Jump to content

01.11.11 Marseille (H)


49 unbeaten

Recommended Posts

Arsenal FC vs Olympique de Marseille

-

Champions League

01.11.2011 - kl. 20.45

Emirates Stadium, London

Kampen sendes på viasat sport HD

 

 

 

Foran kampen mot Chelsea var det flere som mente at de to neste kampene kunne bli utslagsgivende for hvilken vei sesongen vår skulle ta. Skulle vi endelig klare å holde hodet kaldt når det gjelder som mest og bevise at laget begynner å fungere som en enhet etter den skuffende sesonåpningen. Etter den første store testen vil jeg si at laget presterte godkjent og vell så det, for Chelsea har ikke for vane og tape hele 5-3 på Stamford Bridge og det vil bli lenge til neste gang de går på en slik smell. Grunnet jakt fikk ikke jeg se kampen direkte, men har sett den i reprise og uten nerver, og for en kamp det var. Den inneholdt alt en fotballsupporter kunne ønske seg, målene, spillet som bølget frem og tilbake og kontroversielle dommeravgjørelser og ikke minst for de røde av oss, Robin van Persie i kanonslag! Signer et lang, lang langtidskontrakt med han fort som bare det før katalanerne eller sheikene i nord begynner med overgangsspillet sitt, for denne spilleren kan vise seg å komme med på heltelistene sammen med spillere som Bergkamp, Adams, Henry, Vieira etc. Ellers begynner også Wengers nese for talent igjen å vise seg, for fjorårets nykommer, Laurent Koscielny, begynner å vise for fullt hvilken spiller han kan bli. Greit at Torres ikke har funnet tilbake til toppformen etter overgangen fra Liverpool, men ikke mange forsvarspillere har både fysikken, farten og teknikken til å ta ta ut en slik angrepsspiller av kampen. Hvem husker ikke hvordan han også frustrerte "selveste" Messi''? Kommende stjerne for Arsenal, bare vent og se.

 

Marseille på sin side har også begynt å få orden i rekkene etter en svak sesongåpning, for med seier i de to ligakampene og den ene i den franske cupen så har laget klatret til en 9. plass på tabellen og avansement til kvarfinalen i cupen.

 

5 siste kamper:

Arsenal: WWWWW

Marseille: DLWWW

 

Skader:

- Wilshere

- Sagna

- Chamakh

- Diaby

- Gibbs

 

Lagoppstilling i forrige kamp:

Arsenal

Szczesny

Djourou - Mertesacker - Koscielny - Santos

Song - Arteta

Walcott - Ramsey - Gervinho

van Persie

-

Marseille

Mandanda

Fanni - Diawara - N'koulou - Morel

Kaborè - Cheyrou

Amalfitano ----------------------- A. Ayew

J. Ayew - Remy

 

 

 

 

 

 

Spillerbørsen finner du her.

Siste frist for å legge inn børs er samme dato som neste kamp

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 55
  • Created
  • Last Reply

Fin kamptråd, som alltid:)

Vil se dette laget:

Szczesny

Jenkinson - Mertesacker - Koscielny - Santos

Ramsey - Song - Arteta

Chamberlain - Chamakh - Park

 

Det kan være lurt å hvile RvP, vil heller ikke se Vermaelen før han er 100% fit. Dette laget skal egentlig klare 3p.

Link to comment
Share on other sites

Å bytte ut hele angrepstrioen tror jeg ikke er et smart valg. Når vi skal spille på hjemmebane mot et Marseille lag som elsker å ligge dypt og kjøre kontringer er Gervinho en spiller jeg gjerne ønsker skal starte. Walcott er jeg enig i kan benkes siden han ikke kommer til å få mye rom å løpe i, og blir fort satt ut av kampen. Park virket livlig i kampen mot Bolton og kan få prøve seg som midtspiss i stedet for Chamack.

 

Hadde jeg vært trener i Arsenal (takk gud for at jeg ikke er det), ville laget sett slik ut:

Szczesny

Jenkinson - Mertesacker - Koscielny - Santos

Song - Arteta

Oxlade-Chamberlain - Ramsey - Gervinho

Park

Benk: Fabianski, Vermaelen, Coquelin, Diaby(skadefri?), Walcott, Arshavin, van Persie

Link to comment
Share on other sites

For min del ville jeg gjerne sett dette laget:

Szczesny

Jenkinson - Mertesacker - Vermaelen - Santos

Song - Ramsey

Walcott - Arshavin - Gervinho

Park

Kan gjerne se Oxlade-Chamberlain eller Miyaichi på en av kantene, men Walcott burde få spille etter en fantastisk kamp mot Chelsea. Koscielny blir spart etter å ha vært involvert i de fleste kampene våre hittil. Dog mener jeg at neste kamp burde bli Koscielny og Vermaelen som midtstopperpar. Arteta blir spart fordi han tidligere i Everton har vært litt skadeutsatt og fordi jeg mener Ramsey og Arshavin burde klare å gjøre en god jobb i hans fravær. Vil dog sitte på benken sammen med Koscielny, van Persie o.l.

Link to comment
Share on other sites

Tror Wenger stiller med toppet mannskap her og heller eventuelt hviler spillere til helgen. Vinner vi denne kampen er vi sikret sluttspill, og mye skal til for at vi ikke vinner gruppespillet. knallseier i helgen, så føler meg sikker på at vi får se et mye mer selvsikkert lag på tirsdag. Håper van Perse og Gervinho blir byttet tidlig ut dersom vi leder med et par mål. Marseilles ligger fortsatt godt ann til å nå sluttspillet, men taper de på Emirates og det blir seier for Olympiakos borte mot Dortmund (dog tvilsomt at grekerne klarer det), får de langt større press på seg. Gleder meg til kamp. Tror vi skal ta denne kampen greit siden vi er i flytsonen, selv om Marseilles langt ifra er noe walkover!

Link to comment
Share on other sites

Etter å ha sett intervjuene foran kampen med Wenger og Ramsey, så står jeg for laget jeg satte opp tidligere i tråden her. Eneste plassen jeg er litt villig til å endre på er Vermaelen inn for Mertesacker, grunnet farten Marseille har på topp med Remy og Ayew brødrene. Men med tanke på at vi står ovenfor en landskamppause straks ønsker jeg at Thomas spares fra start til vi skal møte Norwich og kampprogrammet virkelig tetner til. Ellers så er jeg imponert over hvor sterkt laget mitt er selv om benken blir den sterkeste sålangt i sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Szczesny

Jenkinson - Mertesacker - Vermaelen - Santos

Song - Ramsey

Walcott - Arshavin - Gervinho

Park

 

Jeg vil også gjerne se Arshavin i en sentral rolle i denne kampen. Vi har gode nok alternativ på sidene og det begynner å bli på tide at han får prøve sentralt i en skikkelig kamp (jeg ser bort fra "Mikke Mus" cupen :shifty: )

Link to comment
Share on other sites

Veldig viktig kamp i morgen også, men ser ikke bort fra at AW sparer et par spillere allikevel for å rotere litt. Tipper at RVP starter på benken, og selv om Walcott storspilte mot Chelsea mener jeg at dette er kamp som neppe kommer til å passe han veldig godt siden jeg tror Marseille kommer til å ligge lavt og satse på kontringer. Ser at mange vil spare Vermaelen men selv håper jeg at han starter sammen med Koscielny slik at vi får bra fart bakover.

Satser på dette laget

Szczesny

Jenkinson - Vermaelen - Koscielny - Santos

Song - Arteta

Chamberlain - Rosicky - Gervinho

Park

Ut fra det jeg har lest så er Chamakh ute med skade og ikke med i troppen så jeg håper å få se Park igjen. Likte det jeg så av ham mot Bolton i Carling Cup og han trenger å få mer match-trening. Chamberlain var svak mot Bolton men trenger også å matches mer på høyt nivå. Håper egentlig at Arshavin starter, men har en følelse av at Rosicky blir valgt i denne kampen, men det er selvsagt like mulig at Ramsey eller Arshavin også blir satt i denne rollen.

Link to comment
Share on other sites

Meget spent på kveldens kamp, men også spent på å se en av mine favoritter i fransk fotball, Loïc Rémy! Satser på at reprisen går på 'arsenal player' en gang i kveld..

 

Kampen er nok ikke oppe på Arsenal Player før i morgen tidlig. Er kun etter kamper i Carling Cupen hvor kampen ikke går på TV at de viser kampen "as live" ca en halvtime etter kampen er ferdig..

Link to comment
Share on other sites

Hvor fant du lagoppstillingen? Sikker på at den er korrekt?

 

 

 

Gleder meg til match ! Chelseakampen burde gi et kjempeboost og personlig synes jeg det var vanvittig morro at ballen gikk hurtig og langt mer i lengderetningen enn hva vi har vært vant med de siste årene! Det blir nok vesentlig mer balltrilling på tvers idag mot en defensive minded trener som DD, men det er lov å håpe !

 

Gønn på Gønners

Link to comment
Share on other sites

Litt overrasket over at Arshavin ikke startet, ettersom som han ikke spilte mot Chelsea.

 

Men ellers, er jeg fornøyd med at Wenger hviler våre to anntatt beste spillere nå, nemlig Persie og Kos(!). Gleder meg å se hvordan Park klarer seg idag.

Link to comment
Share on other sites

Et par observasjoner fra første omgang.

 

- Walcott er mange ganger alene i gode posisjoner. Vi prøver på det vanskelige!

- Deilig med Vermaelen tilbake merker jeg. Går ofte gjennom første pressledd på en god måte!

- Ramsey kommer til mange sjanser. Selv om han bommer litt, velger jeg å se mer på det at han kommer til de. Blir fort noen mål av slikt i en sesong.

- Park hopper veldig høyt.

- Jenkinson er en mester til skjerme.

- Blir alltid litt oppgitt av kommentatorene til Viasat. Vet ikke om det er en grunn til det.

Link to comment
Share on other sites

Kjære Arsene,

 

La oss få en reprise av pausen i kampen mot Chelsea, med noen få korreksjoner så skal dette gå bra.

Spillerne dine var litt på hæla i starten, der Marseilles var meget agressive, og aggressivitet er ikke det vår lag takler best.

Men forsvaret har fått betydelig bedre kontroll utover i omgangen.

 

På midtbane og angrep sliter vi. Det er ikke mangel på potensielle gode muligheter, men nøyaktighet er stikkordet.

Både pasninger og ballmottak har dessverre vært dårlige, ja det kunne til tider virke som om noen av spillerne var allergiske mot den runde kula som triller der ute.

Men som sagt så skal det nok ikke så mye til før de tre poengene er sikret, for potensiale har du i laget dit.

 

Mvh

Polljen

 

 

PS!! "Look to Aalesund", treneren der (mr. Rekdal) er ikke redd for å bytte ut "ikke-fungerende" mannskap tidlig i kampen. Så undertegnede vil ikke protestere hvis Park blir sittende igjen i garderoben når lagene kommer ut på Emirates sin gressmatte til 2. omgang.

Link to comment
Share on other sites

 

PS!! "Look to Aalesund", treneren der (mr. Rekdal) er ikke redd for å bytte ut "ikke-fungerende" mannskap tidlig i kampen. Så undertegnede vil ikke protestere hvis Park blir sittende igjen i garderoben når lagene kommer ut på Emirates sin gressmatte til 2. omgang.

 

Tjah. Synes da Park har gjort sine saker helt OK. Gi nå mannen 15-20 minutter til før dommen avsies.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...