Jump to content

26.11.11 Fulham FC(H)


Gunner18

Recommended Posts

versus_fulham2010.gif

 

 

Premier League

26.11.11 - Klokken 18:30

Emirates Stadium, London

Kampen vises på TV2 PL HD1

 

 

 

De viktige kampene for Arsenal står i kø, og det er også status før lørdagens Londonderby. Etter en horribel start på sesongen har Arsenal igjen fått kontakt med topp 4, og tap av poeng i denne perioden kan koste dyrt. Men det er lite som tyder på at nettopp dette kommer til å skje. Arsenal har fem strake seire i den hjemmelige serien, og med seier på lørdag kan de gjøre noe de ikke har gjort på 6 år, nemlig det å vinne seks strake kamper i Premier League. Når man snakker om Arsenals imponerende form er det umulig å komme foruten en nederlender ved navn Robin van Persie. Han har nemlig scoret Arsenals 10 av 15 siste mål, og som om det ikke var nok har han scoret i 3 av de siste 4 kampene han har spilt mot Fulham.

 

Gjestene som tar turen fra sør-London har ikke hatt noen god start på sesongen. Martin Jols mannskap har hatt store problemer med å finne nettmaskene, og har kun scoret i 2 av deres 6 borte kamper. På tross av Fulham har scoret få mål, har det solid forsvar. Kun fem lag har slupper inn færre mål. Fulham ligger kun 2 poeng fra nedrykksplass, og ingen kan nekte for at Arsenal er favoritter i denne kampen. Men Arsenal skal ikke ta lett på oppgaven. Fulham har et relativt slagkraftig lag, og man venter kun på at deres negative trend skal snu. Fulham strutter ikke akkurat av selvtillit, sist runde spilte de 0-0 borte mot Sunderland, men skal si seg heldige med det ene poenget. Arsenal på sin side kommer fra to 2-1 seire, mot forhåndsvis Norwich og Dortmund.

 

Fulhams fem siste kamper: DLWLL

Arsenals fem siste kamper: WWWWW

 

Begge lag kommer med relativt skadefritt mannskap. Abou Diaby er tilbake i Arsenals tropp. Arsenal mangler langtidsskadde Wilshere, Sagna, Jenkinson og Gibbs. Fulham mangler kun Grygera og Kelly.

 

 

Arsenal stilte følgende lag sist(både mot Dortmund og Norwich): Szczesny, Koscielny, Mertesacker, Vermaelen, Santos, Arteta, Song, Ramsey, Walcott, Gervinho, van Persie.

Fulham stilte følgende lag mot Sunderland: Schwarzer, Baird, Hangeland, Senderos, Hughes, Duff, Etuhu, Murphy, Dempsey, Dembele, Zamora.

 

 

 

God kamp!

 

 

Husk å legge inn poeng på spillerbørsen etter kampen!

https://docs.google....hXekRmQUE&hl=no

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 65
  • Created
  • Last Reply

Sczcecny

Koscielny-Mertesacker-Vermaelen-Santos

Song-Arteta

Walcott-Ramsey-Gervinho

van Persie

 

Skulle så gjerne fortsatt med dette laget som har gitt oss 9 ubeseirede kamper på rad, men kampene kommer tett i tett framover. Enten må det spares i denne kampen, eller i City-kampen. Eller litt her og litt i Wigan-matchen. Har lyst å sette City på plass, men Carling Cup kan ikke prioriteres like høyt som forrige sesong mtp den situasjonen vi er i nå. Fulham er ikke akkurat i siget, og jeg tror vi kan spare en eller tre spillere denne kampen.

 

Sczcecny

Djourou-Mertesacker-Vermaelen-Santos

Coquelin-Arteta

Arshavin-Ramsey-Benayoun

van Persie

 

Ble plutselig en del utskiftninger, men jeg er sikker på at dette ville holdt. Chamakh, Diaby og Chamberlain kan alle få 30 minutter om dette skulle gå over all forventning.

Link to comment
Share on other sites

Nokså enig bortsett fra byttene. Kos kan få en velfortjent hvil.

Ellers er Arteta en jeg ville spart. Sett inn Frimpong eller Coquelin.

Arshavin for Gervinho.

 

Tror det er lurt å la spillerne som er on fire RvP og Song spille og la noe

av dette smitte over på de 3 som kommer inn. De 3 spiller mot City også.

 

Da er det bare å kjøre på. Håper på en underholdende kamp med mange Arsenal mål.

Link to comment
Share on other sites

Håper Wenger er lur her og ikke gjør altfor mange nøkkelbytter. F.eks. så må han ikke bytte ut hele den sentrale midtbanen bestående av Song, Arteta og Ramsey. På det meste kan han bytte ut 2 av disse med henholdsvis Diaby og/eller Coquelin, Frimpong eller Arshavin, men hvis han gjør 2 bytter så må en av seniorene (da altså Song eller Arteta) spille.

 

Han må ei heller gjøre noe radikalt i forsvaret, men syntes at Djourou inn for enten Vermaelen, Mertesacker eller Koscielny kan fungere. Tenker da på at Djourou enten kommer inn som høyreback hvis Vermaelen får en hvil mens Koscielny spiller midtstopper, eller at Djourou kommer inn som direkte erstatter for Kos på backen eller Mertesacker i midten.

 

Ellers er det også viktig at vi stiller med minst en av de faste kantspillerene våre, eller hvis Arshavin starter kampen i den posisjonen jeg har håpet han skal starte de siste 2,5 sesongene (nemlig i midten) så har vi vel ikke så mye annet valg enn å spille begge mtp. at Oxlade-Chamberlain tydeligvis ikke er klar for Premier League helt ennå. Noe som også forsåvidt er helt greit mtp. at van Persie trolig hviles.

 

Laget jeg vil se i dag:

Szczesny

Koscielny - Djourou - Vermaelen - Santos

Song - Diaby

Walcott - Arshavin - Gervinho

Park

 

Song og Diaby som de to sentrale grunnet ekstra dekning mtp. at Arshavin spiller i en offensiv midtbanerolle og samtidig får Park en litt lettere Premier League debut mtp. at da vil ha 3 spillere som alltid vil være ute etter å strekke Fulham forsvaret med gode løp og pasninger.

 

 

Edit: Når det gjelder forsvaret så er det egentlig det samme for meg så lenge forsvaret ikke har Squillaci i oppstillingen. For min del må vi egentlig gjerne se den samme bakre fireren som de siste andre kampene, men tror ikke vi blir nevneverdig svekket med Djourou for Mertesacker så lenge Vermaelen er på banen sammen med Kos.

Link to comment
Share on other sites

Fulham vil ligge kompakte med lite bakrom. En spiller som Walcott vil risikere å ikke være like effektiv i dag som han har vært. Lar derfor Theo hvile og setter Gervinho over på høyre og Arshavin inn på venstre. Chamack eller Park bør erstatte vP slik at han får hvile litt. Tror dette kan være en kamp for begge de to nevnte vil kunne hevde seg.

Song fortsetter på midten sammen med Arteta. Inn kommer TR som kan åpne tette forsvar og lar Ramsey få velfortjent fri noen timer.

Bak bør Santos, Vermaelen, Mertesacker og Djourou spille. Det bør ikke koste for mye å være forsvarer i denne kampen slik som de to lagene har vist seg frem i det siste, men

Fulham har Dembele og Zamora fremme som kan skape litt bry på lange oppspill og det har vi sett at både Kosc og Djourou har slitt med tidligere. Blir derfor viktig at både Vermaelen og Mertesacker tar de duellene med en gang. Ellers så kan jeg ikke se at Fulham skal skape alt for mye med de spillerene de har per i dag.

 

Dette bør bli tre greie poeng, men jeg håper vi ser spillere som skjønner at poengene må vinnes og at man må kjempe for dem hele veien. Ingenting kommer gratis i PL.

Link to comment
Share on other sites

Fulham ja...uforutsigbart lag å møte for tiden. De storspiller og taper nesten annenhver kamp, men har kanskje hatt en liten formdipp siste kampene.

Regner med de som vanlig kommer til å ligge lavt og satse alt på lange baller mot angrepsspillerne og øyner vel muligheten mest på dødballer.

Som flere sier her roterer nok Wenger litt på laget nå.

Arshavin, Djourou, Chamahk, Diaby får alle ganske sikkert noen minutter på banen...de tre sistnevnte også pga. hodestyrken som blir nødvendig i dag.

Altså...ikke for å disse Arshavins hodestyrke her, men har vel ikke akkurat høyden på sin side. Må jo nesten ha to Arshavin for å bli like høy som Per :D

Men jeg er langt ifra komfortabel med at Djourou spiller høyreback siden han sjelden henger med og er fryktelig klønete med ballen i beina til tider.

Et godt eksempel var nå sist mot Dortmund hvor han la en lekker stikker til deres kantspiller som førte til baklengsmålet.

På en annen side trenger kanskje Kos å få hvile og vi har vel strengt tatt ingen alternativ på høyreback nå.

De som har sittet på benken siste kampene har litt lite matchtrening så det gjelder for dem å bidra enda mer enn før når byttene kommer. Håper også Chambo får være med i troppen i dag.

Mulig RVP starter på benken, men jeg mener han bør starte og heller byttes ut hvis vi leder med 2-3 mål i 2.omgang.

 

Forventer seier, men er også forberedt på at det kan bli en slitekamp. Hjemmestatistikken vår denne sesongen er veldig bra så jeg stoler på vi ror i land tre nye poeng.

 

Tips: 3-1

Link to comment
Share on other sites

 

Mulig RVP starter på benken, men jeg mener han bør starte og heller byttes ut hvis vi leder med 2-3 mål i 2.omgang.

 

Forventer seier, men er også forberedt på at det kan bli en slitekamp. Hjemmestatistikken vår denne sesongen er veldig bra så jeg stoler på vi ror i land tre nye poeng.

 

Tips: 3-1

 

Kunne ikke vært mer enig. Tror ikke tiden er den rette for å spare den ene spilleren vi har som, er en garantist for mål.

Link to comment
Share on other sites

  • Fulham have won just one of the last nine Premier League games against Arsenal.
  • Robin van Persie has scored in five of his seven Premier League starts against Fulham.
  • Fulham have never won away against Arsenal in any competition in 25 attempts, losing on 22 occasions.
  • Bobby Zamora scored in the last match Arsenal lost at Highbury and the first that they lost at the Emirates Stadium.
  • The Whites have only scored 12 goals in 20 Premier League games against Arsenal and only more than once on two occasions. They have netted only six times in 10 Premier League away games against the Gunners.
  • Fulham have won just three out of 45 Premier League London derbies away from home and none of the last 34 since they beat Tottenham in August 2003.
  • Robin van Persie has scored 31 goals in 29 Premier League games in 2011 and seven in his last four appearances at the Emirates.
  • Van Persie is the fifth player in Premier League history to score 30+ goals in a calendar year (after Alan Shearer x2 (1994 & 1995), Les Ferdinand (1995), Ruud van Nistelrooy (2003) & Thierry Henry (2004).
  • 92% of the goals Arsenal have scored have been netted from open play, the highest percentage in the top flight.
  • Fulham and Arsenal have scored the joint-fewest headed goals in the Premier League (1) along with Wigan.

Link to comment
Share on other sites

Grugleder meg til denne kampen. Jeg er redd gutta fikk en liten utladning i kampen mot BD og at de ikke klarer å nullstille seg helt til denne kampen. Får vi en seier med ett mål, selv etter dårlig spill, så er jeg glitrende fornøyd med dagen.

 

Lykke til alle goonere.

Link to comment
Share on other sites

Santos skriver på twitter at han sliter med influensa. Tviler på at han blir å se fra start idag, og blir spennende å se hvilken backfirer som blir mønstret idag.

 

Tror mest på denne:

Djourou - Mertesacker - Koscielny - Vermaelen

 

 

Gleder meg til kamp!

 

 

Edit: Santos er med fra start. Noen få endringer fra vårt "faste" mannskap. Djourou inn for Koscielny, og Arshavin inn for Gervinho.

Szczesny, Djourou, Mertesacker, Vermaelen, Santos, Arteta, Song, Walcott, Ramsey, Arshavin, van Persie

Link to comment
Share on other sites

Dette er for piano.

Djourou spiller midtstopper selv når han er satt opp som back. Han er ikke straffet for det - ennå.

Walcott klarer seg bra til tross for at han er skvett alene på kanten.

Vi savener energien til Gervinho.

Ramsey har stort sett holdt seg til hodet denne omgangen. Det er en grunn til det.

RvP jobber og sloss, men det er for dødt rundt han.

 

Her må det gires om i andre. Det er bare å hente nitroen.

Link to comment
Share on other sites

Vi pleier aldri å lage fyrverkeri i kampen etter en CL-uke, så ingen overraskelse at tempoet har vært ganske labert i første omgang.

 

Det er ikke bare det at det er laber tempo, motstanderen har ballen like mye og får faktisk lov til spille den mellom seg ganske enkelt. Heldigvis for det meste på behørlig avstand fra vårt mål, men likevel. Det har vert mye prat fra våre spillere denne uken om at "nu går alt så meget bedre". Det er et dårlig tegn slik jeg kjenner Arsenalpsykologien. Forhåpenligvis er det nok offensive hoder der til å ta tak i dette denne gangen.

Link to comment
Share on other sites

Det er tydelig lite energi i laget i kveld, og det intense presset på ballfører vi har sett i det siste er ikke til stede. Walcott, Song og Santos får godkjent. Arshavin ser ikke ut til å trives på fotballbanen for tiden. Håper på en skikkelig skjennepreken i pausen. Vi har ikke råd til å tape poeng i dag. Kom igjen nå gutter!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...