Jump to content

2012.11.10 Fulham H


Mr Chapman

Recommended Posts

Kan noen fortelle meg hvilke instrukser Sagna får ang innlegg? Han har flust av muligheter til å crosse på Giroud ved første forsøk,men de fleste gangene finner han på noe annet og det ender opp i 90% av tilfellene i ingenting! Det irriterer meg grenseløst!

 

Det er dessverre ingen nyhet at både langskudd og innlegg blir fort trent ut av spillere i det de kommer til Arsenal. Litt som da vi hentet europas beste hodespiller og ikke slo et eneste innlegg til han. Heldigvis gikk vi litt mot de instinktene i dag, all honnør til Giroud som tar de sjansene. Under Wenger skal ballen helst gås i mål, men når man ikke har spillerne til det blir det håpløst.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 270
  • Created
  • Last Reply

Moral og mental styrke som en vaskefille..

I det minste scorer spissene våre i dag og vi så en bra Walcott på kanten, men ellers er det mye slappt.

 

Er ikke imponert over organiseringen bakover som er under enhver kritikk. Vi har jo praktisk talt aldri kontroll på kampen fordi nervene tar overhånd når reduseringen kommer og ei heller senere i kampen.

Firer'n bak skjønner ikke hvordan man skal opptre rett og slett og det mangler også mye press på ballfører i de avgjørende situasjonene. Spesielt fra backene og defensiv midtbane.

Hvor er aggresiviteten og intensiteten??

Jeg tror ærlig talt ikke Bould har noe innflytelse på dette forsvaret og han får neppe gjøre noe med det heller fordi Wenger vil ha det sånn som det alltid har vært. Kun fokus på angrep. Og til og med der skaper vi mye mindre enn før.

 

I dag var backene våre helt borte offensivt også. Det ender med støttepasninger når vi kan slå framover. Samme gjelder Arteta som vender opp og slår tilbake isteden for å se fremover å slå ballen offensivt 5 av 6 ganger.

Er møkk lei disse støttepasningene som fullstendig ødelegger rytmen og tempoet i angrepene.

Vi må spille langt mer direkte og hurtigere skal vi slå sånne lag som Fulham og andre lag som liker å være organisert.

Og når skal dette laget fungere både defensivt og offensivt? Virker som det er enten eller.. i verste fall fungerer det ikke over hele fjøla.

 

Skuffende resultat på hjemmebane, men vi har sett det før når selvtilliten er på bånn...ja, da er det hawaii å tullefotball og vet aldri hvordan kampen ender fordi det er så ustabilt i en å samme kamp.

Det som mangler nå er bare flere skader fra totalt unødvendige landskamper. Var det strekkskade på Theo?

 

Sp*rs neste helg...kommer ikke akkurat inn i den kampen med selvtillit...hvordan skal dette gå? Tør ikke spå noe, men vi virker fryktelig skjøre..

Link to comment
Share on other sites

Wenger sin balltriller stil er håpløs naiv og utdatert med den spillerstallen han idag disponerer. Stallen i seg selv er mere en god nok for topp 4,men ikke når den disponeres slik som idag. Litt justering av spillestil og mere direkte spill så vil laget fort innta 4 plassen. Men dette skjer ikke under Wenger garantert. Han er for sta til å gjøre noe slikt.

I år blir sesongen utenfor topp 4 tror jeg, da kan Wenger fort også være ferdig. Jeg vil ha noe nytt nå !! Da snakker jeg ikke om spillere , men en trener som kan ta dette videre.

 

Det spørs nok om ikke det er det som må til for Gazidis og Kroenke går nok ingen steder.

Link to comment
Share on other sites

Det stemte visst ikke uansett - Wenger sa etter kampen at Arteta er førstevalget på straffer.

Greit at Arteta er førstevalget, men hvorfor skal alt være så bestemt på forhånd. Eier man ikke nok fornuft til å vurdere situasjonene som oppstår. For meg virket det opplagt som en situasjon som Giroud burde tatt straffe i, mens Arteta hadde en slik kamp at han burde vært på nedre halvdel på lista.

Link to comment
Share on other sites

Vi leder 2-0 og spiller 3-3. United ligger under 2-0 og vinner 3-2. Klasseforskjeller!!

 

Skjønner ikke hvorfor folk skal sammenligne oss med de, de er milevis foran oss. Everton er kanskje nærmere, se hva de gjorde, snudde de også... Dette kommer til å bli en meget lang sesong, sannsynligvis den første utenfor topp 4 på 16-17 år. Er det muligens det vi trenger?

 

Som en sa i en annen tråd, manure er en for en kanskje ikke så langt foran oss, men som enhet er de lysår foran. Hvem sin jobb er det å sette alle sammen til ett? DER er manure milevis foran de fleste lag i verden, alle vil jeg nesten påstå. Det rødnesa får ut av det mannskapet overgår både Tito og Jose i la liga, det Pep gjorde og definitivt roberto(ene) i PL. Enkelt og greit, manageren har så utrolig mye å si, og du verden, ting kunne sett annerledes ut om vi hentet en annen skotte i 86 en han vi ende opp med...Er bare å ta av seg hatten for den mannen...

Link to comment
Share on other sites

Dette blir mer og mer parodisk. Laget er naturligvis ikke godt nok, men det største problemet er at de ikke er i nærheten av å få ut sitt beste. Det som mangler mellom ørene er et større problem enn det som mangler i beina, som sagt før. Det som skjedde på stillingen 2-0 forteller egentlig alt. Ledelsen var riktignok litt flatterende, for de hadde jo ikke spilt særlig godt. Men plutselig viste de noen glimt av gammel storhet, i noen få minutter. Helt til Fulham reduserte. Da var de plutselig tilbake til sin vante modus; usikkerhet og blottet for selvsikkerhet, slurv, beslutningsvegring, manglende bevegelse og aggressivitet. Det skal ingenting for å psyke dem ut. Det er deprimerende på dette nivået. Å ikke være god nok er en ærlig sak. Det å kke klare å gi alt, er bare trist, og det må sies, faktisk også nesten litt komisk. At de brant en svært strengt idømt straffe på overtid var bare så til de grader symbolsk, og oppsummerte vel alt arsenal står for akkurat nå! O_O

Link to comment
Share on other sites

Skal benytte resten av kvelden og natta til å spille FM2013. Har solgt unna det jeg i virkeligheten mener er dødkjøtt. Cavani kostet meg utrolige 33 mill £, men viser seg verdt hvert pund. Kanskje jeg er i stand til å hente oss et sårt tiltrengt trofe. Det virker ikke Wenger å være i stand til for øyeblikket :P

Link to comment
Share on other sites

er 100% sikker på at silent stan ikkje reiser nokon plass så lenge han tener pengar :X

 

vi har i løpet av 8 år gått frå å vere uslåelege til å vere ein saktegåande gjeng som ingen fryktar lengre.

syns å huske folk som sa at vi måtte flytte frå Highbury for å kunne konkurrere med dei største klubbane,

no har det gått 6 år sidan vi flytta til emirates, og vi har blitt ein farmerklubb for man city og barcelona.

 

mr wenger, 32 poeng på dei siste 20 kampane er ikkje godt nok.

du må anten få godkjenning frå styret til å gjere seriøse grep, eller ta konsekvensane og trekke deg. keepersituasjonen er ikkje ein klubb som arsenal verdig, vi har ingen gode spissar, og backup på sentral midtbane har vi ikkje hatt på 2-3 år.

 

skulle gjerne ha skrive meir, men er litt for nedtrykt akkurat no.

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal ærlig og oppriktig innrømme at jeg har blitt negativ. Jeg har stort sett funnet positive ting i analyser i tidligere år og dermed funnet håp om bedring. Problemet nå er at det er ikke er et godt system i bunnen som gir en trygghet og en gjenkjennbar trend som man kan basere analysene på. Jeg ser et fullstendig tilfeldig spill som ikke er trygt og innarbeidet i spillerne. Sjanser blir skapt på to eller tre bevegelser som er dels tilfeldige, dels gode prestasjoner av enkeltspillere. Tidligere har man kunne si at uansett hvem som kom i den posisjonen så burde de kunne kommet frem til samme sjanse fordi bevegelser og mønster var gjenkjennbart. Det er det ikke lengre. Når for eksempel Podolski mottar ballen så har ikke Vermaelen en inviterende bevegelse samtidig med at indreløper og spiss skaper rom med gode bevegelser. Det som skjer nå er en bevegelse og avventende fra de andre. Giroud var god i andre omgang, men bortsett fra et gjennomløp fra Walcott (hvor han skyter over) så får han ingen spontane løp rundt seg. Da er det så enkelt å forsvare seg. De holder alle Arsenalspillerne foran seg og må aldri forsvare løpende mot eget mål. Selv så må Arsenal det hele tiden og da kommer halvbommene og panikk-klareringene som lett blir selvmål eller hjørnespark som i dag. Panikk hver gang motstander kommer gjennom pressledd fordi vi løper mot eget mål uten struktur i et kollektivt forsvarsspill.

 

At enkeltspillere gjør dårlige enkeltkamper har alltid skjedd. Men, at systemet ikke klarer å kompensere eller gjøre en spiller trygg har jeg aldri sett under Wenger før. Det er mange nye, men det er ingen unnskyldning. Det er en ledelse som har tillatt at det er mange nye og det er en ledelse som har bestemt at laget ikke har en eneste tradisjonsbærer. Skjønner de ikke viktigheten og tryggheten som ligger i at det er noen som har vært i klubben og som kan viderebringe kravene som stilles videre?

 

Mitt siste ankepunkt som jeg har tatt opp i hele år er det manglende kollektive presset. Høyt press er ikke å ha tre mann stående 20 meter inn på motstanders halvdel. De står stort sett meget stille og løper rolig opp i et halvpress. Midtbanen blir stående 25 meter bak og tillater at motstanders forsvarsspiller trer opp ballen gjennom første pressledd gang på gang. Det skjer så utrolig lite i neste ledd før ballen er der at igjen så er det lett å komme i overtall på kantene. Veldig få går mens ballen går, de løper etter at passet er slått. Da er man på etterskudd hele tiden og får ikke taklet. Man får ikke presset frem dårlige valg eller svake oppspill som kan brytes. Dette var vi gode på for to år siden og i perioder i fjor høst da Arteta og Song kunne veksle på å pumpe opp i neste ledd. I år har det vært fraværende fra første kamp. Mot United var det ekstremt synlig, i dag ble det ytterligere forsterket fordi vi møter en sentral midtbane bestående av Sidwel og Baird som egentlig burde blitt presset til feil på feil. Det skjer ikke. De har god tid til å trille ballen videre og da er det tungt å forsvare seg. Arsenal løper etter uten å kunne komme opp i ballfører. Det er vondt å se på dessverre.

 

Jeg håper livslysten snart kommer tilbake. Den forsvant ut av døren med Song og har siden vært fraværende.

Er ofte uenig med deg, men denne gangen tar jeg av meg hatten. Så utrolig enig. Det jeg ikke fatter er hvorfor ser man ikke dette fra benken. Hvorfor skjer dette kamp etter kamp etter kamp? Har ofte stillt spørsmålet "Barcelona er verdens beste lag med ballen, men hvorfor er de også det beste uten?" Hvorfor kan Swanse lykkes med sin spillestil. All logikk tilsier jo at de ikke har tilstrekkelig ferdigheter. Det ligger ene og alene i hva som skjer når man mister ballen. Barcelona jobber knallhardt i et par sekunder for å forstyrre ballfører og ofte får de ballen tilbake. I Arsenal så slår man ut med armene og ser på dommeren mens resten av laget må bruke mye krefter på å løpe hjem. Noe så trivielt som evnen til å omstille seg fra angrep til forsvar er vi rett og slett for dårlige på. Kan nevnes at dette er noe g99 behersker

Link to comment
Share on other sites

Jeg blir regelrett kvalm av det positive pisspreiket Wenger klarer å trøkke ut av det sneglebefengte hølet han har i trynet etter kampen. Huff

 

Jepp. Kjenner bare jeg blir mer og mer provosert bare jeg ser Wenger for tiden. Særlig under kamp hvor han bare sitter med armene i kryss i recaro stolen sin mens laget han har satt opp og trent spiller ræva for deretter å kjefte på fjerdedommeren et par-tre ganger i løpet av kampen.

Link to comment
Share on other sites

Hvordan en vrir og vender på dette så er det noe som er riv ruskende med dette laget.

Og noe av det som mangler er kvalitet og vinnerskaller.

Herregud...sammenlign dette laget med unbeatenlaget.

Dette laget hadde blitt slaktet.

Og hva har forringet dette laget sesong etter sesong? Hvem har ansvaret?

Kroenke-Gazidis har ikke vært positivt for Arsenal i det hele tatt...tvert imot.

Tror faktisk ikke løsningen ennå er Wenger ut....Det er noe fundamentalt galt med styre og stell i Arsenal.

Å spare seg til middelmådighet er definitivt ikke løsningenen.

Spørsmålet er hvor lang tid det tar før de finner det ut....

 

Enig. Det værste :

 

No other club hinders themselves and gives themselves less of a chance than we do. It’s almost as if the board, for their own amusement, tries and tests Arsene each season.

“Hmm… ok… try and finish 4th if we do this………..” *and with a puff of smoke, Alex Song and Robin Van Persie were no more*

Link to comment
Share on other sites

Dette er et debattforum bestående av svært lidenskapelige goonere, som er vitne til at Arsenal nærmest bevisst velger å melde seg ut av det gode selskap. Da er det lov å være frustrert, spesielt i kampens hete.

 

Må ellers bifalle RP7s kommentarer om press på ballfører. Sidwell og Baird burde være forholdsvis enkelt å nøytralisere, istedet ser vi de slå gjennom pressledd gang på gang. Vi har en egen evne til å gjøre motstanderne gode, og det er kanskje den viktigste årsaken. Fulham har tidvis en autostrada å spille i, og Berbatov får holde på akkurat som han vil. Han må ha storkost seg der ute i går.

 

Ser Santi får kritikk, og jeg er bare delvis enigi det som blir skrevet. Tidvis er han jo helt fantastisk. Dessverre så blir det for mye på tvers også fra spanjolen. Hans landsmann,Arteta, spilte sin svakeste kamp med kanonen på brystet i går. Det hele toppet seg med straffemissen. At han ikke velger å slå gjennom Theo på blank goal på 3-3, men heller slår på en feilvendt Santi, er minst like utilgivelig.

Link to comment
Share on other sites

Herlige videoer du har lagd Wilshere.

 

Hva skal jeg si om Walcott? Vel for meg er det tydelig at teknikken hans har bedret seg kraftig de siste 2-3 sesongene. Førstetouchen hans er som regel veldig god og ballkontrollen hans er nå også langt mer enn bare akseptabel. Han kommer ikke til å lire av seg "fancy" flikker og "moves", men når han blir spilt rettvendt eller får vendt opp og satt fart mot mål så er det nesten slik at jeg reiser meg opp. Skulle så gjerne sett han få en enda mer fri rolle så han kan gjøre dette enda oftere. Må jo være et regelrett mareritt for et forsvar å møte han nå. Syntes virkelig han har vokst den siste tiden. Litt egoistisk foran mål i går kanskje, men det er spissinstinktet som slår inn. Hadde to målgivende så absolutt mer enn godkjent i mine øyne. Håper virkelig han signerer ny kontrakt og får spille mer sentralt. Tror han og Giroud kunne vært et fryktinngytende spiss "par".

 

Når det kommer til Giroud så vil jeg virkelig ikke komme kritikk etter kampen hans i går. Syntes han generelt sett var veldig god og var langt mer delaktig i spillet enn tidligere, men det uroer meg litt at han sliter litt med å finne nettmaskene med beina. Forut 2-0 scoringen så kom han seg løs med en latterlig deilig bevegelse, men klarte ikke å score da han satt ballen i stolpen. Heldigvis plukket Theo opp ballen og serverte franskmannen et herlig innlegg som han kunne plante hodet på, men det er ikke hver dag man får to gylne muligheter som det der. Førstnevnte sjanse må han lære seg å sette for å si det slik. Ellers var han meget god. Vant hodedueller, kjempet, scoret 2 mål (var i nærheten av å score 3-4) og det til tross for at Arteta, Cazorla og Podolski ikke helt hadde dagen. Særlig tror jeg at Giroud hadde tatt seg opp enda et hakk mer hvis han hadde fått mer støtte av venstrekanten og den offensive midtbanespilleren. Akkurat nå så blir det så og si nada bevegelse fra Podolski og det er ytterst sjeldent (selv om sant skal sies at Cazorla lå litt høyere i går) at den offensive midtbanen vår kommer på løp bak Giroud.

 

Giroud var klart banens beste i mine øyne.

Link to comment
Share on other sites

Lagde bare Walcott jeg, men takk :P

 

Det jeg legger til med Walcott, er at han har blitt mer stabil i prestasjonene, og i går var nesten alle involveringene hans bra. Før virket det som han, i løpet av en kamp, kunne ha flere dårlige enn gode involveringer. Det er det hvert fall slutt på nå. Kan enkelt akselere forbi spillere med fart og ballkontroll, selv på smalere områder. Det er klart når man spiller for Arsenal i seks år, så kommer teknikken og ballkontrollen til å forbedre seg litt.

 

Uansett, er blant våre mest stabile og rutinerte spillere nå. Det er så utrolig viktig å forlenge kontrakten med han.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...