Jump to content

2012.6.3 AC Milan (H)


bjornage

Recommended Posts

Etter hva jeg så så var Song general på midtbanen i første omgang men utviklet seg til å bli stresset og unøyaktig i andre,elelr har jeg sett feil kamp?

 

Noen er kanskje ikke enig, men jeg syns Song var vår svakeste. Virket tung hele kampen, selv om han vant en del dueller. Slurvet med pasningene og det ble en del surr i 2. omgang.

Gervinho og Walcott fikk heller ikke til det helt store selv om de prøvde.

Men innsatsen over hele fjøla var upåklagelig. Rosicky Man of the match i mine øyne.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 248
  • Created
  • Last Reply

Sitter her med noen tårer i øyekroken og de er ikke der fordi vi er slått ut av årets Champions League, men fordi jeg er så utrolig stolt av hvordan hele laget viste Europa og resten av verden hva som faktisk bor i dem av talent og fightervilje! Klarer faktisk ikke å være skuffet etter en slik opptreden hvor begge lagene beviser dramatikken og får selv voksne menn til å vise hele følelsesregistret. Slike "småfeil" som dobbeltsjansen til Gervinho og van Persie hvor Abbiati viser klasse og Songs mangel på overblikk og ro i sluttminuttene skal jeg bare glemme fort, for på en dag som dette skal ikke noen av spillerne få føle seg som hoggstabber.

 

49 Unbeaten - a proud gooner!

Link to comment
Share on other sites

Man kan diskutere taktikk i det uendelige. Kontrollere fra start - og ha nok igjen på tanken til en skikkelig sluttspurt? Eller full pupp fra start og se hvor lenge skuta bærer? Vi gjorde det siste, og da tanken var tom efter omlag 65minutter, stod det "bare" 3-0 på tavla, dessverre.

 

Det mest bitre i kveld er tanken på hvilken forskjell det kunne gitt å ha én eneste kvalifisert innbytter: Arshavin, Wilshere, Diaby, Benayoun, Arteta, Coquelin, Santos, Mertesacker, Ramsey, Bendtner, Vela. Alle kunne de gitt oss friske bein og/eller mulighet for omrokkering. Park og Chamakh... Bare natta.

 

Likevel: Bunnlinjen er at æren er gjenopprettet. En helt fantastisk innsats som publikum visste å sette pris på. 3-0 mot Milan, 5-2 mot Tottenham. Tenk hvis innsatsen alltid, eller ofte var som denne. Det bør være mye positiv lærdom å ta med seg herfra for gutta!

Link to comment
Share on other sites

 

Noen er kanskje ikke enig, men jeg syns Song var vår svakeste. Virket tung hele kampen, selv om han vant en del dueller. Slurvet med pasningene og det ble en del surr i 2. omgang.

Gervinho og Walcott fikk heller ikke til det helt store selv om de prøvde.

Men innsatsen over hele fjøla var upåklagelig. Rosicky Man of the match i mine øyne.

Song har veldig mange gode egenskaper, men også noen egenskaper som gjør at han ikke er den fantastiske spilleren han kunne vært. I dag var bare atter et eksempel på en spiller som er opptatt av å vinne, men som av og til glemmer hvordan man skal gjøre det

Link to comment
Share on other sites

Man kan diskutere taktikk i det uendelige. Kontrollere fra start - og ha nok igjen på tanken til en skikkelig sluttspurt? Eller full pupp fra start og se hvor lenge skuta bærer? Vi gjorde det siste, og da tanken var tom efter omlag 65minutter, stod det "bare" 3-0 på tavla, dessverre.

 

Det mest bitre i kveld er tanken på hvilken forskjell det kunne gitt å ha én eneste kvalifisert innbytter: Arshavin, Wilshere, Diaby, Benayoun, Arteta, Coquelin, Santos, Mertesacker, Ramsey, Bendtner, Vela. Alle kunne de gitt oss friske bein og/eller mulighet for omrokkering. Park og Chamakh... Bare natta.

 

Likevel: Bunnlinjen er at æren er gjenopprettet. En helt fantastisk innsats som publikum visste å sette pris på. 3-0 mot Milan, 5-2 mot Tottenham. Tenk hvis innsatsen alltid, eller ofte var som denne. Det bør være mye positiv lærdom å ta med seg herfra for gutta!

Også viktig at man sender ut meldingen at "du taper på Emirates. Uansett!"

Link to comment
Share on other sites

Utrolig stolt av gutta i dag! 3 sterke seiere på rad nå, fortsett dette og vi tar 3. plassen i PL! Men denne kampen viser også at vi er nødt til å få inn noen nye spillere med offensiv kraft, ingen offensive bytter å gjøre, Chamack og Park har ikke sjans på dette nivået.

Link to comment
Share on other sites

Det bør være mye positiv lærdom å ta med seg herfra for gutta!

 

Jeg blir nervøs hver gang jeg ser ordet lære når det gjelder Arsenal. Jeg ser for meg et antiklimax og en gyser mot Newcastle. Forhåpentligvis ikke med et tilhørende sluttresultat.

I kveld skal jeg ikke la noe irritere meg, bortsett fra et annet notorisk ord som gnager litt - nesten.

 

Uansett og samma F. Well done tonight!!

Link to comment
Share on other sites

Vet ikke hva jeg skal si, om jeg er skuffet eller ikke, om jeg er irritert på van Persie for bommen eller ikke, det eneste jeg kan si, er at jeg er STOLT over gutta! Jeg kan ærlig si at jeg begynte å grine når vi scoret 3 - 0. For en match laget gjør, mange personlige feil er det, men vi kan ikke forvente annet i en kamp som det her. Er sikker på at bortimot alle gutta løp oppimot mila. Kudos til alle og enhver, idag er jeg virkelig Proud to be a Gooner!

 

Sitat fra Cesc: Very proud to be gooner in a day like today! That shows you what passion can do in the world of football... Arsenal fans were immense!

Link to comment
Share on other sites

Vi får se positivt på det. En turnering vi trolig ikke hadde vunnet uansett med årets lag...mindre midtukekamper å slite seg ut på.

Mer fokus på å kapre den tredjeplassen!

Og spiller vi sånn som de siste hjemmekampene tar vi den.

Link to comment
Share on other sites

For øvrig, det er fortsatt ni år siden et utenlandsk lag slo oss på Emirates/Highbury. Ganske imponerende mtp at vi er med i CL hver eneste sesong.

 

Er vell kun United som har slått oss på Emirates i CL-sammenheng, er det ikke?

Link to comment
Share on other sites

Har ikke en eneste klage på noen av spillerne, i dag hadde vi slått hvem som helst.

 

Det er derimot en spiller jeg virkelig vil løfte opp, og det er Tomas Rosicky. Han har virkelig kommet tilbake fra de døde. Årevis med endeløse skader og middelmådig spill, i fjor sommer håpet jeg på at noen kunne kjøpe han. Heldigvis elsker jeg å ta feil i slike tilfeller, og jaggu ta har ikke Rosicky vært en av dere våre beste spillere de siste månedene - akkurat når vi trengte noen andre enn Van Persie til å stå fram.

Link to comment
Share on other sites

Forstår ikke hvorfor folk klager på Walcott idag. Gutten var god gjennom medteparten av kampen.

 

Alle gutta gjorde en god jobb idag!

 

Walcott var god i dag, men hadde vel en pasningsprosent på 50%. Og jeg må si jeg blir litt skuffet over gutten mtp. at han gjentatte ganger (som Neville påpekte også ved flere anledninger) fortsetter å dra seg inn i banen når Mesbah er såpass svak som han er. Dette førte til noen balltap og kontringsmuligheter til Milan. Selv om han ikke nødvendigvis hadde klart å dra av seg Mesbah ved enkelte anledninger så ville vi i det minste trolig fått avsluttet angrepene våre.

 

Walcott var god i dag, men han kunne vært langt bedre. Hadde også et godt løp i bakrom som jeg syntes ble feilaktig avblåst av linjedommer for offside.

Link to comment
Share on other sites

De som mangler med Walcott mesteparten av spilletiden er att det ikke virker som om han er selv klar over hva som er kvaliteten hans,nemlig farten. idag burde han kommet seg forbi Milan-backen i 8 av 10 forsøk,men det ender ofte opp med feile valg. Uansett,innsatsen er upåklagelig! I kveld føler jeg att vi var "alles" Arsenal som spilte,vi reddet på en måte æren og vant tilbake respekten som Engelske lag er i ferd med å miste denne turneringen! Nå må vi bare kjøre på mens kullet brenner der nede,Newcastle skjelver i buksene ikveld tenker jeg :)

Link to comment
Share on other sites

Etter første omgangen følte jeg en spenning jeg ikke har følt siden champions league finalen. Hvordan kan vi spille på nivå 10 i første og så droppe ned til 1 i andre omgangen. Jeg tror ikke vi vant en eneste duell i andreomgangen, og de sluttet også å legge press på milan.

Gervinho var så elendig at det gjorde nesten vondt å se ham spille. Hvofor ble ikke han og Ox byttet ut tidligere? hvilke som helst spiller hadde vært bedre!!

Song var ok i første omgangen, dog endel feilpasninger. I andre så var han helt ufattelig dårlig.......

Vi slår Liverpool, Spuds og Chelsea men det er også det eneste positive med denne sesongen. AW må ta seg en storopprydding til sommeren.....

Utrolig innlegg. Antar at man kan skylde på affekt, men likevel. Vi spiller mot Milan og selvfølgelig går spillerne tomme etter et sykt tempo i første omgang. Hva forventer du, at spillerne er maskiner som bare kan fortsette og fortsette?

Dette var en fantastisk prestasjon rett og slett. Vi er så nære så nære et resultat som hadde rystet fotballverden og du klager..

Link to comment
Share on other sites

Utrolig innlegg. Antar at man kan skylde på affekt, men likevel. Vi spiller mot Milan og selvfølgelig går spillerne tomme etter et sykt tempo i første omgang. Hva forventer du, at spillerne er maskiner som bare kan fortsette og fortsette?

Dette var en fantastisk prestasjon rett og slett. Vi er så nære så nære et resultat som hadde rystet fotballverden og du klager..

 

Chamberlain var ikke helt frisk, flere av spillerne har spilt alt for mye i det siste grunnet skadesituasjonen, noen var nok lettere "lappet" sammen til kampen, vi går ut i rasende tempo. Er det rart gutta blir slitne? Jeg har ingen problemer med at laget vårt taper fra tid til annen (eller ikke går videre) når de virkelig har gitt alt. I går var vi uheldige, jeg forstår ikke hvordan RvP av alle mennesker klarte å miste kjempesjansen sin. Men vi kommer selvfølgelig sterkere tilbake neste år.

 

Ofte er jeg litt trist når Arsenal har tapt poeng/tapt kamper, i natt var jeg mest stolt av gutta.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...