Jump to content

2012.6.3 AC Milan (H)


bjornage

Recommended Posts

  • Replies 248
  • Created
  • Last Reply

Dessverre så var Chamberlain gnisten vår i kveld. Og når han blir skadet etter 20-30 sekunder i andreomgang så mister vi nærmest all fremdrift. Det virkelige vendepunktet er dog når Chamakh kommer inn. Ingen vilje, ingen gnist. Når Walcott samtidig går ut minutter senere så er vi helt fortapt offensivt.

 

Det lukter ikke akkurat trøbbel når Chamakh og Park kommer inn. Disse to er rett og slett for dårlige. Gi meg Podolski!

Link to comment
Share on other sites

Forøvrig: Dommeren i dag var virkelig elendig. Det gule kortet på Song og Sagna er bare en vits og Mesbah slipper jo unna med å lage straffe og gjør 3 temmelig grove forskjeelser etter straffen. Mexes slipper også unna et soleklart gult og det gjør også Robinho som sparker ballen langt vekk etter en offside avgjørelse mot Ibrahimovic. Ellers er også Ibrahimovic en skam i dag. Kaster seg flere ganger (og særlig Vermaelen "taklingen" er prikken over i-en).

Link to comment
Share on other sites

Det holdt 60-70 minutter så var det tomt på tanken.

Dette kosta nok enormt med krefter, men gutta fortjener all honnør for en strålende seier.

Bittert når man er såpass nære, men vi kunne vel ikke forventet mer.

Syns vi ikke hadde mer klasse på benken i dag, men usikker på om det hadde hjulpet siden vi ikke klarte å skape noe særlig siste halvtimen.

 

Dommer'n var forøvrig like rævva som Zlatan (som kronisk filmet gjennom hele kampen).

 

Ble et par skader og flere som sleit etter kampen så vi er ned til margen nå. Spent på om vi har krefter nok til å kjøre over Newcastle til helgen.

Link to comment
Share on other sites

Det ble nevnt her at vi ikke hadde noe å tape i dag, men i hele andre omgang føltes det nettopp sånn.

 

Helt enig. Er også enig i kommentaren om at 3-0 kom for tidlig, hvor utrolig det enn kan høres ut. Milan så hvor det bar og fikk pausen til å omgruppere, noe de klarte mesterlig.

 

Dette var surt fordi vi VAR SÅ NÆRE! Men jeg er jo også enig i at noe ære er gjenopprettet. Og 3-0 hjemme i CL er strekt uansett.

 

Glad jeg ikke holder med Milan. For en gjeng med grisespillere og fallere!

Link to comment
Share on other sites

3-0 ledelsen kom for tidlig. Det gjorde at Milan for alvor så faren, og gjorde de nødvendige grep i andre omgang. Men Arsenal har vel all grunn til å gå videre etter denne kampen med hodet høyt hevet. Etter den flaue forestillingen i Milano ble ihvertfall æren gjenopprettet, og uansett hvor mager trøst det er, bør jo denne kampen ha gitt laget enda bedre selvtillit.

 

trur Piscator er inne på noko vesentleg her, 3-0 kom kanskje litt for tidleg. det meste av 2. omgangen såg det ut til at alle skulle slå den magiske pasninga som ga 4-0. det førte til utruleg mange upressa pasningsfeil. samtidig heva milan seg litt, og dermed vart det omtrent ingen sjansar i 2. omgang.

Link to comment
Share on other sites

Momentumet Sir John.

Det er viktig å ta med seg trøkket videre.

Vi gjøren knallkamp og viser hvor gode vi kan være.

Og det er veldig enkelt å se hvem av gutta våre som gode nok for dette nivået og hvem som iblir for lette.

Trenger ikke være professor for å se det.

Link to comment
Share on other sites

Utrolig å være litt skuffet etter en sånn kamp. 1. omgangen er fantastisk og vi får alle troa, men dessverre mister vi Ox, og Milan fikk alt for mye rom på midten utover omgangen. Song skuffer fælt i andre synes jeg, gjør mye rart med ballen. Bakover er vi ganske så bra gjennom samtlige 90 min, utenom de to kjempesjansene Milan får.

 

Uansett, æren er gjennopprettet og nå får fokus være på 4. plassen i PL!

Link to comment
Share on other sites

Fantastisk spill av gutta. En utrolig bra kamp. Litt flaks på et, og muligens zlatans forsøk men ellers var vi helt klart den domminerende kraft på banen.

 

litt ranting: Dommeren sine bankoverføringer bør UEFA følge med på argusøyne. I beste fall er denne dommeren rett og slett skrekkerlig dårlig og bør nok aldri dømme noe over lillelputtstadie i framtiden.

Link to comment
Share on other sites

Utrolig å være litt skuffet etter en sånn kamp. 1. omgangen er fantastisk og vi får alle troa, men dessverre mister vi Ox, og Milan fikk alt for mye rom på midten utover omgangen. Song skuffer fælt i andre synes jeg, gjør mye rart med ballen. Bakover er vi ganske så bra gjennom samtlige 90 min, utenom de to kjempesjansene Milan får.

 

Uansett, æren er gjennopprettet og nå får fokus være på 4. plassen i PL!

Tredje plassen kan være fokuset.

Vi er mer enn kapable.

Link to comment
Share on other sites

Stolt av Arsenal i kveld. Laget gav 100%. Ber ikke om mer. Ingen kan si Milan fortjente plassen i neste runde mer enn oss.

 

 

Vi var bedre i dag en Milan var for fjorten dager siden. Bare så synd å være så nære men akk så langt ifra... Sitter ikke med noen veldig kjip følelse. Vi var over forventning i dag. DEt er først på mandag mot castle og fremover som betyr noe nå. Gutta skal i hvertfall være stolt av seg selv i dag. Over 180 minutter så var dette ett 50-50 oppgjør. Og totalt sett er det tilfeldigheter som avgjør...

 

MEN helsefarlig, det må dette være....føler meg litt ubehagelig i kroppen. Tror jeg må legge av meg denne lidenskapen når jeg blir eldre, ellers så blir dette min "bane"... :lol:

Link to comment
Share on other sites

Utrolig å være litt skuffet etter en sånn kamp. 1. omgangen er fantastisk og vi får alle troa, men dessverre mister vi Ox, og Milan fikk alt for mye rom på midten utover omgangen. Song skuffer fælt i andre synes jeg, gjør mye rart med ballen. Bakover er vi ganske så bra gjennom samtlige 90 min, utenom de to kjempesjansene Milan får.

 

Uansett, æren er gjennopprettet og nå får fokus være på 4. plassen i PL!

 

 

3 PLASSEN!

Link to comment
Share on other sites

De kan holde hodet høyt hevet. Syns spesielt Koscielny og Vermaelen var glimrende i dag. Offensive, knallharde og nøytraliserte Zlatan fullstendig. Herlig innsats i det som i utgangspunktet var en håpløs match. Måtte de fortsette i samme stil mot Newcastle på mandag!

Link to comment
Share on other sites

De kan holde hodet høyt hevet. Syns spesielt Koscielny og Vermaelen var glimrende i dag. Offensive, knallharde og nøytraliserte Zlatan fullstendig. Herlig innsats i det som i utgangspunktet var en håpløs match. Måtte de fortsette i samme stil mot Newcastle på mandag!

 

Begge to var mektig gode i dag. Dette var noe annet enn mot Milan på San Siro eller Sunderland borte for å si det sånn!

Link to comment
Share on other sites

De kan holde hodet høyt hevet. Syns spesielt Koscielny og Vermaelen var glimrende i dag. Offensive, knallharde og nøytraliserte Zlatan fullstendig. Herlig innsats i det som i utgangspunktet var en håpløs match. Måtte de fortsette i samme stil mot Newcastle på mandag!

Hele laget var bra. Det var vinnervilje fra ende til annen, Nå må vi bare ta det med oss videre i PL og da er 3.plass i boks enkelt

Link to comment
Share on other sites

trur Piscator er inne på noko vesentleg her, 3-0 kom kanskje litt for tidleg. det meste av 2. omgangen såg det ut til at alle skulle slå den magiske pasninga som ga 4-0. det førte til utruleg mange upressa pasningsfeil. samtidig heva milan seg litt, og dermed vart det omtrent ingen sjansar i 2. omgang.

 

Nah. 3-0 er bedre enn 2-0, men det ble litt hetere i hodet etterhvert som det ble litt slappere i musklene. Milans rutine ble til slutt utslagsgivende i denne kampen.

 

Momentumet Sir John.

Det er viktig å ta med seg trøkket videre.

Vi gjøren knallkamp og viser hvor gode vi kan være.

Og det er veldig enkelt å se hvem av gutta våre som gode nok for dette nivået og hvem som iblir for lette.

Trenger ikke være professor for å se det.

 

Jeg regner med at spillerene, som jeg, er litt tom akkurat nå. I morgen begynner neste kamp, og det er nå ultraviktig at Wenger får nullstillt gjengen selv om det "bare" er Newcastle som kommer på besøk mandag. Nå har vi en oppgave igjen denne sesongen. Ingen forstyrrelser. Fullt fokus frem mot årets St.Totteringsday.

Link to comment
Share on other sites

Upåklagelig innsats av samtlige spillere! Etter en fantatisk førsteomgang så mangler vi litt av drivkraften og kvaliteten i andreomgangen. Det virker som om spillerne er stresset og ikke tenker over att de har en hel omgang å score et mål på. Det fører igjen til masse feilpasninger og vi får ikke til å bygge opp angripene bit for bit som vi burde gjøre. En annen ting er også benken vår. Vi har ingen spillere som kan komme inn å bidra med noe. Har vi hatt benken til Man City har vi vunnet i dag. Uansett,vi tar med oss denne boosten videre i sesongavslutningen så snyter vi Tottenham for 3-plassen!! STOLT

Link to comment
Share on other sites

Etter første omgangen følte jeg en spenning jeg ikke har følt siden champions league finalen. Hvordan kan vi spille på nivå 10 i første og så droppe ned til 1 i andre omgangen. Jeg tror ikke vi vant en eneste duell i andreomgangen, og de sluttet også å legge press på milan.

Gervinho var så elendig at det gjorde nesten vondt å se ham spille. Hvofor ble ikke han og Ox byttet ut tidligere? hvilke som helst spiller hadde vært bedre!!

Song var ok i første omgangen, dog endel feilpasninger. I andre så var han helt ufattelig dårlig.......

Vi slår Liverpool, Spuds og Chelsea men det er også det eneste positive med denne sesongen. AW må ta seg en storopprydding til sommeren.....

Link to comment
Share on other sites

Det er lov å glede seg over en god kamp roger kanin!

 

Grunnen til at vi i følge deg dropper til nivå 1 i andre omgang, er jo at Milan legger om sin spillestil. Hvor de blir langt mer aggressive og flinkere til å komme opp i press. Det kombinert med at vi har tatt ut enorme krefter i 1. omgang fører til at vi sliter med å styre. Det skal også sies at om ikke Abbiati hadde vært sensasjonell ved et par anledninger ville vi sittet å sett ekstraomganger i dette minutt!

Link to comment
Share on other sites

 

Det lukter ikke akkurat trøbbel når Chamakh og Park kommer inn. Disse to er rett og slett for dårlige. Gi meg Podolski!

 

Er en spiller til som er mye av årsaken til den formen vi har nå og det er Rosickys gjenoppstandelse fra de døde.

Han har vært enorm de siste kampene.

Også enig i at når vi må skifte spillere idag blir laget gradvis redusert.

Æren er gjenopprettet, og nå er det bare å kjøre på i PL.

Håper at ikke skadene til lynvingene våre er alvorlig.

Link to comment
Share on other sites

Song var ikke god i andre omgang. Som jeg skrev tidligere tror jeg presset begynte å krype på. De startet matchen med at de hadde ingenting å tape, og startet andre omgang med en innstilling om at de faktisk kunne klare det umulige. Tror det ble litt mye for allerede slitne spillere, ingen klarer å holde sånt tempo over 90 minutter. Det kan sammenlignes med en cupcamp der Milan var det arrogante storlaget og Arsenal var det lille laget som spilte med full pinne uten noe å tape.

 

Håper Chamberlain og Walcott er klare igjen til neste match. Gibbs så også ut til å være plaget med noe, men det kunne jo vært at det bare klødde litt nedentil...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...