Jump to content

2012.11.06 Schalke 04 B


49 unbeaten

Recommended Posts

Både Ramsey, OX, Gervinho og Walcott ute med skade/sykdom er rett og slett utrolig! 4 av spillerne våre som denne sesongen har blitt brukt på vingen, selvsagt med ulikt hell. Da håper jeg virkelig at Wenger endrer formasjonen litt og spiller med to spisser siden vi ikke har kantspillere lengre som kan komme til innlegg eller klarer selv å jobbe seg inn i boksen til målsjanser. Håper og krysser fingrer og tær for dette laget i morgen da:

4-4-1-1

Mannone

Jenkinson - Mertesacker - Koscielny - Sagna

Cazorla - Coquelin - Arteta - Arshavin

Giroud

Chamakh

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 181
  • Created
  • Last Reply

49 unbeaten: Hvis vi først skal spille en 4-4-1-1 så syntes jeg virkelig at Podolski burde få en sjanse på topp sammen med Giroud. Til tross for at han ikke har prestert eller virket spesielt engasjert i det siste. Chamakh er en grei spiller, men Podolski i den posisjonen har noe spesielt. En matchvinner rett og slett.

Link to comment
Share on other sites

Deg om det. Jeg har lyst til å gi Chamakh en mulighet for et toppet lag igjen og ikke bare i ligacupen. Han har i de to cupkampene virket veldig spillelysten og jobbet utrettelig gjennom 120 minutter mot Reading som toppet seg med to herlige og viktige scoringer. Jeg er klar over at Podolski passer bedre i en slik hengerolle, men da får han vise litt innsats først...

Link to comment
Share on other sites

Syntes Chamakh var svak mot Coventry og veldig svak i 90 minutter mot Reading før han kom mer til live i ekstraomgangene. Podolski viste mye innsats og vilje de første 5-6 kampene han spilte for klubben, men engasjementet og innsatsen har virkelig forduftet den siste tiden. Mulig at han burde bli droppet i en kamp eller to, men han har generelt sett mer kvalitet i seg enn hva Chamakh har syntes jeg. Pluss at det laget der oser det ikke akkurat mål av. Chamakh har 2 mål på over 1 år mens Giroud står med 3 så langt (2 i cupen og 1 i ligaen).

Link to comment
Share on other sites

The Mirror har startet rykter rundt at Vermaelen skyves ut på venstrebacken i morgen mens Koscielny kommer inn sammen med Mertesacker. Usikker på det er vårt beste alternativ...

 

Da får vi iallefall vårt beste midtstopperpar på plass

Link to comment
Share on other sites

The Mirror har startet rykter rundt at Vermaelen skyves ut på venstrebacken i morgen mens Koscielny kommer inn sammen med Mertesacker. Usikker på det er vårt beste alternativ...

Det må i allefall endringer til på backen fordi Santos har ingenting der og gjøre. Tror samtlige supportere fryktet Valencia mot Santos i United kampen og det viste seg jo å være velbegrunnet. Svakt av Wenger og allikevel stole på Santos i det oppgjøret. Har mine tvil om det skjer igjen. Blir det ei backrekke med Sagna-Per-Kos-Vermaelen så forventer jeg at både Arshavin og Cazorla er med fra start. Når vi er såpass baktunge så må det inn litt kreativitet framover ellers kommer det å gå trått.

 

Tenk om Wenger hadde turt å spille med Giroud/Podolski på topp der Podolski ligger litt bak Giroud. Cazorla og Arshavin på kantene. Wilshere og Arteta sentralt. Det bør i allefall gjøres noen grep fordi vi produserer jo knapt en målsjanse om dagen

Link to comment
Share on other sites

At man dropper Santos etter de kampene han har hatt i det siste kan jeg skjønne, men at Vermaelen skal komme inn på backen og gjør oss mer solide har jeg ingen tro på. Det var et par spillere som var svakere enn Santos på OT og det var kapteinen og en viss tysker. Coquelin eller Sagna på venstrebacken tror jeg vil være bedre alternativer.

Link to comment
Share on other sites

At man dropper Santos etter de kampene han har hatt i det siste kan jeg skjønne, men at Vermaelen skal komme inn på backen og gjør oss mer solide har jeg ingen tro på. Det var et par spillere som var svakere enn Santos på OT og det var kapteinen og en viss tysker. Coquelin eller Sagna på venstrebacken tror jeg vil være bedre alternativer.

Jeg sa ikke at vi blir mer solide, men vi blir mer baktunge og da må man ha kreativitet og fart framover. Må jo f.eks gå an å starte med to spisser når man har en backrekke med 3 stoppere og en av PL's beste høyrebacker

Link to comment
Share on other sites

Jeg sa ikke at vi blir mer solide, men vi blir mer baktunge og da må man ha kreativitet og fart framover. Må jo f.eks gå an å starte med to spisser når man har en backrekke med 3 stoppere og en av PL's beste høyrebacker

 

Mitt innlegg var ikke på hva du sa Castor, men tankegangen fra Wenger om å droppe Santos for Vermaelen bare. :P

 

Men, er enig der. Hvis Santos droppes og vi har 3 stoppere og Sagna baki der så burde det være mulig å ha to spisser i en 4-4-1-1 formasjon f.eks., men jeg tviler sterkt på at Wenger har baller nok til å prøve på seg noe slikt lenger.

Link to comment
Share on other sites

Veldig usikker.

 

Vil tabbene bakover fortsette? Vil vi skape noe framover? Vil vi spille for et poeng (selv om vi ikke mestrer det)?

 

Tipper vi stiller likt som på OT og at Walcott/ Arshavin kommer inn for Ramsey.

 

Produserer vi to skudd på mål i løpet av 90 minutter vil det være en klar forbedring fra hjemmekampen, men det er vel ingen tvil om at dette er gruppespillets tøffeste kamp.

 

Jeg personlig har ingen forventinger til kampen. Slik har det på mange måter blitt, ingenting overrasker meg lengre. Her kan vi slå til med en solid bortekamp og vinne 0-2 eller gå helt i oppløsning og tape 4-0, vi har sett det MANGE ganger før.

 

Jeg sitter uansett klistret til skjermen! Lykke til!

Link to comment
Share on other sites

Jeg er veldig utrygg på forsvaret vårt i morgen. Per og Sagna er bankers naturligvis, men de to andre posisjonene? Blir vi så fryktelig styrket av å sette inn Koscielny for Vermaelen? Jeg er hvertfall av den oppfatning at Koscielny er en veldig klønete spiller som fort kunne gjort den feilen Verm gjorde mot Utd. Mot Reading var han absolutt ikke overbevisende selv om han gjorde det godt igjen med en fin heading.Vermaelen er, i mine øyne, den aller beste stopperen vi har når han er på sitt beste og ikke føkker opp sånn som han gjorde sist. Så mitt spm er... Er det så veldig mye tryggere å bruke Koscielny? Jeg tviler...

 

Når det gjelder venstrebacken vil jeg mye heller ha Vermaelen enn Santos, og dette fordi Vermaelen er en bedre forsvarsspiller. Helst Sagna eller Coq, though.

Link to comment
Share on other sites

Veldig usikker.

 

Vil tabbene bakover fortsette? Vil vi skape noe framover? Vil vi spille for et poeng (selv om vi ikke mestrer det)?

 

Tipper vi stiller likt som på OT og at Walcott/ Arshavin kommer inn for Ramsey.

 

Produserer vi to skudd på mål i løpet av 90 minutter vil det være en klar forbedring fra hjemmekampen, men det er vel ingen tvil om at dette er gruppespillets tøffeste kamp.

 

Jeg personlig har ingen forventinger til kampen. Slik har det på mange måter blitt, ingenting overrasker meg lengre. Her kan vi slå til med en solid bortekamp og vinne 0-2 eller gå helt i oppløsning og tape 4-0, vi har sett det MANGE ganger før.

 

Jeg sitter uansett klistret til skjermen! Lykke til!

Usikker jeg også, aner ikke hva jeg skal forvente. Dette er en litt uvant situasjon for oss, ettersom vi sjeldent/aldri roter det til i hjemmekampene i gruppespillet (noe vi gjorde i år).

 

Håper vi er kyniske og forsiktige i kveld, og fokuserer på å minske antall målsjanser Schalke får. Kanskje kan vi skvise ut en seier ala Marseille borte i fjor.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er veldig utrygg på forsvaret vårt i morgen. Per og Sagna er bankers naturligvis, men de to andre posisjonene? Blir vi så fryktelig styrket av å sette inn Koscielny for Vermaelen? Jeg er hvertfall av den oppfatning at Koscielny er en veldig klønete spiller som fort kunne gjort den feilen Verm gjorde mot Utd. Mot Reading var han absolutt ikke overbevisende selv om han gjorde det godt igjen med en fin heading.Vermaelen er, i mine øyne, den aller beste stopperen vi har når han er på sitt beste og ikke føkker opp sånn som han gjorde sist. Så mitt spm er... Er det så veldig mye tryggere å bruke Koscielny? Jeg tviler...

 

Når det gjelder venstrebacken vil jeg mye heller ha Vermaelen enn Santos, og dette fordi Vermaelen er en bedre forsvarsspiller. Helst Sagna eller Coq, though.

Vermaelen gjør like mange tabber som Kosc i løpet av en kamp. Han er en tikkende bombe til tider og sliter veldig med posisjoneringen. Kampen mot United var ikke unik, jeg har påpekt dette siden han kom til oss. Han redder seg inn på innsats og duellstyrke til tider, men når han møter sterke og raske spisser så er han helt ute å kjøre.

I de kampene han vikarierte på venstre back i fjor var han fullstendig ubrukelig. Han var feilposisjonert og bidro verken fremover eller bakover. Han er i mine øyne et langt dårligere alternativ enn Santos

 

Man kan forresten se om igjen sjansene til United i kampen på lørdag og telle hvor mange som kom i midten og hvor mange som kom på venstre siden vår. Er ikke sikker på at Santos (som ikke fikk mye støtte fra Poldi eller Vermaelen..) kommer dårligst ut

Link to comment
Share on other sites

snapback.png49 unbeaten, on 06 November 2012 - 12:50 PM, said:

 

Kampen er i dag, så hva forsvaret foretar seg i morgen er ganske likegyldig. ;)

 

 

Der var det du som tok meg, gitt. Bra noen følger med! :P

 

 

Vermaelen gjør like mange tabber som Kosc i løpet av en kamp. Han er en tikkende bombe til tider og sliter veldig med posisjoneringen. Kampen mot United var ikke unik, jeg har påpekt dette siden han kom til oss. Han redder seg inn på innsats og duellstyrke til tider, men når han møter sterke og raske spisser så er han helt ute å kjøre.

I de kampene han vikarierte på venstre back i fjor var han fullstendig ubrukelig. Han var feilposisjonert og bidro verken fremover eller bakover. Han er i mine øyne et langt dårligere alternativ enn Santos

 

Man kan forresten se om igjen sjansene til United i kampen på lørdag og telle hvor mange som kom i midten og hvor mange som kom på venstre siden vår. Er ikke sikker på at Santos (som ikke fikk mye støtte fra Poldi eller Vermaelen..) kommer dårligst ut

 

 

 

Helt enig i at Vermaelen gjør fryktelig mye rart, men poenget mitt er at jeg mener at Koscielny gjør vel så mye, som f.eks kampen mot Chelsea hvor han var direkte skyld i begge målene i mot. Når det er sagt har ikke Vermaelen imponert i det siste, min bekymring er bare at Kos ikke kommer til å gjøre det noe bedre.

 

På venstrebacken er jeg enig i at Vermaelen sleit med posisjoneringa i fjor, og bidragene offensivt var det få av. På en annen side syns jeg Santos har vært så svak i de siste kampene at han ikke fortjener å starte mot Farfan og co ikveld. Jeg tror dog ikke Verm på venstreback blir noe særlig bedre, derfor jeg skriver at jeg aller helst vil ha Sagna - og etter det igjen Coquelin.

Link to comment
Share on other sites

Vermaelen gjør like mange tabber som Kosc i løpet av en kamp. Han er en tikkende bombe til tider og sliter veldig med posisjoneringen. Kampen mot United var ikke unik, jeg har påpekt dette siden han kom til oss. Han redder seg inn på innsats og duellstyrke til tider, men når han møter sterke og raske spisser så er han helt ute å kjøre.

I de kampene han vikarierte på venstre back i fjor var han fullstendig ubrukelig. Han var feilposisjonert og bidro verken fremover eller bakover. Han er i mine øyne et langt dårligere alternativ enn Santos

 

Man kan forresten se om igjen sjansene til United i kampen på lørdag og telle hvor mange som kom i midten og hvor mange som kom på venstre siden vår. Er ikke sikker på at Santos (som ikke fikk mye støtte fra Poldi eller Vermaelen..) kommer dårligst ut

Var på OT og jeg må si jeg holder en knapp på Santos. Usikker i samtlige situasjoner og det skal vel sies at det ikke er den enkleste oppgaven å spille stopper når du hele tiden må forholde deg til katastrofen som har plassen til venstre for deg. Tabben som Hummels gjorde mot italia gjorde Santos konsekvent hele tida. Var faktisk så ille at selv United supporterne var oppgitt på våre vegne

Link to comment
Share on other sites

Helt enig i at Vermaelen gjør fryktelig mye rart, men poenget mitt er at jeg mener at Koscielny gjør vel så mye, som f.eks kampen mot Chelsea hvor han var direkte skyld i begge målene i mot. Når det er sagt har ikke Vermaelen imponert i det siste, min bekymring er bare at Kos ikke kommer til å gjøre det noe bedre.

 

Koscielny viste forrige sesong at han er en bedre midtstopper enn Vermaelen når han får spille fast over tid (noe de fleste fotballspillere har behov for for å kunne opprettholde flyt og selvtillit). Vermaelen har stort sett spilt hver eneste kamp denne sesongen, så han kan ikke klage på mangel på kamptrening. koscielny i form har i mine øyne flere strenger å spille på enn hva Vermaelen har.

Link to comment
Share on other sites

Kos og Vermaelen er meget god når de er i form, men fryktelig klønete og rotete når de ikke er i så god form. Sånn sett er de veldig like spillere.

Vermaelen var jo strålende i sin første sesong for Arsenal og også i perioder før og etter langtidskaden, men hva som har skjedd med han denne sesongen er bare merkelig. Ikke til å kjenne igjen.

Takler han ikke kapteinsrollen? Oser ikke akkurat selvtillit nå til dags.

Koscielny vet man aldri hvor man har. Alt fra glimrende til horribel fra kamp til kamp. Har nok en del å si hvem vi møter også. Sliter mer mot de beste lagene innimellom.

Foreløpig er Per klart mest stabilt tross sine begrensninger i tempo og ballbehandling. En skade på han så kan dette bli veldig ustabilt..

I denne kampen foretrekker jeg Vermaelen fremfor Santos på venstreback. Er heller ikke fremmed for tanken med Jenkinson på høyreback og Sagna på venstre. Ikke ideelt men..

 

Viktig å holde tett bakover, men uansett hvordan vi mønstrer det forsvaret er det tempo og presisjon med ball offensivt som skal til for å gi oss poeng i denne kampen.

Det har ikke akkurat vært imponerende de siste kampene.

 

Er helt enig i hva Castor sa:

"Tenk om Wenger hadde turt å spille med Giroud/Podolski på topp der Podolski ligger litt bak Giroud. Cazorla og Arshavin på kantene. Wilshere og Arteta sentralt. Det bør i allefall gjøres noen grep fordi vi produserer jo knapt en målsjanse om dagen"

Ja, hvorfor ikke? Husker jeg ikke feil kjørte vi på med to spisser et stykke uti kampen mot Reading og selv om det var Giroud/Chamahk synes jeg vi fikk mye mer trykk foran mål.

Er det bekreftet om Theo spiller eller ikke? Temmelig sikker på han starter hvis han er frisk nok. Ikke akkurat overflod av kantspillere tilgjengelig.

 

Jeg tror vi får det tøft. Schalke er et godt lag og har spisser og kantspillere som fort lager trøbbel for oss.

På tide med en opptur nå, men får vi poeng skal vi være godt fornøyd.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...