Jump to content

2012.04.21 Chelsea (H)


Maestro

Recommended Posts

Dårlig og dårlig.. Se på startoppstillingen en gang til. Det er meget gode fortballspillere på alle plasser

Godt på papiret, på banen derimot var det mye som var dårlig fra Chelsea sin side og. Angrepspillet og samhandlingen i laget var tidivs fryktelig dårlig.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 71
  • Created
  • Last Reply

1 poeng er så mye mer, enn et tap etter disse 90minuttene.

Begge lag tok få sjanser i store deler av kampen, og et tap kunne blitt meget sårbart for både Arsenal og Chelsea i serieslutten.

 

Chelsea har i sine siste 4 kamper: Qpr-hjemme, Newcastle-hjemme, Liverpool-borte, og Rovers-hjemme, og 10poeng vil ikke være et stort sjokk.

Arsenal har; Stoke-borte, Norwich-hjemme, og Wba-borte.

 

Vi har nå 7poengs ledelse på Chelsea, og jeg tviler meget sterkt på at de vil hente oss igjen. For min del; så tror jeg Chelsea ikke ville gamble for mye på Emirates, siden dette ene poenget kan gi dem 4.plassen. Newcastle har en tøff sesongavslutning, og spurs har begynt på lasagnen for flere uker siden.

- Eller har russeren trukket så mye i trådene de siste par dagene, for at han nå ser og tror på et mirakel i CL? Hvor ofte havner han i et slikt utgangspunkt, og har han gitt sin manager klar beskjed om at det er nå eller aldri....

Laguttaket var noe uventet.

 

Synes vi gjorde jobben, selv om forestillingen var noe tam. Savnet litt trykk fra begge lag.

 

RP7:

Det så jo ganske klart ut, som at Theo fikk en kraftig strekk. Hvilken gambling er det med tanke på forverring, å la han prøve disse ekstra minuttene som han gjorde? Hva tenker du om den sjansen de tok med tanke på skadeomfanget?

Link to comment
Share on other sites

Det er fortsatt ikke avgjort. Nå ligger Castle kun 3 poeng bak, med en kamp mindre spilt. Før kampen ikveld har Tottene en kamp mindre spilt, men ligger bare 6 poeng bak. Chelskij ligger 7 poeng bak med en kamp mindre spilt.

Alt ligger i våre hender, men jeg er fortsatt ikke overbevist. Vi har Stoke borte neste kamp, og der vet vi at alt kan skje, selv om Stoke ikke har noe særlig annet enn æren å spille for.

 

Castle flyr høyt om dagen, Tottene har hatt en elendig vårsesong så langt, men man vet aldri når det kan snu. Chelskij har kommet noenlunde tilbake i form igjen, noe seier over Barca på brua tyder på.

 

Jeg er fortsatt nervøs med tanke på 3. og 4. plassen. Absolutt ingenting er avgjort, og om spillerne tror de har 3. plassen i lomma allerede nå er jeg redd vi fort kan ende utenfor topp 4...

Link to comment
Share on other sites

Det blir et rotterace om tredje og fjerdeplassen. Vinner vi våre kamper er det i boks. Alle snubler og tar ikke alle poengene i sluttspurten. United og Shitty gjør opp om gullet når de møtes. Håper vi og Newcastle kamprer henholdsvis 3 og fjerde plassen

Link to comment
Share on other sites

Etter neste runde vil tabellen se ut slik (3.-6.plass): Arsenal 66, Newcastle 65, Tottenham 62, Chelsea 61.

Etter at hengekampene er unnagjort, ser det slik ut: Arsenal 66, Tottenham 65, Newcastle 65, Chelsea 64. Meget jevnt med andre ord.

 

Skulle Arsenal tape mot Stoke, er jeg redd det kan være kjørt. Må ha minst 5 poeng på siste 3!

Link to comment
Share on other sites

En kan gjerne kikke på terminlisten til de andre, men uansett hvordan vi snur og vender på det trenger vi poeng. Slik vi fremstår de siste kampene kan det bli tøft nok. Vi må få hevet oss vesentlig skal det bli noe i bag'en på Brittania. Heldigvis har vi for en gangs skyld ett ekstrapoeng i målforskjellen. Det gir oss et lite overtak.

Link to comment
Share on other sites

Som alle andre her inne så synes jeg det var en trasig forestilling idag,men er høvelig fornøyd med 1 poeng.

Hadde vi vært litt mer effektif forran mål så skulle nok Persie å kos tatt sine sjangser.

Ramsey skremmer meg,makan til somling å dårlig overblikk,mot et bedre å mer angrepsvillig lag så ville han alene sørget for 3 baklengs idag.

Nå håper jeg diaby kan holde seg skadefri og forhåpentligvis finne en god form i di resterende kampene,tror han kan bli en viktig mann siden vi blir å mangle noen sentrale spillere i de siste kampene.

 

var nu gode nyheter at spurs tapte mot QPR i dag :)

Link to comment
Share on other sites

Syns så absolutt ikke Ramsey gjorde en spesiell dårlig figur i dagens match. Hadde en dårlig start med noen farlige balltap, men han var langt fra alene på den fronten. Utover i andre omgangen spilte han meget bra. Dagens store skuffelse for min del var Chamberlain. Hadde håpet at han skulle gripe denne sjansen, når han i tillegg møter Boswinga, en back som ofte sliter defensivt. Og hva skjer med Van Persie egentlig? For et par måneder siden hadde han stått med minst to mål i dagens kamp, med de sjansene han skapte/fikk. Forøvrig er det betryggende å igjen se at Koscielny putter Torres i baklomma. Kos må være Torres verste motspiller.

Link to comment
Share on other sites

RP7:

Det så jo ganske klart ut, som at Theo fikk en kraftig strekk. Hvilken gambling er det med tanke på forverring, å la han prøve disse ekstra minuttene som han gjorde? Hva tenker du om den sjansen de tok med tanke på skadeomfanget?

Så sent i kampen virket det veldig rart at de lot ham fortsette. I følge Wenger ville de ta ham av med en gang, men Walcott ville selv fortsette. Han må ha trodd det var en liten krampe eller noe slikt, for spillerne er vanligvis veldig forsiktige når de kjenner antydning til stramming i hamstringen.

En ny aksjon kort tid etter gjør skaden litt verre, men jeg tror ikke det hadde gjort den store forskjellen. Han gir seg umiddelbart når han kjenner at det tar i låret og går selv av banen. Han hadde nok vært ute 3 uker uansett.

Det er sent i sesongen og dermed er muskulaturen også mer utsatt for små avrivninger. Strekker tidlig i sesong eller tidlig i kampen er som regel mye mer alvorlig enn de som kommer sent heldigvis. Theo vil være klar til EM og nå får han hvilt seg i form også. Synd for oss, bra for England.

Link to comment
Share on other sites

Syns så absolutt ikke Ramsey gjorde en spesiell dårlig figur i dagens match. Hadde en dårlig start med noen farlige balltap, men han var langt fra alene på den fronten. Utover i andre omgangen spilte han meget bra. Dagens store skuffelse for min del var Chamberlain. Hadde håpet at han skulle gripe denne sjansen, når han i tillegg møter Boswinga, en back som ofte sliter defensivt. Og hva skjer med Van Persie egentlig? For et par måneder siden hadde han stått med minst to mål i dagens kamp, med de sjansene han skapte/fikk. Forøvrig er det betryggende å igjen se at Koscielny putter Torres i baklomma. Kos må være Torres verste motspiller.

Enig i alt dette.

 

http://www.youtube.com/watch?v=YSMZGtOn0Hw

Link to comment
Share on other sites

Syns så absolutt ikke Ramsey gjorde en spesiell dårlig figur i dagens match. Hadde en dårlig start med noen farlige balltap, men han var langt fra alene på den fronten. Utover i andre omgangen spilte han meget bra. Dagens store skuffelse for min del var Chamberlain. Hadde håpet at han skulle gripe denne sjansen, når han i tillegg møter Boswinga, en back som ofte sliter defensivt. Og hva skjer med Van Persie egentlig? For et par måneder siden hadde han stått med minst to mål i dagens kamp, med de sjansene han skapte/fikk. Forøvrig er det betryggende å igjen se at Koscielny putter Torres i baklomma. Kos må være Torres verste motspiller.

 

Hva som skjer med RvP..kanskje at han har spilt mange kamper og vi har ingen back-up for han slik at han får hvile.

 

Syns også Ramsey får litt mye tyn. Han mista ballen pga uoppmerksomhet i 1 omgang og slikt bør han skjerpe seg på,

men syns ellers han var ok.

Midtbanen vårs generelt hadde generelt mange feilpasninger. Ikke tvil om at Arteta er savnet.

Ellers et viktig poeng vi fikk igår i en litt kjedelig kamp hvoe ingen lag har råd til å tape.

Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder Ramsey så var andreomgangen hans bedre enn første, men det er likevel ikke en spesielt god prestasjon av waliseren vår. Syntes spillet han er veldig preget av at han sliter med "spacial awareness" (finner ikke et godt norsk ord på det). Mister ballen fire ganger på samme måte i løpet av førsteomgangen alene og mot et bedre lag så ville særlig et (eller fler) av disse balltapene ført til en stor mulighet til motstanderlaget. Heldigvis var Chelsea såpass elendige fremover at vi ikke ble straffet, men dette har vært et problem med Ramsey lenge. Et annet eksempel på hans mangler når det kommer til å ha oversikt og overblikk for rommene rundt seg selv er i situasjoner hvor han skal ta ned ballen og virker noen ganger å tro at han har spillere tett oppi seg for deretter å stresse og nesten rote det til for seg selv, eller i andre situasjoner hvor han tar nesten for god tid.

 

Dog er det største problemet med Ramsey hvordan han spiller med lav intensitet. Gutten gjør alt i krabbefart. Der han burde bruke 1-2 touch før han sender ballen videre bruker han fort 5-6 osv.. Pasningsprosenten hans i går var god og der skal jeg ikke klage så altfor mye, men syntes han som oftest ødelegger mye av kontringsspillet og ødelegger mye av oppbygningsspillet vårt. F.eks. ved flere anledninger når han kunne sentre fort fremover så tar han 2-3 ekstra touch før han sentrer og da er rommet som var temmelig åpent allerede lukket. Dette gjentar seg flere ganger og gjør at Chelsea får en enklere jobb med å forsvare seg. Han er rett og slett ikke rask nok i tankegangen..

 

Ser tegn til "greatness" i Ramsey, men han har fortsatt en veldig lang vei å gå.

Link to comment
Share on other sites

Ramsey var regelrett ræva, håper han benkes til fordel for Chambo eller Benayoun resten av sesongen.

 

Førsteomgangen var horribel, men andreomgangen var bedre. Skulle dog ikke så mye til akkurat..

 

Benayoun på venstre, Gervinho på høyre. Diaby/Coquelin eller Chamberlain inn sentralt sammen med Rosicky og Song.

Link to comment
Share on other sites

Benayoun på venstre, Gervinho på høyre. Diaby/Coquelin eller Chamberlain inn sentralt sammen med Rosicky og Song.

Et av de svakere lagene vi har hatt å stille med i mine 10 år som aktiv Arsenalsupporter. Ramsey bruker for mange touch og skal gjøre det for fint, midtbanespilleren vår som er flinkest til å finne rom i banen og utnytte det, men siden sisteballen og avslutningene hans er elendige så drar han ikke nytte av det, synd, men sant.

Link to comment
Share on other sites

Fikk ikke sett kampen likevel, og som vanlig når jeg ikke får sett Arsenal blir det ikke seier. (Har til nå i sesongen bare gått glipp av kampene mot Liverpool og United i starten av sesongen, samt QPR borte) Jeg bør derfor gjøre mitt for å få sett de neste kampene. Virker derimot ikke som jeg jeg gikk glipp av så altfor mye, og 0-0 er et resultat vi kan leve med såfremt vi klarer å levere i de neste kampene. Hvordan klarte Diaby seg? Med en fortsatt formsvak Ramsey kan det være hendig å ha Diaby tilbake på lån fra skadene.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...