Jump to content

2012.11.10 Fulham H


Mr Chapman

Recommended Posts

 

Forstår jo det. Er jo skuffa selv, men som Wojciech sier, så virker det som om flere her inne ønsker at laget raper poeng for å kunne kritisere laget enda mer og ønsker at det skal komme dårlige resultater for at enkelt personer skal gå i klubben. Stemninga på forumet er på sitt verste noensinne.

 

Ja. Det er jeg helt enig. Er jo helt fullstendig fjernt å håpe at Arteta bommer. At stemningen er på sitt verste noensinne har sin følge av at Arsenal er på sitt aller verste på maange år.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 270
  • Created
  • Last Reply

Arsenal har blitt et tragikomisk fotballag. Fortjent uavgjort, og latterlig tildelt straffespark mot Riehter på slutten. Hvor har det blitt av aggressiviteten i dette laget, innsatsviljen og spillerne som blør for drakta? Det finnes ikke tempo i midtbanen vår og når vi skal forsvare oss blir vi gang på gang hengende etter og enten resulterer dette i gult kort eller store målsjanser/scoringer i mot. I forsvaret så blir vi mye ryggende og redde for å selge oss, noe som særlig godt kommer til syne når Mertesacker ligger 15 meter bak resten for å ikke bli tatt på farta i andreomgangen. Samtidig så synes jeg Jenkinson har vist bedre defensive egenskaper denne sesongen enn hva Sagna har gjort, og jeg finner det merkelig at Wenger bytter ut en spiller som fungerte såpass godt i laget som slapp inn minst mål i serien. Vermaelens ferdigheter på venstreback har vi kommentert før, og han har ikke de ferdighetene som laget vårt behøver i denne posisjonen. Da er det bedre å starte med en desorientert Santos som er vant til å spille der.

 

Så til de positive sidene ved kampen. Walcott får endelig starte en kamp og viser seg som vår viktigste og kanskje beste spiller pdd. Han er en av svært få i laget som klarer å slå innlegg mot Giroud, og når han får de riktige ballene å jobbe med viser han styrkene sine og scorer to flotte mål og flere målsjanser. Podolski kommer også til scoring, men dette når han spilte i midten og fikk bruke ferdighetene sine inne i boksen i stedet for å spille støttepasninger på vingen. Cazorla virket litt mer livlig og hadde flere pasningsalternativer takket være løpene til Walcott som gir spillet en annen dimensjon. Ellers så er det veldig dødt med løp bakfra, bortsett fra Artetas målgivende til Podolski. Nå ser vi mye hvordan styrkene i det offensive spillet vårt er og bør fremstå, så da er det opp til Wenger og terpe dette og fortsette å kjøre trioen Giroud, Walcott og Cazorla, så får vi kanskje en ny kant i neste kamp med Oxlade-Chamberlain.

Link to comment
Share on other sites

Men er jo en ond sirkel, selvtilliten er dårlig og derfor skal vi bue og kritisere? Det hjelper jo ingenting? Emirates burde være elektrisk. Husker vi spilte mot Standard i CL for et par år siden og havnet tidlig under med to mål, stadion kokte! Nou Camp hørtes ut som det sto på lydløst i sammenlikning. Virkelig heksegryte i Liege.

 

Jeg står ikke inne for buing og håp om at vi skal tape. La det være klinkende klart!

 

Det må virkelig være rom for å kritisere når Wenger har like godt syn som Stevie Wonder

Link to comment
Share on other sites

 

Henger ikke på grep, Walcott var skadet og haltet av banen og Cazorla var mot slutten av kampen den som løp mest og gikk i kroppen, vi er helt uenige her.

Cazorla skulle vært byttet da Ramsey kom inn (ca 60 min). Han var svak, treg og slurvete i hele dag. Spesielt tydelig når han gang på gang har mulighet til å tre Walcott på løp, men ikke ser i den retningen i det hele tatt. Avbryter flere overganger med pass sidelengs i stedet for å se etter tidlig gjennombrudd. Der er Arshavin langt bedre i mine øyne

Link to comment
Share on other sites

 

Ja. Det er jeg helt enig. Er jo helt fullstendig fjernt å håpe at Arteta bommer. At stemningen er på sitt verste noensinne har sin følge av at Arsenal er på sitt aller verste på maange år.

Det jeg er misfornøyd med er ikke bare stemningen som er dårlig, er det at den er veldig himmel-til helvete, hadde vi satt straffen hadde få klaget og foran neste kamp så hadde Giroud plutselig vært vår beste spiller mens folk hadde ment at Arteta burde startet på benken. Tror det er en større andel voksne menn her enn for et par år siden, derfor skuffende at nivået synker.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke helt på Wenger ut-bølgen enda, men jeg kommer stadig nærmere. Jeg vet ikke hvordan laget gang på gang kan få en komfortabel situasjon til å se håpløs ut, men i dag klarte de det igjen. Det er han som skal motivere, manipulere og justere mentaliteten til spillerne hver dag uke inn og uke ut og nok en gang starter vi fantastisk bare for bli uforståelig dårlig etter 2-0. Dette er ikke et nytt problem. Jeg ville sagt det samme selv om Arteta hadde scoret, men dette var helt forferdelig - selv om det spillemessig var noen steg frem. Vi skapte mange sjanser, men klarer ikke dominere.

 

Noe må skje - enten må Wenger ut og nye ideer inn, eller så må det tas noen viktige avgjørelser i januar og kjøpe noen nye ideer inn. Jeg heller mer mot det siste alternativet, enn så lenge...

 

Vi får håpe på et vendepunkt neste helg, men jeg sliter å se hvordan de skal klare det.

 

Jeg er enn så lenge heller ikke på 'Wenger ut', men laget som det framstår akkurat nå driver også meg nærmere den leieren.

 

Det som er frustrerende er at det er vanskelig å sette fingeren på hva som er problemet. Tidligere hylte vi etter mer rutine og flere ledere. Det har vi fått, og til tross for at seriestarten ar bud om at det hadde hjulpet, så havner vi tilbake i den samme suppa med personlige feil og et lag som spiller sirup-fotball.

 

Jeg innser mer og mer at hovedgrunnen til at jeg så inderlig, INDERLIG, vil at Arsenal skal komme seg ut av denne sumpa er mest nostalgiske: Jeg unner virkelig ikke Wenger å måtte forlate skuta slik tilstanden er nå. Han fortjener en bedre utgang enn dette! Om det er en god nok grunn blir jeg mer og mer usikker på.

Link to comment
Share on other sites

Er ingen her inne som håpa at Arteta skulle bomme, det ville vere idiotisk!

Straffa var grusomt idømt, og rettferdigheita seira, såpass voksne må vi vere at vi kan innrømme det..

 

Når det er sagt, så fortjener vi ikkje betre!

Det store problemet for tida, slik eg ser det, er bevegelse offensivt. Den er nesten fråverande noko som for det første fører til farlege balltap og som mot bedre lag enn Fulham, gjer at vi ikkje scorer.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Det jeg er misfornøyd med er ikke bare stemningen som er dårlig, er det at den er veldig himmel-til helvete, hadde vi satt straffen hadde få klaget og foran neste kamp så hadde Giroud plutselig vært vår beste spiller mens folk hadde ment at Arteta burde startet på benken. Tror det er en større andel voksne menn her enn for et par år siden, derfor skuffende at nivået synker.

 

Det kan godt hende. Men uansett om vi hadde vunnet i dag, så tror jeg de aller fleste hadde sett at det er ting som må gjøres. Folk må få ned forventningene sine til denne klubben

Link to comment
Share on other sites

Ja...Det er jo bare typical Arsenal,eller kan man si vintage Wenger?

 

Alle visste at den straffen kom til å brennes, Dette makkverket av noen navn som er samlet sammen for å prøve å spille fotball ligner mer og mer på en dårlig gresk tragedie, man vet hvordan det ender...Men hva er moralen?

 

Har allerede betalt 15 lapper for tur neste helg, men mandags morgen skal det prøves å kanselleres, dette her gidder jeg ikke å bruke tid og penger på. Synes bare synd på kona som kjøpten den til 30 års dagen som må sitte her å høre på den evinlige sytinga mi. Er så møkklei hele opplegget nå.

 

Hvordan er det mulig å ikke etablere noe trøkk når vi får 3-3, hvordan er det mulig å gi bort 2-0 hjemme mot fulham, og for den videste verdens del, hvordan er det mulig WENGER, å sette innpå Ramsey??? Coc var jo god, eller en av de bedre. At Poldi går ut, for hvilken gang i år i det 70++ viser bare at alt er bestemt på forhånd, hvordan bestemmer man bytter på forhånd uten å ta hensyn til kampforløpet Wenger? At ikke manure fikk Ramsey er så trist...han hadde vært solgt derfra for lenge siden etter slike prestasjoner, og kanskje nettopp tilfulham, som hadde gjort det litt enklere for oss i dag, ved å møte en slik dårlig unnskyldning av en fotballspiller, stygg med bart er han og, selv om det vel er for en god sak...

 

Tror aldri i løpet av mine 22-23 år som Arsenalfan at jeg har vært så skuffet som jeg er for tiden, dette er også bortimot det dårligste mannskapet vi har fostret i løpet av den perioden. Den "verste" tiden på 90- tallet, hadde valgt det over denne tåplige gjengen anyday. Wengers uttrykk på slutten vitner om resignasjon, kan man tørre å håpe mannen tar til vettet å stikker over kanalen igjen...Du var stor Wenger, jeg unner deg ikke dette, men enda mindre unner jeg Arsenal å bli maltraktert av slike håpløse forestillinger, som stort sett har vært gjenngangeren hele denne sesongen.

 

Excuses dosent cut it anymore, time to go...or are you lacking somthing in the final third???

 

Vet ikke om jeg "want my Arsenal back", tror heller jeg vil bli kurert for denne man made suffering. Hvordan er det mulig og la seg rive med av noe som påvirker humøret så mye, som man ikke har noe rådekraft over? Hvilken syk syk fetish er det mennesker må ha for å begi seg ut på sånne meningsløse forhold, jeg vet det ikke går, men gud hjelpe meg, jeg vil så gjerne reversere det. Tenk for et bekymringsløst liv, og ikke bry seg om fotball...

Link to comment
Share on other sites

Når det er sagt, så fortjener vi ikkje betre!

Det store problemet for tida, slik eg ser det, er bevegelse offensivt. Den er nesten fråverande noko som for det første fører til farlege balltap og som mot bedre lag enn Fulham, gjer at vi ikkje scorer.

Helt enig i at det er det offensive som er problemet, det knoter seg til bakover pga dumme balltap, lite bevegelse foran fører til de dumme balltapene.

Link to comment
Share on other sites

Det jeg er misfornøyd med er ikke bare stemningen som er dårlig, er det at den er veldig himmel-til helvete, hadde vi satt straffen hadde få klaget og foran neste kamp så hadde Giroud plutselig vært vår beste spiller mens folk hadde ment at Arteta burde startet på benken. Tror det er en større andel voksne menn her enn for et par år siden, derfor skuffende at nivået synker.

Og hvor hen i verden er det ikke sånn?

Link to comment
Share on other sites

Hvordan en vrir og vender på dette så er det noe som er riv ruskende med dette laget.

Og noe av det som mangler er kvalitet og vinnerskaller.

Herregud...sammenlign dette laget med unbeatenlaget.

Dette laget hadde blitt slaktet.

Og hva har forringet dette laget sesong etter sesong? Hvem har ansvaret?

Kroenke-Gazidis har ikke vært positivt for Arsenal i det hele tatt...tvert imot.

Tror faktisk ikke løsningen ennå er Wenger ut....Det er noe fundamentalt galt med styre og stell i Arsenal.

Å spare seg til middelmådighet er definitivt ikke løsningenen.

Spørsmålet er hvor lang tid det tar før de finner det ut....

Link to comment
Share on other sites

Gjør meg så frustrert, fra å være et optimistisk og fotballfaglig sterkt forum har det blitt til en barnehage der folk håper vi bommer og håper vi taper så de kan kritisere. Er en grunn til at det blir færre og færre innlegg fra meg her og snart blir det nok helt stopp.

 

Det som ble skrevet etter vi fikk straffesparket gikk vell mer på at det aldri i verden var straffe..?

 

Også blir det feil å generalisere, forumet har blitt ditt og datt etc. Personlig synes jeg det er mange dyktige debattanter her på forumet. Og det er kanskje en

grunn til at optimismen svekkes......

Link to comment
Share on other sites

Syns forumet her er bra jeg, noen skriver kanskje litt mye i affekt men engasjement er bra så lenge det ikke fører til borgerkrig blant medlemmene.

 

Tviholder meg til håpet om et vendepunkt mot Spurs neste helg, syns å huske vi hadde en lignende oppladning til det derbyet i vinter også?

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal ærlig og oppriktig innrømme at jeg har blitt negativ. Jeg har stort sett funnet positive ting i analyser i tidligere år og dermed funnet håp om bedring. Problemet nå er at det er ikke er et godt system i bunnen som gir en trygghet og en gjenkjennbar trend som man kan basere analysene på. Jeg ser et fullstendig tilfeldig spill som ikke er trygt og innarbeidet i spillerne. Sjanser blir skapt på to eller tre bevegelser som er dels tilfeldige, dels gode prestasjoner av enkeltspillere. Tidligere har man kunne si at uansett hvem som kom i den posisjonen så burde de kunne kommet frem til samme sjanse fordi bevegelser og mønster var gjenkjennbart. Det er det ikke lengre. Når for eksempel Podolski mottar ballen så har ikke Vermaelen en inviterende bevegelse samtidig med at indreløper og spiss skaper rom med gode bevegelser. Det som skjer nå er en bevegelse og avventende fra de andre. Giroud var god i andre omgang, men bortsett fra et gjennomløp fra Walcott (hvor han skyter over) så får han ingen spontane løp rundt seg. Da er det så enkelt å forsvare seg. De holder alle Arsenalspillerne foran seg og må aldri forsvare løpende mot eget mål. Selv så må Arsenal det hele tiden og da kommer halvbommene og panikk-klareringene som lett blir selvmål eller hjørnespark som i dag. Panikk hver gang motstander kommer gjennom pressledd fordi vi løper mot eget mål uten struktur i et kollektivt forsvarsspill.

 

At enkeltspillere gjør dårlige enkeltkamper har alltid skjedd. Men, at systemet ikke klarer å kompensere eller gjøre en spiller trygg har jeg aldri sett under Wenger før. Det er mange nye, men det er ingen unnskyldning. Det er en ledelse som har tillatt at det er mange nye og det er en ledelse som har bestemt at laget ikke har en eneste tradisjonsbærer. Skjønner de ikke viktigheten og tryggheten som ligger i at det er noen som har vært i klubben og som kan viderebringe kravene som stilles videre?

 

Mitt siste ankepunkt som jeg har tatt opp i hele år er det manglende kollektive presset. Høyt press er ikke å ha tre mann stående 20 meter inn på motstanders halvdel. De står stort sett meget stille og løper rolig opp i et halvpress. Midtbanen blir stående 25 meter bak og tillater at motstanders forsvarsspiller trer opp ballen gjennom første pressledd gang på gang. Det skjer så utrolig lite i neste ledd før ballen er der at igjen så er det lett å komme i overtall på kantene. Veldig få går mens ballen går, de løper etter at passet er slått. Da er man på etterskudd hele tiden og får ikke taklet. Man får ikke presset frem dårlige valg eller svake oppspill som kan brytes. Dette var vi gode på for to år siden og i perioder i fjor høst da Arteta og Song kunne veksle på å pumpe opp i neste ledd. I år har det vært fraværende fra første kamp. Mot United var det ekstremt synlig, i dag ble det ytterligere forsterket fordi vi møter en sentral midtbane bestående av Sidwel og Baird som egentlig burde blitt presset til feil på feil. Det skjer ikke. De har god tid til å trille ballen videre og da er det tungt å forsvare seg. Arsenal løper etter uten å kunne komme opp i ballfører. Det er vondt å se på dessverre.

 

Jeg håper livslysten snart kommer tilbake. Den forsvant ut av døren med Song og har siden vært fraværende.

Link to comment
Share on other sites

I år har det vært fraværende fra første kamp. Mot United var det ekstremt synlig,

 

Preach it! Det var dette jeg oppsummerte hele den kampen med da jeg snakket med et par United-kompiser forrige helg, og jeg brukte innkastene som helt konkrete eksempler. United kunne ta alle innkastene sine i ro og mak uten å tenke på en jagende Arsenalspiller, mens vi mistet ballen etter nesten alle innkast på grunn av kraftig press fra Unitedspillerne. Det er symptomatisk for laget nå, null aggresjon og null vilje, i tillegg til skjør mentalitet. Det skal så lite til for å vippe de av pinnen atte hjælp. Først godt ut i andre omgang - når skjeden allerede er skadd - begynner de å våkne igjen og da klarer de å kjempe inn 3-2. Utover det virker det planløst, feigt og forutsigbart. Wenger må ta seg en lang runde i tenkeboksen nå, for nå begynner dette å gå ut alvorlig ut over hans eget ettermæle.

Link to comment
Share on other sites

Ligger an til under 60p i år. Jeg skulle gjerne sagt følgende: "Jeg er glad for uavgjort i dag, for da MÅ Wenger og co se at laget ikke er bra nok slik det er nå", men alle vet nå, av erfaring, at absolutt ingen grep kommer til å bli gjort, verken nå eller i januar!

 

Jeg føler meg trygg på at det blir gjort grep i januar hvis det fortsetter slik. Spørsmålet er heller om riktige grep blir gjort...

 

Når man går igjennom laget så er det nok av gode spillere, og prestasjonene samsvarer rett og slett ikke! Wenger har gjort det før og jeg ser ikke bort fra at han klarer å snu skuta igjen..

Forsterkning(er) i januar kan muligens være det som snur det hele, men det spørs jo hvor stor skaden er til da! Uansett så er toppnivået til Wenger's lag ikke lenger 'helt topp'.

Hans mangler som manager har blitt mer synlige før hver sesong som går, og jeg skulle likt og se laget gå en ny retning neste sommer.

Link to comment
Share on other sites

Det minner meg litt om i 08/09, da var det Villa som var det store formlaget mens vi manglet flyten. Arshavin kom inn og fylte klubben med håp, resten husker vi. Noe sånt må skje igjen. Er det ikke bedring til neste helg kommer det til å bli direkte ubehagelig å være Arsenalsupporter.

Link to comment
Share on other sites

Wenger sin balltriller stil er håpløs naiv og utdatert med den spillerstallen han idag disponerer. Stallen i seg selv er mere en god nok for topp 4,men ikke når den disponeres slik som idag. Litt justering av spillestil og mere direkte spill så vil laget fort innta 4 plassen. Men dette skjer ikke under Wenger garantert. Han er for sta til å gjøre noe slikt.

I år blir sesongen utenfor topp 4 tror jeg, da kan Wenger fort også være ferdig. Jeg vil ha noe nytt nå !! Da snakker jeg ikke om spillere , men en trener som kan ta dette videre.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...