Jump to content

19.11.11 Norwich City (B)


49 unbeaten

Recommended Posts

Du bomma nok litt på den dessverre. Riktignok ble ingen av de som var ute på landslagsoppdrag skadet, med Jenkinson er ute med ryggproblemer og Gibbs ble i går operert for brokk og er ute 4-5 uker. Gibbs har vært ute med magetrøbbel en periode og nå er han altså operert.

 

Altså har vi kun 1 skikkelig back tilgjengelig for kampen i morgen. Blir spennende å se hvem AW velger som høyreback. Jeg tror det blir Djorou, men håper han velger Yennaris og at han får debutere i PL. Jeg synes Yennaris klarte seg veldig bra mot Bolton i Carling Cup og Bolton stilte stort sett fullt PL-mannskap i den kampen.

 

Diaby er riktignok tilbake i trening men så lenge han har vært ute så tar det nok noen uker før han er match-fit igjen

Yennaris eller Djourou? Tipper heller at Vermaelen eller Koscielny spiller der, samtidig som Per spiller i midtforsvaret.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 131
  • Created
  • Last Reply

Er ganske sikker på at vi stiller slik:

Djourou - Koscielny - Vermaelen - Santos

 

Dersom Wenger benker Djourou framfor Yennaris tror jeg det går veldig mye utover tilliten til Djourou. Han har gjort det helt ok med unntak av første omgang MOT Chelsea-kampen, så noe annet enn det hadde vært overraskende!

Link to comment
Share on other sites

Tipper Koscielny på høyre back. Han er opprinnelig høyre back har jeg forstått, og han virker etter min mening bedre tilpasset rollen enn Djourou. Han spiller mer presist i alle fall. Djourou sine offensive bidrag fra backen var heller mislykkede så vidt jeg husker, og han var heller ikke helt stø taktisk/posisjoneringsmessig bakover.

Link to comment
Share on other sites

Tror Hulken treffer på tipset sittI praksis kan det kanskje være bra med en mer defensiv høyreback når vi har en venstreback som etterlater seg mye rom og stormer framover hver gang han får sjansen. Særlig vil dette være viktig når vi spiller på bortebane og motstanderen prøver å kontre oss i senk. Ellers vil jeg tro at det samme laget som startet sist ligaekamp også starter denne kampen. Får håpe at landslagspausen ikke har ødelagt flyten og selvtilliten i laget. Om jeg ikke husker feil, holdt samtlige forsvarsspillere nullen i sine respektive kamper de spilte, så det er et godt tegn :).

Link to comment
Share on other sites

En kamp som dette Arsenal laget skal vinne. Jeg liker også attituden til dette laget.

Vi har spillere på midtbanen som trør til i tacklinger og innehar gode tekniske detaljer.

Forsvaret begynner å bli samspilt. Hvem Wenger velger i midtfortsvaret blir utifra fart i

Norwich angrepet tror jeg.

Kos-Vermaelan fungerte prikkfritt mot WBA. Ser egentlig ikke noen grunn til å endre det.

Eneste må være å bruke Kos på høyrebacken selv om Djorou har vist framgang de gangene han har spilt.

 

En målhungrig Rvp og asister fra Ramsay og Walcott så ser jeg ikke vekk fra at dette kan bli

en behagelig kamp.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har også tro på at Koscielny vil gjøre det bra som høyre-back siden han er veldig god 1-1, god fart og god pasningsfot. Men jeg tviler fortsatt på at AW kommer til å bruke han og tror at det mest sannsynlige er Djourou. Djorou var jo veldig god for snart et år siden så kanskje det bare er bra om han kan få spilt på seg litt selvtillit igjen!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har også tro på at Koscielny vil gjøre det bra som høyre-back siden han er veldig god 1-1, god fart og god pasningsfot. Men jeg tviler fortsatt på at AW kommer til å bruke han og tror at det mest sannsynlige er Djourou. Djorou var jo veldig god for snart et år siden så kanskje det bare er bra om han kan få spilt på seg litt selvtillit igjen!

Det er et godt poeng, men jeg syns Djourou har spilt back med vekslende hell. Håper på Koscielny. Jeg tror ikke vi har råd til å bruke PL kamper til å spille folk i form, spesielt ikke spillere som Djourou. Krysser fingrene for Kos-Per-Vermaelen-Santos

Link to comment
Share on other sites

I forsvar bør man eksperimentere minst mulig. Djourou har fått prøvd seg litt i den rollen og har vist framgang etter mitt syn. Han bør fortsette der til andre backer blir friske. Jeg skjønner ikke helt hvorfor folk vil ha inn Kos på den plassen. Han har visstnok spilt back før, men det var på et lavt nivå, neppe høyere enn en del av oss forumister har spilt på.

Link to comment
Share on other sites

Det er et godt poeng, men jeg syns Djourou har spilt back med vekslende hell. Håper på Koscielny. Jeg tror ikke vi har råd til å bruke PL kamper til å spille folk i form, spesielt ikke spillere som Djourou. Krysser fingrene for Kos-Per-Vermaelen-Santos

Om man ser på bildene fra dagens trening tyder det på at det blir de som starter i morgen. De nevnte er å se i hvite overtrekksdrakter, Djourou, Chamakh og Park i grønne.

Link to comment
Share on other sites

I forsvar bør man eksperimentere minst mulig. Djourou har fått prøvd seg litt i den rollen og har vist framgang etter mitt syn. Han bør fortsette der til andre backer blir friske. Jeg skjønner ikke helt hvorfor folk vil ha inn Kos på den plassen. Han har visstnok spilt back før, men det var på et lavt nivå, neppe høyere enn en del av oss forumister har spilt på.

Både Wenger og Kos selv har vel sagt at det ikke skulle være noe problem for han å spille høyreback. Da er jeg utgangspunktet overbevist. Ja Djorou har fått ett par-tre kamper (?) på backen, men Kos er jo faktisk en formspiller til de grader og slike spillere mener jeg det er dumt å ta ut av laget. Jeg tror også Kos er raskere enn Djourou og som det har blitt sagt, han er veldig god 1 mot 1. Det er gode egenskaper å ha på backplass. Men for all del, de er begge gode alternativer og jeg er sikker på at den Wenger velger gjør en solid jobb.

Link to comment
Share on other sites

Jeg skjønner simpelthen ikke hvorfor vi skal bruke våre tre beste midtstoppere (TV, Per og Kos) på banen i samme kamp. På onsdag allerede skal CL-skjebnen på langt vei avgjøres når vi møter Dortmund, og, litt avhengig av hvordan det går i LC-kvarten mot City, så har vi stort sett kamp hver tredje dag framover i en lang periode. Poenget mitt er at vi bør rotere mye, bruk TV og Per, eller TV og Kos i morgen, men ikke bruk alle tre, da ber man om skader.

 

Når vi har et brukbart alternativ i Djourou (som klarte seg greit borte mot Chelsea for litt siden i samme posisjon), så bør det holde mot Norwich.

Link to comment
Share on other sites

Sczcesny

Koscielny-Mertesacker-Vermaelen-Santos

Song

Ramsey-Arteta

Walcott-van Persie-Gervinho

 

Støtter dette laget, men tror ikke det er utslagsgivende hvem av Koscielny og Djourou som spiller som mange ovenfor ser ut til å mene. Om Djourou får massiv trøbbel med å forsvare seg mot et nyopprykket og uerfarent lag kan vi like godt selge han til Mjøndalen! ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg skjønner simpelthen ikke hvorfor vi skal bruke våre tre beste midtstoppere (TV, Per og Kos) på banen i samme kamp. På onsdag allerede skal CL-skjebnen på langt vei avgjøres når vi møter Dortmund, og, litt avhengig av hvordan det går i LC-kvarten mot City, så har vi stort sett kamp hver tredje dag framover i en lang periode. Poenget mitt er at vi bør rotere mye, bruk TV og Per, eller TV og Kos i morgen, men ikke bruk alle tre, da ber man om skader.

 

Når vi har et brukbart alternativ i Djourou (som klarte seg greit borte mot Chelsea for litt siden i samme posisjon), så bør det holde mot Norwich.

Ja Djourou klarte seg ok i den kampen, men det var jo muligens fordi Chelsea kun rullet opp på Santos sin side. Jeg syns at denne kampen bør ha topp prioritet. For det første, vi har IKKE råd til å avgi poeng. For det andre, Norwich er ingen kasteball. Det de har vist så langt i sesongen er imponerende. Jeg tror vi kommer til å vinne klart, men jeg ser ingen grunn til at vi skal ta lett på oppgaven. Jeg har sett dette laget avgi ALTFOR mange poeng med holdningen "nå skal vi spasere oss til tre poeng". Fullt trøkk og vis muskler fra avspark mener nå jeg.

Link to comment
Share on other sites

Norwich er ikke et lag som f.eks Stoke, som satser på døballer. Stoke kan forsvare seg bra gjennom en hel kamp, å slå til når det gjelder = bra mot et lag som Arsenal. Norwich spiller mer og finere ball og prøver å spille ut motstanderen, noe jeg tror det kommer til å ha store problemer mot et annet (bedre) ballbesittende lag som Arsenal:)

 

De har også en tendens til å slippe inn ca like mange mål som de scorer iløpet av kampen, så dette lukter god underholdning!:)

Link to comment
Share on other sites

Blir en tøff kamp dette mot et nyopprykket lag med mye entusiasme på hjemmebane og som peiser på uansett motstander.

Ganske sikker på vi kommer til å score, men jeg tør ikke spå noe resultat her. Noen ganger gruser vi sånne lag og andre ganger får vi store problemer.

Vi har sluppet inn fryktelig mye mål på bortebane og det er en ting vi må få slutt på. På tide å få igjen borteformen fra i fjor?

Ugunstig med Djourou eller Kos på høyreback, men vi har vel ikke annet valg.

 

Vi blir nok nødt til å stole på at RVP leverer varene som vanlig. Gervinho og Walcott kan på en god dag lage trøbbel for ethvert backpar og jeg har en feeling på at de kommer til å herje i dag.

Spenningen blir om forsvarsfirer'n vår gjør jobben. Verminator er tilbake så satser på vi har kontroll.

 

Tips:

Vi vinner 3-2

Målscorere: RVP, Walcott, Ramsey

Link to comment
Share on other sites

Hei. Endelig strarter vi igjen.

Viktig kamp i dag. Vi bør slå Norwich, men det blir ingen lett kamp. Og det er heller ingen lette kamper i PL.

Satser på dette laget:

Szczesny

Koscielny-Mertesacer-Vermealen-Santos

Arteta-Song

Ramsey

Walcott-Gervinho

Van Persie

Subs: Fabianski,Djourou,Rosicky,Arshavin,Chamack,Frimpong,Park.

Tips: 1-3. Scoringer: Van Persie, Mertesacer og Walcott.

Link to comment
Share on other sites

Ja Djourou klarte seg ok i den kampen, men det var jo muligens fordi Chelsea kun rullet opp på Santos sin side. Jeg syns at denne kampen bør ha topp prioritet. For det første, vi har IKKE råd til å avgi poeng. For det andre, Norwich er ingen kasteball. Det de har vist så langt i sesongen er imponerende. Jeg tror vi kommer til å vinne klart, men jeg ser ingen grunn til at vi skal ta lett på oppgaven. Jeg har sett dette laget avgi ALTFOR mange poeng med holdningen "nå skal vi spasere oss til tre poeng". Fullt trøkk og vis muskler fra avspark mener nå jeg.

Hvem har nevnt noe om å spasere seg til tre poeng? Djourou kommer til å være skjerpet og topp motivert, akkurat som alle andre spillerne. For øvrig tror jeg Santos kommer til å få en ny travel ettermiddag, utvilsomt vårt svake punkt i backrekka når vi er etablerte og motstanderen har ballen i beina.

 

Og der ble det klart at alle de tre beste stopperne våre skal spille, ja. Lurer på hvem som blir skadet først :) Wenger har virkelig noe å lære av Ferguson når det kommer til rotasjon med spillerne sine...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...