Jump to content

2012.04.21 Chelsea (H)


Maestro

Recommended Posts

Dette er kampen jeg har fryktet en stund nå,..Etter mange gode kamper så skulle vi "sikre" 3 plassen med en seier mot Wigan sist.

Men som vanlig så klarer gutta å gjøre det vanskeligere enn nødvendig!

Håper virkelig de klarer å ta alle poenga her,men jeg har en skikelig bad feeling når det gjelder denne kampen,å når jeg har det så bruker det å gå galt:(

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 71
  • Created
  • Last Reply

Det jeg virkelig frykter med Chelsea er spiss trioen. Vi har alltid slitt med Drogba, men han er da ikke tilgjengelig. Da må man inn med Torres. Koscielny har siden sin debut i PL vist at han har stålkontroll på Torres, med sine egenskaper 1 mot 1 og hurtighet. Mata møter ligaens, og muligens verdens beste høyreback, Sagna. Da er det Sturridge da. Stor,sterk og rask. Her kan Gibbs/Santos virkelig få kjørt seg. En Santos på venstrekant som det ble ymtet frempå tidligere kan være en god løsning. Med andre ord, så mener jeg vi er godt forberedt til å demme opp for stringene Chelsea har å spille på. Jeg tror det blir en veldig jevn match, med mye mål. Til slutt tror jeg vi stikker av med seieren.

Link to comment
Share on other sites

Håper virkelig spillerne er like giret som da vi rundspilte City! Føler forsvaret skal klare å tette igjen men jeg frykter nok en kamp med sjansesløsing og personlige feil langt oppi banen.Håper virkelig Gervinho og Ramsey har dagen om de starter,sistnevnte føler jeg ikke er voksen nok til disse storkampene.

Link to comment
Share on other sites

Tror vi komme til å se noe vi ytterst sjelden har sett med Wenger; en halvskadd spiller som blir delvis ofret for seieren. Diaby har et toppnivå som ingen andre av dagens midtbanespillere har og hvis han nå har friske ben og er på i hodet så vil han kunne dominere denne kampen og diktere tempoet sammen med TR. En midtbane med de to nevnte sammen med Song vil være den ultimate kombinasjonen for meg.

 

Lykke til alle sammen, denne må vinnes.

Link to comment
Share on other sites

Arsenal: Szczesny, Sagna, Vermaelen, Koscielny, Gibbs, Song, Ramsey, Rosicky, Oxlade-Chamberlain, Walcott, Van Persie.

Substitutes: Fabianski, Djourou, Santos, Diaby, Coquelin, Gervinho, Chamakh.

 

Ox fra start, endelig!

 

Chelsea: Cech, Bosingwa, Cahill, Terry, Bertrand, Essien, Romeu, Malouda, Kalou, Sturridge, Torres.

 

Ser at Chelsea hviler en del spillere, det må og vi burde vi klare å utnytte. Oxlade og Walcott møter begge 2.valg på back, og det tror jeg blir vårt største angrepsvåpen.

Link to comment
Share on other sites

Lykke til alle sammen. At både Drogba og Ivanoivic er ute for Chelsea er borte er viktig. Vi svekkes selvsagt utrolig at Arteta er ute og at RVP ikke scorer for tiden. Jeg håper virkleig at RPV leverer idag da jeg Walcott kun ser ut til å fungere når Walcott leverer (eller er det motsatt?).

 

Med seier idag er vi et stort steg nærmere CL plass, uavgjort er ikke katastrofe, mens tap tror jeg medfører at vi havner utenfor topp 4.

Link to comment
Share on other sites

Liker lagoppstillingen, om det er en bevisst tanke på å virkelig kjøre overganger. Chelsea bør gå ut, for å vinne denne kampen. De bør ta 3poeng, for 1poeng "kan" være for lite om Spurs gjør jobben ikveld.

 

Dette kan åpne for rom fremover, og da kan trekløveret Oxlade-Chamberlain, Walcott, og Van Persie, være en ypperlig kombinasjon med tanke på fart og bevegelser på kontringer. Men; jeg tror også det kan skape store rom bakover, om Arsenal går ut 100% offensivt for å styre kampen totalt. Og, det skremmer meg litt....

 

Litt smånervørs nå ja......

Link to comment
Share on other sites

Laget ser bra ut. Farten te Walcott og Oksen kan bli viktig i denne kampen.

Er utrolig spent. Vinner vi er CL plassen godt inne.

Vinner vi tror jeg fjerdeplassen er på plass. Med seier mot Wigan sist vill vel tredjeplassen vært meget sannsynlig. Men slik var det ikke.

Newcastle har et tøft program igjen. Så blir nok to lag fra Manchester og så to lag fra London,hvor av vi forhåpentligvis er nr. tre.

Link to comment
Share on other sites

Denne kampen kommer nok til å ta seg opp i andre omgang. Det har vært mye nerve i samtlige 22 spillere på banen og begge lag har følt seg frem uten å ta altfor stor risiko. Tipper på et totalt endret kampbilde i de neste 45, der en tidlig scoring utløser showet. Så får vi bare håpe at det er vi som drar lasset og innkasserer tre poeng.

Link to comment
Share on other sites

Den kjedeligste fotballkampen jeg har sett på lang lang tid. Chelsea spilte treningskamp på defensiv, kjedelig og destruktiv fotball før møtet med Barcelona. Arsenal var veldig svake og van Persie har måltørke. Mer enn det er det vel ikke å si?

Link to comment
Share on other sites

11 + (-11) = 0

 

Summen av de to lagene som gikk ut på matta i dag ble null da begge lag totalt nøytraliserte hverandre. Kamper som dette er baksiden av trenden med fem mann på midten. Det som skremmer meg litt er at Chelsea klarte dette med et B-preget lag.

Link to comment
Share on other sites

Ganske så kjedelig kamp, ikke helt fornøyd, synes vi burde gjort det bedre mot et svekket Chelsea-lag. Uansett er vi 6 poeng foran tottenham og Newcastle og vi har bedre målforskjell. Foreløpig holder det, håper allikvel at QPR henter poeng fra tottenham ikveld og at Newcastle ikke vinne mot Stoke heller.

Link to comment
Share on other sites

Det er den kjipeste kampen jeg noen gang har sett. For et patetisk skue. Det er helt utrolig hvor svake vi blir når Ramsey må starte. Han er den tregeste spilleren jeg har sett på veldig lenge.

 

Chelsea spiller drillo fotball og er fornøyd med det.

 

ingen ting som tilsier 9 poeng på de tre siste, tror vi blir tatt igjen jeg. Om det blir fjerde eller femte er for meg 50-50, men når man kjenner Arsenal og hva de er kapable til så tilsier vel det heller 5...

 

Kasta bort 90 minutter av livet sitt på dette her, fy faen og tragisk...

Link to comment
Share on other sites

Hvordan Ramsey kan få lov til å være på banen gjennom hele kampen, er for meg en gåte. Treg, svak og roter bort ballen gang på gang. Sammen med Walcott, de svakeste i første omgang. Rosicky er den eneste som skaper noe. Blir så tatt av til fordel for Diaby! Diaby er god til å få to raske berøringer på ball, med det hjelper lite når han mister den like fort. SOng med mange stygge pasningsforsøk som fører til kontringer i mot. I tillegg, viser han i de siste sekundene, sin aller største svakhet. Han går på det som ikke engang er en finte, og ender opp med tyngdepunktet på feil bein. Blir så passert som den største selvfølge. Kantspillerne var svake i dag, men ikke så svake at Gervinho bør settes inn. Mannen er så svak, at han sliter om gresset er litt langt. Synd at det ikke ender med 3 poeng i dag.

Link to comment
Share on other sites

Ser ikke ut til at noen skjønner hvor viktig det var å ikke tape i dag. Ett poeng kan gjøre hele forskjellen på 3. og 5. Klart det setter seg i hodet på spillerne.

Gibbs med god kontroll på Sturrige og Kosc ler av Torres hver gang. Resten virker slitne og nervøse. Samtidig så skal vi huske at det var Chelsea vi møtte og ikke et dårlig lag.

Link to comment
Share on other sites

Ser ikke ut til at noen skjønner hvor viktig det var å ikke tape i dag. Ett poeng kan gjøre hele forskjellen på 3. og 5. Klart det setter seg i hodet på spillerne.

Gibbs med god kontroll på Sturrige og Kosc ler av Torres hver gang. Resten virker slitne og nervøse. Samtidig så skal vi huske at det var Chelsea vi møtte og ikke et dårlig lag.

 

Vi møtte et dårlig chelsea lag. Ser selvsagt den med å unngå tap. Men for pokker, vi er Arsenal på Emirates. Vi skal ikke være så passive, når man vet fra onsdagens kamp hvordan chelski legger seg, så må man da ha en plan. Få bredde i spillet. Når det er sagt, så er det bare et tap til tottene eler castle i hengekampene, så føler jeg meg ganske trygg på topp fire. MEN FOR POKKER, jeg VIL feire st. trottringhamsday før siste runde...

Link to comment
Share on other sites

Skikkelig rotekamp mot et feigt Chelsea-lag. Trenger ikke de 3 poeng mer enn oss?

 

Lufta har desverre begynt å gå ut av ballongen og vi sliter igjen med å score mål mot lag som ligger lavt.

Måten vi spiller på kreves enormt løpskapasitet, men det blir tøft når flere spillere ikke orker og ikke har dagen. Og dem var det flere av i dag.

RVP har mistet litt av roen foran mål og er samtidig uheldig med nok et stolpetreff. Ble litt for mye finter før skudd og en del sleivtreff i dag.

Ramsey er i fryktelig form og hvis Diaby holder seg frisk vil han være et bedre alternativ mot bølle-Stoke. Mer fysisk sterk og bedre hodespiller.

Rosicky har også mistet litt av formen og fikk ikke til stort i dag.

Walcott fikk ikke noe som helst rom og det nytter ikke å slå pasninger på han med ryggen mot mål. Det behersker han ikke godt. Synd han ble strekkskadet. Vi trenger alle mann i sesonginnspurten.

Chambo er litt rotete i spillestilen og slet litt han også. Mener likevel han burde fått mer enn 65 min.

Skal vi vinne sånne kamper MÅ vi ha tempo, presisjon og hardt press hele kampen, men jeg syns gutta virke litt slitne nå. Og vi savner definitivt Arteta til å styre midtbanen.

 

Bare èn hjemmekamp mot et nedrykkskjempende Norwich og to ekle bortekamper igjen nå. Alle kamper potensielt "rote-bort-poeng" oppgjør.

Kan bli mer spennende enn vi liker, men føler vi fortsatt har en viss kontroll på tredjeplass med 6 poeng og bedre målforskjell enn Tottene og Newcastle.

En seier til så er vi nok der, men dette kan også bli guffent helt til siste serierunde.

Syns vi spillemessig har falt litt tilbake til gamle synder og problemer de siste kampene.

Link to comment
Share on other sites

 

Vi møtte et dårlig chelsea lag. Ser selvsagt den med å unngå tap. Men for pokker, vi er Arsenal på Emirates. Vi skal ikke være så passive, når man vet fra onsdagens kamp hvordan chelski legger seg, så må man da ha en plan. Få bredde i spillet. Når det er sagt, så er det bare et tap til tottene eler castle i hengekampene, så føler jeg meg ganske trygg på topp fire. MEN FOR POKKER, jeg VIL feire st. trottringhamsday før siste runde...

Dårlig og dårlig.. Se på startoppstillingen en gang til. Det er meget gode fortballspillere på alle plasser

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...