Jump to content

2012.04.21 Chelsea (H)


Maestro

Recommended Posts

PREMIER LEAGUE

21.04.2012

13.45

EMIRATES STADIUM LONDON

Kampen vises på TV2 PL HD1

 

 

 

 

 

På tide med kamptråd til kampen mot Chelsea imorgen.

 

Hjemmelagets 5 siste: 3-0-2

Wigan (H) 1-2

Wolves (B 0-3

Man City (H) 1-0

QPR (B 2-1

Aston Villa (H) 3-0

 

Bortelagets 5 siste: 3-2-1

Fulham (B 1-1

Wigan (H) 2-1

Aston Villa (B 2-4

Tottenham (H) 0-0

Man City (B 2-1

 

Chelsea kommer rett fra onsdagens hjemmekamp i CL mot Barcelona, der fikk de med seg ett meget god resultat, og har fortsatt mulighet til å avansere i CL. Barcelona kjørte store deler av kampen og jeg vil tro at flere Chelsea spillere fortsatt har kampen i beina etter å ha løpt etter ball store deler av de 90 minuttene.

 

Arsenal har til tross for hjemmetap mot Wigan hatt en god periode og tatt ett godt grep om 3. plassen. Wigan kampen var virkelig en strek i regningen, men vi er langt fra de eneste som har slitt med ett Wigan som kjemper med nebb og klør for å unngår nedrykk.

 

Sist vi møtte Chelsea ble det ett forykende oppgjør på Stamford Bridge som vi til slutt vant 5-3. La oss håpe på en reprise av denne kampen, som hadde alt.

 

Arsenal sliter som vanlig med skade på nøkkelspillere, siste mann ute er Arteta som ser ut til å være tapt for resten av sesongen, og blir en stor utfordring å dekke hullet etter.

 

Chelsea har etter hva jeg vet ingen spesielle skader og snakke om, men en tung kamp mot Barcelona på onsdag vil kunne føre til utskiftninger i mannskapet.

 

Jeg tipper Arsenal mønstrer følgende mannskap:

 

WS

Sagna - Djourou - Vermaelen - Santos

 

Song - Rosicky

Walcott - Ramsey - Gervinho

 

Van Persie

 

Mannskapet som er spådd på Chelsea.no er som følger:

Cech

Fer/bos Cahill/Luiz Terry Cole

Essien Mikel

Sturridge Mata Kalou

Torres

 

 

Lykke til!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 71
  • Created
  • Last Reply

Siden Arteta er ute med skade i 6-8 uker og Benayoun ikke er tilgjengelig grunnet utlånsavtalen, samtidig som Ramsey er uten selvtillit, så håper jeg på dette laget:

Szczesny

Sagna - Koscielny - Vermaelen - Gibbs

Song - Rosicky

Walcott - Oxlade-Chamberlain - Gervinho

van Persie

 

Mulig det blir litt offensivt, men ut fra hva dette laget viste av løpsstyrke mot AC Milan og hvordan Chelsea til stadighet virker ustabile i prestasjonene, så tror jeg på at seier er godt innenfor rekkevidde. Gibbs valgt foran Santos grunnet at han er bedre til å holde bredden og ikke trekker inn i banen som Santos litt for ofte gjør.

Link to comment
Share on other sites

Vil tro Ramsey får rollen til Arteta. Galematias å flytte Rosicky ned i banen :)

Rosicky er den eneste i klubben som kan matche Arteta på vilje, arbeidsinnsats og playmaker-egenskaper. Synd å måtte flytte han ned, men det er russisk rulett å la Ramsey spille i en så krevende rolle. La heller The Ox få prøve seg i Rosicky sin posisjon. Helt enig med laguttaket til 49 unbeaten.

Link to comment
Share on other sites

Siden Arteta er ute med skade i 6-8 uker og Benayoun ikke er tilgjengelig grunnet utlånsavtalen, samtidig som Ramsey er uten selvtillit, så håper jeg på dette laget:

Szczesny

Sagna - Koscielny - Vermaelen - Gibbs

Song - Rosicky

Walcott - Oxlade-Chamberlain - Gervinho

van Persie

 

 

 

Mulig det blir litt offensivt, men ut fra hva dette laget viste av løpsstyrke mot AC Milan og hvordan Chelsea til stadighet virker ustabile i prestasjonene, så tror jeg på at seier er godt innenfor rekkevidde. Gibbs valgt foran Santos grunnet at han er bedre til å holde bredden og ikke trekker inn i banen som Santos litt for ofte gjør.

Her leser du tankene mine!

 

Stiller meg 100% bak dette laget, og ber til gud for at Wenger ser det samme.

Link to comment
Share on other sites

Tviler på at Chelsea kommer til Emirates for å styre kampen og være det førende laget. De kommer nok til å overlate ballen til oss, så gjelder det bare å utnytte dette. Mot Wigan ble vi tatt på kontra gang på gang, og det samme kan fort skje igjen her. Spesielt om Sturridge og Mata har dagen (regner med begge starter). Frykter vi blir straffet igjen.

Link to comment
Share on other sites

49 unbeaten er spot on med ønskelaget sitt. Gibbs inn for Santos, Chamberlain for Arteta (med Rosicky dypt) og Gervinho på venstre.

 

Vil tro Ramsey får rollen til Arteta. Galematias å flytte Rosicky ned i banen :)

 

Han var temmelig uspillbar mot Milan i nevnte posisjon. Tviler på at han vil ha noe problem med å spille denne rollen så lenge Song er litt mer behersket defensivt ;)

Link to comment
Share on other sites

49 unbeaten er spot on med ønskelaget sitt. Gibbs inn for Santos, Chamberlain for Arteta (med Rosicky dypt) og Gervinho på venstre.

 

 

 

Han var temmelig uspillbar mot Milan i nevnte posisjon. Tviler på at han vil ha noe problem med å spille denne rollen så lenge Song er litt mer behersket defensivt ;)

Mener ikke at Rosicky ikke behersker å spille dypere, men jeg mener at han er den eneste som behersker å bekle den offensive rollen. Chamberlain er selvfølgelig et alternativ, men pdd så har han tunellsyn når han får ballen og virker svært opptatt av å gjøre ting på egenhånd. Han kan nok skape noe på egenhånd, men som ballfordeler er Rosicky uten sidestykke. Hadde vært gøy om Wenger hadde plassert Walcott på topp med RvP bak, men er nok så sikker på at vi starter med Ramsey, Song, Rosicky.

Link to comment
Share on other sites

Mener ikke at Rosicky ikke behersker å spille dypere, men jeg mener at han er den eneste som behersker å bekle den offensive rollen. Chamberlain er selvfølgelig et alternativ, men pdd så har han tunellsyn når han får ballen og virker svært opptatt av å gjøre ting på egenhånd. Han kan nok skape noe på egenhånd, men som ballfordeler er Rosicky uten sidestykke. Hadde vært gøy om Wenger hadde plassert Walcott på topp med RvP bak, men er nok så sikker på at vi starter med Ramsey, Song, Rosicky.

 

Aha da er vi på samme bølgelengde angående Rosicky! Når det gjelder Chamberlain så har han som regel vært temmelig dyktig som ballfordeler når han har spilt i et lag med mye bevegelse. Hvis man tar innhoppet hans mot Wigan som et eksempel så var det jo ikke bevegelse i laget i det hele tatt og det var særdeles få pasningsalternativer fremover i banen og da gikk han heller alene. Ikke akkurat det lureste, men gutten er i det minste offensiv og prøver å få ting til å gå fremover. Mot Milan var han sammen med Rosicky vår aller største bidragsyter og drivkraft. Spørsmålet er om han vil kunne klare å prestere det samme mot Chelsea. Premier League er jo en del annerledes enn Champions League..

 

Idéen om Walcott på topp med van Persie litt dypere bak er noe jeg har hatt lyst til å se lenge, men dessverre er sannsynligheten for det nærmest null virker det som.. tror også vi starter med Rosicky, Ramsey og Song.

Link to comment
Share on other sites

Fra Arsenal.com: TEAM NEWS: Koscielny is back from suspension, Diaby is back in the squad and Coquelin also returns

 

Drogba er også ute med en kneskade. Blir spart mot oss, slik at sjansene for å spille mot Barcelona blir større. Regner med flere også blir spart. Tenker vi møter dette laget i morgen:

 

Cech

Boswinga - Cahill - Terry - Cole

Meireles - Mikel - Essien

Sturridge - Torres - Kalou

Link to comment
Share on other sites

Det er vel ingen antydninger til at Torres plutselig skal være i toppslag mot oss? :P

Tror vi tar denne kampen, mange slitne spillere i CL-stallen, og jeg regner med at de har Barca i bakhodet som de møter til uka, og nå har alle tiders mulighet til å gå videre mot etter et bra hjemmeresultat.

Vi må selvfølgelig skjerpe oss fra Wigan kampen, være klare for kamp i det dommeren blåser for at kampen har begynt. Synd at Arteta ble skadet, han har vært veldig viktig i det siste, mens Ramsey virkelig ikke har vært bra i det siste. Kan heller ikke skjønne at det plutselig skal snu for Ramsey i denne kampen og at han spiller kjempebra, jeg ser ikke den komme, men håper. Fint å Koscielny tilbake igjen, han hamler lett opp med Torres og Sturridge.

 

Vinner vi er vi 10 poeng foran Chelsea, så får man håpe at QPR gjør nok en sterk hjemmekamp og tar poeng fra tottenham og at Stoke henter noen poeng mot Newcastle. Da kan jeg begynne å tro på 3.Plassen. Viktigste er selvfølgelig at vi gjør jobben selv og vinner denne kampen og sesongens resterende kamper.

Link to comment
Share on other sites

 

Føler meg ganske trygg på at Drogba hviler mot oss. Vil tro de prioriterer å han han uthvilt i Barcelona

 

Av det lille jeg så av che-barca kampen lå drogba bare på gresset og hvilte. Skjønner ikke hvorfor han trenger å hviles mot oss.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Av det lille jeg så av che-barca kampen lå drogba bare på gresset og hvilte. Skjønner ikke hvorfor han trenger å hviles mot oss.

 

BE

Du vet, gamle folk orker mindre enn unge. Er i tillegg ikke bare enkelt å spille skuespill hele tiden. Tror nok han ble rimelig sliten

Link to comment
Share on other sites

Mitt ønske:

Szczesny

Sagna - Koscielny - Vermaelen - Gibbs

Song - Rosicky

Chamberlain - van Persie - Santos

Walcott

Chelsea kommer i 4-3-3, og da må vi være skjerpet og laget må ligge bra i forsvar. Jeg føler at Gervinho er en liten unnasluntrer selvom han løper mye, men jeg synes det er veldig lett å vende han bort. Da får GIbbs trøbbel. Synes Santos er en fantastisk fotballspiller, og jeg ser ingen problemer med å la han ligge høyere i banen. En-mot-en tror jeg ikke Santos er så langt bak Gervinho, og innleggene hans er fantastiske.

Van Persie liker å falle ned å dirigere spillet, og vi ser ofte at han kommer dypt ned for å hente ballen. Det vil han gjøre oftere i Rosicky sin rolle, og da slipper vi å se Ramsey fra start. Han er bare ikke der han skal være for tiden. Om vi sliter med å score så kan vi sette innpå Diaby og flytte RVP opp igjen rundt det 50-60 minuttet. Chamberlain kan også spille som hengende, men han er litt for eksentrisk føler jeg. Kan heller lønne seg å få han inn mot slutten.

Men jeg tipper dette blir laget:

 

 

Szczesny

Sagna - Koscielny - Vermaelen - Gibbs

Song - Ramsey

Walcott - Rosicky - Gervinho

van Persie

Link to comment
Share on other sites

http://www.arsenal-w...tch/index.shtml

 

For de som ønsker å se tilbake på historien mellom disse to lagene.

 

Klarer vi tre strake seiere i ligaen mot Chelsea?

Jeg tror det blir en helt åpen kamp, men frykter at Chelsea kan få et boost etter et meget godt resultat mot Barcelona. De hadde en stor porsjon med flaks under kampen, men likevel er det nok en kamp som kan føre med seg mye de neste ukene. Dessverre......

 

Vil Arsenal igjen falle i sammen, når det gjelder som mest?

Jeg frykter, at vi må ha poeng i morgen for "top4" plassering. Kommer det et nytt tap, så frykter jeg for at "karusellen" igjen er på vei nedover. Da vil vi havne i bortekamp mot Stoke, med store sår i vinnermentaliteten og selvtilliten. Og; det lukter ikke 3poeng i en slik type fysisk kamp. Uavgjort er nok et ok resultat, for da er nok Chelsea et lag som ikke klarer å ta oss igjen. Sjansen for at vi vil spille CL spill neste sesong vil da være ganske stor.

 

Ønsker ikke at laget skal gå ut for å spille seg til et uavgjort, men vil gjerne at laget ligger bakpå for å kjøre overganger. Frykten for at de blottlegger seg bakover er stor, om de går 100% ut for å styre kampen på en meget offensiv måte. Det blir litt for stor gambling, med tanke på de individualistene Chelsea har i troppen. Ramires med gode gjennomløp, Lampard og Mata sine pasningsferdigheter, Drogba sin fysikk når han er stående, Torres som jobber bra (men som til nå har bommet mye...), og en Sturridge (innbytter) som liker å utfordre mann mot mann. Laget som kan få en opptur etter Barcelona-kampen.

 

Nei, får virkelig håpe at marginene er med oss i morgen. Får virkelig håpe, at spillerene jobber 100% for hverandre i morgen. Dette er en kamp som kan bety så mye mer, enn de poengene som evt blir delt ut etter 90minutter.

Ryker top4 på slutten av sesongen, hva skjer da i klubben...?

Link to comment
Share on other sites

Vil Arsenal igjen falle i sammen, når det gjelder som mest?

Nei det er ingen indikasjoner på at vi vil falle sammen. Snarere tvert imot. Ønsket om å vinne er tilstedet. Viljen er der. QPR var oss som senket skuldrene etter å ha brukt store krefter på å nå 3. plass. Wigan var en kamp mot et lag som viste vinnervilje av de skjeldne samtifig som de hadde marginer. Chelsea kommer til å være svært heldige om de tar poeng mot oss. De er "slitne" og de kommer til å ha tankene på det som skjer til uka

Link to comment
Share on other sites

Midtbanen blir det store spørsmålet,håper den ser slik ut fra venstre : Chamberlain - Rosicky - Coquellin/Diaby - Song - Theo

 

Coquelin er "tilbake", men er ikke med i troppen. Diaby sa Wenger at han ville være forsiktig med, men han er med i troppen virker det som. Dermed blir det nok Ramsey gitt..

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...