Jump to content

22.01.12 Manchester United (H)


49 unbeaten

Recommended Posts

Dette kan høres noe snålt ut, men iløpet av denne sesongen har det gått igjen hver helg vi taper: Jeg er alltid tett i venstre nesebor kvelden før vi taper en kamp denne sesongen. Historien gjentok seg nå sist både før Fulham og Swansea etter en periode med frie neseluftveier. I kveld er jeg også tett, så får vi alle sammen krysse fingre for at jeg i morgen ikke lengre er tett.

 

(Neida, jeg er ikke overtroisk, men dette er de harde fakta, dessverre...)

 

Ha ha, det må være den merkeligste angivelige jinxen noensinne! Du innrømmer her at du er tett, hvis du tror på denne jinxen så er du vel det da.... :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 361
  • Created
  • Last Reply

Nå har jeg satset en del kroner på Man U, og på den måten helgardert meg til helgen;-) Laget er vel rimelig klart:

 

Szezsny

Djourou - Mert - Kos - Miguel

Rosicky - Song

Walcott - Ramsey - Arshavin

Van Persie

 

Med tanke på at Man U mangler kreative spillere på midtbanen, ser jeg for meg en litt roligere kamp mellom lagene. Men med våre defensive problemer er jeg nok urolig for kantene. Jeg går for et tidlig mål av Man U, og så en herlig innhenting i 2 omgang. Med seiersmål av en som kan dra nytte av det, - Chamberlain!

 

Link to comment
Share on other sites

 

Ha ha, det må være den merkeligste angivelige jinxen noensinne! Du innrømmer her at du er tett, hvis du tror på denne jinxen så er du vel det da.... :rolleyes:

 

Jeg ser den, såpass skal jeg innrømme. Har egentlig aldri trodd på jinx, av noen som helst grad. Men blir helt paranoid av å ha dette i bakhuet/neseboret.

Link to comment
Share on other sites

Måten slå Manure på er knallhardt arbeid og disiplin gjennom hele kampen samt holde posisjonene og sette de sjansene vi får. Ikke la de få tid til å spille ball.

Det var akkurat det Newcastle gjorde og vant fullt fortjent 3-0. Kjempet dem fullstendig ut av stilen.

 

Min bekymring er på backplass og tempoet til Mertesacker. Djourou er ikke god som back og Miquel har ikke akkurat mye erfaring på hverken stopper-eller backplass.

Per har vist at han er en stødig midtstopper, men nå møter vi Manure som spiller hurtig langs bakken og fyller på mye i boksen er jeg redd han ikke kommer til å henge med. DJourou-Per på høyresiden oser vel ikke akkurat tempo.

Desverre er alternativene på sykestua så vi må vel håpe at det holder.

 

Vermaelen blir kanskje klar og selv om vi savner han veldig, er det en risiko å gamble med han nå og i verste fall blir han skadet igjen og ute i flere uker til...njææ...vet ikke helt.

Henry kommer neppe til å starte uansett og heller ikke han bør risikeres hvis vi skal få utnyttet hans tjenester siste mnd.

Kommer mange tøffe kamper neste måneden nå og vi trenger alle mann.

 

Jeg er forberedt 2-0, 1-5, 1-0, 2-2, 2-6, 4-1, 0-0, 2-3, 2-1...ja, hva som helst egentlig. Blir ikke overrasket uansett resultat for dette er en veldig åpen kamp.

Men særdeles viktig for selvtilliten at vi ikke blir ydmyket igjen og spillerne må ihvertfall vise på banen at de gir jernet hele kampen.

Mye sitter i topplokket og nervøsiteten vi har fortsatt ser i enkelte kamper må lukes vekk hvis vi skal ha 3 poeng.

 

Håper forøvrig Oxlade-Chamberlain får sjansen fra start.

Link to comment
Share on other sites

Ja, i morgen har vi virkelig en god sjanse til å ta innpå noen poeng. Jeg er ganske sikker på at Tottenham taper sin bortekamp mot City. Om vi selv vinner og da havner 7 poeng bak dem, så tror jeg nok vi tar dem til slutt. Det kan jo faktisk bli en tredjeplass dersom vi skulle klare å ta igjen Chelsea også, som vil være 2 poeng foran oss hvis vi nå bare vinner. I tillegg vil ved disse resultatene City lede over ManU med 6 poeng. Om ManU skulle klare å ta igjen det, selv om det bare er snakk om 6 poeng, så må det være Citys egen feil. Årets ManU-lag ville vært et av de dårligste lag som noen gang har vunnet PL.

Link to comment
Share on other sites

Vanligvis når vi får muligheter som det her presentert til oss så driter vi oss ut. Tror ikke dette her blir noe unntak for å si det sånn, men i motsetning til andre kamper så er det her United og vanligvis en kamp man skal slite i. Er verre når vi driter oss ut mot Fulham, Swansea o.l.

Link to comment
Share on other sites

Vanligvis når vi får muligheter som det her presentert til oss så driter vi oss ut. Tror ikke dette her blir noe unntak for å si det sånn, men i motsetning til andre kamper så er det her United og vanligvis en kamp man skal slite i. Er verre når vi driter oss ut mot Fulham, Swansea o.l.

Ja - det er ikke å drite seg ut å tape mot MU - så sant det er innenfor rimelige grenser. Det er de andre tapen, de vi må vinne, som du nevner, som gir oss magesår.

Link to comment
Share on other sites

 

Forteller kilden din noe om tilsvarende tall for ManU? Eller teller du kanskje selv? :)

Arsenal v Manchester United

Arsenal allowed Manchester United 14 shots on target against them in their 2-8 defeat back in August, the joint-most they have allowed in a Premier League game in the last five years.

Wayne Rooney has scored six goals in his last six appearances against Arsenal in all competitions and has also missed a penalty in that time.

Rooney scored his first Premier League goal, his first Premier League goal for Man Utd, his 100th Premier League goal and his 150th goal for Man Utd in all competitions against Arsenal.

Man Utd have won seven and lost one of their last nine matches against Arsenal in all competitions.

Arsenal have won three and lost only one of the five league meetings with Manchester United at the Emirates, although the Red Devils also won their meeting there in the Champions League too.

Thierry Henry scored seven goals in eight home appearances against Manchester United.

Henry’s last goal at the Emirates in the Premier League was a last-minute winner against the Red Devils.

Arsenal have only scored more than once in four of their last 16 Premier League games at the Emirates and netted just 20 in total over those matches.

The Gunners have won none of their last 10 Premier League games with Mike Dean as the referee (W0 D5 L5).

Arsenal have dropped eight points from winning positions in their last four Premier League matches.

Man Utd have gained just one point from behind this season, fewer than any other team.

 

Siden du virker som du ikke trodde på det skal du få link og: http://optaspesialis...e.aspx?sID=3277

 

Her er United sine kamper med Rean som ref:

 

Mike Dean has had 28 games for Manchester United consisting of 18 wins, 5 draws and 5 losses.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...