Jump to content

2012.11.06 Schalke 04 B


49 unbeaten

Recommended Posts

  • Replies 181
  • Created
  • Last Reply

Alt opp til 4-0 er en farlig ledelse med Arsenal i aksjon. Ett poeng borte mot Schalke er bra. Ikke fantastisk, men bra. Kveldens mest gledelige er for meg likevel at Man City er på vei ut. Første hinder, igjen. Unner dem intet godt.

Støtter meg til den, men savner virkelig kvelder der Arsenals resultater er høydaren

Link to comment
Share on other sites

Er på linje med bjervell. Et skritt i riktig retning

dette.

Vi har vel flere målsjanser i denne kampen enn vi har

hatt på 3 kamper. En av grunnene er Walcott.

La han få sjansen på topp sammen med Giroud.

Er litt redd for den holdningen. Det var så mye å sette fingeren på i denne kampen at dersom spillerene tenker "job well done" så vil ikke jeg kalle det et steg i riktig retning

Link to comment
Share on other sites

Klart steg i riktig retning. At Schalke kjører andre er helt greit. De skaper noe, men ikke mer enn hva man kan forvente. Gode overganger til tider og Walcott en trussel hele veien. At han treffer skotuppen til keeper på slutten er bare tilfeldigheter og ørsmå marginer.

 

Vi gir bort kampen på overtid av første. Cazorla mister ballen med 30 sek igjen på klokken og vi blir tatt på en kontring.. Helt utilgivelig og elendig av både Cazorla og Sagna som slipper Huntelaar.

Det må bli vanskelig når man stadig gjør slike barnehagefeil..

 

Mål nr to er igjen dårlig fra Sagna. Ligger i 4-5-1 og slipper Affalay helt fri til å slå et upresset innlegg. Vermaelen gjorde som han alltid gjør når han spiller back; havner midt i mellom og har ikke kontroll på verken ball, mann eller sone.

 

Forøvrig er jeg fornøyd med Giroud og Poldi i perioder. Kosc og Per gode sammen Mannone. Walcott en trussel hele veien og virker bedre trent enn på lenge.

Wilshere og Cazorla burde blitt tatt ut tidlig i andre. Begge var fryktelig svake og mistet ballen samt valgte feil på utallige muligheter til kontringer. Arshavin kunne tredd Walcott gang på gang i blinde fra Cazorlas posisjon i går. Nå må han snart få sjansen.

Link to comment
Share on other sites

jo da, det var et skritt i riktig retning, men laget har fortsatt en laaang vei å gå. Og det mest bekymringsverdige er at de nok en gang surrer med "basics", det som vinner fotballkamper: Taktikk, kynisme, konsentrasjon. Her var det ingen forbedring å spore. For selv om resultatet var relativt rettferdig, og 2-0 ledelsen var mildt sagt flatterende, når sjansen først bød seg burde den vært bedre forvaltet. Men som vanlig roter man seg bort. På sedvanlig tåpelige vis. Et unødvendig balltap, og håpløs markering fører til reduseringen rett før pause, og ballwatching førte til at han som utliknet fikk stå helt alene.

Link to comment
Share on other sites

Er litt redd for den holdningen. Det var så mye å sette fingeren på i denne kampen at dersom spillerene tenker "job well done" så vil ikke jeg kalle det et steg i riktig retning

Vet ikke om jeg vil kalle det job well done, men så fryktelige vi har vært de siste kamper er det faktisk et

skritt i riktig retning.

Men det er uendelig mye å rette på.

Og ja jeg kunne tenkt meg en formasjonsendring til 4-4-2.

Jeg tror både Giroud og Walcott kunne passet bedre inn i et slikt system.

Pr idag så funker ikke det vi spiller nå ihvertfall.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...