte mot Standard i CL for et par år siden og havnet tidlig under med to mål, stadion kokte! Nou Camp hørtes ut som det sto på lydløst i sammenlikning. Virkelig heksegryte i Liege.

Link to comment
Share on other sites

Eneste her som kommer med god konstruktiv kritikk. Personlig mener jeg at Sagna var verdensklasse før forrige sesong, men at det har gått nedover pga alle skadene. Burde være vår faste høyreback for øyeblikket dog, men Jenkinson på venstre til Gibbs er tilbake fra skade.

Tror ikke Jenkinson er en god løsning på VB. Han er rimelig enfotet, særlig til å være høyrefotet.

Ellers så er det ingen tvil om at det først og fremst er Kroenke som er problemet

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...