Jump to content

10.12.11 Everton (H)


gunnersfan

Recommended Posts

Arsenal - Everton

Premier League

10.12.2011 16:00

Emirates Stadium

 

Blir dette laga?

Arsenal:

Szczesny

Djourou, Koscielny, Mertesacker, Vermaelen

Arteta, Song, Ramsey

Walcott, Van Persie, Gervinho

 

Everton:

Howard

Hibbert, Heitinga, Jagielka, Baines

Coleman, Fellaini, Rodwell, Osman

Cahill

Saha

 

arsenal.com om kampen: http://www.arsenal.c...ton?tab=preview

 

Tynn tråd, men god nok til ein diskusjon før dagens kamp..

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 87
  • Created
  • Last Reply

Everton kommer nok til å legge seg bakpå i denne kampen, og dermed må vi være tålmodige og ikke minst vise dyktighet i den siste tredelen. Et tidlig mål for oss er det beste mulige scenarioet, det vil åpne kampen langt mer. Evertons tabellplassering skremmer nok ingen, men i mine øyne har de fått mindre poeng enn de har fortjent denne sesongen, vært meget gode i enkeltkamper, men hatt stengene og annet uflaks i mot seg. Poenget mitt er uansett at det antakeligvis blir en svært vanskelig kamp. Har på følelsen av at Gervinho og/eller Walcott kommer på scoringslista.

 

Song har for øvrig 4 gule kort i ligaen, og hvis han pådrar seg ett i morgen, må han stå over City-kampen neste helg.

Link to comment
Share on other sites

Med tanke på at det er 8 dager til neste kamp så blir det nok toppet lag her. Dessverre gikk Wenger for den "safe" løsningen ved å putte Vermaelen på venstreback. Hadde selv likt å se Miquel der, men forhåpentligvis så går det bra allikevel.

 

Everton er uten Saha og Drenthe og er utrolig svekket uten disse, men de er fortsatt et sterkt lag som ligger langt lavere enn det de burde gjøre. Får vi et tidlig mål så kan det bli en meget målrik kamp for oss, men jeg er veldig redd dette blir en lang og seig slitekamp.

Link to comment
Share on other sites

Noen som vet om et sted det er mulig å se festlighetene som skjer på Emirates før kamp i dag?

 

Er vel mest sannsynlig Arsenal Player eller håpe at TV2 sender noe av det før match.

Men hvorfor hente inn Gazza til TV2-studio når Arsenal feirer 125-årsjubileum? Nok til å irritere meg ihvertfall..hehe.

 

Over til kampen..

Er og blir skeptisk til Djourou på høyreback. Han spilte en skrekkelig kamp på tirsdag og viser til stadighet hvor uryddig og klomsete han han være.

Han har sine gode øyeblikk, men de blir overskygget av feilene desverre.

Det er jo selvsagt maks uflaks og typisk at vi har alle backene ute med skader noe som forsterker min mening om at vi trenger trippel dekning på backplass fordi vi alltid havner i disse skadesituasjonene.

Vermaelen blir vel venstreback og Koscielny kunne spilt høyreback i dag, men fordi bl.a. Squillaci ikke er god nok på stopperplass må Kos spille stopper. Dette viser hvor viktig det er å ha 4-5 midtstoppere som holder nivået. vi har desverre kanskje kun 3.

Offensivt gunner vi på med det vi har og som noen sier her...tempo på ballen, fremoverrettet og presisjon i pasningsspillet så vinner vi denne kampen.

Syns vi begynner å se et maskineri som er bedre smurt og dynamikken i angrepsspillet er på vei til noe veldig bra.

 

Det er jubileumskamp og håper gutta trøkker til maksimalt å viser sitt beste register i dag.

Everton er et godt lag, men tipper vi vinner 4-2 og Arteta scorer på sine gamle lagkamerater! ^_^

 

 

En morsom sak jeg fant på Twitter:

"Due to the exit of the 2 Manchester clubs from the Champions League there will be 2 minutes laughter before every league match this weekend." :lol:

Link to comment
Share on other sites

Everton er uten Saha og Drenthe og er utrolig svekket uten disse, men de er fortsatt et sterkt lag som ligger langt lavere enn det de burde gjøre. Får vi et tidlig mål så kan det bli en meget målrik kamp for oss, men jeg er veldig redd dette blir en lang og seig slitekamp.

 

Vell, Saha starter hvertfall for Everton i dag, får håpe linjemannen er litt mer ivrig denne sesongen da.

 

Laget til everton: Howard, Hibbert, Baines, Jagielka, Heitinga, Neville ©, Fellaini, Coleman, Bilyaletdinov, Cahill, Saha

 

EDIT: Laget til Arsenal, som ventet: Szczesny, Djourou, Koscielny, Mertesacker, Vermaelen - Song, Ramsey, Arteta - Gervinho, Walcott, Van Persie ©

 

Benk: Almunia, Miquel, Frimpong, Benayoun, Rosicky, Arshavin, Chamakh.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser det er flere som skeptiske til Djourou som høyreback og mange rare forslag har blitt lansert for å unngå at han havner på den plassen i dag. Han var svak mot Olympiakos, men det var det veldig mange som var. Det var elendig samhandling i laget og forsvarsjobben ble veldig vansklig.

 

I dag stiller vi med en meget samkjørt og god midtbane og de vil gjøre forsvarsjobben mye enklere. Jeg tror forsvaret klarer seg utmerket i dag, er mer skeptisk til hvordan det går til neste kamp mot City. Seier i dag og uavgjort mot City og Tapapa vil være en fornøyd mann.

Link to comment
Share on other sites

 

Vell, Saha starter hvertfall for Everton i dag, får håpe linjemannen er litt mer ivrig denne sesongen da.

 

Laget til everton: Howard, Hibbert, Baines, Jagielka, Heitinga, Neville ©, Fellaini, Coleman, Bilyaletdinov, Cahill, Saha

 

EDIT: Laget til Arsenal, som ventet: Szczesny, Djourou, Koscielny, Mertesacker, Vermaelen - Song, Ramsey, Arteta - Gervinho, Walcott, Van Persie ©

 

Benk: Almunia, Miquel, Frimpong, Benayoun, Rosicky, Arshavin, Chamakh.

 

Fanken heller. Var flere kilder som sa at Saha var ute sammen med Drenthe, men vi burde vel klare oss. Forhåpentligvis så har vi ikke en håpløs linjedommer i denne kampen som forrige gang mot Everton.

Link to comment
Share on other sites

Noen som kan komme med en kort referat fra første omgang?

 

Vi dominerer. Har store sjanser, men klarer ikke å score. Vår beste hittil har vært Gervinho eller Walcott. Vår verste har faktisk vært van Persie som har vært svak hittil..

Link to comment
Share on other sites

Denne kampen skulle vært avgjort og satt lokk for lenge siden. Makan til sjansesløseri. Slik kampen går til pause kan dette fort ende opp begge veier. Laget som scorer flrst vinner nok denne kampen, og om Arsenal fortsetter denne ineffektiviteten kan det like gjerne bli Everton.

Link to comment
Share on other sites

Skulle egentlig gjerne sett Walcott på topp her. Syntes han har vært veldig frisk (egentlig de siste månedene generelt sett), men han har ikke hatt noen sjanser selv. Kunne nok fått en stor sjanse hvis van Persie ikke hadde vært i offside tidligere og ødela for Walcott.

Link to comment
Share on other sites

RvP må få overskriftene ut av hodet og hodet inn i kampen. Gjelder egentlig flere. Ramsey er Ramsey på godt og vondt, men når noe misforstås er han irriterende ofte i nærheten. Djourou gjør sitt ytterste for å finte ut Mertesacker med å gå i hans sone. Vi dikterer dette, sløser i kjent stil, men hvis ikke hodene klarner kan det fort bli 0-1 av dette.

Link to comment
Share on other sites

Positivt at vi kommer til mange sjanser, men vi er nødt til å omsette de sjansene vi har fått.. Burde vært minst 2-0.

 

Walcott og Gervinho kommer begge til mange farligheter, men etter min mening, er det noe mangel på fotballforståelse/decisionmaking og touch, som gjør at farlighetene ofte ebber ut i ingenting/corner o.l. Meget gode fotballspillere, men det er disse tingene som gjør at de ikke er helt der oppe på øverste hylle.

 

Ramsey MÅ gjøre det enklere.. Come on Gunners !

Link to comment
Share on other sites

Skulle egentlig gjerne sett Walcott på topp her. Syntes han har vært veldig frisk (egentlig de siste månedene generelt sett), men han har ikke hatt noen sjanser selv. Kunne nok fått en stor sjanse hvis van Persie ikke hadde vært i offside tidligere og ødela for Walcott.

 

Enig! Tror en Theo på topp her kunne fått til mye skummelt.

Link to comment
Share on other sites

En bra førsteomgang med mange nok sjanser til at vi kunne og burde ledet minst 2-0 til pausen. Løpene har vært gode og revet forsvaret til Everton litt fra hverandre, og jeg er helt sikker på at vi kommer til å score i andreomgang hvis vi fortsetter med det samme. Regner med at Wenger gir noen korreksjoner i garderoben og at van Persie legger igjen nervene, for jeg tror det må være årsaken til en sjelden svak omgang fra hans side. Kanskje litt håndballklister hjelper? ;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...