Jump to content

26.11.11 Fulham FC(H)


Gunner18

Recommended Posts

  • Replies 65
  • Created
  • Last Reply

Svak kamp mot et møkkalag i Fulham. De skal ha for innsatsen defensivt, men makan til utthaling av tid og anti-fotball og de får en heldig scoring kombinert med klønete forsvar fra vår side.

Gutta er tydelig slitne etter onsdag og viser vel at troppen vår ikke helt takler 3 kamper i uka til tider. Temmelig typisk når Manure taper poeng også. Skjer nesten hver gang :goaway:

 

Syns Santos er vår beste i dag, men generelt blir det tungt når ingen klarer å flytte beina hurtig nok og også en del svake avslutninger.

Bekymringsfullt at f.eks. Arshavin og Chamahk ikke presterer. Diaby har vært lenge ute og ventet ikke stor derifra. Ble mer tempo når Gervinho kom inn, men kanskje for seint?

 

Var forberedt på slitekamp, men dette var hakket dårligere enn jeg forventet.

Tåler ikke mange sånne hvis vi skal kjempe om 4. plass...

 

Spillerne må hvile nå og forventer svært få av de utpå der i dag mot Shitty i midtuka.

Link to comment
Share on other sites

Arteta og RvP med sesongens dårligste kamp! 2 og 3 på børs . FLAUT!

Hvordan begrunner du de karakterene? RvP er alltid bevegelig, jobber og sliter men har ikke helt dagen. Er forøvrig svært uheldig som blir nektet et mål. Terningkast 3?

Arteta jobber og løper og er som regel alltid sikker på pasningene. Ikke ekstraordinært i dag, men mener du virkelig at det var FLAUT?

Link to comment
Share on other sites

Skylden for dagens poengtap vil jeg legge på Wengers laguttak og spillernes mentalitet. Arshavin bør ha bevist nok denne sesongen til at han degraderes til 3. valg bak Gervinho og Benayoun, for liten innsats og lite sluttprodukt fra russeren. Djourou bør heller ikke starte flere kamper på backplassen, selv om vi har skader på Sagna og Jenkinson. Hvis han absolutt skal spille ville det vært bedre å brukt han i midten hvor han likevell befinner seg stort sett hele kampen. Etterlater Walcott helt alene både offensivt og deffansivt på kanten gjennom hele kampen. Koscielny er kanskje ikke med så mye fremover som Sagna, men er et stort steg foran Djourou både på fart, teknikk og pasningsfot. Ellers skjønner jeg ikke hvorfor Wenger velger å bytte ut Ramsey, som jobber vanvittig som førsteforsvarer sammen med van Persie og kommer til skuddsjanser hver kamp, med en Diaby som er ute av form. Ikke noe vondt ment ovenfor Diaby, men i en kamp hvor vi ligger under og må ha mål hadde jeg valgt å beholde den "cesc-lignende" pasningsfoten til Ramsey 10 av 10 ganger.

 

Ellers vil jeg undre meg over hva hensikten med innbyttet av Chamakh var, når vi nesten ikke legger innlegg mot han fra kantene for å skape press. Bare se på målet til Vermaelen så ser man at dette skaper farligheter. Kan man ikke gjøre som det Manchester United har vært så dyktige til de siste 20 årene, spesielt på hjemmebane, å pumpe ballen inn i feltet de siste 10 minuttene og vinne andreballene. På slutten så hadde vi Chamakh, van Persie, Gervinho og Walcott som skulle kjempe inne i feltet og det var da jeg savnet de stikkerne eller lobbene som jeg vet Ramsey kan gjøre og åpne opp forsvaret. Men om dette blir det eneste poengtapet i "black november" skal jeg likevell være fornøyd, såvidt.

Link to comment
Share on other sites

Det er typisk Arsenalpsyke. Når det går bra går en inn i en boble for seg selv. Vel, vi fikk som fortjent. Mot Dortmund ga jeg Wenger velfortjent ros. I dag får han ris, like velfortjent. Han er ikke pro-aktiv. Han endrer ikke kampbilder mens han har sjansen, men reagerer først da skaden har skjedd. Både Ramsey og Arshavin kunne blitt igjen i garderoben i pausen, i alle fall burde byttene kommet etter 5-10 minutter i andre omgang da han ser at kampen fortsetter å forløpe i suicidemodus. Hvorfor, det ser vi da Diaby og Gervinho kommer inn. Diaby gir oss den power på midten Ramsey ikke var i nærheten av å gi i dag. Plutselig var det Murphy og kompisene som låg igjen på slagmarken. Gervinhos energi skaper strekk og kaos hos Fulham da han har bena til det. Arshavin har ikke lenger stinget i beina til å spille kant. Han er en sentral spiller.

 

Oppsummert er to poeng tapt for eget grep, men de skal ha for forsøket de siste 10-15 minuttene. Hawaii-light systemet måtte medføre ett mål til og heldigvis ble det vi som fikk det.

Link to comment
Share on other sites

Veit det er mange klage på i dag, spesielt for dårlig innsats. Men jeg sitter kun igjen med en ting, og det er at Andrey Arshavin er ferdig i klubben for min del. Har sett meg forbanna på han i mange kamper, men i dag rant begeret over. Og det er fler grunner til at han ikke burde få lov til å spille igjen. Ja, jeg veit at han en gang annenhver kamp kan gjøre noe fantastisk, men det som er gjengående er:

- Balltap

- Passningsfeil

- Avskylig possisjonering defensivt

- 0 arbeidsinnsats

 

At holdninger som det blir godtatt er ikke greit for meg. For min del må Wenger kreve mer av Arshavin, og enkelte andre. Du kan ikke spille for denne klubben, og ikke gi 100% hver kamp. Og det er faktisk tilfellet med Arshavin. Jeg ser mye heller en unggutt som Chamberlain starte, selv om det kanskje medfører noen urutinerte avgørelser per kamp. Men når spillere i klubben får se en spiller som ikke går til krigen, eller jobber alt han kan for å ikke vinne tilbake ball, blir denne effekten fort smittsom.

 

Det virker heller ikke som en eneste spiller er på bølgdelenge med Arshavin, ingen veit hvilket ansvar han tar defensivt, og ingen veit hva de skal gjøre når Arshavin har ball. Jeg ser gjerne at dette kapittelet ender nå, eller at Wenger gir en hårføner som er helt på sin plass. Det er ikke uten grunn at spillet vårt offensivt og defensivt blir halvparten så flytende med en gang Arshavin entrer banen. Og jeg godtar ikke slik opptreden. Han burde bli solgt til jul, og så får vi ønske oss en ny julegave.

Link to comment
Share on other sites

Hvordan begrunner du de karakterene? RvP er alltid bevegelig, jobber og sliter men har ikke helt dagen. Er forøvrig svært uheldig som blir nektet et mål. Terningkast 3?

Arteta jobber og løper og er som regel alltid sikker på pasningene. Ikke ekstraordinært i dag, men mener du virkelig at det var FLAUT?

Mente selvfølgelig Arshavin i stedet for RvP.

Arteta gjør nesten ingenting positivt i dag annet enn å gi "Denilson"-pasninger og bomme på mange av dem også. Se feks i det 93. minutt. 8 mann er foran Fulhams 16 meter og venter på ballen. Han sutrer rundt vår banehalvdel med ballen og mister den. Gidder ikke kommentere Arshavin, måtte jeg aldri mer se han i arsenaldrakt!

Link to comment
Share on other sites

Hater å si det, for Arshavin har gitt meg noen av dem beste minnene fra fotballen (4 mål på Anfield), men er helt enig med vegfos. Skjerp deg Arshavin og tren bort bilringene eller finn deg en ny klubb til sommeren. Vil ikke selge noen i januar, hvis ikke det står klar en klar forsterkning på kanten, les: Götze, Hazard, Agbonlahor...

Link to comment
Share on other sites

Form is temporary, class is permanent? Uten at jeg skal ta noe standpunkt om vår kvalitet, så syns jeg det er noe å tenke på når man reflekterer over kveldens kamp.

 

Det måtte komme en smekk på fingeren nå. Vi har klart å tippe mange slitekamper i vår favør i det siste (Stoke, Sunderland og Norwich) så for meg var dette ikke så overaskende, spesielt ikke etter første omgang. Under normale konkurranseomstendigheter og med en normal sesonginnledning så hadde ikke dette resultatet vært noen krise. Når Man City har satt standarden, tett fulgt av United og Tottenham (!!?!!?!?), ja da gjelder det å henge med på notene. Sjansen på topp 4 ble ikke akkurat styrket etter denne kampen.

 

Kampen var, som så mange allerede har poengtert, preget av lavt temp og muligens trøtte bein. Altfor ofte så vi Song slå ut med armene med ball i beina. Arshavin er et trist syn, og jeg mener at hans dager i klubben bør være talte. Fra nå av vil jeg heller se OX/Benayoun få prøve seg dersom Gervinho skal hviles. Jeg er en meget skuffet, men behersket Gooner i kveld.

Link to comment
Share on other sites

Shava er skrekkelig å se på for tiden. Men heey, vi runder til desember i neste uke, fremdeles uten tap i "black november", selv om det nok skal holde hardt i den siste kampen mot shitty. Eneste bekymringen jeg har er at hottentottene faktisk drar inn resultat etter resultat. Kan ikke bare ade signere snart og være tilbake til sitt sedvanlige egoistiske sjangsebrennende jeg?

 

Vi er ikke invincebles lenger, så selvsagt kunne ikke rekka vår gå inn i evigheten, og dette kan være en greit wake up call. Vi har fortsatt en rimelig grei terminliste fremover. Og vi har vært på brua, trafford og shit lane. Velger å se lyst på det, sett i frustasjonen fra ikveld. Aldri noen god følelese når Mighty Arsenal avgir poeng, men shit happens.

 

Satser på en superb ligacup kamp av gutta til uken, så skal Wigan få kjørt seg neste helg, da uten Shava, i hvertfall på vingen. Begynner å bli sexy lubben nå, så på tide å sette han på hardkjør, ellers så får han puttes inn i midten...

 

Lener meg tilbake til hjemmeeksamen jeg, muligens med dekoderen på med en kamp fra brua tidligerei år...The Arsenal!

Link to comment
Share on other sites

Synes de bakre 5 fungere greit. Fulham skapte vel bare 1 sjanse bortsett fra noen cornere. Selvmålet var uflaks, selv om det var sesongens 4de. Synes det er bra at vi har rimelig kontroll og ro på cornerne og dødballer. En stor forbedring fra fjoråret.

 

Walcott, Song og RVP spilte OK. Desverre så fungerte ikke resten av midtbanen. Ramsey og Arteta hadde en dårlig dag og Arshavin har vel startet sin siste PL kamp for oss. Meget svak bortsett fra de første 10 minuttene. Det ble et helt annet trøkk når Gerv og Diaby kom inn. Gode bytter.

 

Vi skapte mer enn nok sjanser til å vinne kampen, men et godt kjempende Fulham ryddet unna det meste. Tror midtukekampen må ta mye av skylden, og tror desverre vi må spare mange spiller mot shitty til uka. Det er flere som trenger hvile nå, og da får vi håpe på et mirakel til uka.

 

Negativt og skuffende at vi ikke klarer å holde tempoet oppe og at Arshavin var akkurat så svak som tidligere i sesongen (og forrige sesong), Positivt at vi har god defensiv kontroll og at vi klarer å skru opp tempoet og legge godt press når vi kommer under.

 

Oppsummert så er jeg skuffet, men det lå vel i kortene at det kom en nedtur snart. Tror vi hadde tapt denne kampen i fjor med samme manglende innsats, så tror vi har et høyere bunn-nivå i år.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...