Jump to content

10.12.11 Everton (H)


gunnersfan

Recommended Posts

  • Replies 87
  • Created
  • Last Reply

Nils Arne er et godt alternativ, han hadde også sansen for the beautiful game, men vi må nok innse at verdens beste manager heter Arsene Wenger, har aldri vært dårligere enn nr 4 i verdens hardeste liga, samtidig har han vært bundet på hender og føtter økonomisk sammenlignet med sine tetteste konkurrenter bl.a pga byggingen av balløyas flotteste stadion. Wenger omskapte boring gunners til noen av verdens fremste utøvere av the beautiful game, jeg synes faktisk statuen bør bygges allerede nå, jeg håper jo mannen fortsetter i minst 10 år til i denne klubben;-) the future's so bright I gotta wear shades!!!

 

Hvordan vet du med sikkerhet at det er Wenger som har vært bundet av styret, og ikke omvendt? "Project youth" som mange omtaler det som... Ingen som kan si med sikkerhet at økonomien tilsa at vi MÅTTE satse ungt - sett det sammen med Wengers kommentarer hver sesong o at han hadde tilgjengelige ressurser får meg til å tenke annerledes.

Link to comment
Share on other sites

 

Da får du forklare det da - gleder meg til å se akkurat den forklaringa.

 

Edit. Forøvrig gir du ikke akkurat inntrykk av å forstå alt du heller :-)

 

Beklager orakelet, jeg har gitt opp å klare å forklare deg noe som helst, det har en tendens til å bli alldeles for barnslig, du får diskutere man utd med be heller...

Link to comment
Share on other sites

Herregud det er sånn at jeg nesten savner perioden hvor Arsenal virkelig gjorde det dårlig. Grunnen? Jo det var fordi arshavin nærmest var ikke-eksisterende på dette forumet. Dessverre har fyren begynt å poppe opp igjen etter at godformen begynte å sitte..

Link to comment
Share on other sites

Det er en del du ikke forstår også arshavin. Det meste relateres riktignok til mangel på EQ.

 

Helt sikkert verminator, men en av de tingene er iallefall ikke fotball:-) Regner også med at du forstår at jeg ikke skriver her inne for å få venner eller få folk til å være enige med meg, heller for å prøve å røske opp i vrangforestillingene enkelte tydeligvis innehar.

Link to comment
Share on other sites

Robin van Persie spilte en av sine svakeste kamper denne sesongen i går, men en superspiss trenger som kjent bare en sjanse...

Mye av årsaken til at Robin nå fremover får mere trøbbel med å glitre er jo at alle vi spiller mot nå er veldig oppmerksomme på ham, han vil allikevel med sin tilstedeværelse skaffe rom og muligheter for de andre spillerne og da er det bare å håpe at Gervinho, Ramsey og Walcott etterhvert slipper å få alt blodet i hodet i avslutningsøyeblikket...

Vi er avhengige av at det kommer mål fra alle våre angrepsspillere, spesielt neste søndag.

Helt nydelig å se at spudz rotet seg bort i dag:-))

Link to comment
Share on other sites

 

Stusset bare litt på den her. Sjekket statistikken og i løpet av kampen hadde vi 6 offsides og jeg er temmelig sikker på at van Persie og Walcott stod for 3 hver.

 

Ikke alle offsides blir notert i statistikken. Noen ganger kommer det ingen pasning, andre ganger blir spillet vinket videre av dommer. Men det kan godt være jeg smurte litt tjukt på.

 

Alan Hansen så noe av det samme som meg. Everton forsvarte seg godt, og ofte med svært høy forsvarslinje. Her ligger nok forklaringen.

Link to comment
Share on other sites

Telte ikke jeg men fra min ringside posisjon synes jeg Walcott går unødvendig mye i offside i forhold til att han har ekstrem hurtighet,han burde jo klare å holde linja før han parkerer forsvarslinjen til Everton..Synes forsvaret sitter rimelig greit nå og håper det fortsetter slik fremover!

Link to comment
Share on other sites

Telte ikke jeg men fra min ringside posisjon synes jeg Walcott går unødvendig mye i offside i forhold til att han har ekstrem hurtighet,han burde jo klare å holde linja før han parkerer forsvarslinjen til Everton..Synes forsvaret sitter rimelig greit nå og håper det fortsetter slik fremover!

 

Det er to sider av denne saken, når pasningen slås og løpet i seg selv. Etter som jeg såg var det minst like ofte det første som det andre som sviktet, og litt for ofte med en waliser som avsender.

Link to comment
Share on other sites

 

Det er to sider av denne saken, når pasningen slås og løpet i seg selv. Etter som jeg såg var det minst like ofte det første som det andre som sviktet, og litt for ofte med en waliser som avsender.

 

+1 her Sir John.

 

Var også to ganger meget tidlig i kampen hvor Ramsey hadde to "enkle" pasninger til å spille igjennom både Gervinho og Walcott, men endte opp med å slå pasningen altfor hardt til førstnevnte og for sent og bak sistnevnte. I slike situasjoner så skulle man ønske at det var Cesc, Arshavin eller RvP som spilte pasningen fremfor Ramsey som har en meget meget bratt læringskurve.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...