Jump to content

01.11.11 Marseille (H)


49 unbeaten

Recommended Posts

  • Replies 55
  • Created
  • Last Reply

Skysports er mest opptatt av Santos. Fungerer ikke bakover. Har ikke sett første omgang. Ser på sending via; Livefooty, bra stream

 

Da er jeg enig med Skysports. Synes knapt jeg så Santos i riktig posisjon defensivt en eneste gang i andre omgang.

Link to comment
Share on other sites

Vel. Vi tapte nå ikke, og 4 poeng mot Marseille er vel ikke så ille isolert sett. Når det er sagt kunne det like fort blitt 1 poeng over disse kampene, ett borte og null i dag. Marseille var like nær å kunne avgjøre denne kampen som vi var. Minst. Så nå er det tilbake til hverdagen, og det forventes litt mer til helga fra min side i alle fall.

Link to comment
Share on other sites

Joda, han fikk 15-20 minutter til, men de minuttene bare styrket den "dommen" jeg kom med :shifty:

 

Jojo :proud:

 

Synes allikevel at førsteomgangen var helt OK. Han trenger minutter med førstelagsfotball for å komme igang. Han var forøvrig overraskende bra på hodet.

Link to comment
Share on other sites

Vel. Vi tapte nå ikke, og 4 poeng mot Marseille er vel ikke så ille isolert sett. Når det er sagt kunne det like fort blitt 1 poeng over disse kampene, ett borte og null i dag. Marseille var like nær å kunne avgjøre denne kampen som vi var. Minst. Så nå er det tilbake til hverdagen, og det forventes litt mer til helga fra min side i alle fall.

 

Her synes jeg du er litt vel negativ, Sir. Med sjansene vi vaska fram i første synes jeg definitivt at vi var nærmest en seier kampen sett under ett.

Link to comment
Share on other sites

Skysports er mest opptatt av Santos. Fungerer ikke bakover. Har ikke sett første omgang. Ser på sending via; Livefooty, bra stream

Litt vanskelig og vurdere denne mannen, om han er rett plassert er han fantastisk, spesielt en mot en, han er også fysisk god og svært god teknisk, desverre er han alt for ofte feilplassert noe som gir unødvendig mye press på Vermaelen og Song.

Link to comment
Share on other sites

Litt vanskelig og vurdere denne mannen, om han er rett plassert er han fantastisk, spesielt en mot en, han er også fysisk god og svært god teknisk, desverre er han alt for ofte feilplassert noe som gir unødvendig mye press på Vermaelen og Song.

I andre omgang er han mer ødeleggende enn skapende for spillet vårt fordi Song og Arteta stortsett bruker omgangen på å dekke rommet han etterlater seg hele tida. På slutten av matchen er han nærmere null interessert i å holde plassen sin.

Link to comment
Share on other sites

 

Her synes jeg du er litt vel negativ, Sir. Med sjansene vi vaska fram i første synes jeg definitivt at vi var nærmest en seier kampen sett under ett.

 

Mulig, men det var farlig mange near misses fra Marseille. På et tidspunkt tenkte jeg på at det i dag er første dag i en viss måned.

 

Dagens beste Vermaelen, Ramsey og Gervinho. I andre enden av skalaen Santos og Park. Forøvrig litt for grått. That's my verdict.

Link to comment
Share on other sites

Bra kamp av spillerne i dag. 4 poeng over to kamper mot Marseille er etter planen jeg hadde i hodet før gruppespillet startet. Etter en fartsfylt kamp med kontringer på kontringene i førsteomgang må jeg trekke frem at vi bare slapp til 1 skudd på mål, som er en klar forbedring fra tidligere i sesongen. Vermaelens retur er bunnsolid, får etter hvert dobbel arbeidsoppgave med å spille midtstopper og venstreback siden Santos ble ving i andreomgang. Jenkinson har vokst noe enormt etter braktapet på Old Trafford, er blitt mye tryggere med ballen i beina og slipper ikke lynvingene til Marseille rundt seg mange ganger, om noen? Song hadde en mye klarere arbeidsoppgave, og utførte den med glans. Er ikke tilfeldig at Song har vunnet flest taklinger av alle spillerne i Champions League så langt i turneringen. Arteta er på et gjevnt nivå, jobber knallhardt og gjør flere flotte innvolveringer offensivt. Ramsey må være klubbens best trente, for en løpskraft han har! Kunne blitt kampens store spiller om presisjonen i avslutningene hadde vært litt mer nøyaktig. Savnet etter Cesc blir stadig mindre, og for laget i sin helhet tror jeg vi får større nytte av Ramsey's egenskaper i tiden fremover. Pasningene og overblikket blir bedre for hver kamp han spiller, han løper og jobber over et mye større område enn hva Cesc gjorde i de siste sesongene og han blir stadig bedre til å takle. Walcott fikk som forventet en vanskeligere jobb enn mot Chelsea hvor han hadde større rom å angripe i, men han klarer likevell og komme til et par farligheter. Gervinho var litt tung i føttene og hadde ikke sin beste kamp, men skaper mye frustrasjon for motspillerne. Park skuffer litt og ser for meg ut som en spiller som liker seg med partner i 4-4-2.

 

Litt off topic: hører på et intervju med Cesc som sier allerede at La Liga er verdens beste liga. Merkelig hvordan man glemmer vinterkampene på Britannia Stadium etc...

Link to comment
Share on other sites

Det virker som Santos har dårlig utholdenhet og klarer ikke å fullføre en hel kamp til tider. Jeg har ofte opplevd at han "jogger" tilbake når motstanderlaget kontrer og venstresiden blir svekket.

Nå spurter han opp og ned den kanten hele kampen, så at han blir sliten på slutten synes jeg ikke er så rart

Link to comment
Share on other sites

Et greit resultat. Sannsynligvis smart å spare et par spillere.

Vermaelan er bunnsolid og er den sammen med Mertesacker som holder oss inne i kampen.

Litt tvilsomt defensivt fra backene,men har stor sans for Santos som er nesten som ving å regne i 2 omgang.

Herlig spillertype selv om kampen igår var noe mellom 1 og 2 omgangen mot Chelsea.

Ramsay gjør mye bra. Syns Park ble litt anonym igår,men oppsummert så leder vi pulja

og det er vi som er i førersetet.

Link to comment
Share on other sites

Veldig morsom 0-0 kamp. Begge lag hadde en kontringsiver som er sjelden å se. Både Ramsey og Valbuena hadde løpt over 9 km da de ble byttet etter hhv 66 og 74 minutter. Mange som løp mye. Jeg synes dette kanskje var Mertesackers beste kamp til nå. Vermaelen var solid. Jenkinson hadde et par stygge, upressede feilpasninger, men det er bra motor på gutten! Og vilje!

 

Jeg synes Santos er lett å like. I hver kamp er det endel å trekke, men han gjør samtidig så masse bra for laget at det er en fryd. I en-mot-en situasjoner er han uredd og ganske rå. Når han løper framover på banen ser han ut som en atlet, men han ser litt dvask ut når han løper hjemover. Artig figur og veldig god fotballspiller.

 

Song er helt rå i jobbinga og dekker store områder. Han er også knallsterk og gir oss et mentalt overtak på midten med sin litt arrogante "ikke-prøv-deg-på-meg" stil. Arteta jobber nesten like hardt og vinner masse baller for oss. I tillegg er han vår mest pasningssikre spiller som alltid har over 90% pasningssuksess. Iherdig defensivt og behersket offensivt.

 

Det er ikke ofte jeg gir skryt til Ramsey, men i går synes jeg han viste glimt av storhet. Synd han ikke setter en av sjansene sine. Skaper mye og er direkte og framoverrettet.

 

Park, Walcott og Gervinho har mange flotte iniativ og løper mye riktig, men presisjonen svikter litt for alle tre. I et slikt forrykende tempo er det ikke så mye å si på det.

 

Alt i alt en underholdende og ganske god kamp. Vi vinner shots-on-target 7-1. Banens beste må vel ha vært Mandanda? Synes han har vært knallgod mot oss i begge kampene. En av de bedre keeperne jeg har sett, tror jeg.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...