Jump to content

16.04.12 Wigan (H)


49 unbeaten

Recommended Posts

Premier League

16.04.2012 - kl. 21.00

Emirates Stadium, London

Kampen vises på TV2 PL HD1

 

 

Da er det ikke lenge igjen før Wigan Athletic blir invitert til festfotball på Emirates Stadium, og dermed er tiden inne for å starte diskusjoner rundt lagoppstillinger etc. Begge lag vil gå utpå gressmatten med stor selvtillit etter imponerende opptredener den siste tiden, selv om Wigan noe urettferdig ikke har fått med seg alle poengene som de hadde fortjent. For vår del ble kampen på Molineux Stadium mer lignende på en transportetappe etter at van Persie og Walcott hadde gjort 2-0 bare 11 minutter ut i kampen , samt at Wolves måtte spille over 80 minutter med 10 mann etter Bassongs røde kort. For begge lagene er det god tid til restitusjon og forberedning før mandagens kveldskamp, og det vil helt sikkert være to lag som ønsker å spille ball og gå for de 3 poengene i kampen om henholdsvis Champions League plass og mot nedrykk.

 

Det viktigste Wenger kan få gjort, og forhåpentligvis bør ha gjort, er å motivere spillerne til å ikke ta lett på denne kampen. Wigan har imponert stort i det siste med en kamp mot Chelsea som burde hatt et annet utfall, samt den første seieren på 15 forsøk mot Manchester United - faktisk det første poenget også. Koscielny er som kjent fortsatt suspendert grunnet sitt 10. gule kort mot Manchester City, og Djourou som gjorde en grei opptreden mot tamme ulver starter igjen. Gibbs stod over kampen sist grunnet en liten skade/kjenning og Wenger betegner sjansene for at han blir involvert til 50/50 mens Gervinho som har stått over de to siste kampene har en sjanse på 80/20. Ellers så nevnte Wenger at Diaby og Coquelin er skadefrie igjen og vil komme tilbake til full trening i neste uke, mens Wilshere ikke vil bli stresset tilbake.

Forventet lagoppstilling:

Szczesny

Sagna - Djourou - Vermaelen - Santos

Song - Arteta

Walcott - Rosicky - Oxlade-Chamberlain

van Persie

 

 

Tror Gibbs og Gervinho starter på benken om de blir spilleklare, mens Ramsey og Benayoun bytter plass med uthvilte Rosicky og Oxlade-Chamberlain. Resten av laget er så godt som spikret.

 

Lykke til og kjør diskusjon!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 164
  • Created
  • Last Reply

Tror Benayoun starter denne kampen her også mtp. at han ikke vil være tilgjengelig mot Chelsea. Skulle gjerne sett Chamberlain starte ovenfor Walcott en kamp og heller la Theo få rundt 15-20 minutter slik at han muligens fikk spilt på seg enda mer selvtillit og var skikkelig uthvilt mot Chelsea. Ser også Ramsey ovenfor Arteta slik at spanjolen får hvilt litt, men det tviler jeg på at skjer.. da er vel sjansen større for at det er Rosicky som får hvilt seg en ekstra kamp igjen.

Link to comment
Share on other sites

Det er 4 hele dager mellom Wigan kampen og oppgjøret mot Chelsea, så det å hvile spillere som er i form nå som vi må vinne kampene og få de 3 viktige poengene kan vise seg å være en farlig og unødvendig gambling. Walcott er sammen med van Persie vår mest målfarlige spiller, og såfremt det ikke er noen av spillerne som kjenner noen antydning til en skade så skal det være nok tid for å hente seg inn igjen fra mandag til lørdag. Årsaken til at jeg satte opp Rosicky fremfor Ramsey i denne kampen er fordi sistnevnte er bedre når han får rom å løpe i, noe Wigan nektet Rooney fra å gjøre. Rosicky behøver ikke den samme plassen for å vende opp eller spille trekantspillet, og velges derfor foran. Mot Chelsea derimot som må gå offensivt ut på Emirates neste helg, så tror jeg Ramsey vil være den perfekte spilleren å starte med i mellomrommet for å komme på løp inn i boksen og skape rom til seg selv og van Persie.

 

Når det kommer til Benayoun vs Oxlade-Chamberlain så er jeg åpen for begge, bare det at jeg mener unggutten fortjener en ny kamp fra start igjen etter å vært innbytter de siste 10 minuttene noen kamper på rad nå. Benayoun blir mer viktig for å balansere laget mot Chelsea.

Link to comment
Share on other sites

Når det kommer til Benayoun vs Oxlade-Chamberlain så er jeg åpen for begge, bare det at jeg mener unggutten fortjener en ny kamp fra start igjen etter å vært innbytter de siste 10 minuttene noen kamper på rad nå. Benayoun blir mer viktig for å balansere laget mot Chelsea.

 

Som Stefan B sier; Benayoun er ikke tilgjengelig i kampen mot Chelsea. Helt enig med deg i vurderingen av Rosicky vs. Ramsey.

Link to comment
Share on other sites

Det er 4 hele dager mellom Wigan kampen og oppgjøret mot Chelsea, så det å hvile spillere som er i form nå som vi må vinne kampene og få de 3 viktige poengene kan vise seg å være en farlig og unødvendig gambling. Walcott er sammen med van Persie vår mest målfarlige spiller, og såfremt det ikke er noen av spillerne som kjenner noen antydning til en skade så skal det være nok tid for å hente seg inn igjen fra mandag til lørdag. Årsaken til at jeg satte opp Rosicky fremfor Ramsey i denne kampen er fordi sistnevnte er bedre når han får rom å løpe i, noe Wigan nektet Rooney fra å gjøre. Rosicky behøver ikke den samme plassen for å vende opp eller spille trekantspillet, og velges derfor foran. Mot Chelsea derimot som må gå offensivt ut på Emirates neste helg, så tror jeg Ramsey vil være den perfekte spilleren å starte med i mellomrommet for å komme på løp inn i boksen og skape rom til seg selv og van Persie.

 

Når det kommer til Benayoun vs Oxlade-Chamberlain så er jeg åpen for begge, bare det at jeg mener unggutten fortjener en ny kamp fra start igjen etter å vært innbytter de siste 10 minuttene noen kamper på rad nå. Benayoun blir mer viktig for å balansere laget mot Chelsea.

Vi har fem kamper igjen.Meningsløst å hvile formspillere. Bedre å la de bli slitne og stå over den siste kampen for sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Wigan har en utrolig evne til å prikke inn formen på slutten av sesongen - hvert år. De rundspilte Manu på onsdag, og blir en tøff nøtt selv på hjemmebane. De spiller 3-5-2 og det krever at vi har en midtbane som håndterer det. Tror derfor at Wenger fortsetter med Bønna eller Ramsey på venstre kant framfor Oksen/Gervinho (Hvis han er klar).

Link to comment
Share on other sites

Wigan har en utrolig evne til å prikke inn formen på slutten av sesongen - hvert år. De rundspilte Manu på onsdag, og blir en tøff nøtt selv på hjemmebane. De spiller 3-5-2 og det krever at vi har en midtbane som håndterer det. Tror derfor at Wenger fortsetter med Bønna eller Ramsey på venstre kant framfor Oksen/Gervinho (Hvis han er klar).

 

Bønna bør definitivt spille. Han har hatt noen gode kamper nå.

Ramsey jobber som en helt,men syns det blir mye armer og bein med han til tider.

Rosicky får mer flyt i spillet og er mer direkte i sin spillestil.

 

Walcott-RvP bør vi se også. Disse 2 er garantister for mål.

 

Prikke inn formen i slutten hver sesong? Mulig jeg har dårligminne men erindrer en forferdelig slutt på sesongen ifjor...

Link to comment
Share on other sites

Det er 4 hele dager mellom Wigan kampen og oppgjøret mot Chelsea, så det å hvile spillere som er i form nå som vi må vinne kampene og få de 3 viktige poengene kan vise seg å være en farlig og unødvendig gambling. Walcott er sammen med van Persie vår mest målfarlige spiller, og såfremt det ikke er noen av spillerne som kjenner noen antydning til en skade så skal det være nok tid for å hente seg inn igjen fra mandag til lørdag. Årsaken til at jeg satte opp Rosicky fremfor Ramsey i denne kampen er fordi sistnevnte er bedre når han får rom å løpe i, noe Wigan nektet Rooney fra å gjøre. Rosicky behøver ikke den samme plassen for å vende opp eller spille trekantspillet, og velges derfor foran. Mot Chelsea derimot som må gå offensivt ut på Emirates neste helg, så tror jeg Ramsey vil være den perfekte spilleren å starte med i mellomrommet for å komme på løp inn i boksen og skape rom til seg selv og van Persie.

 

Når det kommer til Benayoun vs Oxlade-Chamberlain så er jeg åpen for begge, bare det at jeg mener unggutten fortjener en ny kamp fra start igjen etter å vært innbytter de siste 10 minuttene noen kamper på rad nå. Benayoun blir mer viktig for å balansere laget mot Chelsea.

 

Altså jeg mener at Rosicky burde starte i begge kamper da han er flere hoder foran Ramsey, men grunnen til at jeg har lyst til å se Chamberlain fra start er fordi jeg ikke tror Walcott vil få allverdens rom å løpe i og Figueroa vil ligge meget tett oppi han hele kampen. Som supersub er Walcott nettopp en - ja supersub. :P

 

Det eneste stedet jeg kunne tenke meg å se Ramsey spille var hvis han startet for Arteta. Dypere er han mer komfortabel og stresser ikke i nærheten av like mye som han gjør når han spiller høyere opp i banen, men det å ikke starte med Arteta (eller Song eller Rosicky) gjør oss dårligere. Særlig når man tar beregning for det gode samarbeidet til trioen på midten.

Laget jeg ville ha plukket ut hvis det var opp til meg:

 

Szczesny

Sagna - Djourou - Vermaelen - Santos

Song - Arteta

Chamberlain - Rosicky - Benayoun

v. Persie

Link to comment
Share on other sites

Mulig jeg har dårligminne men erindrer en forferdelig slutt på sesongen ifjor...

 

Tenker du da på Arsenal eller Wigan? Arsenal hadde en begredelig sesongavslutnig forrige sesong. Husker ikke hvordan ståa var med Wigan, annet enn at de berget plassen i siste serierunde

Link to comment
Share on other sites

Eg ser ingen grunn til ikkje å toppe laget mot Wigan. Dei synte i kampen mot United sist at dei kan skape problemer for alle. Viss me ser at me har full kontroll og har ein behagleg ledelse utover i andre omgang kan me heller sette ut spelarar og la benken få speletid.

I forrige kamp hadde me full kontroll og ein mann meir i store deler av kampen. Kan ikkje forstå at ikkje Park fekk sjansen på slutten.

 

Med toppa mannskap så meiner eg at Vermaelen, Sagna, Song, Arteta, Walcott, Rosicky og van Persie må spele fra start.

Link to comment
Share on other sites

 

Tenker du da på Arsenal eller Wigan? Arsenal hadde en begredelig sesongavslutnig forrige sesong. Husker ikke hvordan ståa var med Wigan, annet enn at de berget plassen i siste serierunde

Arsenal;-)

Link to comment
Share on other sites

Da er det crunch time, og tror seier idag er nødvendig for 3 plassen. Wigan var meget gode mot Manu sist kamp og med noen som helst undervurdering så går vi på en smell her.

Victor Moses tror jeg kan skape alvorlige problemer i mellomrommet mellom Santos/Gibbs og Vermaelen, og skal vi også tippe at Al-Habsi spiller årets kamp idag?

 

Nå får Walcott se til å vise at han er verdt de £100.000 i uka han tydeligvis krever.

 

Skeptisk.....

Link to comment
Share on other sites

Da er det crunch time, og tror seier idag er nødvendig for 3 plassen. Wigan var meget gode mot Manu sist kamp og med noen som helst undervurdering så går vi på en smell her.

Victor Moses tror jeg kan skape alvorlige problemer i mellomrommet mellom Santos/Gibbs og Vermaelen, og skal vi også tippe at Al-Habsi spiller årets kamp idag?

 

Nå får Walcott se til å vise at han er verdt de £100.000 i uka han tydeligvis krever.

 

Skeptisk.....

 

Gratulerer med dagen i går Bjornage.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Da er det crunch time, og tror seier idag er nødvendig for 3 plassen. Wigan var meget gode mot Manu sist kamp og med noen som helst undervurdering så går vi på en smell her.

Victor Moses tror jeg kan skape alvorlige problemer i mellomrommet mellom Santos/Gibbs og Vermaelen, og skal vi også tippe at Al-Habsi spiller årets kamp idag?

 

Nå får Walcott se til å vise at han er verdt de £100.000 i uka han tydeligvis krever.

 

Skeptisk.....

Vi får sikkert et sted mellom 15-25 mill for Walcott. Tar man de pengene og slenger på litt til samt 100k i uka så spiller Hazard for oss til neste år...

Link to comment
Share on other sites

Da er det crunch time, og tror seier idag er nødvendig for 3 plassen. Wigan var meget gode mot Manu sist kamp og med noen som helst undervurdering så går vi på en smell her.

Victor Moses tror jeg kan skape alvorlige problemer i mellomrommet mellom Santos/Gibbs og Vermaelen, og skal vi også tippe at Al-Habsi spiller årets kamp idag?

 

Nå får Walcott se til å vise at han er verdt de £100.000 i uka han tydeligvis krever.

 

Skeptisk.....

 

 

 

 

Ja tror også det kan bli en tøff kamp. Håper det går veien.

Når det gjelder Walcott og £100000 så mener jeg jo at ingen er verdt så mye, MEN en må allikevel forholde seg

til markedet for å beholde de beste spillerne.

Realitetene er at fotballspillere har en kort karriere og vil selvfølgelig sikre seg også.

Med det mener jeg at ja ifølge markedet idag er faktisk Walcott verdt en £100000 i ukelønn.

RvP er sannsynligvis verdt det dobbelte, og kan garantert få det også.

 

Skal vi beholde de beste spillerne må vi også lønne de deretter. Det er dessverre alt for mye penger i fotballen idag, men det må bare klubbene og også Arsenal forholde seg til.

Nasri £175000 i uka. Aguero £230000 i uka er vanvittig men slik er det bare blitt dessverre.

 

Vi har mista mange spillere opp igjennom åra pga lønn. Keown var en av dem.

Walcott og Robin er 2 spillere klubben bør strekke seg litt for at de skal fortsette.

Link to comment
Share on other sites

Vi kan ikke forholde oss til hva City betaler i lønn. Markedslønn ligger betraktelig lavere enn det Al-Ben Redik Fyfasan betlaer til sine utvalgte. 80k er så langt vi bør strekke oss i forhold til Walcott og selv det er langt. For summen vi vil få for Walcott samt 100k i uka så kan vi skaffe en spiller som er fullt på høyde og bedre enn Walcott. Det eneste Walcott har å slå i bordet med er en engelsk pass. Selg han og hent Hoilett. Da vil vi ikke være nevneverdig svekket

Link to comment
Share on other sites

Vi kan ikke forholde oss til hva City betaler i lønn. Markedslønn ligger betraktelig lavere enn det Al-Ben Redik Fyfasan betlaer til sine utvalgte. 80k er så langt vi bør strekke oss i forhold til Walcott og selv det er langt. For summen vi vil få for Walcott samt 100k i uka så kan vi skaffe en spiller som er fullt på høyde og bedre enn Walcott. Det eneste Walcott har å slå i bordet med er en engelsk pass. Selg han og hent Hoilett. Da vil vi ikke være nevneverdig svekket

Problemet er ikke 80000 eller 100000. Problemet er at han allerede er på 72000 (iflg diverse nettsider). Det er klart han ønsker en økning på mer enn 8000 etter en knallsesong. Det sier seg selv.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Problemet er ikke 80000 eller 100000. Problemet er at han allerede er på 72000 (iflg diverse nettsider). Det er klart han ønsker en økning på mer enn 8000 etter en knallsesong. Det sier seg selv.

 

BE

Forstår godt at han ønsker seg prinsessa og halve kongeriket, men det er jo opp til klubben å sette en verdi på tjenestene hans. Tror vi skal klare å finne alternativer til Walcott som er langt mer økonomiske

Link to comment
Share on other sites

Hva som er "riktig lønn" eller ikke er vanskelig å si for fotballspillere. Hvis Walcott ønsker seg £100.000 i uka hos Arsenal er det nok fordi andre klubber er villige til å tilby han tilsvarende. Bare det at han er engelsk og landslagsspiller i seg selv gjør at han kan kreve ganske store penger. Så kommer det an på om vi vil strekke oss for å beholde han eller ikke.

 

Når det er sagt håper og tror jeg at han blir. Han er en god spiller og tar stadig nye steg. Samtidig ser jeg ikke helt hvilken annen klubb som skal være aktuell.

Link to comment
Share on other sites

Vi kan ikke forholde oss til hva City betaler i lønn. Markedslønn ligger betraktelig lavere enn det Al-Ben Redik Fyfasan betlaer til sine utvalgte. 80k er så langt vi bør strekke oss i forhold til Walcott og selv det er langt. For summen vi vil få for Walcott samt 100k i uka så kan vi skaffe en spiller som er fullt på høyde og bedre enn Walcott. Det eneste Walcott har å slå i bordet med er en engelsk pass. Selg han og hent Hoilett. Da vil vi ikke være nevneverdig svekket

Det er en myte å tro at det bare er City som betaler høye lønninger.

Arteta gikk NED i lønn for å komme til oss fra Everton. Da er det noe som skurrer.

Nei , skal vi følge din retorikk er jeg redd RvP forsvinner også dessverre.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...