Jump to content

10.12.11 Everton (H)


gunnersfan

Recommended Posts

  • Replies 87
  • Created
  • Last Reply

Villdyret våknet i tide. Mertesacker/Koscielny bunnsolide. På midten var vel Song strengt tatt best både defesivt og offentivt. 3 poeng i boks, selv om det lugget en masse underveis. Wenger forsøkte selvsagt å skremme vettet av meg ved å sette inn Frimpong med minutter igjen. Vage minner om feilprosent skapte stygge bilder, men det ble med det. He-he.

Link to comment
Share on other sites

Villdyret våknet i tide. Mertesacker/Koscielny bunnsolide. På midten var vel Song strengt tatt best både defesivt og offentivt. 3 poeng i boks, selv om det lugget en masse underveis. Wenger forsøkte selvsagt å skremme vettet av meg ved å sette inn Frimpong med minutter igjen. Vage minner om feilprosent skapte stygge bilder, men det ble med det. He-he.

Enig, midtstopperene var outstanding i dag. Vant alt i egen boks og dikterte spillet på egen banehalvdel. Mertesacker begynner å vise hva han kan og Kosc har fysikk, tempo og selvtillit nå. Måten han bruker alle faktorene på i dag er imponerende.

 

Song MoM by far. Ingen feil defensivt og har flere meget gode gjennombruddspass. Litt slurv i første, men alt når han er i ufarlig sone og når han prøver vanskelige løsninger offensivt. Defensivt helt fantastisk og det var egentlig en god ting at han skulle unngå gult i dag. Han var enda klokere i valgene om når han skulle tackle og når han bare skulle la motstander vandre sidelengs. Var aldri i faresonen og så ut som han storkoste seg. Han er per i dag ligaens klart mest komplette midtbanespiller og defensivt den beste sammen Lucas. Kanskje Wengers største signering ut i fra forutsetninger og pris noen sinne.

Link to comment
Share on other sites

Wenger knows. For et mål

 

Uff, slikt må du ikke si på dette forumet, da kommer kritikerne til å gå bananas, fra spøk til alvor, er det mulig å komme utenom Arsene Wenger når statuer skal bygges rundt på Emirates??? Song bunnsolid, Arteta veldig bra, Vermaelen gjør en meget god jobb på backen, midtstopperne fortsetter å vise at Arsenal er et meget godt organisert og klokt lag denne sesongen, dette kan nå veldig langt;-)

Link to comment
Share on other sites

er det mulig å komme utenom Arsene Wenger når statuer skal bygges rundt på Emirates???

 

Nei det er det ikke, og det burde også være umulig å unngå DB10.

 

Wenger er like selvsagt som Chapman, og at den kommer er jeg ikke et øyeblikk i tvil om.

Bergkamp er også like selvsagt som Adams og Henry, selv om han hverken er vår mestvinnende kaptein eller mestscorende spiller. Derimot var han i sine velmaktsdager den beste spiller som noensinne har båret Arsenals vidunderlige drakt. Skulle det være noe konkurranse om det må vi i tilfelle tilbake til 30-tallet og Alex James.

Link to comment
Share on other sites

Så lenge Wenger fortsatt er i klubben, så tviler jeg på han får statue. Når han en dag trekker seg vil nok en statue av han komme relativt kjapt opp. Regner også med at neste statue som reises utenfor Emirates blir Bergkamp.

 

Huff, vi har alt for mange i denne klubbens historie som fortjener statue! Brady, George, O'Leary, Wenger, Bergkamp....The list goes on

Link to comment
Share on other sites

 

Nei det er det ikke, og det burde også være umulig å unngå DB10.

 

Wenger er like selvsagt som Chapman, og at den kommer er jeg ikke et øyeblikk i tvil om.

Bergkamp er også like selvsagt som Adams og Henry, selv om han hverken er vår mestvinnende kaptein eller mestscorende spiller. Derimot var han i sine velmaktsdager den beste spiller som noensinne har båret Arsenals vidunderlige drakt. Skulle det være noe konkurranse om det må vi i tilfelle tilbake til 30-tallet og Alex James.

Det er sannelig ikke lett å velge ut tre stykker, men tror nok denne parken av statuer vil vokse. Syns klubben virkelig har tatt supporterne på alvor siste året med forandringene som er gjor rundt og inne på Emirates. Der har Gazidis virkelig tatt ansvar og gitt veldig mye tilbake til fansen. Mest veldrevne klubb i verden??

Link to comment
Share on other sites

Vi har nå tre statuer der ute i legendariske Herbert Chapman den eneveldige sjefen som skapte det fenomenale laget fra 30-årene, den mestvinnende kapteinen Tony Adams og toppscoreren Thierry Henry. Fra hine hårde dager er det plass til mannen som startet det hele David Danskin, Highburys far Henry Norris og superspiller i egen klasse i sin tid Alex James. Hvis en så supplerer med den manageren og den spilleren som var selve kjernen i å skape det mest fantastike lag Arsenal noensinne har mønstret så blir det bra ute på tunet.

Link to comment
Share on other sites

Hva med å sette opp statuer av alle lagene som har vunnet ligaen, i den formasjonen de brukte, sånn for å hedre alle? (Haha!)

 

Må si at det er flott at statuer reises og en Arsenalization inne og rundt Ashburton. Men det er definitivt ikke noe fokus på Arsenal i norsk presse, Van Persie tok et nytt steg mot å slå Shearers fantastiske rekord, samt rundens desidert fineste mål, men ikke så mye som en notis på hverken VG eller Dagbladet, eller er jeg blind?

 

Blir flau over at Van Persie ikke får mer oppmerksomhet, han burde vært med i alt av utdelinger dette året, og burde vært en mann man hadde nedtelling på i antall skåringer før han tar Shearers rekord!

 

En helt ok kamp, vi produserer nok til å vinne med 4-5, defensivt var vi gode til tross for 4 stoppere bak der. Djourou sleit litt etter trykken han fikk i 1. omgang, men ellers syns jeg de klarer seg greit. Vermaelen er forøvrig sikkerheten selv også på venstre back. Om vi skulle komme langt i CL i år, er det faktisk en meget god idé å bruke Per og Kos i midten med Vermaelen på venstre back. Det vil gi oss langt mer trygghet enn Santos, som i enkelte kamper i år har vært aller mest en spiller for det nøytrale publikum (skaper sjanser begge veier), selv om han har forbedret seg en hel del!

 

Gleder meg til fortsettelsen!

Link to comment
Share on other sites

Herlig med tre poeng på en dag der det ikke sitter helt offensivt. Van is the man og viser atter en gang at han er verdens beste spiss. Jeg er også utrolig stolt av midtforsvaret i dag. Koscielny gjør min tvil til skamme og er igjen banens gigant. Song og Vermaelen er også veldig gode. Vermaelen klarer seg bra på VB og viser at han er vokst opp med total fotball. Arteta sliter og river mye i dag og fikk virkelig kjenne Cahills og Fellainis styrke i dag. Men han jobber som merra den blinde og det setter jeg stor pris på. Walcott er også frisk og rask, men brukte farten sitt mindre effektivt enn hva vi har sett tidligere i sesongen. Alt i alt fornøyd med tre poeng og at vi har den viktige fjerdeplassen enn så lenge :) Vi er med!

Link to comment
Share on other sites

Hva med å sette opp statuer av alle lagene som har vunnet ligaen, i den formasjonen de brukte, sånn for å hedre alle? (Haha!)

 

Jepp, uten å sette opp mer enn en statue pr.spiller. Noen forslag til løsning? Selv Chapman skulle fått slite med å sette opp dette.

 

Må si at det er flott at statuer reises og en Arsenalization inne og rundt Ashburton. Men det er definitivt ikke noe fokus på Arsenal i norsk presse, Van Persie tok et nytt steg mot å slå Shearers fantastiske rekord, samt rundens desidert fineste mål, men ikke så mye som en notis på hverken VG eller Dagbladet, eller er jeg blind? Blir flau over at Van Persie ikke får mer oppmerksomhet, han burde vært med i alt av utdelinger dette året, og burde vært en mann man hadde nedtelling på i antall skåringer før han tar Shearers rekord!

 

Ikke noe nytt under solen med andre ord.

 

 

Ellers i nostalgiens tegn var vel one-nil to the Arsenal et passende resultat i dag.

Link to comment
Share on other sites

- God laginnsats som atter en gang trenger van Persie for å få den nødvendige belønning. Ikke helt van Basten-klasse over målet. Men jaggu ikke langt unna!

- Gervinho er som vanlig dårlig innenfor motstanders sekstenmeter. Og som vanlig god overalt ellers.

- Walcott gikk i mange offside i dag. Tosifret? Om det var løp eller pasning som ikke var timet riktig, vites ikke.

- Offensivt mister vi litt fart og know-how med Djourou/Vermaelen kontra Sagna og Santos/Gibbs. Defensivt og på dødball er vi minst like gode.

- 1-0 og den ekstra lille klassen. Usedvanlig passende for dagen!

Link to comment
Share on other sites

Så lenge Wenger fortsatt er i klubben, så tviler jeg på han får statue. Når han en dag trekker seg vil nok en statue av han komme relativt kjapt opp. Regner også med at neste statue som reises utenfor Emirates blir Bergkamp.

 

Huff, vi har alt for mange i denne klubbens historie som fortjener statue! Brady, George, O'Leary, Wenger, Bergkamp....The list goes on

 

Så lenge alle er enige om at statuen av verdens beste manager kommer er jeg fornøyd;-)

Link to comment
Share on other sites

- Walcott gikk i mange offside i dag. Tosifret? Om det var løp eller pasning som ikke var timet riktig, vites ikke.

 

Stusset bare litt på den her. Sjekket statistikken og i løpet av kampen hadde vi 6 offsides og jeg er temmelig sikker på at van Persie og Walcott stod for 3 hver.

Link to comment
Share on other sites

Everton spilte bra, men en kombinasjon av tannløshet offensivt fra deres side, godt forsvarsspill av Arsenal, tilstrekkelig flaks og dyktighet, og en god kandidat til årets mål avgjorde dette. Det er nettopp på slike dager det er viktig at forsvaret står frem som de gjorde i går, slik at man likevel klarer å få et godt resultat selv om man sliter med rytmen i det offensive spillet.

Link to comment
Share on other sites

Å jeg som trodde Arshavin tenkte å reise en statue av Nils Arne Eggen...

 

Nils Arne er et godt alternativ, han hadde også sansen for the beautiful game, men vi må nok innse at verdens beste manager heter Arsene Wenger, har aldri vært dårligere enn nr 4 i verdens hardeste liga, samtidig har han vært bundet på hender og føtter økonomisk sammenlignet med sine tetteste konkurrenter bl.a pga byggingen av balløyas flotteste stadion. Wenger omskapte boring gunners til noen av verdens fremste utøvere av the beautiful game, jeg synes faktisk statuen bør bygges allerede nå, jeg håper jo mannen fortsetter i minst 10 år til i denne klubben;-) the future's so bright I gotta wear shades!!!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...