Jump to content

16.04.12 Wigan (H)


49 unbeaten

Recommended Posts

  • Replies 164
  • Created
  • Last Reply

Vanvittig skuffende! Ikke første gangen vi choke'r når det gjelder som aller mest. Vi kunne nærmest sikret tredje plassen, men må rote det til og lage unødvendig spenning igjen.

Patetisk å tape mot disse bunnlagene etter å ha slått Shitty for ikke lenge siden.

Vermaelen-Djourou er en dårlig kombo. Vermaelen for offensiv og Djourou elendig en-mot-en og rygger til det uendelige. Heldigvis Kos tilbake mot Chelsea. Sagna hadde forøvrig en fryktelig kamp mot Moses.

Vi slipper inn to tullemål, men dette har gjentatt seg gang på gang at vi tømmer forsvaret på våre egne cornere og er for treig og i totalt ubalanse når kontringen kommer imot. Lærer aldri.

Alt av balanse på midtbanen raknet med Arteta ute og fremover er vi for lite oppfinnsomme mot sånne lag som legger seg bakpå. Ramsey virker helt utafor og er rett og slett treig i huet og i føttene hele kampen.

Skuffende at vi spiller en hel time uten å klare å score mer. Syns flere slokna helt siste 20 min. (bl.a. Theo, RVP og Rosicky) og ble stående å "gjemme" seg Wigan-stopperne på slutten.

Wigan jobbet bra og vi hadde ikke dagen. VM i timewasting fra bortelaget irriterte bare mer, men selv om de gjorde en god bortekamp dominerte vi mye av spillet og burde i det minste hatt poeng.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror hovedårsaken til dagens tap ligger i det som ble sagt før kampen. Laget som gikk utpå gressmatten i dag er gode nok til å kjøre over hvilket som helst lag i verden, og i alle fall Wigan selv om formen deres er historisk god. Wenger er en mester til å få det maksimale ut av spillere når presset er lite og motstanderen er av det nivået at spillerne motiverer seg selv. I år, som mange år før, så taper vi kampene mot lagene som kjemper i nedrykkssumpen. Merkelig, men sant. Nå er ikke dette innlegg for å fjerne Wenger, men heller for å få frem at selv de beste managerene har mangler som kan forbedres - og i Wengers tilfelle blir det å motivere spillerne i kamper man SKAL vinne.

 

Kan samtidig legge like mye skyld på spillerne som faktisk skal prestere utpå det grønne gresset. Det er helt latterlig hvordan det samme laget som rundspiller Manchester City senker tenningsnivået et par hakk og blir kontret i senk av Wigan. Er det en ting jeg misunner spillerne som har vært under Fergusons ledelse så er det vinnermentaliteten han stapper inn i hodet på dem. Det er bare beundringsverdig hvordan de kan vinne flere kamper på rad 1-0 når formen deres er så rævva at selv Mjøndalen - Alta blir en morsommere kamp (tilfeldige lag - hvis noen blir støtt).

 

Nå blir det litt "hvis om at'e", men jeg tror kamputfallet ville blitt et helt annet om ikke Arteta hadde fått overtråkket noen situasjoner før Wigans første mål. Han er en av de få spillerne som går inn i krigen i kamper som dette, og som kan justere kamptempoet alt etter hvordan kampen utvikler seg. Rosicky, van Persie, Sagna og Vermaelen er noen av de andre - uten at disse 4 levde opp til det nivået vi alle vet de har inne.

 

Men kampen sett under ett, og med tanke på at vi har 8 seiere på de 10 siste kampene, så har jeg fortsatt enorm tro på at denne troppen vil klare 3. plassen. Kampen mot Chelsea vil bli utslagsgivende, og det er en kamp hvor Wenger og spillerne lett vil klare å motivere seg til å yte 110 % fra første spark på ballen. For å sitere banneret til Wigan supporterne - "keep the faith!"

Link to comment
Share on other sites

Wigan spelte ein fantastisk defensiv kamp og var svært farlige på kontringer. Eit vanskeleg lag å spele mot og eg forstår at dei har plukka poeng i dei siste kampane. Grunnen til at me vart tatt på senga av Wigan er skaden til Arteta, han småhalta rundt på bana under begge måla og vart i ettertid erstatta av ein svak Ramsey som ikkje er i nærheiten av spanjolen. Medan me pumpa ballar inn i eit tett Wigan forsvar såg ein tydeleg at me manglar ein stor sterk spiss som kan skåre mål med hovudet.

 

Dette blir tøft framover, men herregud så spennande. Me har tapt eit par seriekampar på dei 10 siste, ingen grunn til sutring.

Link to comment
Share on other sites

Vanvittig skuffende! Vi choke'r når det gjelder som aller mest. Vi kunne nærmest sikret treje plassen, men må rote det til igjen..

Patetisk å tape mot disse bunnlagene etter å ha slått Shitty for ikke lenge siden.

Vermaelen-Djourou er en dårlig kombo. Vermaelen for offensiv og Djourou elendig en-mot-en og rygger til det uendelige. Heldigvis Kos tilbake mot Chelsea. Sagna hadde forøvrig en fryktelig kamp mot Moses.

Vi slipper inn to tullemål, men dette har gjentatt seg gang på gang at vi tømmer forsvaret på våre egne cornere og er for treig og i totalt ubalanse når kontringen kommer imot. Lærer aldri.

Alt av balanse på midtbanen raknet med Arteta ute og fremover er vi for lite oppfinnsomme mot sånne lag som legger seg bakpå. Ramsey virker helt utafor og er rett og slett treig i huet og i føttene hele kampen.

Skuffende at vi spiller en hel time uten å klare å score mer. Syns flere slokna helt siste 20 min. (bl.a. Theo, RVP og Rosicky) og ble stående å "gjemme" seg Wigan-stopperne på slutten.

Wigan jobbet bra og vi hadde ikke dagen. VM i timewasting fra bortelaget irriterte bare mer, men selv om de gjorde en god bortekamp dominerte vi mye av spillet og burde i det minste hatt poeng.

Presist og godt oppsummert.

Link to comment
Share on other sites

Aaron Ramsey statistically sound: 89% pass accuracy, 92 touches, 3 long balls, 2 dribbles, 1 interception, won 1 aerial duel.

 

Treffer bra med pasningene sine. Men det er jo ikke så forbanna vanskelig når han bare spiller støttepasninger til Sagna.

Link to comment
Share on other sites

Når jeg nå har fått kjefta og slått meg løs fra frustrasjonen, så må jeg si at Wigan spilte veldig godt i dag, og fortjente dette mye mer enn oss. Vinner vi mot Chelsea, så er jeg uansett trygg på 4 plassen. Og det skal sies, når vi først skulle tape hjemme mot et bunnlag, så er jeg glad det ble Wigan. En klubb som ønsker å spille fotball og som fortjener å holde seg i Premier League.

 

Forhåpentligvis er dette tapet en liten vekker, og et tap som får fram det beste i guttene til helgen, slik at vi kan spille og løpe Chelski i senk.

Link to comment
Share on other sites

Det er skuffende men wigan imponere.

Etter tap er det noen som velter seg ifrustrasjoner og negativitet.

Nesten rart laget fortjener å være i pl med

så rævva spillere og en så elendig manager.

Med en spiller som bare lager flaksemål enkaptein som har vært elendig i snart 1

måned.

Vi er fortsatt med. Hvem ville trodd at wigan skulle slå både oss og united.

Men det er sikkert et rævva lag det og.

vi kommer tilbake mot Chelsea.

 

Link to comment
Share on other sites

Aaron Ramsey statistically sound: 89% pass accuracy, 92 touches, 3 long balls, 2 dribbles, 1 interception, won 1 aerial duel.

 

Treffer bra med pasningene sine. Men det er jo ikke så forbanna vanskelig når han bare spiller støttepasninger til Sagna.

Sånn statistikk sier ingenting. I følge slike statistikker var jo Denilson PLs beste spiller en stund...

Link to comment
Share on other sites

Når jeg nå har fått kjefta og slått meg løs fra frustrasjonen, så må jeg si at Wigan spilte veldig godt i dag, og fortjente dette mye mer enn oss. Vinner vi mot Chelsea, så er jeg uansett trygg på 4 plassen. Og det skal sies, når vi først skulle tape hjemme mot et bunnlag, så er jeg glad det ble Wigan. En klubb som ønsker å spille fotball og som fortjener å holde seg i Premier League.

 

Forhåpentligvis er dette tapet en liten vekker, og et tap som får fram det beste i guttene til helgen, slik at vi kan spille og løpe Chelski i senk.

 

4. plass? Vi skal ha 3. plassen!

Nå har vi sjansen til å kapre den og da vil faktisk 4. plass være en nedtur.

Bør gjøre alt for å bli direkte kvalifisert til CL.

Link to comment
Share on other sites

??

 

Han er veldig optimistisk mens du er over grensen realistisk/negativ. Syntes bare du noen ganger går veldig ekstremt til verks på den siste delen der. Ellers syntes jeg du har mange gode poenger. At Wenger er en dårlig taktikker er dessverre veldig synlig til tider..

Link to comment
Share on other sites

Syns faktisk Ravenghost får ufortjent mye kritikk nå. Må da være lov til å hevde at Wenger ikke akkurat er en taktiker av rang

Jo det er klart. Mulig jeg var litt vel krass (beklager Raven!) men det må da gå an å se litt mer nyansert på tingenes tilstand. Jeg tror det hersker en generell enighet om at Wenger ikke er verdens beste taktikker. Allikevel syns jeg ordet "elendig" er en svært dårlig beskrivelse av Wengers taktiske evner. Argumentasjonen blir jo ikke mer overbevisende når man totalt avfeier kamper der Wenger har vist gode taktiske egenskaper og spiller "flaks" kortet.

Link to comment
Share on other sites

Ramsey hadde ingen stor match, huff. Spesielt måten han trekker seg fra dueller på er skuffende, og da i en match som denne som krevde litt guts. Da er det enda mer skuffende at Alex Song overhodet ikke er på stasjon heller. Mange balltap, gir bort mange frispark og slurver mye Rosicky var livlig og jobbet steinhardt men det var håpløst lite bevegelse i boksen å spille på. Har sjeldent sett Walcott så svak, Benayoun gjorde seg mest bemerket på hodet og Van Persie var også litt på etterskudd. Man må undre seg om han begynner å kjenne en lang sesong i beina nå. Gervinho prøver, men det er for tett og vanskelig i boksen og få alternativer å spiller på. Det samme kan vi si om Chamberlain, han satt en del fart i angrepet men prøver å gjøre alt selv. Det nytter ikke å spille dominerende possessionfotball når det ikke er bevegelse i og rundt boksen, sjeldent jeg har sett det fungere så dårlig som det gjorde i kveld. Når selv Sagna har massive problemer vet vi at vi har en dårlig dag.

 

Men igjen vil jeg gi honnør til Wigan. Utrolig bra kamp, kanskje en av de beste bortekampene jeg noensinne har sett på Emirates. Perfekt gjennomført plan, solide defensivt men alltid farlige på kontringer. Håper de holder seg oppe, et herlig lag som spiller bra fotball.

Link to comment
Share on other sites

I høst/vinter ble vi reddet av RVP sin fantastiske form. Han må tilbake i scoringsform asap ellers er vi fortapte. Walcott fungerer heller ikke uten en RVP i målform. Hvis det også stemmer at Arteta er ute i lengre tid ser jeg virkelig mørkt på de siste kampene. Det fungerer bare ikke med Ramsey, og da får vi heller bruke Bønna i en dypere rolle.

Link to comment
Share on other sites

Tja. Først og fremst må en vel gratulere Wigan. Under streken fra September til April. Så seier på Anfield, bortdømt på Stamford Bridge, seier mot United og seier på Emirates. Det står til laud!

 

Når det gjelder vår egen prestasjon så fortsetter vi vel omtrent der vi avsluttet mot Wolves. Forskjellen er motstanderen. 10 mann og nærmest klare for nedrykk kontra heltent og formsterkt. Oxlade og Gervinho klarer ikke snu kampen. Van Persie blir godt passet på. Walcott er bare synlig når han mister kula. Og forsvarsspillerne er tidvis på hver sin breddegrad. Rosicky og Vermaelen er de som i mine øyne trekker lasset når ting går trått. Men alt i alt ble det for stykkevis og delt i dag.

 

Skuffende greier. Hverken mer eller mindre.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...