Jump to content

2012.11.06 Schalke 04 B


49 unbeaten

Recommended Posts

Schalke 04 - Arsenal FC

Champions League, Veltins-Arena

Tuesday, November 06, 2012, 20:45

Kampen sendes på Viasat Motor HD

 

 

 

 

Starter en tråd tidlig etter dagens kamp på Old Trafford for å starte diskusjonen rundt hvem som skal starte borte mot Schalke og hvordan vi igjen skal klare å imponere i en kamp. Skal legge inn mer informasjon når vi nærmer oss kamp og Wenger gir en oppdatering på skadefronten.

 

Link til tippetråden

 

 

Spillerbørs til etter kampen

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 181
  • Created
  • Last Reply

Mitt ønskede lag vil være slik:

Mannone

Jenkinson - Mertesacker - Koscielny - Sagna

Ramsey - Coquelin - Cazorla

Arshavin

Chamakh - Walcott

 

Jenkinson har vist en glød og spillergløde i starten av sesongen som mange andre har manglet i sesonginnledningen, og må derfor inn i laget. Når Santos da i tillegg har en innsatsvilje som er langt over ferdighetene og gir vanskelige arbeidsoppgaver for resten av forsvarslinjen for å dekke rommet han etterlater blir han satt ut i denne kampen, og helst frem til Gibbs returnerer. Sagna har vist god form etter skadeoppholdet og har tidligere vikariert på venstresiden så han får den jobben. Mertesacker er vår klart beste midtstopper og selvskreven i laget. Vår kaptein derimot har hatt en rufsete sesong så langt som toppet seg med et par hårreisende innvolveringer som resulterte i mål til van Persie og gedigen målsjanse for Young. Koscielny startet sammen med resten av laget elendig borte mot Reading i midtuken, men spilte seg oppover utover i kampen og har ferdigheter som sammen med Mertesacker kan bli et komplett partnerskap.

 

På midtbanen så synes jeg det blir alt for mye tversoverpasninger og støttepasninger til stopperne. Arteta har for all del vært trygg og god, men jeg personlig skulle likt og sett han mer direkte i spillestilen. Wilshere er en slik spiller, men siden han forsatt driver å bygge seg opp etter skaden tviler jeg han starter denne kampen. I stedet putter jeg inn Coquelin som får et ansvar kun for det defensive og gi ballen videre til nærmeste medspiller. På hver sin side av seg vil han få Ramsey og Cazorla. Ramsey har levert absolutt brukbart på kanten de gangene han har blitt satt til det - med tanke på at han ikke er kantspiller så klart - og får nå prøve seg i sin favorittrolle. Cazorla er "hjernen" i laget, men har blitt passet godt på av motstanderens defensive spiller og fått lite rom til å briljere. Ved å trekke han tilbake i banen håper jeg han får mer tid og plass til å få ut potensialet sitt. Foran disse tre MÅ Arshavin få sjansen etter et par gode innhopp og kampene i Capital One Cup tatt i betraktning. Med han og Cazorla sammen på banen vil vi få en spiller ekstra som kan gjøre "det store ekstra", og noe som gjør det vanskeligere for Schalke å stoppe kreativiteten i laget vårt.

 

På topp ble jeg imponert av arbeidsinnsatsen til Chamakh mot Reading der han gjennom samtlige 120 minutter jobber over et stort område på banen og tar med midtstopperne på flere løpeturer enn hva Giroud klarer. Når han da i tillegg putter to herlige mål har han fortjent en ny sjanse på et toppet lag og ikke bare i "mikke mus cupen". Samme med Walcott som med hattrick og en uforutsigbarhet og fart som ingen andre spillere i troppen kan kopiere tror jeg dette partnerskapet kan ryste tyskerne tirsdag.

 

Nå er jeg lei av den samme stilen hver eneste kamp fra Wenger. Kan denne meritterte og respekterte manageren virkelig ha gått seg så fast i en blindgate at han ikke finner veien tilbake til storhetstiden med hurtige overganger og knallhard jobbing? Dette laget jeg setter opp her med begrunnelser er ikke bare noe jeg håper på, men jeg forventer faktisk at han skal ta store grep og igjen vise seg verdig legendestatusen han har opparbeidet i klubben gjennom 16 år med oppturer og nedturer.

Link to comment
Share on other sites

Liker lagoppstillingen, mr. 49. Vil dog ha Wilshere fra start, uavhengig av hvordan det gikk mot United i dag, da alle over hele fjøla var dårlige, med et par unntak. Coquelin vil jeg ha på backen, og Wilsh inn bak sammen med Arteta. Grunnen til at jeg kjører denne vanlige formasjonen er at jeg er skåsikker på at det er den formasjonen "uforutsigbare" Wenger kommer til å kjøre på tirsdag. Med Walcott, Arshavin og Cazorla der fremme burde det iallfall ikke skorte på innlegg.

Jeg syns dog at Giroud bør få sjansen til å spille fra start - såfremt vi spiller med vinger som faktisk har ferdighetene til det. Tror Cazorla kan lage mye helvete ute på kanten også, men antar jo at de kommer til å bytte posisjoner ganske hyppig. Det blir uhyre viktig for både Wenger og resten av gutta og vise seg fram nå.

Mannone

Sagna - Mertesacker - Kosc - Coquelin

Wilshere - Arteta

Walcott - Arshavin - Cazorla

Giroud

Link to comment
Share on other sites

Liker lagoppstillingen, mr. 49. Vil dog ha Wilshere fra start, uavhengig av hvordan det gikk mot United i dag, da alle over hele fjøla var dårlige, med et par unntak. Coquelin vil jeg ha på backen, og Wilsh inn bak sammen med Arteta. Grunnen til at jeg kjører denne vanlige formasjonen er at jeg er skåsikker på at det er den formasjonen "uforutsigbare" Wenger kommer til å kjøre på tirsdag. Med Walcott, Arshavin og Cazorla der fremme burde det iallfall ikke skorte på innlegg.

Jeg syns dog at Giroud bør få sjansen til å spille fra start - såfremt vi spiller med vinger som faktisk har ferdighetene til det. Tror Cazorla kan lage mye helvete ute på kanten også, men antar jo at de kommer til å bytte posisjoner ganske hyppig. Det blir uhyre viktig for både Wenger og resten av gutta og vise seg fram nå.

 

Dette er jeg også skråsikker på at han vil fortsette med, men hele innlegget mitt var ment med hva jeg ønsker og forventer skal skje. Inne i Wengers hode vil nok 10 av de 11 spillerne som startet i dag også starte mot Schalke, med Walcott som eneste bytte for Ramsey. Gjør han det faller min siste rest av tro på at han kan snu dette bort uansett kamputfall...

 

Edit: I tillegg kan vi ved å ha Walcott på topp sammen med Chamakh/Giroud slå lange baller av og til for å ikke bli ensidige i spillestilen og enkle og forsvare oss mot. Fra en kantposisjon vil han ikke få muligheten til å utnytte duellstyrken til Chamakh/Giroud og de ballene som de vinner eller som stopperne ukontrollert flikker videre, eller den muligheten å jage bakromspasninger fra Cazorla/Arshavin.

Link to comment
Share on other sites

KIP ‏@Established1886

Szczesny's fit for Schalke. Gibbs 75/25. If not he'll be back for Fulham. Diaby has vanished #Arsenal

Aner ikke hvem fyren er, og/eller om han er pålitelig. Regner med Szczesny går rett inn på laget. Det samme gjør Gibbs om han blir klar i tide.

 

Vi må ha poeng i denne kampen. Både en ekkel og uvant situasjon å være i. Tragisk om vi ryker ut av CL nå. (Om vi skulle ryke ut, håper jeg vi ender på 4. plass i gruppa, så vi slipper ymykelsen av å være med i EL).

Link to comment
Share on other sites

Mitt ønskede lag vil være slik:

Mannone

Jenkinson - Mertesacker - Koscielny - Sagna

Ramsey - Coquelin - Cazorla

Arshavin

Chamakh - Walcott

 

Som deg vil jeg gjerne se en endring i formasjon, men jeg ville helst sett denne formasjonen (og laget):

Mannone

Jenkinson - Mertesacker - Koscielny - Sagna

Arteta

Cazorla - Arshavin - Wilshere

Walcott - Giroud

Trolig ikke Wilshere sin optimale posisjon, men mtp. at Arshavin i teorien vil ligge hakket lenger fremover så vil Cazorla og Wilshere kunne trekke både litt innover og utover.

 

Forøvrig hvis Szczesny og Gibbs begge to er 100% friskmeldt og ikke står i fare for å slå opp en eventuell skade ser jeg helst begge to inn for henholdsvis Mannone og Jenkinson/Sagna i dette laget her.

Link to comment
Share on other sites

Så lenge Vermaelen får jeg en kamp på benken og Walcott en kamp som spiss sammen med Chamakh/Giroud skal jeg være fornøyd. Alternativene på midtbanen er ørsmå, men Arshavin må det ryddes plass til, enten på bekostning av Ramsey eller Podolski. I formasjonen din Stefan, tror jeg vi kan bli enda mer utsatt for kontringer siden Arteta dessverre ikke er rask nok i sideforskyvningene og som bakerste playmaker blir det stor fare når han mister ballen - selv om det skjer svært sjelden.

Link to comment
Share on other sites

Så lenge Vermaelen får jeg en kamp på benken og Walcott en kamp som spiss sammen med Chamakh/Giroud skal jeg være fornøyd. Alternativene på midtbanen er ørsmå, men Arshavin må det ryddes plass til, enten på bekostning av Ramsey eller Podolski. I formasjonen din Stefan, tror jeg vi kan bli enda mer utsatt for kontringer siden Arteta dessverre ikke er rask nok i sideforskyvningene og som bakerste playmaker blir det stor fare når han mister ballen - selv om det skjer svært sjelden.

 

Egentlig så er denne formasjonen prikk lik din, men jeg har "satt" ned Arteta som en utpreget defensiv midtbanespiller da jeg føler vi trenger en slik spiller som gjør den jobben. Arteta har vært knallgod på den hele sesongen egentlig, men mot lag som United o.l. så går det nok dessverre kanskje litt for fort for han. Han blir litt treg når tempoet er såpass høyt som du påpeker, men i motsetning til formasjonen din hvor du viser at Arshavin er en utpreget offensiv spiller så har jeg egentlig bare prøvd å påpeke at Arteta er en utpreget defensiv spiller som ligger dypt som f.eks. Buquets i Barcelona. :)

Link to comment
Share on other sites

Derfor jeg ønsker å prøve Coquelin i den formasjonen siden han er litt mer utpreget som defensiv spiller. Da tenker jeg på større bevegelighet og tempo i beina først og fremst. Selvfølgelig vil ikke han bli en ballspiller som Arteta med rundt 100 pasninger hver kamp, men med Ramsey, Cazorla og Arshavin på siden og foran seg behøver vi ikke enda en spiller som har de kvalitetene.

 

Så har man jo det faktum at man kan velge spillere etter motstanderen. En Arteta er å foretrekke mot lag hvor vi vil være overlegne, mens Coquelin kan være å foretrekke mot lag som spiller med mellomromsspillere som f. eks Rooney, Mata/Hazard/Oscar, Aguero/Silva etc.

Link to comment
Share on other sites

Der kan jeg være veldig enig med deg. Arteta har ikke gjort det dårlig eller noe slikt, men han passer som regel dårlig i en slik posisjon mot lag hvor vi skal jage ball o.l., men ser han heller fremfor Ramsey som jeg syntes har vært veldig svak bortsett fra City kampen og innhoppet mot Montpellier.

 

Uansett hvordan vi stiller opp så vil jeg helst se Arshavin og Walcott fra start. Arshavin som offensiv midtbane og Walcott som spiss er å foretrekke, men de vil uansett heve laget om de spiller på hver sin kant.

Link to comment
Share on other sites

Der kan jeg være veldig enig med deg. Arteta har ikke gjort det dårlig eller noe slikt, men han passer som regel dårlig i en slik posisjon mot lag hvor vi skal jage ball o.l., men ser han heller fremfor Ramsey som jeg syntes har vært veldig svak bortsett fra City kampen og innhoppet mot Montpellier.

Ideelt sett så skulle vi hatt en skadefri Diaby på midtbanen i denne formasjonen siden han har et steg og driv som er eksepsjonelt godt når han har dagen, og en fysikk som er overlegen nesten samtlige i troppen. Eneste problemet er at dette skjer maks 2 ganger i løpet av året grunnet skadeforfølgelsen og svingninger.

Link to comment
Share on other sites

Ideelt sett så skulle vi hatt en skadefri Diaby på midtbanen i denne formasjonen siden han har et steg og driv som er eksepsjonelt godt når han har dagen, og en fysikk som er overlegen nesten samtlige i troppen. Eneste problemet er at dette skjer maks 2 ganger i løpet av året grunnet skadeforfølgelsen og svingninger.

 

Don't get me started on Diaby.. :P

 

Har gitt han opp for et par år siden nå. Ikke fordi talentet ikke er der, men fordi han hemmer laget vårt. Wenger har flere ganger brukt Diaby som en unnskyldning for å ikke kjøpe en midtbanespiller av samme "mould" som Diaby og/eller Song fordi Diaby "er på vei tilbake". Som sagt så vil jeg heller ha en spiller som muligens ligger på 85-90% av toppnivået til Diaby, men som er tilnærmet skadefri og stabil. For laget sin del så hadde det vært en vanvittig forsterkning kontra de 2-3 kampene i året (hvis engang det) som Diaby klarer å spille i høyt nivå på.

Link to comment
Share on other sites

Der er vi helt enige faktisk! Derfor jeg sa ideelt sett en skadefri Diaby, men siden det aldri skjer så tar han bare opp en plass i troppen som kunne vært brukt på en spiller som kunne bidratt.

 

Som jeg sa en gang om Diaby: "Jeg har større tro på at Messi ender opp i Arsenal fremfor at Diaby noensinne vil holde seg skadefri". :P

Link to comment
Share on other sites

Veldig usikker på hva lag vi bør sende ut denne gangen. Vi har spillere som underpresterer,ikke er gode nok,

og spillere som spiller i posisjone de ikke passer til

Få inn Jenkinson igjen i backrekken. En stå på vilje som er mangelvare i laget nå;. Greit Sagna kommer inn i

en uvant posisjon men han behersker det.

 

Jeg ville prøvd dette:

 

Mannone

 

Jenkinson Per Kos Sagna

 

Wilshere Arteta Cazorla

 

Arshavin

 

Walcott Giroud

 

Blir nok samme laget som lørdag Wenger sender utpå tenker jeg...med samme resultat.

Link to comment
Share on other sites

Det ville hjulpet oss stort om Gibbs kom tilbake. Kanskje Podolski hadde begynt å fungere igjen også. Men jeg tviler på at han er tilbake til tirsdag og vi bør ikke risikere han om han ikke er 100%. Mener også at Wilshere bør hviles da han ikke bør spille kamper så tett på hverandre etter å ha vært så lenge ute. Vermaelen og Podolski bør begge starte på benken.

Er enig i at det ville vært kjekt å se en annen formasjon siden vi sliter så voldsomt med å få til noe trykk slik vi spiller for tiden, men har ikke noe tro på at Wenger kommer til å gjøre noe der. Uansett ønsker jeg å se både Arshavin og Walcott fra start da de skapte mye mot Reading, og har satt fart på laget når de har kommet inn mot både QPR og Manure. Dersom Wilshere hviles så har jeg mest tro på at Ramsey kommer inn sentralt. Virker som Wenger har rangert spillerne og Ramsey er foran Coquelin i køen. Coquelin er jo også god på back og jeg mener at han bør starte i stedet for Santos

 

WS

Sagna - Mertesacker - Kocielny - Coquelin

Ramsey - Arteta

Walcott - Arshavin - Cazorla

Giroud

 

Vil gjerne se Arshavin sentralt og Cazorla på siden. Tror begge vil nyte godt av det og skape mye og sette opp både Giroud og Walcott med gode sjanser. Walcott kan gjerne spille på siden for min del, men med en litt mer offensiv posisjon enn vanlig. Altså legges igjen høyere i banen når vi har dødball mot og med Cazorla og eller Arshavin i mellomrommet til å spille han gjennom dersom vi vinner duellene i mot.

 

Det viktigste er uansett formasjon og spillere at vi får i gang et høyere tempo i spillet vårt og slutter å gi bort sjanser i mot!!

Link to comment
Share on other sites

Da blir det nok dette laget:

Mannone

Sagna - Mertesacker - Koscielny - Santos

Arteta - Wilshere

Walcott - Cazorla - Podolski

Giroud

 

 

Håper derimot på dette laget (men klarer ikke å håpe på et formasjonsbytte):

Mannone

Jenkinson - Mertesacker - Koscielny - Sagna

Coquelin - Wilshere

Walcott - Arshavin - Cazorla

Giroud

Link to comment
Share on other sites

Walcott var syk i natt ja.. jaja så flott da.

 

Da håper jeg på dette laget:

Mannone

Jenkinson - Mertesacker - Koscielny - Sagna

Coquelin - Wilshere

Cazorla - Arshavin - Santos

Giroud

 

Hvis Podolski starter denne kampen på kant så ser jeg ikke noe håp i tunnelen for Wenger. Santos på kanten er ikke noe jeg egentlig liker, men han er bedre enn tyskeren. Ellers kan alltids Arshavin bli flyttet ut på venstre mens Wilshere går opp som offensiv midtbane og Arteta spiller ved siden av Coquelin.

 

Vermaelen og Podolski er to spillere jeg virkelig ikke vil se fra start i morgen. Arteta er ikke en spiller jeg har satt ut fordi han har spilt dårlig eller noe slikt, men fordi jeg er redd tempoet blir for høyt for han i morgen. Elsker fyren, men høyt tempo når han spiller en utpreget defensiv rolle er som regel hans største svakhet dessverre.

Link to comment
Share on other sites

Vi har ikke sjans til å vinne en bortekamp uten Arteta.

 

Statistikken i fjor viste egentlig at vi ikke kunne vinne en kamp med Arteta verken det var hjemme eller borte.. :P

 

Men, det defensive arbeidet går uansett til Coquelin for mesteparten av tiden hvis han og Arteta spiller sammen så det burde jo gå greit uansett. Er så og si bombesikker på at Arteta blir å finne fra start. Blir regelrett sjokkert hvis han ikke er å finne i lagoppstillingen.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...