Jump to content

19.11.11 Norwich City (B)


49 unbeaten

Recommended Posts

Premier League

19.11.2011 - kl. 13.45

Carrow Road, Norwich

Kampen sendes direkte på TV2 PL HD1

 

 

 

Da er snart årets siste landslagspause over og klubbfotballen kan endelig starte opp igjen. For Arsenal kom denne pausen på et tidspunkt hvor laget var i flyt og hadde en stigende formkurve, der siste kampen mot West Brom ble kontrollert inn til 3-0 på Emirates Stadium. Nå er spørsmålet hvordan laget vil fungere igjen etter pausen fra hverandre, og det konstante spørsmålet om hvem returnerer med skade denne gangen? Flere av Arsenals spillere har vært i aksjon med flagget på brystet, deriblant Park med nok et mål for Sør Korea og Rosicky med to assist for Tsjekkia. Ellers har Koscielny etter godt spill for oss fått sin første kamp for Frankrike. Gervinho, Ramsey og Arshavin er ferdige med sin ene kamp denne pausen og kommer i alle fall skadefrie tilbake til London.

 

Vår kommende motstander er nyopprykkede Norwich City har etter 11 runder plassert seg på en fin 9. plass med 13 poeng, 6 mindre enn hva Arsenal har. På sine 6 hjemmekamper står de med 2 seire, 2 uavgjorte og 1 tap og minus 2 i målforskjell, på bortebane har Arsenal 1 seier, 1 uavgjort og 3 tap med minus 6 i målforskjell. På de siste 5 innbyrdes oppgjørene står vi med 2 uavgjort og 3 strake seire (5-1, 1-4 og 4-1). Forrige tap kom tilbake i 1992 med et 2-4 tap hjemme på Highbury.

 

Skader:

- Wilshere

- Diaby

- Sagna

oppdateres etter Wengers pressekonferanse før kampen

 

Lagenes 5 siste kamper:

Arsenal: WWWDW

Norwich: LDDWL

 

Lagoppstilling i forrige kamp:

Arsenal:

Szczesny

Jenkinson - Koscielny - Vermaelen - Santos

Arteta - Song

Walcott - Ramsey - Gervinho

van Persie

- - - - - - -

Norwich:

Ruddy

Naughton - Martin - Barnett - Tierney

Bennett - Hoolahan - Johnson - Pilkington

Holt - Morison

- - - - - - -

Spillerbørsen finner du her.

Siste frist for å legge inn børs er samme dato som neste kamp

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 131
  • Created
  • Last Reply

På papiret er et nyopprykket lag en kamp du 'skal' vinne. Stiller meg derimot veldig usikker her! Norwich har vist fremragende angrepspill og er et lag der 12'eren har rykt to ganger for meg i høst...

Liker Norwich sin spillestil, minner litt om hvordan Blackpool spilte.

Tips: 2-4!

Link to comment
Share on other sites

Fin kamptråd som vanlig, men det er vel et par faktafeil her? vi har vel kun spilt 5 borte i serien og har der 1 seier (Chelsea), 1 uavgjort og 3 tap. Norwich har også kun spilt 5 hjemmekamper og har 2 plussmål etter 2-2-1

 

Har tro på en underholdende og spennende kamp. Norwich har vist imponerende spill i flere kamper og kun svake avslutninger og litt uflaks gjorde at de ikke tok poeng på Old Trafford. Jeg tror dog at de har en spillestil som vil passe oss ganske bra, og dersom vi spiller som i de siste kampene bør vi vinne med et par mål. Jeg tipper 3-1 til The Arsenal og samme lagoppstiling som sist så fremt alle spillerne kommer skadefrie hjem fra landslagsopphold. Satser på at Black November er historie og at vi i år vinner alle kampene våre i november :DD

Link to comment
Share on other sites

Fin kamptråd som vanlig, men det er vel et par faktafeil her? vi har vel kun spilt 5 borte i serien og har der 1 seier (Chelsea), 1 uavgjort og 3 tap. Norwich har også kun spilt 5 hjemmekamper og har 2 plussmål etter 2-2-1

 

Har tro på en underholdende og spennende kamp. Norwich har vist imponerende spill i flere kamper og kun svake avslutninger og litt uflaks gjorde at de ikke tok poeng på Old Trafford. Jeg tror dog at de har en spillestil som vil passe oss ganske bra, og dersom vi spiller som i de siste kampene bør vi vinne med et par mål. Jeg tipper 3-1 til The Arsenal og samme lagoppstiling som sist så fremt alle spillerne kommer skadefrie hjem fra landslagsopphold. Satser på at Black November er historie og at vi i år vinner alle kampene våre i november :DD

Greit med landslagspause i november om vi fryktet Black November skulle komme i år, blir en del færre kamper.

Men vi er i siget etter en vond start. Spillere og lag er nok fremdeles i et "vi skal vise"-modus, som flyr oss videre oppover tabellen.

Tror på en god kamp og et velspillende Arsenal som lyser av stadig økt selvtillit.

Link to comment
Share on other sites

Fin kamptråd som vanlig, men det er vel et par faktafeil her? vi har vel kun spilt 5 borte i serien og har der 1 seier (Chelsea), 1 uavgjort og 3 tap. Norwich har også kun spilt 5 hjemmekamper og har 2 plussmål etter 2-2-1

Faktaen var hentet fra Altomfotball.no, så mulig jeg leste feil der eller er synsk og ser seier til oss ;)

Link to comment
Share on other sites

Faktaen var hentet fra Altomfotball.no, så mulig jeg leste feil der eller er synsk og ser seier til oss ;)

Vi får satse på at du er synsk da og da skulle det vel bli en 4-måls seier til oss :-)

 

Kan også anbefale deg å sjekke www.soccerway.com om du ikke kjenner til den siten. Utrolig dekning på det aller meste av ligaer rundt omkring i verden, og også ganske så bra spillerstatistikk på de bedre liagene.

Link to comment
Share on other sites

Nyheten om at van Persie drar hjem gjorde dagen min! :) Nå får han litt hvile og er klar til å banke stakkar Norwich. Skal sies at jeg tror dette blir en veldig tøff kamp. Både vi og Norwich viste god form før pausen, så det kommer an på hvem som fortsetter. Holder vi nullen tror jeg vi vinner, føler meg sikker på at vi scorer.

Link to comment
Share on other sites

Vel, skal vi slite oss videre oppover tabellen er ettmålsseier minimum her. Norwich har vert friske de, og de kommer til å bite fra seg. Likevel er Arsenal et vesentlig bedre fotballag, og bare vilje og innsats er på linje med det motstanderen mønstrer skal vi vinne denne kampen. Det er kun opp til oss selv og jeg håper inderlig laget nå har lært akkurat dette. Skjønt, læreevnen vår kan diskuteres - så spennende blir det.

Link to comment
Share on other sites

Dette kommer til å bli svært tøft. Husk, dette laget har spilt meget godt mot både Liverpool, Man Utd og Chelsea tidligere denne sesongen. Faktisk var de bare uheldige som ikke fikk med seg både ett og tre poeng fra Old Trafford. I tillegg har alle disse kampene har vært på Anfield, Stamford Bridge og OT, på hjemmebane er de vesentlig bedre, og dermed blir det enda hardere å slå dem.

 

Er stort sett optimist, men i akkurat denne kampen tror jeg vi, kanskje, må belage oss på uavgjort. Det blir spennende.

Link to comment
Share on other sites

Hvis vi skal sammenligne med de tidligere kampene mot nevnte Chelsea, Liverpool og Manchester United så har de som sagt spilt på bortebane og hatt et minimalt press på seg. I de kampene ville ett hvert poeng vært ren bonus om man ser på terminlisten, mens på hjemmebane så er de nødt til å sanke poeng i de fleste kampene for å holde seg unna nedrykk. Dette tror jeg vi vil se mer av jo lengre vi kommer ut i sesongen, der nervene og presset øker på spillerne og "overraskelsesmomentet" over hvordan de spiller ikke tar motstanderne på sengen. Nå mener jeg at en sammenligning med Blackpool blir feil, for Norwich har et mer ballanserende spill og kaster ikke alle mann i angrep og sender ikke backene fremover uten at de har kontroll bakover.

 

Vanligvis er jeg optimist foran de store kampene mens pessimismen slår til når nyopprykkede lag kommer, mye fordi jeg ikke er sikker på styrker og svakheter. Men denne gangen er jeg ganske godt oppdatert på Norwich spillermateriale og om vi starter med de samme 11 som mot West Brom. med den samme mentaliteten og arbeidsviljen tror jeg vi får se noe lignende som hjemmekampen i fjor mot Blackpool. Et overmodig Norwich lag på hjemmebane som setter offsidelinjen høyt på banen vil gi kantene Gervinho og Walcott en drømmemulighet for å true bakrommet. Og når det kommer til Robin van Persie, så vet alle hva han kan gjøre om pasningene på siste tredjedel sitter.

 

Tipper en fartsfyllt kamp hvor vi vinner 4/5-0 ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg skjønner hva du vil fram til, men vi er fortsatt bare i november. Det er stor forskjell på en "må-vinne-hjemmekamp" i april/mai enn det er på en hjemmekamp mot Arsenal i november, som de er store underdogs i, og i tilegg hatt en meget god start på sesongen (noe som betyr at et tap lørdag overhodet ikke er verdens undergang for dem). Vi kommer nok til å få det enda tøffere enn det de andre storlagene har gjort mot Norwich i år.

 

Hadde kalenderen skrevet april, og de hadde vært under nedrykkstreken, hadde du hatt et valid point.

Link to comment
Share on other sites

"Bare" i november. Neste runde er runde 12 av 28, og selv om de har hatt en god start på sesongen vil jeg tro de kommer til å kjøre på for alle 3 poengene. Tross alt spiller de på hjemmebane og vil vise seg frem foran egen fans, de vet at april/mai måned kommer fort og at de fleste lagene som da ligger i nedrykkstriden sjelden snur trenden. Kan umulig se for meg at de legger seg bakpå og prøver å safe inn 1 poeng. Det er jaggu ikke mange nyopprykkede lag de senere årene som med en slik mentalitet har klart og ligge bakpå og "ri av stormen" i 90 minutter for så å ta med 1 poeng inn i garderoben. Måten å stoppe Arsenal på er nært verdenskjent ved å stenge igjen midtbanen med 5 mann og knallhard jobbing og høyt press synkront med forsvarslinjen.

 

Men dette er min mening, så får du ha din. Dommen på hvem som har rett får vi først om lørdag ;)

Link to comment
Share on other sites

Liker virkelig de vi ser av arsenal laget om dagen. Ifjor virka de som frykten for å tape og drite seg ut var større en lysten til å vinne, iår virker holdinga å vere en helt anna. får bare håpe den gode forma og innstillinga vedvarer resten av sesongen!

Link to comment
Share on other sites

Liker virkelig de vi ser av arsenal laget om dagen. Ifjor virka de som frykten for å tape og drite seg ut var større en lysten til å vinne, iår virker holdinga å vere en helt anna. får bare håpe den gode forma og innstillinga vedvarer resten av sesongen!

Helt enig! Som Wenger har uttalt, så har stemningen i laget endret seg radikalt etter den intense avslutningen på transfervinduet. Man kan nesten lure på om Wenger gjorde noen av kjøpene også for å få opp stemningen og spiriten i laget. Jeg tror vi kommer til å bite godt i fra oss fra den posisjonen vi er i nå. Jeg har ingen tro på ligagull, men kanskje vi kan utfordre Chelsea om tredjeplassen? Det er ingen som har tro på oss, og vi har blitt avskrevet av enkelte i kampen om fjerdeplassen. Men dette avhenger av at vi klarer å slå Norwich både borte og hjemme (noe for eksempel ikke Liverpool klarte). Det kommer til å bli en tøff kamp, men jeg tror Norwich er et lag som passer oss bra. De vil prøve å spille positiv fotball, noe vi er dem overlegne i. Vi har jo tradisjonelt sett vært gode mot nyopprykkede lagene som prøver å spille fotball (Reading i 07/08 og Blackpool i fjor er de jeg kommer på i forbifarten).

 

Jeg har troen på enda en tremåls-seier, hvis vi stiller med samme lag som sist!

 

COME ON YOU ARSENAL!!!

Link to comment
Share on other sites

Det ser ut som vi ikke har fått noen skader på spillerne våre etter landslagskampene (fjoh). Gibbs og Diaby bør vel være tilbake på trening? Det vil da si at vi har kun 2 skadde spillere: Sagna og Wilshere.

 

Dette ser bra ut mtp. de neste ukene som kommer til å bli noen killout uker.

Link to comment
Share on other sites

Det ser ut som vi ikke har fått noen skader på spillerne våre etter landslagskampene (fjoh). Gibbs og Diaby bør vel være tilbake på trening? Det vil da si at vi har kun 2 skadde spillere: Sagna og Wilshere.

 

Dette ser bra ut mtp. de neste ukene som kommer til å bli noen killout uker.

Du bomma nok litt på den dessverre. Riktignok ble ingen av de som var ute på landslagsoppdrag skadet, med Jenkinson er ute med ryggproblemer og Gibbs ble i går operert for brokk og er ute 4-5 uker. Gibbs har vært ute med magetrøbbel en periode og nå er han altså operert.

 

Altså har vi kun 1 skikkelig back tilgjengelig for kampen i morgen. Blir spennende å se hvem AW velger som høyreback. Jeg tror det blir Djorou, men håper han velger Yennaris og at han får debutere i PL. Jeg synes Yennaris klarte seg veldig bra mot Bolton i Carling Cup og Bolton stilte stort sett fullt PL-mannskap i den kampen.

 

Diaby er riktignok tilbake i trening men så lenge han har vært ute så tar det nok noen uker før han er match-fit igjen

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...