Jump to content

2012.11.10 Fulham H


Mr Chapman

Recommended Posts

Arsenal v Fulham

Barclays Premier League, Emirates Stadium

Saturday, November 10, 2012, 16:00

Etter et verdifult poeng i Tyskland på onsdag, vendes fokuset over på Premier League igjen når Fulham kommer på besøk lørdag. Vi har nå to hjemmekamper i ligaen på rad, begge er London-derbyer, og begge burde vinnes. Men, det er ikke til å stikke under en stol at Fulham er lag vi har slitt med de siste sesongene, det begynner å bli mange år siden kampene mot dem var "a stroll in the park". Forrige sesong ble det bare ett poeng mot "naboene"; en frustrerende 1-1-kamp på Emirates + et smertefult overtidstap på Craven Cottage første nyttårsdag.

 

Wengers pressekonferanse er snart, så det blir interessant å høre hva han sier om skader og sånt. :) Det begynner å bli tynt sentralt på midtbanen, og hva skjer med Vermaelen om Gibbs er tilbake? TV5 er åpenbart det svakeste punktet i forsvaret vårt, men han er kapteinen...

 

Link til tippetråden

Spillerbørs til etter kampen

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 270
  • Created
  • Last Reply

... og hva skjer med Vermaelen om Gibbs er tilbake? TV5 er åpenbart det svakeste punktet i forsvaret vårt, men han er kapteinen...

 

Litt kinkig situasjon det der, men hvis Neville kan klare å bli benket som kaptein så kan TV5 også. Det sportslige må

komme først.

 

Fin kamptrd forøvrig !

Link to comment
Share on other sites

Håper på et av to lag:

Szczesny/Mannone

Sagna - Mertesacker - Koscielny* - Santos**

Coquelin

Cazorla - Arteta

Walcott - Podolski*** - Arshavin

*For Vermaelen som har vært svak.

**Syntes ikke Vermaelen er noe god på backen og at han faktisk er verre enn Santos. Har ei heller noe tro på at Sagna blir spilt på venstre og Jenkinson på høyre.

***Syntes ikke Podolski har vært på sitt beste på en god stund nå, men jeg syntes fortsatt at han fortjener en sjanse på topp eller som hengende spiss. Syntes Giroud generelt sett er et hakk for lavt på de fleste områder og de styrkene han har er ikke akkurat noe Arsenal spiller på. Syntes også det er noe tull at den beste avslutteren i laget skal spille på kant.

 

Szczesny/Mannone

Sagna - Mertesacker - Koscielny - Santos

Coquelin - Arteta

Cazorla - Podolski - Arshavin

Walcott

Link to comment
Share on other sites

Et par twittermeldinger her om skadesituasjonen:

 

Geoff Arsenal@GeoffArsenal

 

Good News; Gibbs and Szczesny are back in the squad for the Fulham game. Szczesny plays v West Ham tomorrow but will be included in squad.

 

 

The Ox is also fit for Fulham. Diaby and Rosicky are 1 week away hopefully. #COYG

 

Satser på at dette laget starter kampen mot Fulham:

Mannone - (som ikke har spilt seg ut)

Sagna - Mertesacker - Koscielny - Gibbs

Coquelin - Arteta

Walcott - Cazorla - Arshavin

Podolski

Link to comment
Share on other sites

Om jeg ikke husker helt feil hadde vel også Mannone en kanonkamp mot nettopp Fulham for noen år siden? La oss håpe han gjentar det på lørdag.

 

Dette er laget jeg ønsker å se mot Fulham:

Don Mannone

Jenkinson - Per - Kosc - Sagna

Arteta - Coquelin

Walcott - Arshavin - Cazorla

Chamakh

 

Backplassen har jeg forklart meg om tidligere, og jeg syns det er på høytid at Arshavin og Chamakh ihvertfall får muligheten fra start nå, da begge hadde en god kamp mot Reading og Podolski og Giroud ikke har imponert meg nevneverdig de siste kampene, til tross for det fine målet mot Schalke. Podolski kunne også spilt spiss for Chamakh, men jeg syns marokkaneren bør få muligheten til helgen.

 

Tidenes mest usannsynlige lag, dog.

Link to comment
Share on other sites

Har på følelsen at Szczesny går rett inn på laget om han er fit (som Sagna/Wilshere gjorde).

 

Fulham er et dårlig bortelag ja, i tillegg har de aldri slått oss på Highbury/Emirates. Men, vi har allerede sett flere barrierer bli brutt denne sesongen. Kan godt skje igjen i morgen.

Link to comment
Share on other sites

Håper Oxen rekker kampen, vi vil trenge energien og direktheten hans dersom tempoet og oppfinnsomheten blir lavt utover i kampen.

Tja, han har jo ikke vært spesielt imponerende i de kampene han har spilt i år. Som de fleste andre på laget så synes jeg også han mangler det lille ekstra. Hovedproblemet mener jeg ligger i at vi har altfor dårlig samhandling offensivt. Virker stort sett helt tilfeldig og planløst, og krever at Cazorla eller noen andre skaper noe på egenhånd. Altfor dårlig bevegelse uten ball stort sett.

Link to comment
Share on other sites

Forventer fullt trøkk fra start og at gutta viser at de skal kjempe om topp 4 plassering. Skulle gjerne sett at vi spilte ut Fulham med kjappe pasninger og mye motsatte bevegelser med tanke på deres høye trege stoppere. Dog har vi ikke nok alternativer så Giroud starter nok, sammen med Walcott, Podolski og Cazorla(som gjerne kunne fått hvilt seg). Håper Gibbs er på plass ettersom han skapte mye på venstresiden sin og kan levere gode innlegg til Giroud. Ville vært artig og sett en 442, med en dyp sentral midtbane, smale vinger og offensive backer ettersom jeg regner med at Fulham vil ligge dypt og kontre/heade inn mål.

Link to comment
Share on other sites

@Ole11

 

Gibbs er ikke tilbake. Gibbs as well is not back.

 

Håper at Arshavin, Walcott, Coquelin og Podolski blir å finne fra start. Sistnevnte på topp.

Dårlig nytt. Da foretrekker jeg Santo ettersom jeg vil tro han ikke får de helt store prøvelsene som mot Valencia. Ellers er jeg enig i de fremre rekker, spesielt Arshavin synes jeg fortjener sjansen. Moro å se hvordan han har gått fra å være hat-objekt til å bli ønsket fra start.

Link to comment
Share on other sites

Dårlig nytt. Da foretrekker jeg Santo ettersom jeg vil tro han ikke får de helt store prøvelsene som mot Valencia. Ellers er jeg enig i de fremre rekker, spesielt Arshavin synes jeg fortjener sjansen. Moro å se hvordan han har gått fra å være hat-objekt til å bli ønsket fra start.

 

Foretrekker Santos selv. Vermaelen er en større katastrofe på venstre enn Santos syntes jeg..

 

Ellers er det som du sier temmelig artig angående Arshavin, men det mangler mye kreativitet og kvalitet i laget og der kan man ikke utsette noe på russeren. Attpåtil så virker det som om Arshavin endelig har funnet tilbake litt godform mens de andre alternativene våre er langt unna og når en spiller virker å være i form så burde han spille.

Link to comment
Share on other sites

Så lenge Podolski ikke er å finne på venstrekanten så tror jeg det vil være en klar forbedring i angrepsspillet vårt. Om det er Giroud eller Podolski som starter på topp så vil de få langt bedre støtte med Arshavin, Cazorla og Walcott bak seg enn med Ramsey, Cazorla og Podolski..

Link to comment
Share on other sites

Så lenge Podolski ikke er å finne på venstrekanten så tror jeg det vil være en klar forbedring i angrepsspillet vårt. Om det er Giroud eller Podolski som starter på topp så vil de få langt bedre støtte med Arshavin, Cazorla og Walcott bak seg enn med Ramsey, Cazorla og Podolski..

Helt enig. Er håpløst å bruke Ramsey på ving, han hjelper kanskje til bakover, men fremover ville en banan gjort mer ugang. Med Arshavin og Cazorla får vi mer kreativitet og flere potensielle matchavgjørende forsøk. De kan også rotere en del seg imellom og Walcott vil bidra til å holde bredde i laget. Skulle gjerne sett to spisser, Giroud og Pod/Walcott slik at vi kan slå langt og stusse i bakrom, eller gi Giroud mer støtte generelt.

Link to comment
Share on other sites

Santos, Vermaelen, Ramsey og Podolski ser jeg aller helst at sitter på benken i dag

Ser vitterlig ikke hva Ramsey har gjort som gjør at han fortjener å nevnes i samme ordlag som de tre andre som har vært en skam for laget i de siste kampene. Lei av at unggutten alltid blir kritisert! Var helt likt med Eboue før episoden mot Wigan. Med tanke på Wilsheres suspensjon ser jeg gjerne en start for Ramsey i dag, la Coquelin være til kampene mot lag mot litt mer offensive midtbaner.

Link to comment
Share on other sites

Ser vitterlig ikke hva Ramsey har gjort som gjør at han fortjener å nevnes i samme ordlag som de tre andre som har vært en skam for laget i de siste kampene. Lei av at unggutten alltid blir kritisert! Var helt likt med Eboue før episoden mot Wigan. Med tanke på Wilsheres suspensjon ser jeg gjerne en start for Ramsey i dag, la Coquelin være til kampene mot lag mot litt mer offensive midtbaner.

 

Han har ikke vært spesielt god, men heller ikke vært spesielt dårlig. Problemet med Ramsey er bare at ute på kanten så er han langt ifra god nok (Podolski likedan). Og i midten er han ei heller klar for å starte. Han er rett og slett et hakk under hva som kreves, men potensialet er der og jeg ser gjerne at han får et innhopp som offensiv midtbane i ny og ne hvis vi leder komfortabelt.

 

At Eboué ble kritisert kan jeg skjønne da han sjeldent presterte på høyt nivå, filmet, taklet stygt og var tildels temmelig usportslig, men at kritikken tok av såpass som den gjorde og at han ble buet var rett og slett skamfullt.

 

Syntes også at kritikken mot Santos har tatt av noe vanvittig den siste tiden. Mange på grunnlag av at han tok imot drakta til van Persie etter førsteomgangen var ferdig. Han har ikke akkurat vært briljant, men syntes han har vært veldig eksponert av dårlig press fra sine medspillere og dårlig jobbing av sin partner på kanten Podolski. En helt ok spiller (som Eboué), men intet mer eller mindre pdd.

Link to comment
Share on other sites

I mine øyne har han ikke stort å bidra med. Ingen teknikk, fart, kreativitet, direkte svak defensivt. Jeg mener han kanskje er den svakeste midtbanespilleren vi har pr dag dato. Sier ikke at det er Ramseys skyld at han ikke er bedre enn han er, det er Wenger som ikke evner å se det alle andre ser.

Link to comment
Share on other sites

 

Han har ikke vært spesielt god, men heller ikke vært spesielt dårlig. Problemet med Ramsey er bare at ute på kanten så er han langt ifra god nok (Podolski likedan). Og i midten er han ei heller klar for å starte. Han er rett og slett et hakk under hva som kreves, men potensialet er der og jeg ser gjerne at han får et innhopp som offensiv midtbane i ny og ne hvis vi leder komfortabelt.

 

At Eboué ble kritisert kan jeg skjønne da han sjeldent presterte på høyt nivå, filmet, taklet stygt og var tildels temmelig usportslig, men at kritikken tok av såpass som den gjorde og at han ble buet var rett og slett skamfullt.

 

Syntes også at kritikken mot Santos har tatt av noe vanvittig den siste tiden. Mange på grunnlag av at han tok imot drakta til van Persie etter førsteomgangen var ferdig. Han har ikke akkurat vært briljant, men syntes han har vært veldig eksponert av dårlig press fra sine medspillere og dårlig jobbing av sin partner på kanten Podolski. En helt ok spiller (som Eboué), men intet mer eller mindre pdd.

Santos og Podolski var begge rammet av at den andre var dårlig mot United. Klager ikke på at Eboue ble kritisert, klager på at fansen har en tendens til å finne visse spillere i laget og vente ut all kritikken på dem. Husker Koscielny var kritisert noe helt vanvittig sin første sesong, står vel med tre selvmål til tross for begrenset med spilletid i år(?), men har blitt en av de fredede.(Alltid vært en av mine favoritter.) At Ramsey pdd ikke er vår beste spiller er jeg klar over, men ifht hva de andre spilleklare som kan spille sentralt har gjort så fortjener han en start slik som jeg ser det.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...