Jump to content

2012.11.10 Fulham H


Mr Chapman

Recommended Posts

Arsenal Norway ‏@GunnersNorge

Arsenals lag: Mannone - Sagna, Koscielny, Mertesacker, Vermaelen - Coquelin, Arteta, Cazorla - Walcott, Podolski, Giroud #arsenor #2pl

 

Arsenal Norway ‏@GunnersNorge

Benken: Szczesny, Jenkinson, Santos, Ramsey, Oxlade-Chamberlain, Arshavin, Chamakh #arsenor #2pl

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 270
  • Created
  • Last Reply

Bra at Walcott starter. Da blir det litt fart og spenning.

Blir spennende å se hvordan venstresiden fungerer. Virker noget tregt med Verm og Pod.

Med Coquelin inn sentralt så kanskje vi kan se Arteta bruke den fine pasningsfoten sin litt mer?

 

 

Gleder meg som alltid til match! Har en god følelse!

 

 

Edit: Ser forresten TV2 melder om Ramsey sentralt og ikke Coquelin?

Link to comment
Share on other sites

Santos og Podolski var begge rammet av at den andre var dårlig mot United. Klager ikke på at Eboue ble kritisert, klager på at fansen har en tendens til å finne visse spillere i laget og vente ut all kritikken på dem. Husker Koscielny var kritisert noe helt vanvittig sin første sesong, står vel med tre selvmål til tross for begrenset med spilletid i år(?), men har blitt en av de fredede.(Alltid vært en av mine favoritter.) At Ramsey pdd ikke er vår beste spiller er jeg klar over, men ifht hva de andre spilleklare som kan spille sentralt har gjort så fortjener han en start slik som jeg ser det.

 

Kan se at Podolski sliter litt mer offensivt når Santos spiller, men det unnskylder ikke at han ikke gjør jobben en spiller i den posisjonen burde gjøre bakover. Særlig ikke mot et lag som United. Santos gjør ting litt vanskeligere for seg selv, men jeg syntes han ikke var så ille mot United defensivt. Offensivt derimot var han en katastrofe hver gang han hadde ballen.

 

Er noen spillere som blir "hoggestabber" ja. Det har vi sett mye av og jeg har også blitt beskyldt for å velge ut spillere kun fordi andre gjør det, men der er jeg uenig. Jeg kritiserer spillere fordi jeg syntes de ikke presterer og er ofte en av de første som gjør det (til tross for at det er spillere jeg liker. Noe som vises mtp. Koscielny som jeg forsvarte første og andre sesongen, men hittil har vært under pari ) og en av de første til å rose de når de bedrer seg. F.eks. så kritiserte jeg Ramsey mye forrige sesong, men jeg har hele tiden sagt at jeg ser potensiale i gutten og at han i fjor til tross for ufattelig mye bra fikk et stort stort press på seg grunnet Wengers inkompetanse til å innse at han var langt ifra det nivået som krevdes. Rett og slett ufattelig synd på Ramsey noe som nå har gjort at han er en av de første til å motta kritikk til tross for at han som oftest ikke fortjener det.

 

Når det kommer til å fortjene en startplass så er jeg usikker. Syntes han har vært god mot City og innhoppet mot Montpellier, men OK eller svak i majoriteten av kampene sine etter det. Coquelin vil frigjøre Arteta mer og hadde mot Reading (etter Frimpong gikk av) en meget meget god kamp. Syntes han har gjort seg fortjent til å starte i dag (noe han også gjør).

 

Ellers til dagens kamp og laguttak: Podolski starter igjen på venstre og Giroud på topp. Arshavin på benken.

 

Kjenner jeg begynner å bli jævlig lei av Wenger nå. Hvor mange kamper langt under pari må man spille for å bli droppet av Wenger hvis man har et favorittstempel?

Link to comment
Share on other sites

Ellers til dagens kamp og laguttak: Podolski starter igjen på venstre og Giroud på topp. Arshavin på benken.

 

Kjenner jeg begynner å bli jævlig lei av Wenger nå. Hvor mange kamper langt under pari må man spille for å bli droppet av Wenger hvis man har et favorittstempel?

Hadde likt å se han hvile Podolski mtp hans uttalelser om at han er sliten..

Link to comment
Share on other sites

Én av tingene jeg liker svært dårlig med lagoppstillingen i dag: at Vermaelen spiller venstreback framfor Santos. Syns det viser tydelig at Wenger ikke har noen planer om å droppe elendige Vermaelen...

 

Skuffende at Santos ikke spiller venstreback da Vermaelen er helt rådvill på venstre (litt som Koscielny på høyre). Når det kommer til Koscielny og Vermaelen så er det sistnevnte som har hatt flere gode kamper enn førstnevnte som egentlig ikke har hatt en eneste god kamp hittil i år, men han har også spilt mer så med så mye spilletid så ville trolig også Koscielny hatt noen flere gode kamper.

 

Hadde likt å se han hvile Podolski mtp hans uttalelser om at han er sliten..

 

Enten hvile han eller spille han på topp i mine øyne. Giroud syntes jeg er et hakk under på alle tingene vi forventer av en tradisjonell Arsenal spiss og de tingene han faktisk er et hakk over på blir ikke brukt i det hele tatt.

 

Som sagt: Jeg skjønner seriøst ikke Wenger. Hvordan Arshavin fortsatt ikke har fått startet en kamp annet enn Capital One Cup er for meg helt hinsides forståelig mtp. hvordan Podolski har prestert den siste tiden og hvordan Arshavin har prestert.

Link to comment
Share on other sites

Idag har jeg tippet på at Podolski ikke scorer. 1.57 ganger pengene for det er ikke så gæli` all den tid han ikke har virket interessert

i å gjøre en dritt i det siste. Håper han tar seg opp, men at andre står for scoringen(e).

 

Vi er nødt til å få 3 poeng idag, men jeg tror fort det kan bli en QPR-type kamp....

Link to comment
Share on other sites

Senderos på benken i dag, forresten :)

 

Herlig fyr Senderos. Synd han var for svak mentalt til å kunne lykkes i Arsenal. På sitt beste fantastisk, men på sitt verste verre enn elendig. :P

 

Buing når Santos sitt navn ble lest opp, skammelig. En buer ikke på sine egne uansett!

 

Enkelt og greit oppsummert i ordet skammelig.

Link to comment
Share on other sites

Mange ledige plasser i dag.

 

Ikke så rart. Vi er elendig form, vi er generelt sett et svakt hjemmelag og vi har soleklart de dyreste billettene i England og klubben sitter på halvannen milliard som de ikke bruker for å forbedre spillermaterialet.

Link to comment
Share on other sites

Sant å si så hadde vi bare Giroud og Santi i angrep og jeg synes det er greit å fyre av fra 20 meter, spesielt mtp hvor mye kritikk han har fått for å ikke komme til nok avslutninger. Mener at Walcott og Podolski feiler i jobben sin der også, de må enten dra inn i banen å møte eller starte bak. Når han har et pasningsalternativ og vedkommende er markert så er det vanskelig å gjøre noe konstruktivt så er greit at han prøver seg. Hadde det vært Santi som hadde prøvd seg hadde ingen sagt noe :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...