Jump to content

22.01.12 Manchester United (H)


49 unbeaten

Recommended Posts

  • Replies 361
  • Created
  • Last Reply

Bring them on, depresjonen er snudd og jeg er klar for kamp igjen. Får vi Arteta og Vermaelen klare så tror jeg vi kan bite godt fra oss. Føler at trykket fra stadion og spillerne kommer til å være enormt. Det er mye å hevne....

Link to comment
Share on other sites

Jepp. Virker som Arteta ikke blir klar, mens Henry har en sjanse. Sagna rekker visstnok ikke denne, men skal være klar mot Villa. Dog vet man aldri.. hadde hvertfall hjulpet tonnevis med Sagna og Vermaelen tilbake.

 

Håper på dette laget:

Szczesny

Sagna - Mertesacker - Koscielny - Vermaelen

Song - Rosicky

Chamberlain - Ramsey - Arshavin

v. Persie

Tror dette blir laget:

Szczesny

Djourou - Mertesacker - Koscielny - Vermaelen

Song - Benayoun

Walcott - Ramsey - Arshavin

v. Persie

Link to comment
Share on other sites

Trist å lese at noen håper vi taper matchen i håp om at Wenger skal handle. Helt feil innstilling for meg, men det sier kanskje en del om hvor desperate mange av supporterne er i ferd med å bli.

 

Håper selvsagt vi vinner, men en liten del av meg blir ikke så sur om vi taper greit. Jeg ser jo at det er helt feil tankegang selvfølgelig, men det er sånn jeg føler det.

Link to comment
Share on other sites

At enkelte håper vi taper mot United er bare skammelig. Ja, det er lov til å håpe på overganger inn i løpet av overgangsvinduet, men enn så lenge må vi stole på og støtte de spillerne vi har per dags dato.

Taper vi mot United vil det gjøre meg 100 ganger mer forbanna enn at vi ikke kjøper spillere i løpet av januar.

Link to comment
Share on other sites

Tror virkelig ikke Wenger går i den samme fella og setter Benayoun som sentral midtbane igjen. Blir nok Rosicky om ikke Arteta er klar. Tsjekkeren slo flere pasninger på sine 20 minutter mot Swansea, enn det Yossi gjorde på 70 (?) min.

Håper at Rosicky blir foretrukker framfor Benayon. Ramsey fikk mye kritikk etter kampen mot Swansea, men jeg syns Bønna var minst like dårlig. Ramsey prøvde i alle fall, Yossi så ut til å prøve å gjemme seg store deler av kampen.

 

Håper selvfølgelig på Rosicky selv som dere ser, men det forundrer meg ikke om Wenger starter med Benayoun fremfor tsjekkeren. Kan dog fort se at han erstatter Arshavin på kanten da han vil være noe sterkere defensivt enn hva Arshavin er.

 

Uansett så følte jeg denne kampen var nærmest ferdigtapt når jeg trodde Arteta ville spille, men når det nå ser usannsynlig ut så klarer jeg ikke å se noe annet enn et tap her. Uavjort eller hvis vi vinner ville vært fenomenalt og jeg ville nesten feiret som om vi vant Premier League.

Link to comment
Share on other sites

Selv med skader så ser jeg på oss som favoritter.

Tipper vi vinner 3-1

 

tips: The Ox fra start, walcott på benken.

 

BE

Synd hvis Arteta ikke spiller, det hadde vært en forsterkning på midten. Hvis han er ute så håper jeg at Arshavin fortsetter venstre og Walcott høyre med Song, Ramsey og TR i midten. Bak må vel Vermaelen inn på venstre selv om jeg syns Miquel ikke har vært svakere enn hva belgieren har vært på back. Men, generelt så styrker det nok laget og man får litt mer muskler inn.

 

The Ox kan gjerne komme inn i en fase hvor vi fører kampen, men han er per i dag fryktelig svak taktisk både fremover og bakover og er det noe vi ikke trenger så er det å gi United litt ekstra hjelp på grunn av dårlige valg.

Link to comment
Share on other sites

Synd hvis Arteta ikke spiller, det hadde vært en forsterkning på midten. Hvis han er ute så håper jeg at Arshavin fortsetter venstre og Walcott høyre med Song, Ramsey og TR i midten. Bak må vel Vermaelen inn på venstre selv om jeg syns Miquel ikke har vært svakere enn hva belgieren har vært på back. Men, generelt så styrker det nok laget og man får litt mer muskler inn.

 

The Ox kan gjerne komme inn i en fase hvor vi fører kampen, men han er per i dag fryktelig svak taktisk både fremover og bakover og er det noe vi ikke trenger så er det å gi United litt ekstra hjelp på grunn av dårlige valg.

 

Jeg synes Walcott er utrolig svak både offensivt og defensivt. Han kan gjøre en forskjell, men det er fra det 60 minutt og ut. I starten av kampen kan ox får lov til å kose seg. Han er uortodoks og akkurat hva man trenger på kant i en tid vi spiller uten backer som kommer på overlap. Walcott klarer ikke å gjøre noen ting selv. Det klarer Arshavin og det klarer Oxlade.

for min del må vi gjerne fortsette med Miguel på back. Jeg kunne tenke meg Song og Vermaelen på midten, for den krigen må vinnes.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

on Thomas Vermaelen (calf)

At the moment I don’t think he will make it for Sunday. Let’s hope we have a good surprise. Let’s see how he develops. There may be a test. At the moment we just go day by day but he looks short.

 

on Mikel Arteta (calf)…

He has no chance. The earliest for him is Aston Villa.

 

on Thierry Henry

He will have a test on Saturday. He has a calf problem.

 

Så laget blir da trolig

Szczesny

Djourou - Mertesacker - Koscielny - Miquel

Song - Rosicky

Walcott - Ramsey - Arshavin

v. Persie

Dette stinker tap.

Link to comment
Share on other sites

on Thomas Vermaelen (calf)

At the moment I don’t think he will make it for Sunday. Let’s hope we have a good surprise. Let’s see how he develops. There may be a test. At the moment we just go day by day but he looks short.

 

on Mikel Arteta (calf)…

He has no chance. The earliest for him is Aston Villa.

 

on Thierry Henry

He will have a test on Saturday. He has a calf problem.

 

Så laget blir da trolig

Szczesny

Djourou - Mertesacker - Koscielny - Miquel

Song - Rosicky

Walcott - Ramsey - Arshavin

v. Persie

 

Dette stinker tap.

 

 

Er både Arteta og Vermaelan ute er jeg nesten sikker på at vi taper dessverre. Disse 2 spillerne oser det kvalitet av og jeg

frykter en ny hodeløs midtbane som kommer til å gi fra seg ballen igjen og igjen.

Nani og Valencia mot Djourou og Miguel.....kan bli vel tøft.

Nei,denne kampen tror jeg blir en neglebitende affære.

 

Og da er det bare å håpe at jeg tar feil;-)

Link to comment
Share on other sites

Huff, ikke bra dette.

 

Det som dog overrasker meg mest er at Wenger gir en full oppdatering på alle spillere, men nevner ikke Diaby. Han kom inn mot Fulham hjemme og spilte godt. Så ingen tegn til skade da kampen var ferdig, men så kom beskjeden om at han ville være ute i ca 10 dager. Det er nå mange uker siden og siden har jeg ikke sett en eneste kommentar angående denne skaden. Dumt å spekulere i noe, men akkurat dette får meg til å lure på om det ligger noe annet bak.

Link to comment
Share on other sites

Diaby har jo vært 5 hjulet på vogna i flere sesonger pgr skader nå,veldig synd men det virker som skadene har satt en stopper for karrieren hans allerede! Jeg klarer ikke å se for meg 3 poeng i denne kampen uten Arteta og Vermalen :( Håper virkelig Wenger gir OX sjansen i denne kampen,vi trenger en spiller som kan overaske og det kan han hvis han har dagen

Link to comment
Share on other sites

Det er så mange skader at Wenger som regel ikke husker på alle når han ramser opp. Ikke kødd en gang.

Når det gjelder Diaby kan vi ikke forvente noe som helst. Det er bare å se bort fra hans eksistens. Skulle han dukke opp en eller annen gang får det bli en bonus.

Dessverre blitt slik. Spilleren med størst potensiale og toppnivå av samtlige i troppen i mine øyne.

Husker han vant U19 sammen Nasri. De var ustoppelige og Diaby ble kåret til turneringens beste og mest spennende spiller. Fysikk som overgikk alle andre og et driv med ball vi ellers bare har fått se små glimt av. Syns oppriktig synd på ham. 4 sesonger mer eller mindre ødelagt grunnet den horrible tacklingen av en udugelig Sunderlandspiller. Så bittert det må være..

 

Men, det forklarer også litt hvorfor spillerne følger pengene; karrieren kan være over før den starter hvis man er like uheldig som Diaby har vært

Link to comment
Share on other sites

Dessverre blitt slik. Spilleren med størst potensiale og toppnivå av samtlige i troppen i mine øyne.

Husker han vant U19 sammen Nasri. De var ustoppelige og Diaby ble kåret til turneringens beste og mest spennende spiller. Fysikk som overgikk alle andre og et driv med ball vi ellers bare har fått se små glimt av. Syns oppriktig synd på ham. 4 sesonger mer eller mindre ødelagt grunnet den horrible tacklingen av en udugelig Sunderlandspiller. Så bittert det må være..

 

Men, det forklarer også litt hvorfor spillerne følger pengene; karrieren kan være over før den starter hvis man er like uheldig som Diaby har vært

 

Er ufattelig kjedelig at karrieren til Diaby nærmest virker å være over før han i det hele tatt fikk være i nærheten av sitt beste. Hvis vi hadde hatt Song, Diaby, Arteta, Wilshere, Ramsey og Coquelin tilgjengelig mesteparten av sesongen så hadde jeg ikke vært i nærheten av like skeptisk til midtbanen vår som jeg er pdd., men når Diaby praktisk talt har vært skadet i 12-13 måneder (orker ikke å gå igjennom hvor mange kamper han har spilt siden desember 2010 til januar 2012, men det er virkelig ikke mange) og Wilshere har vært skadet siden juli så svekker det oss noe helt vanvittig. Man kan krysse fingrene for at de vil holde seg skadefri over lengre tid, men dessverre tror jeg dette ikke kommer til å skje for Diaby. Et snitt på 22 kamper de siste 7 sesongene forteller vel litt. I 2009/10 så virket han å være på vei til å holde seg mer og mer skadefri, men dessverre så ble han grisetaklet av Paul Robinson og etter det har han vært enda mer skadet enn tidligere. Ufattelig kjedelig, men når en spiller er såpass uheldig og skadeplaget så må man få inn en spiller som kan ta over plassen hans i laget da det svekker oss noe ufattelig.

 

Det samme gjelder også Kieran Gibbs. Det var noe jeg var utrolig redd for i sommer at Wenger ville satse på Gibbs når han er skadet mesteparten av sesongen og jeg syntes ei heller han holdt nivået i utgangspunktet. Heldigvis så ble Andre Santos hentet inn på siste dagen i overgangsvinduet for Gibbs har ikke akkurat spilt noe særlig siden september, men dessverre så ble jo selvfølgelig Santos skadet i starten av desember og langt uti mars.

 

Uansett: Syntes det er ufattelig rart at Diaby ikke har blitt nevnt i det hele tatt siden 2 desember. Det har ikke vært en eneste artikkel på Diaby på Arsenal.com eller noe fra Wenger siden den gang. Utrolig merkelig..

Link to comment
Share on other sites

Dette kan høres noe snålt ut, men iløpet av denne sesongen har det gått igjen hver helg vi taper: Jeg er alltid tett i venstre nesebor kvelden før vi taper en kamp denne sesongen. Historien gjentok seg nå sist både før Fulham og Swansea etter en periode med frie neseluftveier. I kveld er jeg også tett, så får vi alle sammen krysse fingre for at jeg i morgen ikke lengre er tett.

 

(Neida, jeg er ikke overtroisk, men dette er de harde fakta, dessverre...)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...