Jump to content

2012.11.06 Schalke 04 B


49 unbeaten

Recommended Posts

  • Replies 181
  • Created
  • Last Reply

Vi ledet 2-0 og feiget og til 1 poeng ved å legge oss bakpå. Noe som vi over lengre tid har bevist vi ikke behersker.

 

Vi la oss jo ikke akkurat bakpå på 0-2, da!

 

Og jeg synes vi skal vise Schalke såpass respekt at vi innser at når vi møter dem borte må vi regne med å bli pressa bakover til tider.

Link to comment
Share on other sites

Tja, på papiret er kurant resultat, men mtp at vi leder 2-0 og egentlig 'måtte' vinne denne kampen for å vinne gruppa klarer jeg ikke være annet enn skuffa.

 

Syns vi spiller like dårlig som før. Det første målet er det flaks flaks OG flaks som gjør at vi scorer(for all del, bra av Walcott og følge løpet), mens det andre er det vi har savnet; innlegg fra kant og kontant heading fra Giroud. Resten av kampen er vi dårlige og ikke særlig trygge spør du meg. Cazorla fortsetter uheldigvis den svake trenden også :( Og dermed resten av laget. Til og med Per var litt rotete idag syns jeg. Alt i alt et viktig poeng mtp avansement, men prestasjonsmessig er det fortsatt på bånn.

Link to comment
Share on other sites

 

Vel - Schalke er nå et topplag i Tyskland. Er ikke noen tøyseliga det.

 

Jeg synes det må være lov å spille lurt og ikke blottlegge seg totalt på bortebane i Europa uten at det skal stemples som feiging.

 

Men fair enough - jeg har ingen problemer med at du er uenig. :)

Utrolig godt å lese at noen klarer å tenke rasjonelt rundt denne kampen. Utviklingen var ikke ønskelig, men ett poeng på bortebane i CL mot et av Tysklands beste lag er bra syns nå jeg.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er blant dem som mener Walcott burde få sjansen som spiss. Men dersom han forventer å få spille spiss, forventer jeg at han er istand til å avslutte med begge ben. Å avslutte med høyre ben i den situasjonen var dømt til å mislykkes. Hadde han avsluttet med venstre, alternativt pirket ballen videre til Giroud, ville det vært mye større sjanse for at vi kunne fått med oss 3 poeng fra Tyskland.

 

Men utover det, er jeg faktisk fornøyd med dagens kamp. Dette var flere hakk bedre enn hva vi har prestert den siste tiden

Link to comment
Share on other sites

Plan b funket ikke i dag, eller kanskje det var meningen å trygge i det 88 minutt? Vi er særdeles heldige som sitter igjen med ett poeng i dag. Over to kamper er vi totalt avkledd av Schalke. Hvorfor kunne det ikke heller vært Huntelaar som kom i stedet for Giroud. Ikke akkurat klinisk den mannen der. Walcot viser i dag, synes jeg, at han burde spille spiss. Han kan i det minste true bakrom, og uansett om han burde sette den siste der, så virker han på lang vei som den beste avslutteren vi har.

 

En ting som er veldig bekymrende i kveld er at det nesten ikke vises glede blant Arsenalspillerene utpå der. Det virker ikke som det er noe guts i det hele tatt. Verm virker som en tikkende bombe, Podolski er jo aldri på, Giroud virker rett og slett alt for tung for dette nivået. Santi har forsvunnet helt etter en magisk åpning på sesongen. Lista forlenger seg bare..Formasjon og taktikk virker å være all over the place. Wenger har jeg mistet troen på for lenge siden.

 

Want my Arsenal back...

 

Helt til noe annet, kommentatoren var helt på jordet i dag, og dommeren? Hva gjør han i den situasjonen når han blåser av Podolski? Ikke at vi fortjente noe bedre, men du verden, den avblåsningen var håpløs.

Link to comment
Share on other sites

Vet ikke hva han heter ;)

 

 

Han heter Arnstein Friling...og er opprinnelig basketkommentator (bl.a. i OL for NRK), men kommenterer i Viasat til vanlig.

Er helt forferdelig å høre på. Ser ikke forskjell på spillerne og sier mye rart. Ingen fotballfyr ihvertfall. Tulling.

 

Når det er sagt....vi får se positivt på dette poenget. Vanskelig bortekamp, men sjansen for gruppeseier lever, selv om det kan bli siste runde før alt avgjøres.

Seier mot Montpellier er ikke nødvendigvis nok til avansement og Olympiakos borte vet vi jo hvordan bruker å gå. Må ihvertfall gjøre jobben på Emirates.

 

Grei og effektiv 1.omgang, men vi sliter i forsvar..blir bakpå og blir overkjørt i 2. omgang.

LItt rar fotballkamp egentlig.

Link to comment
Share on other sites

Utrolig godt å lese at noen klarer å tenke rasjonelt rundt denne kampen. Utviklingen var ikke ønskelig, men ett poeng på bortebane i CL mot et av Tysklands beste lag er bra syns nå jeg.

Isolert sett er resultatet bra, men kampen sett under ett så var det ræva. Vi blir fullstendig utspillt i de første 15, vi hever oss litt og takketvære marginer så leder vi 2-0. Når vi da presterer å rote bort den ledelsen så er det elendig

Link to comment
Share on other sites

Jeg er blant dem som mener Walcott burde få sjansen som spiss. Men dersom han forventer å få spille spiss, forventer jeg at han er istand til å avslutte med begge ben. Å avslutte med høyre ben i den situasjonen var dømt til å mislykkes. Hadde han avsluttet med venstre, alternativt pirket ballen videre til Giroud, ville det vært mye større sjanse for at vi kunne fått med oss 3 poeng fra Tyskland.

 

Men utover det, er jeg faktisk fornøyd med dagens kamp. Dette var flere hakk bedre enn hva vi har prestert den siste tiden

 

Jeg synes også det tross alt er mye positivt å ta med seg fra denne kampen.

 

Det forbløffer meg at det virker som enkelte her inne tror det bare er å reise til Tyskland og ta med seg tre poeng.

Link to comment
Share on other sites

 

Jeg synes også det tross alt er mye positivt å ta med seg fra denne kampen.

 

Det forbløffer meg at det virker som enkelte her inne tror det bare er å reise til Tyskland og ta med seg tre poeng.

 

Vi leder 2-0 mot Schalke og skal i utgangspunktet ha kontroll, men blir regelrett overkjørt de siste 45. Vi skaper også lite. Det er ikke bare å reise til Tyskland å hente 3 poeng, men når vi har 2-0 skal det søren i meg være mulig. Det er IKKE bra å gi bort ledelser på den måten. Og måten vi presterer på? Alt for dårlig.

Link to comment
Share on other sites

 

Jeg synes også det tross alt er mye positivt å ta med seg fra denne kampen.

 

Det forbløffer meg at det virker som enkelte her inne tror det bare er å reise til Tyskland og ta med seg tre poeng.

Når Schalke har 0-2 i handicap så er det faktisk lov å tro det ja. Hva var positivt forresten? Min liste starter og stopper med Mannone

Link to comment
Share on other sites

Isolert sett er resultatet bra, men kampen sett under ett så var det ræva. Vi blir fullstendig utspillt i de første 15, vi hever oss litt og takketvære marginer så leder vi 2-0. Når vi da presterer å rote bort den ledelsen så er det elendig

Isolert sett er det bra, og hvis man tar lagets form i betraktning så var dette ett poeng mer enn jeg hadde forventet.

Link to comment
Share on other sites

Å gud bedre er han kommentator for viasat?! Fulgt med på NBA i over 20 år, og har fortsatt mareritt fra tiden hvor Arnstein Friling "kommenterte" søndags sendingen av NBA på 90 tallet!

 

 

 

 

Han heter Arnstein Friling...og er opprinnelig basketkommentator (bl.a. i OL for NRK), men kommenterer i Viasat til vanlig.

Er helt forferdelig å høre på. Ser ikke forskjell på spillerne og sier mye rart. Ingen fotballfyr ihvertfall. Tulling.

 

Når det er sagt....vi får se positivt på dette poenget. Vanskelig bortekamp, men sjansen for gruppeseier lever, selv om det kan bli siste runde før alt avgjøres.

Seier mot Montpellier er ikke nødvendigvis nok til avansement og Olympiakos borte vet vi jo hvordan bruker å gå. Må ihvertfall gjøre jobben på Emirates.

 

Grei og effektiv 1.omgang, men vi sliter i forsvar..blir bakpå og blir overkjørt i 2. omgang.

LItt rar fotballkamp egentlig.

Link to comment
Share on other sites

 

Vi leder 2-0 mot Schalke og skal i utgangspunktet ha kontroll, men blir regelrett overkjørt de siste 45. Vi skaper også lite. Det er ikke bare å reise til Tyskland å hente 3 poeng, men når vi har 2-0 skal det søren i meg være mulig. Det er IKKE bra å gi bort ledelser på den måten. Og måten vi presterer på? Alt for dårlig.

 

Jeg er helt enig at det ikke er bra. Dette var ikke vintage Arsenal. Dette var ikke en bra kamp. Men å dra fram "ræva" og "elendig" HVER gang resultatene går mot oss får meg til å lure på om vi ser samme kamp (ikke myntet spesielt på deg, MikL02!). Det finnes noe mellom ræva og verdensklasse, for å si det sånn.

 

Vi er inne i en skikkelig motbakke for tiden, så at noen her virker å tro at alt plutselig skulle ha løst seg fram til denne vanskelige bortekampen er forbløffende. Den eneste måten å komme seg gjennom dette på , er gjennom knallhard jobbing. På treningsfeltet - i kamp. Bygge opp de relasjonene som ikke fungerer i dag (selv om de fungerte bedre i dag enn f.eks. mot United på lørdag, IMHO).

Link to comment
Share on other sites

Uff og uff. Hva Arshavin har gjort for å ikke fortjene et innhopp for Wilshere i dag, vites ikke. Rett og slett en tragisk andreomgang. Vermaelen og Cazorla ser ut til å være på glattisen store deler av kampen. Kos ser ut til å slite med å holde seg på linje, og opphever det som ville blitt en klar offside på reduseringen. Men det verste, er å se Wenger gjøre ingen verdens ting. Det han viser i kveld, er coaching på lavmål. Virker fullstendig uten evner til å gjøre grep. Det hele er bare trist!

Link to comment
Share on other sites

Uff og uff. Hva Arshavin har gjort for å ikke fortjene et innhopp for Wilshere i dag, vites ikke. Rett og slett en tragisk andreomgang. Vermaelen og Cazorla ser ut til å være på glattisen store deler av kampen. Kos ser ut til å slite med å holde seg på linje, og opphever det som ville blitt en klar offside på reduseringen. Men det verste, er å se Wenger gjøre ingen verdens ting. Det han viser i kveld, er coaching på lavmål. Virker fullstendig uten evner til å gjøre grep. Det hele er bare trist!

 

Men hva vil du han skal gjøre, da!? Med DEN benken!? Greit - jeg er med på å gi han ansvar for at benken er så tynn som den er, men med kortene han fikk utdelt i kveld var det ikke mye albuerom.

 

For pokker, folkens! Det virker jo her inne som vi er ute av Champions league og er rykka ned!? Det må da være mulig å sette ting her LITT i perspektiv!

 

Ett poeng borte mot Schalke er ikke dårlig!

Link to comment
Share on other sites

Er på linje med bjervell. Et skritt i riktig retning

dette.

Vi har vel flere målsjanser i denne kampen enn vi har

hatt på 3 kamper. En av grunnene er Walcott.

La han få sjansen på topp sammen med Giroud.

 

Link to comment
Share on other sites

 

Men hva vil du han skal gjøre, da!? Med DEN benken!? Greit - jeg er med på å gi han ansvar for at benken er så tynn som den er, men med kortene han fikk utdelt i kveld var det ikke mye albuerom.

 

For pokker, folkens! Det virker jo her inne som vi er ute av Champions league og er rykka ned!? Det må da være mulig å sette ting her LITT i perspektiv!

 

Ett poeng borte mot Schalke er ikke dårlig!

Ett poeng er ikke dårlig, men kampen var direkte svak og vi var heldige som ikke fikk sekken full. På hjemmebane klarte vi knapt og produsere en sjanse, i kveld ble vi i perioder rundspillt. Som sagt så er resultatet bra isolert sett, men når man ser forbi resultatet så var det ikke mye positivt

Link to comment
Share on other sites

Isolert sett så var dette et greit resultat, men når man leder 2-0 så forventer man at laget skal klare å holde på den ledelsen, men dengang ei..

 

Vi gidder rett og slett ikke å spille fotball i store deler av andreomgang og særlig Wilshere og Cazorla ble veldig slitne etterhvert som klokken tikket over 60 minutter. Podolski (minus det gule kortet) så man absolutt ingenting av etter pausen. Schalke lå høyt og presset, men i lange perioder var marginene på vår side.. dessverre så var ikke Wenger noe ivrig til å endre litt på taktikken sin og prøve å spille igjennom Walcott eller Podolski i bakrom for å prøve å vinne kampen med en 3-1 punktering når disse gigantiske rommene åpnet seg gang på gang. Ei heller følte han for å bytte Cazorla og Podolski rett før kampen var omme.

 

I dag er det ikke 1 poeng vunnet, men 2 poeng tapt i mine øyne. Et greit resultat som sagt isolert sett, men veldig skuffet etter å ha ledet 2-0.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...